Olej, płyn chłodniczy i emisja spalin- powiązanie?
: 18 maja 2013, 19:53
Witam
Przykro mi, że tak zaczynam na tym forum ale cóż...
Niedawno kupiłam Asterkę z 98r 1,6 16V i zauważyłam spory ubytek płynu chłodniczego (wyświetlił mi się komunikat na komputerze), uzupełniłam i było okej...na jakieś 30min jazdy bo znowu znacznie mi go ubyło. Po zgaszeniu silnika słychać syczenie spod korka-to normalne? Bo po odkręceniu to słyszałam że standard.
Szukając wycieku na przewodach znalazłam jakieś wyschnięte plamki, nie wiem czy stare, czy przy takiej temp. zdążyło wyschnąć(grubszy przewód poniżej). Natomiast natknęłam się na sporą plamę na samym 'dnie', a że nie znam się zbytnio na tym to szwagier sprawdził i powiedział że to olej, od spodu również jest go dużo, powiedział że najprawdopodobniej to ze zmiany biegów.
Mam ją od miesiąca, ale dopiero od 2ch dni coś stało się z obrotami...najpierw szarpał na 2j-ce przy średniej prędkości, teraz jak staje na 1-ce to spadają obroty i gaśnie.
Dodatkowo zapala mi się na stałe kontrolka emisji spalin.
Chciałam się dowiedzieć czy powodem 3 w 1 może być ten wyciek oleju? Nie wiem...jak ciepły olej ucieka to uszkadza inne przewody? I jeśli ktoś przypuszcza co to może być...na jaki koszt mogę być narażona?
Z góry przepraszam za brak fachowości, nazewnictwo postaram się w przyszłości poprawić, tymczasem proszę o pomoc.
W razie potrzeby wstawię zdjęcia wycieku i tego przewodu j.w., jeśli to coś da.
Pozdrawiam
Przykro mi, że tak zaczynam na tym forum ale cóż...
Niedawno kupiłam Asterkę z 98r 1,6 16V i zauważyłam spory ubytek płynu chłodniczego (wyświetlił mi się komunikat na komputerze), uzupełniłam i było okej...na jakieś 30min jazdy bo znowu znacznie mi go ubyło. Po zgaszeniu silnika słychać syczenie spod korka-to normalne? Bo po odkręceniu to słyszałam że standard.
Szukając wycieku na przewodach znalazłam jakieś wyschnięte plamki, nie wiem czy stare, czy przy takiej temp. zdążyło wyschnąć(grubszy przewód poniżej). Natomiast natknęłam się na sporą plamę na samym 'dnie', a że nie znam się zbytnio na tym to szwagier sprawdził i powiedział że to olej, od spodu również jest go dużo, powiedział że najprawdopodobniej to ze zmiany biegów.
Mam ją od miesiąca, ale dopiero od 2ch dni coś stało się z obrotami...najpierw szarpał na 2j-ce przy średniej prędkości, teraz jak staje na 1-ce to spadają obroty i gaśnie.
Dodatkowo zapala mi się na stałe kontrolka emisji spalin.
Chciałam się dowiedzieć czy powodem 3 w 1 może być ten wyciek oleju? Nie wiem...jak ciepły olej ucieka to uszkadza inne przewody? I jeśli ktoś przypuszcza co to może być...na jaki koszt mogę być narażona?
Z góry przepraszam za brak fachowości, nazewnictwo postaram się w przyszłości poprawić, tymczasem proszę o pomoc.
W razie potrzeby wstawię zdjęcia wycieku i tego przewodu j.w., jeśli to coś da.
Pozdrawiam