[Problem] Astra G '99 1.6 8v 75km
- bydlee
- Posty: 3
- Rejestracja: 04 cze 2017, 15:00
- Imię: Grzesiek
- Auto: Astra G '99
- Silnik: 1.6 8v
- Województwo: łódzkie
[Problem] Astra G '99 1.6 8v 75km
Witam,
jestem nowy na forum i nie znalazłem odpowiedniego działu w tym temacie.
Posiadam Astre G z roku 1999 z silnikiem 1.6 8v 75KM GAZ sprowadzaną z Niemiec. Przebieg ~360 000.
Od około 3-4 miesięcy mam problem z obrotami, rwaniem, dziwnym syczeniem pod silnikiem oraz dziwnym dźwiękiem spod maski podczas odpuszczania gazu.
W skrócie wygląda to tak:
Odpalam samochód na benzynie, czekam 30-60 sekund i gazując przełączam na gaz.
Od samego początku słychać dziwne świszczenie spod silnika, które słyszę w kabinie tak jakbym miał turbinę. Kolejny dziwny objaw to fakt, że podczas gazowania powyżej 2 tyś. obrotów w momencie kiedy odpuszczam gaz ( np. z 3 tys. do 0 )to w okolicy 1,5 -2 tyś obrotów słychać tak jakby tłukły się talerze pod maską. Na początku wydawało mi się, że jest dziura w tłumiku, ale jest to dźwięk zdecydowanie przy silniku. Powyżej 3,5 tyś. obrotów słychać ten sam dźwięk co przy odpuszczaniu gazu.
Kolejnym dziwnym objawem jest to, że gdy przyspieszam np. na 2 biegu , to :
* 1 - 2 tyś obrotów samochód przyspiesza
* 2,5 - 4 tyś obrotów wydaje mi się, że samochód stoi w miejscu bez przyspieszenia
* powyżej 4 tyś. ma kopa.
Następna sprawa, to problem ze zrywaniem samochodu. Za cholerę nie wiem od czego to może być zależne, bo czasami mogę przejechać 10 km i samochód jedzie płynnie a czasami jest tak, żę jak zwiększam obroty od 1 - 3 tyś (biegi 1,2,3) to samochód zachowuje się jakby go szatan opętał i rwie przód tył góra dół po czym się uspokaja.
Co do obrotów to mniejszy problem, bo zdarza się mega rzadko i najczęściej już po rozgrzanym silniku ( najczęściej stojąc na światłach obroty falują od 800 - 1200.
Jeśli macie jakieś pomysły co zrobić to byłbym wdzięczny.
Dodam jeszcze, że samochód kupiłem za około 3000, dołożyłem już kolejne 3000, progi mam do wymiany ( tragedii nie ma ale kolejna zima może zadecydować) do wymiany jest na pewno jeszcze:
* szyba przednia, bo ma straszne szramy i odpryski,
* hamulce przód tył,
* regulacja gazu
* niedługo legalizacja butli.
Wymienione było:
* zawieszenie przód,
* rozrząd + wszystkie filtry
* przewody hamulcowe
* zaciski z tyłu
* wysprzęglik ( sprzęgło ponad 50% jeszcze jest)
Ostanie pytanie brzmi, czy warto w to jeszcze inwestować? (lubię ten samochód bardzo, jeździ mi się nim genialnie, dokładać małe kwoty mogę bardziej niż władować na raz w kolejne auto 3-4 tyś. i bez samochodu byłoby mi ciężko się przemieszczać gdziekolwiek)
jestem nowy na forum i nie znalazłem odpowiedniego działu w tym temacie.
Posiadam Astre G z roku 1999 z silnikiem 1.6 8v 75KM GAZ sprowadzaną z Niemiec. Przebieg ~360 000.
Od około 3-4 miesięcy mam problem z obrotami, rwaniem, dziwnym syczeniem pod silnikiem oraz dziwnym dźwiękiem spod maski podczas odpuszczania gazu.
W skrócie wygląda to tak:
Odpalam samochód na benzynie, czekam 30-60 sekund i gazując przełączam na gaz.
Od samego początku słychać dziwne świszczenie spod silnika, które słyszę w kabinie tak jakbym miał turbinę. Kolejny dziwny objaw to fakt, że podczas gazowania powyżej 2 tyś. obrotów w momencie kiedy odpuszczam gaz ( np. z 3 tys. do 0 )to w okolicy 1,5 -2 tyś obrotów słychać tak jakby tłukły się talerze pod maską. Na początku wydawało mi się, że jest dziura w tłumiku, ale jest to dźwięk zdecydowanie przy silniku. Powyżej 3,5 tyś. obrotów słychać ten sam dźwięk co przy odpuszczaniu gazu.
Kolejnym dziwnym objawem jest to, że gdy przyspieszam np. na 2 biegu , to :
* 1 - 2 tyś obrotów samochód przyspiesza
* 2,5 - 4 tyś obrotów wydaje mi się, że samochód stoi w miejscu bez przyspieszenia
* powyżej 4 tyś. ma kopa.
Następna sprawa, to problem ze zrywaniem samochodu. Za cholerę nie wiem od czego to może być zależne, bo czasami mogę przejechać 10 km i samochód jedzie płynnie a czasami jest tak, żę jak zwiększam obroty od 1 - 3 tyś (biegi 1,2,3) to samochód zachowuje się jakby go szatan opętał i rwie przód tył góra dół po czym się uspokaja.
Co do obrotów to mniejszy problem, bo zdarza się mega rzadko i najczęściej już po rozgrzanym silniku ( najczęściej stojąc na światłach obroty falują od 800 - 1200.
Jeśli macie jakieś pomysły co zrobić to byłbym wdzięczny.
Dodam jeszcze, że samochód kupiłem za około 3000, dołożyłem już kolejne 3000, progi mam do wymiany ( tragedii nie ma ale kolejna zima może zadecydować) do wymiany jest na pewno jeszcze:
* szyba przednia, bo ma straszne szramy i odpryski,
* hamulce przód tył,
* regulacja gazu
* niedługo legalizacja butli.
Wymienione było:
* zawieszenie przód,
* rozrząd + wszystkie filtry
* przewody hamulcowe
* zaciski z tyłu
* wysprzęglik ( sprzęgło ponad 50% jeszcze jest)
Ostanie pytanie brzmi, czy warto w to jeszcze inwestować? (lubię ten samochód bardzo, jeździ mi się nim genialnie, dokładać małe kwoty mogę bardziej niż władować na raz w kolejne auto 3-4 tyś. i bez samochodu byłoby mi ciężko się przemieszczać gdziekolwiek)
-
- Posty: 593
- Rejestracja: 10 sty 2009, 19:54
- Imię: Miłosz
- Auto: Była Astra G ... Jest Astra J
- Silnik: X18XE1...A16XER
- Rocznik: 2014
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: G-D
- Pomocny: 5 razy
- Kontakt:
Musisz sprawdzić dolot i wydech pod kątem nieszczelności, później można gdybać co może być uszkodzone. Przy tym przebiegu nie spodziewaj się, że silnik będzie idealnie pracował, a ile tyś na gazie przelatał ?
-
- Posty: 3585
- Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
taniej ci wyjdzie wymiana na silnik z mniejszym przebiegiem jeżeli nie dojdziesz z nim do ladu
szyba przednia -wymieniałem 1,5 rku temu w A -F koszt 150pln -akurat była promocja .
legalizacja butli to niepewna i niespecjalnie oplacalna opcja -sprawdz ceny nowej butli w sklepach internetowych i porównaj z cena legalizacji przy zalozeniu ze możesz dostać leg. na 1 rok lub kolejne 10 lat + cena za demontaż i montaż .
mnie wyszlo ze nowa + cena za podlaczenie nowej rurki do zaworu tankowania wyszla o 30%taniej .rurka okazala się za krotka bo pomimo tego samego typu butla była nieco inaczej wykonana . .
hamulce -zależy co masz do zrobienia . jak tylko klocki i szczeki to nie będą wielki koszty .
reg gazu możesz uwzglednic razem z cena butli o ile ja sam wymienisz .
szyba przednia -wymieniałem 1,5 rku temu w A -F koszt 150pln -akurat była promocja .
legalizacja butli to niepewna i niespecjalnie oplacalna opcja -sprawdz ceny nowej butli w sklepach internetowych i porównaj z cena legalizacji przy zalozeniu ze możesz dostać leg. na 1 rok lub kolejne 10 lat + cena za demontaż i montaż .
mnie wyszlo ze nowa + cena za podlaczenie nowej rurki do zaworu tankowania wyszla o 30%taniej .rurka okazala się za krotka bo pomimo tego samego typu butla była nieco inaczej wykonana . .
hamulce -zależy co masz do zrobienia . jak tylko klocki i szczeki to nie będą wielki koszty .
reg gazu możesz uwzglednic razem z cena butli o ile ja sam wymienisz .
Ostatnio zmieniony 04 cze 2017, 22:37 przez marian paszek, łącznie zmieniany 1 raz.
marpas 1954
- bydlee
- Posty: 3
- Rejestracja: 04 cze 2017, 15:00
- Imię: Grzesiek
- Auto: Astra G '99
- Silnik: 1.6 8v
- Województwo: łódzkie
na gazie mysle ze bylo przejechane okolo 80-90 tys. Podejrzewam, że silnik nie bedzie chodzil jak nowy, natomiast jest to dosyc wytrzymala jednostka dlatego tez zdecydowalem sie na ten samochod. Sam zrobilem nim okolo 6-7 tys.
Martwi mnie po prostu trzepanie samochodem, bo nie wiem co to moze byc.
Martwi mnie po prostu trzepanie samochodem, bo nie wiem co to moze byc.
-
- Posty: 4825
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 98 razy
- bydlee
- Posty: 3
- Rejestracja: 04 cze 2017, 15:00
- Imię: Grzesiek
- Auto: Astra G '99
- Silnik: 1.6 8v
- Województwo: łódzkie
Na benzynie wydaje mi sie nawet ze jest gorzej. Na pewno obroty mniej skacza na gazie, a w sumie nie ma roznicy w przyspieszeniu na benzynie.
EDIT:
Kiedys czytalem na ten temat i jest kilka rozwiazan,
Dziurawy wydech
Komputer silnika
Wtryskiwacze paliwa
Regulacja gazu ( tylko co to ma wspolnego z benzyna)
I killa innych.
Nie znam za wielu mechanikow w Lodzi, ktorzy znaja sie na oplach i moga faktycznie zdiagnozowac problem, dlatego tez boje sie oddac samochod bo tylu oszuustow jest, ze szok.
EDIT:
Kiedys czytalem na ten temat i jest kilka rozwiazan,
Dziurawy wydech
Komputer silnika
Wtryskiwacze paliwa
Regulacja gazu ( tylko co to ma wspolnego z benzyna)
I killa innych.
Nie znam za wielu mechanikow w Lodzi, ktorzy znaja sie na oplach i moga faktycznie zdiagnozowac problem, dlatego tez boje sie oddac samochod bo tylu oszuustow jest, ze szok.
-
- Posty: 3585
- Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
otoz ma jeżeli emulacja sondy bądź tez niewlasciwa regulacja gazu to komp tworzy wlasna mape i trzyma się jej jak diabel sołtysa . po prostu glupieje . w poscie wyżej napisałem to dokładnie . warunkiem poprawnej pracy na lpg jest poprawna praca na pb . zwykle wine ponosi reg lpg bądź tez niepoprawna praca emulatora sondy . będziesz u gaziarza to parrz mu w oczy jak zauważysz ze ucieka ze wzrokiem bądź jego oczy tesknia za rozumem to nie pozwol mu dotykać inst . poszukaj innego który rozumie co do niego mówisz .wtedy będzie ok .bydlee pisze:QR_BBPOST Regulacja gazu ( tylko co to ma wspolnego z benzyna)
marpas 1954
-
- Posty: 593
- Rejestracja: 10 sty 2009, 19:54
- Imię: Miłosz
- Auto: Była Astra G ... Jest Astra J
- Silnik: X18XE1...A16XER
- Rocznik: 2014
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: G-D
- Pomocny: 5 razy
- Kontakt:
Kolego bydlee tak jak wyżej pisałem, musisz sprawdzić dolot i wydech pod kątem nieszczelności. Sam możesz sprawdzić niektóre rzeczy : Inwestujesz np. w czyścik do hamulców (w spreyu) i na pracującym silniku pryskasz stopniowo po całym dolocie i zaworze EGR,gdy silnik zmieni dźwięk lub prędkość obrotów to masz tam nieszczelność. Za pomocą tego czyścika lub innego środka możesz wyczyścić przepustnicę, silnik krokowy. Wydech najlepiej sprawdzić w 2 osoby, 1 zatyka wylot z tłumika, a 2 sprawdza gdzie uciekają spaliny. Najważniejsze aby wydech był szczelny od kolektora do sondy.