z18xer klepanie po nocy, zawór zwrotny oleju

Awatar użytkownika
matek93

Astro-maniak
Posty: 259
Rejestracja: 27 sie 2015, 22:57
Imię: Mateusz
Auto: Astra J
Silnik: A16LET
Rocznik: 2011
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Częstochowa
Pomocny: 1 raz

z18xer klepanie po nocy, zawór zwrotny oleju

#1

Nieprzeczytany post autor: matek93 »

Witam, podobno w obudowie filtra oleju jest jakiś zawór zwrotny, który jeśli się zablokuje uszkodzi puszcza olej, co może powodować między innymi poranne klepanie wariatorów. Czy jest ktoś w stanie mi powiedzieć jaki ma nr części czy coś tego zaworka ? znalazłem jedynie u chińczyków taki zestaw z zaworkiem [External Link Removed for Guests]
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 17 paź 2018, 15:18 przez matek93, łącznie zmieniany 1 raz.

Usunięty użytkownik 857091

#2

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 857091 »

Zawór tzw bezpieczeństwa jest w każdym aucie puszcza obieg bez filtra oleju jak jest zapchany, nie szukałbym tu przyczyny

Awatar użytkownika
legionpl

Użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: 18 sie 2017, 10:26
Auto: Opel astra H 1.6
Silnik: Z16XER
Województwo: świętokrzyskie

#3

Nieprzeczytany post autor: legionpl »

Jaki masz przebieg i jaki lejesz olej

Awatar użytkownika
matek93

Astro-maniak
Posty: 259
Rejestracja: 27 sie 2015, 22:57
Imię: Mateusz
Auto: Astra J
Silnik: A16LET
Rocznik: 2011
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Częstochowa
Pomocny: 1 raz

#4

Nieprzeczytany post autor: matek93 »

przebieg 230tys, koła zmieniane półtora roku temu na nowe INA razem z zaworkami ( nawet od razu mi zalecano zdjąć sitka z nich i zdjęte są), niestety nawet nowe często po nocy klepały. Przerabiałem olej valvoline max life 5w40 (chyba tu najmniej klapało) potem motul x-cess 5w40, teraz motul x-clean 5w30 ( tu najgorzej klepią) . znajoma ma chevroleta 1.6 z tymi samymi wariatorami juz 3 lata i u niej cisza cały czas, więc szukam przyczyny bo codziennie po nocy mi klepią 2-3 sekundy, albo jak postoi auto ze 3h. pamietam że w zime się efekt klepania uciszał, widocznie gęściejszy olej i nie spływał, dopiero jak sie cieplej robi to zaczynają klepać.

EDIT:
patrzę po parametrze Lepkość, mm2/s w temperaturze 40 ºC, motul ma 71, valvoline koło 85, lepiej większa lepkość czy mniejsza ? coś mi się wydaje że większa lepkość, to mniej bedzie spływać z tych wariatorów, dobrze myśle ?
Ostatnio zmieniony 19 paź 2018, 13:27 przez matek93, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
weldar

Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 08 cze 2020, 14:02
Imię: Daniel
Auto: Astra h
Rocznik: 2012
Województwo: śląskie

#5

Nieprzeczytany post autor: weldar »

Witam i jak uporałeś się z tym klekotaniem ? bo mam to samo nie wiem co z tym zrobić

Dodano po 2 minutach 2 sekundach:
matek93 pisze:
19 paź 2018, 14:29
przebieg 230tys, koła zmieniane półtora roku temu na nowe INA razem z zaworkami ( nawet od razu mi zalecano zdjąć sitka z nich i zdjęte są), niestety nawet nowe często po nocy klepały. Przerabiałem olej valvoline max life 5w40 (chyba tu najmniej klapało) potem motul x-cess 5w40, teraz motul x-clean 5w30 ( tu najgorzej klepią) . znajoma ma chevroleta 1.6 z tymi samymi wariatorami juz 3 lata i u niej cisza cały czas, więc szukam przyczyny bo codziennie po nocy mi klepią 2-3 sekundy, albo jak postoi auto ze 3h. pamietam że w zime się efekt klepania uciszał, widocznie gęściejszy olej i nie spływał, dopiero jak sie cieplej robi to zaczynają klepać.

EDIT:
patrzę po parametrze Lepkość, mm2/s w temperaturze 40 ºC, motul ma 71, valvoline koło 85, lepiej większa lepkość czy mniejsza ? coś mi się wydaje że większa lepkość, to mniej bedzie spływać z tych wariatorów, dobrze myśle ?
Witam mam to samo rozwiazałes ten problem z tym klekotaniem ? bo mam to samo nie wiem co z tym zrobić

Awatar użytkownika
Andrew525

Astro-maniak
Posty: 295
Rejestracja: 09 sie 2019, 19:19
Imię: Andrzej
Auto: ASTRA H COSMO
Silnik: Z16XER
Rocznik: 2009
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 23 razy
Pomocny: 20 razy

#6

Nieprzeczytany post autor: Andrew525 »

weldar wysłałem ci pw.

Awatar użytkownika
nikersik

Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 31 mar 2012, 14:47
Imię: Grzegorz
Auto: Kowalewski
Silnik: 1800
Województwo: podlaskie

#7

Nieprzeczytany post autor: nikersik »

weldar pisze:
08 cze 2020, 14:08
Witam i jak uporałeś się z tym klekotaniem ? bo mam to samo nie wiem co z tym zrobić

Dodano po 2 minutach 2 sekundach:
matek93 pisze:
19 paź 2018, 14:29
przebieg 230tys, koła zmieniane półtora roku temu na nowe INA razem z zaworkami ( nawet od razu mi zalecano zdjąć sitka z nich i zdjęte są), niestety nawet nowe często po nocy klepały. Przerabiałem olej valvoline max life 5w40 (chyba tu najmniej klapało) potem motul x-cess 5w40, teraz motul x-clean 5w30 ( tu najgorzej klepią) . znajoma ma chevroleta 1.6 z tymi samymi wariatorami juz 3 lata i u niej cisza cały czas, więc szukam przyczyny bo codziennie po nocy mi klepią 2-3 sekundy, albo jak postoi auto ze 3h. pamietam że w zime się efekt klepania uciszał, widocznie gęściejszy olej i nie spływał, dopiero jak sie cieplej robi to zaczynają klepać.

EDIT:
patrzę po parametrze Lepkość, mm2/s w temperaturze 40 ºC, motul ma 71, valvoline koło 85, lepiej większa lepkość czy mniejsza ? coś mi się wydaje że większa lepkość, to mniej bedzie spływać z tych wariatorów, dobrze myśle ?
Witam mam to samo rozwiazałes ten problem z tym klekotaniem ? bo mam to samo nie wiem co z tym zrobić
Też tak mam. Można z tym coś zrobić?

Awatar użytkownika
Andrew525

Astro-maniak
Posty: 295
Rejestracja: 09 sie 2019, 19:19
Imię: Andrzej
Auto: ASTRA H COSMO
Silnik: Z16XER
Rocznik: 2009
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 23 razy
Pomocny: 20 razy

#8

Nieprzeczytany post autor: Andrew525 »

Na początek kupcie filtr oleju FILTRON OE 648/6 ma niby jakiś zaworek.

Awatar użytkownika
NonPhixion

Użytkownik
Posty: 37
Rejestracja: 30 kwie 2019, 12:03
Auto: 2010 Opel Astra H Caravan 1.8 140KM
Silnik: Z18XER
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Oberschlesien
Pomocny: 2 razy

#9

Nieprzeczytany post autor: NonPhixion »

Panowie, regulowaliście może kiedyś zawory, bo to wcale nie muszą być ZKFR. Po 150000 przebiegu zalecana jest regulacja.

Warto się nad tym zastanowić wcale jak ktoś pisze, że wydał majątek na wymianę ZKFR, a dalej klepie przy odpalaniu :-)

ODPOWIEDZ