Auto nie przeszło badań technicznych - brak katalizatora.
-
- Posty: 195
- Rejestracja: 03 lis 2012, 11:44
- Imię: Bill
- Auto: Astra G 1.7 CDTI kombi
- Silnik: Z17DTL
- Województwo: podkarpackie
Auto nie przeszło badań technicznych - brak katalizatora.
Wydawało mi się, że o swoim aucie, które mam od czterech lat wiem już wszystko. Dzisiaj u diagnosty okazało się, że auto ma wycięty katalizator. Tzn puszka jest, ale pusta. Całkiem mnie zamurowało, bo szczerze mówiąc nawet nie wiedziałem, że w dieslach są katalizatory.
Mam teraz dylemat - co dalej? Pewnie pojadę do innego diagnosty i może się "uda". Tyle, że zyskam tym tylko trochę czasu, bo czuję, że sprawdzają się przepowiednie niektórych o bacznym przyglądaniu się diagnostów filtrom DPF, katalizatorom itp.
Tak czy siak - katalizator trzeba zakupić . Mam tu pewien dylemat i wątpliwości. Ile tych katalizatorów w Z17DTL jest? Patrząc na ofertę firmy Bosal - są dwa:
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Czy one występują jednocześnie oba, czy zamiennie?
Co się stało z katalizatorem? Wyciął go prawdopodobnie handlarz...
Mam teraz dylemat - co dalej? Pewnie pojadę do innego diagnosty i może się "uda". Tyle, że zyskam tym tylko trochę czasu, bo czuję, że sprawdzają się przepowiednie niektórych o bacznym przyglądaniu się diagnostów filtrom DPF, katalizatorom itp.
Tak czy siak - katalizator trzeba zakupić . Mam tu pewien dylemat i wątpliwości. Ile tych katalizatorów w Z17DTL jest? Patrząc na ofertę firmy Bosal - są dwa:
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Czy one występują jednocześnie oba, czy zamiennie?
Co się stało z katalizatorem? Wyciął go prawdopodobnie handlarz...
- patryk_wey
- Posty: 461
- Rejestracja: 18 sie 2011, 20:29
- Imię: Patryk
- Auto: Astra H GTC
- Silnik: Z18XE + LPG
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
- Kontakt:
Spróbuj gdzie indziej i myślę że Ci podbiją.
Mi się kiedyś posypał katalizator i sam go wyciąłem bo wydawał metaliczne brzęczenie więc zastąpiłem go pustą obudową ze strumienicą w środku. Nie koniecznie mógł to być handlarz chociaż nie wykluczone.
Słyszałem że montowane były dwa katalizatory ale nie wiem czy akurat w Twoim samochodzie. Ja obstawiam jeden, ten z pierwszego linku.
Mi się kiedyś posypał katalizator i sam go wyciąłem bo wydawał metaliczne brzęczenie więc zastąpiłem go pustą obudową ze strumienicą w środku. Nie koniecznie mógł to być handlarz chociaż nie wykluczone.
Słyszałem że montowane były dwa katalizatory ale nie wiem czy akurat w Twoim samochodzie. Ja obstawiam jeden, ten z pierwszego linku.
Moja Astra [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
- endrjucaman
- Posty: 90
- Rejestracja: 04 paź 2015, 22:54
- Imię: Maciej
- Auto: Astra G 1.6i 16V
- Silnik: X16XEL
- Województwo: kujawsko-pomorskie
Można kupić jakiś uniwersalny, ale uważam że do starego auta to mija się z celem. A może używka jakaś? Ja bym jednak szukał, gdzie się uda zrobić przegląd tak jak jest i nie kombinował.
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 30 paź 2015, 22:42
- Imię: Jacek
- Auto: Astra G
- Silnik: Z17DTL
- Województwo: mazowieckie
W moim jest ten z pierwszego linku. Rocznik auta 2005.
- dawid75
- Posty: 1283
- Rejestracja: 02 paź 2008, 14:49
- Imię: Dawid
- Auto: Meriva
- Silnik: Z18XE LPG
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Częstochowa
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 2 razy
- Kontakt:
Uniwersalny już od 150 zł, wybór pozostaje dla klienta. Jaką ma spełniać normę Euro ?
Ostatnio zmieniony 09 lis 2016, 12:22 przez dawid75, łącznie zmieniany 2 razy.
Zatrzymał się kierowca na siusiu i mówi do swojego małego:
- Widzisz, jak tobie się chce to ja zawsze staje...
- Widzisz, jak tobie się chce to ja zawsze staje...
-
- Posty: 195
- Rejestracja: 03 lis 2012, 11:44
- Imię: Bill
- Auto: Astra G 1.7 CDTI kombi
- Silnik: Z17DTL
- Województwo: podkarpackie
Tego nie wiem - auto fabrycznie bez DPF, na tabliczce z tego co pamiętam: 0.80.
- FalconTech
- Posty: 5505
- Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
- Imię: Paweł
- Auto: NaN
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 28 razy
- Kontakt:
Pierwsza litera oznaczenia silnika:dawid75 pisze:QR_BBPOST Jaką ma spełniać normę Euro ?
X - Euro2,
Y - Euro3,
Z - Euro4.
Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.
Ale jak to, 4 lata jeździłeś, wszystko było okej, a teraz nagle problem, bo nie ma kata?
Może jakiś "uczciwy" mechanik wyciął, gdy dałeś u auto do roboty. W moich okolicach niestety jest jeden taki, któremu dasz samochód na wymianę powiedzmy amorków, a dostaniesz auto spowrotem bez kata, bo wycina i sprzedaje...
Może jakiś "uczciwy" mechanik wyciął, gdy dałeś u auto do roboty. W moich okolicach niestety jest jeden taki, któremu dasz samochód na wymianę powiedzmy amorków, a dostaniesz auto spowrotem bez kata, bo wycina i sprzedaje...
- dawid75
- Posty: 1283
- Rejestracja: 02 paź 2008, 14:49
- Imię: Dawid
- Auto: Meriva
- Silnik: Z18XE LPG
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Częstochowa
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 2 razy
- Kontakt:
i on jeszcze ma czym jeść ?KucaQ pisze:QR_BBPOST a dostaniesz auto spowrotem bez kata, bo wycina i sprzedaje...
Zatrzymał się kierowca na siusiu i mówi do swojego małego:
- Widzisz, jak tobie się chce to ja zawsze staje...
- Widzisz, jak tobie się chce to ja zawsze staje...
dawid75, ludzie nie byli świadomi tego, teraz się to rozniosło, ale i tak ma klientów. Mi na szczęście nie wyciął, ale jak o tym mi kumpel powiedział, to z miejsca zmieniłem mechanika.