Płyn chłodzący w odprowadzeniu z klimatyzacji

Awatar użytkownika
przemojaca

Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 04 sty 2009, 12:52
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Płyn chłodzący w odprowadzeniu z klimatyzacji

#1

Nieprzeczytany post autor: przemojaca »

Ostatnio wyciekł mi cały płyn ze zbiorniczka wyrównawczego i znalazłem miejsce wycieku (na zdjęciu). Mam pytanie jak nazywa się ta część bo jak pytałem o odpowietrznik układu chłodzenia to nie wiedzieli w sklepie o co mi chodzi, a brakuje mi w tej końcówce zaślepki, gdzieś musiała wypaść. Z góry dzięki za info

[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
!
Tytuł tematu jest niezgodny z zasadami.
Popraw go niezwłocznie!

W przeciwnym wypadku temat zostanie zamknięty i usunięty.

[External Link Removed for Guests]

// Dido
Ostatnio zmieniony 24 lip 2016, 23:17 przez przemojaca, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
FalconTech

Server Admin
Posty: 5505
Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
Imię: Paweł
Auto: NaN
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 28 razy
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: FalconTech »

Nie za dużo widać na tych zdjęciach. Na pierwszym to w tle widać odprowadzenie wody z klimatyzacji i zaślepiona być nie powinna.
A układ chłodzenia odpowietrza się samoczynnie, stąd zdziwienie na "odpowietrznik". W układzie chłodzenia panuje podwyższone ciśnienie, nie ma tu mowy o zaślepkach, może być jedynie zakręcany korek.

Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.

Awatar użytkownika
przemojaca

Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 04 sty 2009, 12:52
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: przemojaca »

No chodzi mi o tą część na dwóch śrubach torx, jeśli jest tak jak piszesz że to jest od klimy to jaki może być powód że mam z tego wyciek płynu chłodniczego??

Awatar użytkownika
przemty

ex-Staff
Posty: 6093
Rejestracja: 24 lut 2011, 10:45
Imię: Przemek
Auto: była AF, jest AH
Silnik: był 17D, jest Z18XE
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Sanok
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 2 razy

#4

Nieprzeczytany post autor: przemty »

Jest to odpływ skroplin z klimy.
Nie pamiętam jak tam jest to połączone z nagrzewnica ale płyn w tym miejscu świadczy o uszkodzeniu nagrzewnicy - tak na moje oko.
W tym miejscu nie ma być żadnej zaślepki, woda z klimy ma swobodnie kapać pod auto.
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
przemojaca

Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 04 sty 2009, 12:52
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: przemojaca »

No od klimy to wiem że nie może być zaślepiona tylko zmyliło mnie to że jest tam duży wyciek tego płynu chłodniczego dlatego myślałem że to jakie odpowietrzenie czy coś z układem chłodzenia związane :D Czyli nagrzewnica do wymiany :x

Awatar użytkownika
FalconTech

Server Admin
Posty: 5505
Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
Imię: Paweł
Auto: NaN
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 28 razy
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: FalconTech »

Skoro tam ci cieknie płyn chłodniczy to plus jest taki, że masz drożny odpływ skroplin z klimatyzacji.
A minus taki, że poszła nagrzewnica i właśnie tym kanałem wycieka płyn z obudowy filtra kabinowego.

Oby to był na tyle mały wyciek by wszystko zdążyło ujść tym odpływem a nie do środka samochodu.

Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.

Awatar użytkownika
grzechu86tonie

Astro-maniak
Posty: 1284
Rejestracja: 09 cze 2009, 19:17
Imię: Grzegorz
Auto: byla Astra F jest Astra G
Silnik: 1,4 8v / 1,6 8v
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Okolice Ostroleki
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: grzechu86tonie »

Wyglada na to ze cieknie z nagrzewnicy na "korytko" do skroplin od klimatyzacji. Pół dnia roboty przed Tobą, oczywiscie jak znajdziesz manual jak wyjac nagrzewnice rozbierajac tylko tunel srodkowy ;)
kupie podłokietnik przód astra g

VectorOPC

Astro-maniak
Posty: 1050
Rejestracja: 29 mar 2012, 21:02
Imię: Przemek
Auto: Golf VII
Województwo: małopolskie
Pomocny: 1 raz

#8

Nieprzeczytany post autor: VectorOPC »

Jak już będziesz wydzierał nagrzewnicę, to KONIECZNIE wymień oringi nagrzewnicy i zaworu nagrzewnicy, oraz wymień zawór nagrzewnicy na "lornetkę", lub odłącz silniczek. To tak na przyszłość, żeby dwa razy tego nie rozbierać.
Zapraszam do kontaktu: ppitek@tlen.pl

Awatar użytkownika
JEMI

Zbanowany
Posty: 709
Rejestracja: 20 sty 2012, 19:46
Imię: MARCIN
Auto: Gx2
Silnik: x18xe1 oraz z18xe
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: bydgoszcz
Pomocny: 1 raz

#9

Nieprzeczytany post autor: JEMI »

moim zdaniem to te oringi poszly
to czesta awaria
jeszcze ze sie tak zapytam
zaintrygowal mnie temat tej lornetki
gdzie takie cos nabede ?
NIE PUSZCZONE BĄKI UNOSZĄ SIĘ DO MÓZGU
STĄD BIORĄ SIĘ POSRANE POMYSŁY

VectorOPC

Astro-maniak
Posty: 1050
Rejestracja: 29 mar 2012, 21:02
Imię: Przemek
Auto: Golf VII
Województwo: małopolskie
Pomocny: 1 raz

#10

Nieprzeczytany post autor: VectorOPC »

W ASO np. Montowali to od któregoś tam roku w przypadku awarii zaworu.
Zapraszam do kontaktu: ppitek@tlen.pl

ODPOWIEDZ