Czy te alumki tam sie zmieszcza?

lucek

Czy te alumki tam sie zmieszcza?

#1

Nieprzeczytany post autor: lucek »

Witam

jak w temacie...
16" 7 1/2 ; Jx16H2 ET 35; 4x100.
Rozmiar opon 225/40/ZR16.

Pozdrawiam

JunioR

Astro-maniak
Posty: 3510
Rejestracja: 21 gru 2006, 16:54
Lokalizacja: Lębork
Pomocny: 1 raz

#2

Nieprzeczytany post autor: JunioR »

będą obcierać....wg mnie. także sobie .. nie skręcisz jak na astry przystało :)

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

ale jest szansa że wejda bo w sumie astra 2 już seryjnie ma trochęwiększe kółka

tutaj na 100% nikt raczej nie powie czy będą pasowac - najlepiej jest założyć i zobaczyć

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4897
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Moze byc ciezko bo ET male i szerokie fele.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

michalek206

Astro-maniak
Posty: 628
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:55
Imię: Michał
Auto: astra,bmw
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: michalek206 »

a ma ktoś może wiedze na temat właśnie felg..chodzi mi o to czy np wejdą 17?? kumpel ma 16 na 205 i wszystko ok , pytam z czystej ciekawości bo chyba 17" to na polskie drogi podłamka...kiedyś widziałem asterixa na 17" na jakiejś niemieckiej stronce..ale nie wiem czy coś przerabiali czy cuś..
==========82%===========

sqdo

#6

Nieprzeczytany post autor: sqdo »

215/40 R 17 wejdą, ponieważ mój kolega który jest zresztą dyrektorem handlowym w firmie oponiarskiej ma Asterkę II na takich kółkach,tylko nie podam Ci teraz dokładnego ET, natomiast ten zabieg to wywalanie kasy w błoto ponieważ:
1. co sezon będziesz prostował felgi
2. na oponach porobią Ci się bąble i będziesz musiał kupować co sezon albo i częściej nowe gumy.
3. wytłuczesz zawias, końcówki drążków, łączniki stabilizatora, po dupie dostanie również układ kierowniczy, a te elementy do tanich nie należą + strojenie geometrii.Również pompa od wspomagania będzie zdecydowanie bardziej wysilona - szybciej ją wykończysz
4. podróż takim samochodem w koleinach to mordęga, wręcz walka z żywiołem i kurczowe trzymanie kierownicy żeby Ci jej z łapek nie wyrwało podczas zmiany pasa.
5. okropny hałas hurgot i huk w środku podczas jazdy ponieważ opony nisko profilowe są bardzo sztywne, przenoszą wszystkie nierówności i co za tym idzie hałas.
Skąd to wiem ponieważ raz w życiu zrobiłem ten błąd i miałem taki zestaw w swoim aucie i powiedziałem nigdy więcej i teraz śmigam na seryjnych "balonikach" :) 195/60R15 i jest cicho komfortowo, bezpiecznie, co prawda zdecydowanie mniej efektownie.
Ja Ci odradzam taki zakup!!!

lucek

#7

Nieprzeczytany post autor: lucek »

dzieki za podpowiedzi troche mnie to nakierowalo...

poprostu musze jakies letnie opony kupic to pomyslalem ze moze przy okazji jakies alumki kupie... a takie jak opisalem to ma koles z mojego miasta niedrogo...
bo z takim silikiem to auto do sportu raczej sie nie nadaje to niech przynajmniej jakos wyglada:)

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

no to jak z Twojego miasto to umów się na przymiarkę i sam sprawdź :D

kbjanek

Astro-maniak
Posty: 118
Rejestracja: 11 lut 2007, 11:28
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: kbjanek »

sqdo pisze:215/40 R 17 wejdą, ponieważ mój kolega który jest zresztą dyrektorem handlowym w firmie oponiarskiej ma Asterkę II na takich kółkach,tylko nie podam Ci teraz dokładnego ET, natomiast ten zabieg to wywalanie kasy w błoto ponieważ:
1. co sezon będziesz prostował felgi
2. na oponach porobią Ci się bąble i będziesz musiał kupować co sezon albo i częściej nowe gumy.
3. wytłuczesz zawias, końcówki drążków, łączniki stabilizatora, po dupie dostanie również układ kierowniczy, a te elementy do tanich nie należą + strojenie geometrii.Również pompa od wspomagania będzie zdecydowanie bardziej wysilona - szybciej ją wykończysz
4. podróż takim samochodem w koleinach to mordęga, wręcz walka z żywiołem i kurczowe trzymanie kierownicy żeby Ci jej z łapek nie wyrwało podczas zmiany pasa.
5. okropny hałas hurgot i huk w środku podczas jazdy ponieważ opony nisko profilowe są bardzo sztywne, przenoszą wszystkie nierówności i co za tym idzie hałas.
Skąd to wiem ponieważ raz w życiu zrobiłem ten błąd i miałem taki zestaw w swoim aucie i powiedziałem nigdy więcej i teraz śmigam na seryjnych "balonikach" :) 195/60R15 i jest cicho komfortowo, bezpiecznie, co prawda zdecydowanie mniej efektownie.
Ja Ci odradzam taki zakup!!!
ales pojechal,
ja sie z toba nie zgadzam i tyle,
fakt jak ktos setka jezdzi po naszych drogach miejsckich,
piecdziesiatka po spiacych policjantach,
jedna strona auta po poboczu
to sie zgodze,
ja jezdze 2 rok na 17 i jeszcze nigdy nie byly prostowane,
a walka z koleinami to mity,
w drugiej astrze mam 15 i napewno jest ciszej.
pozdrawiam
Grasz w HT? Ja też - kbjanek prezes Bayer'ky

sqdo

#10

Nieprzeczytany post autor: sqdo »

Ja napisałem szczerą prawdę przy normalnej eksploatacji pojazdu przy przebiegach rocznych na poziomie 40.000 - 50.000 km ( jazda po całej Polsce)czyli po dwóch sezonach masz pomiedzy 80.000 - 100.000 km co powoduje że jeżdżąc na takim ogumieniu masz do wymiany elementy układu jezdnego, które nie wymagają wymianie eksploatacyjnej po takim przebiegu. Jeśli natomiast ktoś toczy się po mieście z predkością 30km/h, lansując się w bryce z felgami na które naciągnięte są nalesniki o profilu 35, omijając każde pękniecie w asfalcie robiąc rocznie około 15000 km to nic dziwnego że nie zauważył zniszczeń wywołanych jazdą na takich kołach. Ewentualnie chyba że ktoś posiada magnezowe wyczynowe felgi, natomiast większość felg się podda na naszych "prostych i gładkich drogach"
Pracuję w branży motoryzacyjnej i wiem w jakim stanie przyjeżdżają do nas auta, które wyjeżdżają fabrycznie na kołach 225/40 ZR18.Natomiast co do kolein to chyba kolego nie jechałeś trasą Sochaczew - Poznań ewentualnie Piotrków - Wrocław, lub zapraszam do Wawy na trasę toruńską, wtedy sam stwierdzisz że szerokie koła i problemy z koleinami to nie jest mit.

ODPOWIEDZ