Strona 3 z 6

: 28 sie 2008, 15:51
autor: sylbass
kolego a wogole masz silniczek krokowy czy elektroniczną przepustnice wtedy krokowca nie ma. Ja mam astre z grudnia 2000r tez 1.6 16v i ona nie ma krokowca

: 28 sie 2008, 21:32
autor: Nikkon
o ile mi wiadomo to w silnikach 1,6 16v nie ma krokowca tylko jest elektroniczna przepustnica. Tak jak kolegasylbass mam Astrę G z 2000r i ma przepustnicę elektroniczną Może być brudna i się trochę przycinać , ale wtedy powinno wywalać tryb serwisowy (samochód z kluczykiem) Jeżeli masz założony gaz to pojedz na regulację, u mnie on był przyczyną takiego zachowania samochodu. Wymieniłem reduktor i chodzi jak ta lala .

: 31 sie 2008, 21:32
autor: Wizzard
Ja mam tego rodzaju problem , tzn jak silnik sie rozgrzeje , na jalowym biegu obroty wynosza jakies 800 , wskazowka od obrotosciomierza lekko drga i lekko mruga kontrolka od oleju ale stan oleju jest dobry sam sprawdzalem . Moj silnik to 1,6 8v Astra G 1999 r.

: 01 wrz 2008, 20:11
autor: 16czarny16
Panowie wszyscy opisaliście to samo a czy ktoś sprawdził czujnik położenia wałka rozrządu i stan jego okablowania? U mnie ten sam motyw, rozbieram osłonę rozrządu a tu kabelki od czujnika troszkę skruszone od temperatury i czujnik dawał impulsy ale z lekkim przekłamaniem ponieważ opornośc się zmieniła i po wymianie było ok, a co nalepsze żaden błąd mi nie wyskoczył.

[ Dodano: 2008-09-01, 20:13 ]
U wszystkich objawy występują na ssaniu a co powiecie na to że u mnie takie objawy występują gdy autko złapie temperaturę a na ssaniu jest ok?

: 03 wrz 2008, 22:47
autor: maniek_lubon
ja tez mam ale na ssaniu strasznie skaczą obroty moze nie sa to duze skoki ale krótkie i szybkie po rozgrzaniu juz jest lepiej ale i tak wskazówka obrotomierza plywa. Wymieniłem świece i chcialem przewody ale okazało sie ze w tym siliku nie ma typowych przewodów. Moja asterkat to 1.6 16V i mam pytanie czy jest ten krokowiec w tym aucie bo ja pod maską nigdzie nie widze? co doradzacie sprawdzić najpierw? pozdro

: 04 wrz 2008, 0:36
autor: 16czarny16
Spróbuj zaślepić EBRa!

: 04 wrz 2008, 20:19
autor: maniek_lubon
Spróbuj zaślepić EBRa!
nie bardzo wiem o co chodzi??? moglbys napisac bardziej szczegołowo??? pozdro

: 04 wrz 2008, 20:33
autor: 16czarny16
Z prawej strony silnika znajduje się zawór recurkulacji spalin zwany potocznie EGR. Ma on za zadanie regulować częściowy powrót spalin do silnika co niby ma poprawić naszą ekologię :) jeśli odkręcisz plastikową osłonę silnika to go ujrzysz pomiędzy akumulatorem a silnikiem. Jest przykręcony zwykle na 2 śruby typu Torx ( rozmiaru nie pamiętam ) i podłączony jest do niego przewód bodajrze 4 pinowy. Odłączasz przewód, odkręcasz śruby i zdejmujesz zawór. Jak się przyjrzysz to to od czego odkręciłeś ten zawór ma w sobie dwa otwory. Jednym idą spaliny z kolektora wydechowego do zaworu EGR a drugim po przejściu przez ów zawór są przekazywane do silnika. I właśnie musisz te otwory zaślepić a dokładnie jeden z nich. Możesz to zrobić w dwojaki sposób: Wersja dla nygusów i mających zasobny portfel to zakup gotowych zaślepek na allegro na przykład albo druga wersja to wycięcie z blachy takiej zaślepki i zrobienie jej samemu. Niektórzy preferują blachę z puszki po piwie które możesz sobie wypić przy owej robocie :) ale ja osobiście zrobiłem z troszkę grubszej blaszki ponieważ słyszałem że te po piwie lubią się przepalać. jak już taką zaślepkę będziesz posiadał to mocujesz pomiędzy silnik a zawór który zdemontowałeś. Całość skręcasz i podłączasz przewód i jeśli po uruchomieniu silnika nie wyskoczy Ci błąd to masz 100% sukcesu a jeśli owy błąd Ci wyskoczy a cała operacja pomogła w Twojej dolegliwości to pozostaje zakup nowego zaworu EGR lub czyszczenie ale rzadko przynosi to porządany skutek. Mam nadzieje że teraz opis jest dla Ciebie czytelny i że sobie poradzisz :) jak masz jeszcze jakieś pytania to pisz.

[ Dodano: 2008-09-04, 20:35 ]
Przepraszam za przejęzyczenie nie EBRa tylko EGRa :)

: 04 wrz 2008, 23:03
autor: maniek_lubon
znaczy zaślepiam obydwa? bo na tych zaslepkach z allegro nie ma otworów zadnych tak wiec zaślepiają obydwa otwory. dzieki juz wszystko wiem i jak zrobie to napisze co i jak nowy egr ponad 300 zl wiec narazie sprobuje Twoją metode. Dzieks wielkie!!!

: 04 wrz 2008, 23:25
autor: 16czarny16
Jak chcesz to dam Ci namiar na firmę która ma oryginalne nowe za 220zł, a jak narazie powodzenia i jak pomogłem to fajnie.