POZIOM PŁYNU CHŁODNICZEGO

Awatar użytkownika
deodekabokat

Astro-maniak
Posty: 701
Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
Imię: Grzegorz
Auto: Astra H
Silnik: Z18XE ?KM 300kkm
Rocznik: 2005
Województwo: podlaskie
Wdzięczny: 6 razy
Pomocny: 11 razy

Re: POZIOM PŁYNU CHŁODNICZEGO

#11

Nieprzeczytany post autor: deodekabokat » 11 sty 2020, 19:46

Zbiorniczek wymieniłeś na wersję z plywakiem czy bez?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Moville

Użytkownik
Posty: 26
Rejestracja: 06 lut 2018, 15:57
Imię: Tomasz
Auto: Astra H
Silnik: Z16 XER
Rocznik: 2007
Województwo: kujawsko-pomorskie

#12

Nieprzeczytany post autor: Moville » 11 sty 2020, 19:55

z pływakiem a czujnik osobno

Awatar użytkownika
deodekabokat

Astro-maniak
Posty: 701
Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
Imię: Grzegorz
Auto: Astra H
Silnik: Z18XE ?KM 300kkm
Rocznik: 2005
Województwo: podlaskie
Wdzięczny: 6 razy
Pomocny: 11 razy

#13

Nieprzeczytany post autor: deodekabokat » 12 sty 2020, 12:30

No to zostaje test na spinacz. Czujnik to kontaktron, wypij wtyczkę wsadź spinacz i sprawa jasna. Jak dalej zgłasza to wiązka

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Moville

Użytkownik
Posty: 26
Rejestracja: 06 lut 2018, 15:57
Imię: Tomasz
Auto: Astra H
Silnik: Z16 XER
Rocznik: 2007
Województwo: kujawsko-pomorskie

#14

Nieprzeczytany post autor: Moville » 12 sty 2020, 12:55

Rozumie że spinacz wsadzic w wtyczke i jak się zapali ponownie to szukać w przewodach od wtyczki z góry dziękuję i pozdrawiam

Awatar użytkownika
deodekabokat

Astro-maniak
Posty: 701
Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
Imię: Grzegorz
Auto: Astra H
Silnik: Z18XE ?KM 300kkm
Rocznik: 2005
Województwo: podlaskie
Wdzięczny: 6 razy
Pomocny: 11 razy

#15

Nieprzeczytany post autor: deodekabokat » 12 sty 2020, 16:37

Ja ze swoim zmagalem się jskis rok temu i nie pamiętam jak tam stany wyglądają tzn czy płyn ok jest na rozwartym czy zwartym. Sprawdź oba stany.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Moville

Użytkownik
Posty: 26
Rejestracja: 06 lut 2018, 15:57
Imię: Tomasz
Auto: Astra H
Silnik: Z16 XER
Rocznik: 2007
Województwo: kujawsko-pomorskie

#16

Nieprzeczytany post autor: Moville » 13 sty 2020, 20:04

Nie bardzo rozumiem z tym stanem czy zwarty czy rozwarty jak ma to zrobić ale sprawdzałem magnezem stary czujnik jadąc od dołu po mału do góry to w połowie slychac tykniecie to czujnik powinien być dobry to widocznie w tym nowym zbiorniczku jest problem z pływakiem

Awatar użytkownika
deodekabokat

Astro-maniak
Posty: 701
Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
Imię: Grzegorz
Auto: Astra H
Silnik: Z18XE ?KM 300kkm
Rocznik: 2005
Województwo: podlaskie
Wdzięczny: 6 razy
Pomocny: 11 razy

#17

Nieprzeczytany post autor: deodekabokat » 14 sty 2020, 8:57

Nie pamiętam czy zwartym jest gdy plyn ok czy nok więc sprawdź dwa stany czyli z wypieta wtyczka i że spinaczem

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


maniora

Użytkownik
Posty: 30
Rejestracja: 03 lis 2016, 14:19
Imię: Mariusz
Auto: Astra F
Województwo: mazowieckie

#18

Nieprzeczytany post autor: maniora » 14 sty 2020, 22:56

Ja mam coś podobnego.
Posiadam Astrę H 1.8 140km pojawił mi się błąd poziomu cieczy chłodzącej, sprawdziłem temperature silnika wynosiła 100-108 stopni. Sprawdziłem zbiorniczek i wszystko było dobrze. Spuściłem płyn chłodzący, wyciągnąłem zbiorniczek i sprawdziłem czujniki wszystko działało. W zbiorniczku w jednej rurce wewnątrz było widać jakoś gumę. Cały zbiorniczek umyłem, włożyłem czujnik i zalałem nowym płynem.

Dziwiło mnie to, że nie spadła temperatura i silnik miał ponad 100 stopni od 108 załączają się wentylatory. Błędy pojawił się znowu po przejechaniu 10 km, stanąłem na parkingu i dolałem trochę płynu chłodzącego. Błąd zginął i pojawił się znowu po 5 km.

Dałem wszystkie nawiewy na max i spadło maksymalnie 91 stopni, przeważnie było 97.

Jaki może być tego powód?

Czy to optymalna temperatura pracy silnika?

MikeL8

Astro-maniak
Posty: 73
Rejestracja: 29 paź 2015, 15:16
Imię: Michał
Auto: Astra H OPC
Silnik: Z20LEH
Województwo: kujawsko-pomorskie
Pomocny: 1 raz

#19

Nieprzeczytany post autor: MikeL8 » 16 sty 2020, 9:56

Dodam coś od siebie, jako że na dniach również przechodziłem przez opisane problemy. Jako że oryginalny zbiorniczek pękł, a dokładniej fragment górnego grzybka od przyłącza powrotu płynu, uszkadzając przy tym także wąż, który zaczął się rozwarstwiać i puchnąć. Chcąc zabrać się do sprawy kompleksowo wybór padł na komplet węży silikonowych i nowy zbiorniczek (Febi) oraz oryginalny czujnik (stary podczas wyjmowania okazał się być również pęknięty).

Po montażu całego zestawu i zalaniu układu płynem pojawił się komunikat o sprawdzeniu poziomu cieczy. Poziom oczywiście był ok. Po odpowietrzeniu bez zmian, pływak nie był zacięty, dało się nim poruszać w pełnym zakresie. Zwarcie przewodów zapobiegało pojawianiu się komunikatu, natomiast po ponownym podłączeniu pod czujnik problem powracał. Zakupiłem drugi nowy czujnik (również oem), jednak ku mojemu zdziwieniu problem nie ustąpił. Ostatnim ogniwem które mogło powodować problem był zatem nowy zbiorniczek wyrównawczy. Kupiłem zatem oryginalny GM, aby mieć pewność i okazało się, że wszystko nagle wróciło do normy.

Gdzieś czytając fora natrafiłem na informacje jakoby do pewnego rocznika zbiorniczki GM miały mniejszy pływak. O ile to prawda, nie wiadomo czy zamienniki poszły za tym trendem i również posiadają powiększony pływak. Może stąd wynikają te, jakby nie patrzeć, dość powszechne problemy.

Moville

Użytkownik
Posty: 26
Rejestracja: 06 lut 2018, 15:57
Imię: Tomasz
Auto: Astra H
Silnik: Z16 XER
Rocznik: 2007
Województwo: kujawsko-pomorskie

#20

Nieprzeczytany post autor: Moville » 16 sty 2020, 10:21

Ile orginalny gm placiłeś zbiorniczek

ODPOWIEDZ