Olej, płyn chłodniczy i emisja spalin- powiązanie?

Awatar użytkownika
arti83

Astro-maniak
Posty: 845
Rejestracja: 04 kwie 2009, 19:25
Imię: Stiven
Auto: ASTRA F Kombi
Silnik: X16SZR
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

Re: Olej, płyn chłodniczy i emisja spalin- powiązanie?

#11

Nieprzeczytany post autor: arti83 »

grzechu86tonie pisze:
mk5 pisze:Po zgaszeniu nie powinno byc słychac syczenia spod korka.
jak ma rozgrzany plyn to jak niby mialby odparowac po zgaszeniu silnika? U mnie to norma w kazdym aucie

Podobną twoją wypowiedz CHYBA wyczytałem z mazią pod korkiem oleju :) coś mi sie zdaje że wszystkie twoje auta mają uwaloną UPG lub hurtowo kupiłeś uszkodzone korki :D

Co do cisnienia w układzie, korek posiada zaworek który upuszcza ciśnienie kiedy przekracza okresloną wartość, np 0.8bara.
Wtedy słyszymy syczenie, układ jest tak zaprojektowany aby pracował z okreslonym cisnieniem które powinno być przez cały czas a na pewno nie może spadać do zera po godzinie lub czterech.
Kiedy słyszymy syczenie to oznacza ze w naszym aucie siedzi diabeł :) a dokładnie cos jest nie tak z układem chłodzenia, najczęściej to chyba UPG, nie zawsze upg oznacza mazie i olej w zbiorniku, tłoki dopychają cisnienie do układu i mamy to co mamy.

Sprawny układ nam nie syczy kiedy mamy zakręcony korek, albo korek albo coś nie tak z silnikiem, jesli korek jest ok to mamy problem z cisnieniem.

ODPOWIEDZ