Alternator ?

Awatar użytkownika
Mateusz24krk

Astro-maniak
Posty: 1039
Rejestracja: 28 maja 2017, 18:06
Imię: Mateusz
Auto: Astra h
Silnik: Z18xer
Rocznik: 2007
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 2 razy
Pomocny: 7 razy

Alternator ?

#1

Nieprzeczytany post autor: Mateusz24krk »

Witam, mam problem ze swoją asterką, podczas jazdy zazwyczaj takiej dynamicznej zaczyna wariować coś elektryka tzn wspomaganie wyłącza się szarpie samo przeskakuje na benzyne swieci sie kontrolka foteli wskazówki zegara wariują do góry i nadoł wracjai lekko przygasja switła i za moment normalnie wraca wszystko . Co to może być? ładowanie jest dobre 14v - 14-5v podczas jazdy jak szarpie i zaczyna wariowac to spada prawie o 1

Danshot

Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 10 lut 2018, 17:31
Imię: Daniel
Auto: Opel Astra G 1.4 16v
Województwo: małopolskie

#2

Nieprzeczytany post autor: Danshot »

Ja się może podłącze do tematu nie wiem czy tak ma być ale czy przy ruszaniu mają przygasać światła? Też myśle że alternator wariuje :/

Awatar użytkownika
xxvvcc

Astro-maniak
Posty: 839
Rejestracja: 02 lut 2014, 19:38
Auto: Astra J, Corsa D
Silnik: A16LET, Z12XEP
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 4 razy
Pomocny: 22 razy
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: xxvvcc »

Sprawdźcie naciąg paska klinowego i jego stan.

JEREMIASZ

Astro-maniak
Posty: 504
Rejestracja: 01 paź 2017, 10:09
Auto: astra g chevrolet epica
Silnik: z18xe x25d1
Województwo: kujawsko-pomorskie
Pomocny: 21 razy

#4

Nieprzeczytany post autor: JEREMIASZ »

do tego przydalby sie pomiar napiecia w czasie rzeczywistym
ja mam zaniki ladowania gdy wjade w duza kaluze
poprostu slizga mi sie pasek jak dostanie wody
lub inna przyczyna jest wspomaganie
jak wiadomo w G jest elektryczne i pompa czasem jak jest uszkodzona
potrafi brac tyle pradu ze wysysa go z calego auta i pali kable
te rzeczy trzeba posprawdzac
a w momencie jak wystepuja dziwne wachania napiecia wariuje cale auto
Mateusz24krk pisze:QR_BBPOST wspomaganie wyłącza się szarpie samo przeskakuje na benzyne swieci sie kontrolka foteli wskazówki zegara wariują do góry i nadoł wracjai lekko przygasja switła i za moment normalnie wraca

Danshot

Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 10 lut 2018, 17:31
Imię: Daniel
Auto: Opel Astra G 1.4 16v
Województwo: małopolskie

#5

Nieprzeczytany post autor: Danshot »

U mnie jescze światła przygasają jak włączam dmuchawe i na sekunde zapala się kontrolka ładowania i słychać jak silnik przygasa i dalej jest normalnie ale przy skręcaniu kierownicą jest ok

Awatar użytkownika
Mateusz24krk

Astro-maniak
Posty: 1039
Rejestracja: 28 maja 2017, 18:06
Imię: Mateusz
Auto: Astra h
Silnik: Z18xer
Rocznik: 2007
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 2 razy
Pomocny: 7 razy

#6

Nieprzeczytany post autor: Mateusz24krk »

JEREMIASZ pisze:QR_BBPOST do tego przydalby sie pomiar napiecia w czasie rzeczywistym
ja mam zaniki ladowania gdy wjade w duza kaluze
poprostu slizga mi sie pasek jak dostanie wody
lub inna przyczyna jest wspomaganie
jak wiadomo w G jest elektryczne i pompa czasem jak jest uszkodzona
potrafi brac tyle pradu ze wysysa go z calego auta i pali kable
te rzeczy trzeba posprawdzac
a w momencie jak wystepuja dziwne wachania napiecia wariuje cale auto
Mateusz24krk pisze:QR_BBPOST wspomaganie wyłącza się szarpie samo przeskakuje na benzyne swieci sie kontrolka foteli wskazówki zegara wariują do góry i nadoł wracjai lekko przygasja switła i za moment normalnie wraca

Sprawdzałem napięcie bo przeciągałem kable do kabiny napięcie było przeważnie ponad 14-14,4v spadało tylko wtedy kiedy pojawiał się ten objaw .. Co do wspomagania to przypomniałem sobie, że piszczało mi lekko jak skręcałem powoli myslałem że nie ma płynu a płyn jest do końca.. Co jeszcze może być przyczyna tego, że w aucie robi sie taka dyskoteka szarpie,wspomaganie ucieka, sam sie przełącza na benyzne radio gasnie ... Alternator może być uszkodzony nawet jeśli pokazuje dobre pomiary ponad 14v ?

Danshot

Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 10 lut 2018, 17:31
Imię: Daniel
Auto: Opel Astra G 1.4 16v
Województwo: małopolskie

#7

Nieprzeczytany post autor: Danshot »

Może masz jakieś przebicie warto sprawdzić jeszcze z czymś takim się nie spotkałem :/
A czy dzieje się tak tylko przy wysokich obrotach?

JEREMIASZ

Astro-maniak
Posty: 504
Rejestracja: 01 paź 2017, 10:09
Auto: astra g chevrolet epica
Silnik: z18xe x25d1
Województwo: kujawsko-pomorskie
Pomocny: 21 razy

#8

Nieprzeczytany post autor: JEREMIASZ »

Mateusz24krk pisze:QR_BBPOST spadało tylko wtedy kiedy pojawiał się ten objaw
to spadalo napiecie kiedy pojawial sie objaw czy objaw pojawial sie bo spadalo ?
to trzeba wyjasnic
jak sie pasek slizga to nie zawsze piszczy
u mnie czasem piszczalo ale czesciej nie
sprawdz napinacz paska i te oslone w prawym przednim narozniku
ja mialem napinacz przekoszony i zaciety
cos tam naciagal ale slabo
a brak oslony powoduje ze woda z pod kola wali prosto na pasek i dlatego sie slizga
a jak juz pisalem spadki napiecia powoduja cyrki w samochodzi
one lubia miec stabilne 14v

Awatar użytkownika
Mateusz24krk

Astro-maniak
Posty: 1039
Rejestracja: 28 maja 2017, 18:06
Imię: Mateusz
Auto: Astra h
Silnik: Z18xer
Rocznik: 2007
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 2 razy
Pomocny: 7 razy

#9

Nieprzeczytany post autor: Mateusz24krk »

Pierw był objaw a miedzy czasie jak patrzyłem to skakało napiecie, ale nie zawsze.. Pasek sprawdzę jutro o którą osłonę ci chodzi dokładnie ? ta pod rozrządem ?. Dziś zauważyłem jeszcze że jak silnik zimny przy włączonych swiatłach, radiu dmuchawie i grznaiu foteli mam 14,8v i pozniej troche spada do 14,6v to normalne jest ?

EDIT:
Pasek i ten napinacz jak sprawdzić gdzie napinacz się znajduje ? Pasek da się tak ocenic czy się slizga ?

ODPOWIEDZ