Strona 2 z 4

: 21 lip 2008, 18:37
autor: dudnej
paljus pisze:już robiłem taki eksperyment, odpiąłem przepływkę jedymym efektem było świecenie się check engine, moc bez zmian samochód istny muł!!!!
to jest 100% test na tą cholerną przepływkę???
Jeśli moc jest taka sama (w sensie, że zamulenie się nie zwiększyło)z odpiętą przepływką, tzn. że przepływka nie spełnia swojej roli. Chociaż powinnien palić się check ale są przypadki, ze mimio wolaniętej przeplywki check się nie palił. Najlepiej znajdź kogoś z taką przeplywką i podmień ją.

: 21 lip 2008, 21:57
autor: paljus
niestety nikt ze znajomych nie ma takiego pojazdu no nic zaryzykuje i kupie nową przepływkę. Dziś starą wykręciłem i jest to przepływka jakiejś firmy "no name" więc może to też ma wpływ. Na forum większość poleca orginały bosch-owskie więc nie będe oszczędzał
dzięki za pomoc

: 21 lip 2008, 22:04
autor: wesoł
Nie no jak to byla podroba to nawet nie m co sie zastanawiac co bylo przyczyna. Wymieniaj na boschowska.

: 22 lip 2008, 0:22
autor: G_I_Z_M_O
zorientuj sie nad tymi wkladami. reszta to puszka i moze byc no name.

: 22 lip 2008, 20:29
autor: paljus
ciężko z tymi wkładami, przedają raczej same kpl.
znalazłem boscha za 290 pln

: 23 lip 2008, 7:42
autor: wesoł
Musisz kupic caly i zeby za duzo roboty nie bylo to sama wkladke sie wymienia. Odkrecasz dwie srubki ( jest tam taki troszke inny torx bo 5-cioramienny ale mozna sobie poradzic szlifujac zwyklego torxa 6 ramiennego.)

: 23 lip 2008, 19:53
autor: paljus
teraz już nic nie rozumiem. wymieniłem na oryginalny z boscha i nie dość że muli go jak wcześniej to dodatkowo pojawia się kontrolka silnika jak JADE I DAM MU TAK 3,5 TYŚ OBROTÓW.
Na starym nieoryginalnym przepływomierzu przynajmniej nie mniałem checka!!!!!!

: 23 lip 2008, 20:12
autor: Gość
Witam serdecznie!

Miałem to samo w mojej Asi ;) Wymiana zaworu turbiny i po bulu, cena 300zł z diagnostyką elektroniki. Opisze w skrucie co nastąpiło: po ruszeniu zmiejsca odrazu zobaczyłem, że mam połowe mocy auto z trudem rozpędzało się do 100km/h, zerowe przyspieszenie, pedał w podłoge a on na swoją modłe jak meleks. Podejrzewałem przepływke, koniec sprzęgła. Mechanik wyprowadził mnie z błędu i skończyło się na opisanym zaworze, jednak to nie zasada, może w Twoim przypadku jest inaczej.

Pozdrawiam!

: 23 lip 2008, 20:22
autor: paljus
no widzisz wszystkie znaki na ziemi i niebie wskazywały przepływomierza a tu klops.
Zastanawia mnie dlaczego przy starym przepływomierzu nie włączała się kontrolka silnika a teraz przy nowym i to oryginale się włącza???
napisz czy Tobie włączał się check engine gdy miałeś takiego muła??

: 24 lip 2008, 7:44
autor: wesoł
check sie wlaczy jak parametry z odczytu z przeplywki oraz kompa beda zle -poprostu nie beda sie zgadzac. Jesli przeplywka jest uszkodzona( tutaj tez moga byc rozne uszkodzenia) Falszowanie wynikow oraz calokowite przepalenie. Wtedy dane z przeplywki praktycznienie ida albo ida niezmienne i wtedy komputer wie ze nie moze porownywac ich ze swoimi danymi. Takie elementy jak przplywka nie sa elementami sterujacymi "absolutnymi" jak ich zabraknie to komputer wykozystuje albo inne czujniki. Cos podobnie jak w samolotach wojskowych rosyjskich sa uklady sterujace powielane czyli sterowanie elektryczne pneumatyczne oraz hydrauliczne.