W sumie średnio potrzebny element, ale jeśli komuś się ułamie (ja kupiłem auto już ze złamaną miarką), to zamiast
szukać po szrotach lub kupować nowy korek (~ 30 zł z przesyłką) - można samemu elegancko naprawić. Naprawa
polega na wyjęciu z korka pozostałości po ułamanej miarce (mocowanie na zatrzask) i przewleczeniu w to miejsce
zwykłej opaski zaciskowej oraz docięcie jej na wymiar. Chcąc być w zgodzie z oryginałem wypaliłem w opasce
szpilką małe otworki, które pokazują 1/4, 1/2 i 3/4 poziomu. Nie naniosłem poziomu 1/1 (jak na oryginale), bo taki
poziom po prostu widać przez szyjkę wlewu.
Wymiary (na wypadek kłopotów ze zdjęciami).
Całkowita długość miarki wystająca z korka: 320 mm
Odległości otworów/wskaźników poziomu od czoła korka:
1/4 poziomu 305 mm
1/2 poziomu 267 mm
3/4 poziomu 215 mm
Użyta opaska miała wymiary 4.8 x 400 mm i idealnie pasuje do otworów w korku. Poliamidy używane do produkcji
opasek są odporne na alkohol, więc możemy spać spokojnie - nowa miarka nie rozpuści się w płynie.
Wygląda to elegancko, jest elastyczne i mocne. Na dodatek na nacięciach opaski dużo lepiej widać poziom płynu niż
na gładkim oryginale.
Sprawdzałem również biała opaskę - na niej gorzej widać poziom płynu - zalecana czarna.
Może komuś się przyda...
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Astra G - urwana miarka poziomu płynu spryskiwacza - jak naprawić samemu.
-
- Posty: 195
- Rejestracja: 03 lis 2012, 11:44
- Imię: Bill
- Auto: Astra G 1.7 CDTI kombi
- Silnik: Z17DTL
- Województwo: podkarpackie
- FalconTech
- Posty: 5505
- Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
- Imię: Paweł
- Auto: NaN
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 28 razy
- Kontakt:
Ja bym na to nie wpadł świetny pomysł. Brakuje mi tego w Signum, lecz kompensacja to 5,6 litra pojemności zbiornika
Generalnie poliamid (PA-12) jest wykorzystywany w zbiornikach paliwa, gdzie kable pracują w pełnym zanurzeniu. Mają bardzo wysoką odporność na przebicie, rozciąganie i ścieranie.
PA-6 wykorzystywany do produkcji m.in. wspomnianych opasek nie ma tak imponujących wyników ale jest również dobry i wytrzymały.
Generalnie poliamid (PA-12) jest wykorzystywany w zbiornikach paliwa, gdzie kable pracują w pełnym zanurzeniu. Mają bardzo wysoką odporność na przebicie, rozciąganie i ścieranie.
PA-6 wykorzystywany do produkcji m.in. wspomnianych opasek nie ma tak imponujących wyników ale jest również dobry i wytrzymały.
Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.
- Jacekw123
- Posty: 9
- Rejestracja: 04 sie 2016, 22:40
- Imię: Jacek
- Auto: Astra G
- Silnik: Z14XE
- Województwo: podkarpackie
- Lokalizacja: Rzeszów
Kelso świetny pomysł - teraz już też tak mam
-
- Posty: 195
- Rejestracja: 03 lis 2012, 11:44
- Imię: Bill
- Auto: Astra G 1.7 CDTI kombi
- Silnik: Z17DTL
- Województwo: podkarpackie