Strona 1 z 1

Astra 1.4 16V problem z mocą

: 14 lis 2008, 10:07
autor: shifty
Jestem posiadaczem Astry G 1.4 16V i mam z nią problem od dłuższego czasu. Mianowicie nie ma mocy i nie wiem co jest przyczyną. Komputer nie pokazuje błędów. Były problemy z szarpaniem i przygasywaniem, ale po wymianie EGRu, świec i filtrów (paliwowy i powietrza) czyszczeniu przepustnicy i krokowca trochę się uspokoiło. Jednak moc nie wróciła najgorsze jest to, że jak w samochodzie są 4 osoby to ciężko jest nią wyjechać pod większą górkę. Wiadomo, że jest to mały motor, ale chyba posiadacze 1.4 16V nie mają aż takiego problemu z mocą. Ostatnio co doszedłem to jest za małe ciśnienie na listwie wtryskowej (u mnie było 1,2 bara a powinno być 3.0), sprawdziłem pompę paliwową ale ona prawidłowo podaje 5 barów więc to odpada. Następnie wymieniłem regulator ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej. Dalej to nie pomogło w końcu wymieniłem całą listwę wtryskową i w dalszym ciągu jest brak oczekiwanego efektu. Jeśli chodzi o zapchany katalizator to odpada ponieważ jest wymieniony cały układ wydechowy ( tłumik rozprężny w miejsce katalizatora oraz tłumik środkowy i końcowy także są nowe). A na dodatek maksymalna prędkość auta to 130km/h co w porównaniu do innych osób z tym modelem to trochę dziwne:/
Prosił bym o jakieś sugestie, bo już brakuje mi pomysłów co to może być.

: 14 lis 2008, 12:17
autor: kinio25
a uszczelka pod glowica? kolega mia takie same objawy w bmw silniku 2,5tds i uszczelka do wymiany lub glowica peknieta <<--- dodam tylko ze to moje skojarzenie

: 14 lis 2008, 12:24
autor: shifty
Na uszczelkę to mi chyba nie wygląda bo by ubywało płynu chłodniczego i grzałby się, przynajmniej takie miałem objawy jak miałem poprzednią astrę f i wydmuchaną uszczelkę. A głowica to nie wiem ciężko powiedzieć. Jest jakiś sposób by to sprawdzić?

: 14 lis 2008, 13:15
autor: kinio25
bylem z kolesiem na warsztacie to odkrcil mechanik korek i przystawial jakis tester i mu w nim zmienialo barwe

: 14 lis 2008, 13:25
autor: shifty
Zaciekawił mnie ten temat, będę musiał się wybrać gdzieś to takiego warsztatu by to sprawdzić.dzięki za info.

[ Dodano: 2008-11-17, 12:31 ]
byłem na warsztacie sprawdzić tą głowice i jednak jest w porządku. Tak przynajmniej mi powiedzieli. Mam jeszcze jedno pytanie bo ostatnio strasznie zaczął mi buczeć układ wydechowy i było słychać metaliczny dźwięk w miejscu katalizatora. Okazało się że wypalił mi się środek od tłumika rozprężnego (zamiennik kata) i wymieniłem na nowy. Metaliczny dźwięk zniknął ale dalej jest to buczenie (buuu...) a najbardziej to słychać jak jest samochód trochę dociążony i jedzie się pod górę. Odgłos dochodzi między tłumikiem środkowy a końcowym czy to może być uszkodzony któryś z tłumików czy jakieś rozszczelnienie? jeśli ma ktoś jakiś pomysł proszę o rade :mrgreen:

: 24 lis 2008, 15:05
autor: krzako
Sprawdź ciśnienie sprężania skoro nie mam mocy a już tyle części wymieniłeś może to brak ciśnienia w cylindrach

: 24 lis 2008, 18:45
autor: shifty
krzako, tylko nie jestem zbyt mocny w mechanice i mógłbyś mi bardziej podpowiedzieć czym to mogę sprawdzić? i co mogło by być przyczyną braku ciśnienia ?

[ Dodano: 2008-11-30, 21:33 ]
dzisiaj rano zauważyłem jeszcze jedną rzecz, auto dopóki nie nabrało temperatury prowadziło się bardzo przyjemnie miało swoje przyspieszenie a gdy po paru kilometrach złapało temperaturę ok 90 stopni powróciły znowu męczarnie:/ czy ma to jakieś znaczenie do moich objawów?