z18xer klepanie po nocy, zawór zwrotny oleju
- matek93
- Posty: 259
- Rejestracja: 27 sie 2015, 22:57
- Imię: Mateusz
- Auto: Astra J
- Silnik: A16LET
- Rocznik: 2011
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Częstochowa
- Pomocny: 1 raz
z18xer klepanie po nocy, zawór zwrotny oleju
Witam, podobno w obudowie filtra oleju jest jakiś zawór zwrotny, który jeśli się zablokuje uszkodzi puszcza olej, co może powodować między innymi poranne klepanie wariatorów. Czy jest ktoś w stanie mi powiedzieć jaki ma nr części czy coś tego zaworka ? znalazłem jedynie u chińczyków taki zestaw z zaworkiem [External Link Removed for Guests]
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 17 paź 2018, 15:18 przez matek93, łącznie zmieniany 1 raz.
Zawór tzw bezpieczeństwa jest w każdym aucie puszcza obieg bez filtra oleju jak jest zapchany, nie szukałbym tu przyczyny
- legionpl
- Posty: 23
- Rejestracja: 18 sie 2017, 10:26
- Auto: Opel astra H 1.6
- Silnik: Z16XER
- Województwo: świętokrzyskie
- matek93
- Posty: 259
- Rejestracja: 27 sie 2015, 22:57
- Imię: Mateusz
- Auto: Astra J
- Silnik: A16LET
- Rocznik: 2011
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Częstochowa
- Pomocny: 1 raz
przebieg 230tys, koła zmieniane półtora roku temu na nowe INA razem z zaworkami ( nawet od razu mi zalecano zdjąć sitka z nich i zdjęte są), niestety nawet nowe często po nocy klepały. Przerabiałem olej valvoline max life 5w40 (chyba tu najmniej klapało) potem motul x-cess 5w40, teraz motul x-clean 5w30 ( tu najgorzej klepią) . znajoma ma chevroleta 1.6 z tymi samymi wariatorami juz 3 lata i u niej cisza cały czas, więc szukam przyczyny bo codziennie po nocy mi klepią 2-3 sekundy, albo jak postoi auto ze 3h. pamietam że w zime się efekt klepania uciszał, widocznie gęściejszy olej i nie spływał, dopiero jak sie cieplej robi to zaczynają klepać.
EDIT:
patrzę po parametrze Lepkość, mm2/s w temperaturze 40 ºC, motul ma 71, valvoline koło 85, lepiej większa lepkość czy mniejsza ? coś mi się wydaje że większa lepkość, to mniej bedzie spływać z tych wariatorów, dobrze myśle ?
EDIT:
patrzę po parametrze Lepkość, mm2/s w temperaturze 40 ºC, motul ma 71, valvoline koło 85, lepiej większa lepkość czy mniejsza ? coś mi się wydaje że większa lepkość, to mniej bedzie spływać z tych wariatorów, dobrze myśle ?
Ostatnio zmieniony 19 paź 2018, 13:27 przez matek93, łącznie zmieniany 3 razy.
- weldar
- Posty: 1
- Rejestracja: 08 cze 2020, 14:02
- Imię: Daniel
- Auto: Astra h
- Rocznik: 2012
- Województwo: śląskie
Witam i jak uporałeś się z tym klekotaniem ? bo mam to samo nie wiem co z tym zrobić
Dodano po 2 minutach 2 sekundach:
Dodano po 2 minutach 2 sekundach:
Witam mam to samo rozwiazałes ten problem z tym klekotaniem ? bo mam to samo nie wiem co z tym zrobićmatek93 pisze: ↑19 paź 2018, 14:29przebieg 230tys, koła zmieniane półtora roku temu na nowe INA razem z zaworkami ( nawet od razu mi zalecano zdjąć sitka z nich i zdjęte są), niestety nawet nowe często po nocy klepały. Przerabiałem olej valvoline max life 5w40 (chyba tu najmniej klapało) potem motul x-cess 5w40, teraz motul x-clean 5w30 ( tu najgorzej klepią) . znajoma ma chevroleta 1.6 z tymi samymi wariatorami juz 3 lata i u niej cisza cały czas, więc szukam przyczyny bo codziennie po nocy mi klepią 2-3 sekundy, albo jak postoi auto ze 3h. pamietam że w zime się efekt klepania uciszał, widocznie gęściejszy olej i nie spływał, dopiero jak sie cieplej robi to zaczynają klepać.
EDIT:
patrzę po parametrze Lepkość, mm2/s w temperaturze 40 ºC, motul ma 71, valvoline koło 85, lepiej większa lepkość czy mniejsza ? coś mi się wydaje że większa lepkość, to mniej bedzie spływać z tych wariatorów, dobrze myśle ?
- nikersik
- Posty: 1
- Rejestracja: 31 mar 2012, 14:47
- Imię: Grzegorz
- Auto: Kowalewski
- Silnik: 1800
- Województwo: podlaskie
Też tak mam. Można z tym coś zrobić?weldar pisze: ↑08 cze 2020, 14:08Witam i jak uporałeś się z tym klekotaniem ? bo mam to samo nie wiem co z tym zrobić
Dodano po 2 minutach 2 sekundach:Witam mam to samo rozwiazałes ten problem z tym klekotaniem ? bo mam to samo nie wiem co z tym zrobićmatek93 pisze: ↑19 paź 2018, 14:29przebieg 230tys, koła zmieniane półtora roku temu na nowe INA razem z zaworkami ( nawet od razu mi zalecano zdjąć sitka z nich i zdjęte są), niestety nawet nowe często po nocy klepały. Przerabiałem olej valvoline max life 5w40 (chyba tu najmniej klapało) potem motul x-cess 5w40, teraz motul x-clean 5w30 ( tu najgorzej klepią) . znajoma ma chevroleta 1.6 z tymi samymi wariatorami juz 3 lata i u niej cisza cały czas, więc szukam przyczyny bo codziennie po nocy mi klepią 2-3 sekundy, albo jak postoi auto ze 3h. pamietam że w zime się efekt klepania uciszał, widocznie gęściejszy olej i nie spływał, dopiero jak sie cieplej robi to zaczynają klepać.
EDIT:
patrzę po parametrze Lepkość, mm2/s w temperaturze 40 ºC, motul ma 71, valvoline koło 85, lepiej większa lepkość czy mniejsza ? coś mi się wydaje że większa lepkość, to mniej bedzie spływać z tych wariatorów, dobrze myśle ?
- NonPhixion
- Posty: 37
- Rejestracja: 30 kwie 2019, 12:03
- Auto: 2010 Opel Astra H Caravan 1.8 140KM
- Silnik: Z18XER
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Pomocny: 2 razy
Panowie, regulowaliście może kiedyś zawory, bo to wcale nie muszą być ZKFR. Po 150000 przebiegu zalecana jest regulacja.
Warto się nad tym zastanowić wcale jak ktoś pisze, że wydał majątek na wymianę ZKFR, a dalej klepie przy odpalaniu
Warto się nad tym zastanowić wcale jak ktoś pisze, że wydał majątek na wymianę ZKFR, a dalej klepie przy odpalaniu