Szarpie Z16XEP

Solo86

Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: 25 sty 2015, 14:30
Imię: Kamil
Auto: Astra H 1.6 Twinport '04
Silnik: Z16XEP
Województwo: łódzkie

Szarpie Z16XEP

#531

Nieprzeczytany post autor: Solo86 »

Grzebiąc dalej pod autem znalazłem luzy na półosiach, może stąd to szarpanie przy dodawaniu gazu i puszczaniu. Muszę zlecić mechanikowi żeby poszperał, zanim zrobię to sprzęgło. Jednak powoli odechciewa mi się z tym walczyć, bliski jestem uznania, że ten typ tak ma. Podobnie ma się sprawa immobilisera (CIM) oraz trybu awaryjnego.

herv

Astro-maniak
Posty: 134
Rejestracja: 30 maja 2015, 19:45
Imię: Przemek
Auto: Astra H
Silnik: Z16XEP
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Bochnia

#532

Nieprzeczytany post autor: herv »

Odebrałem dzisiaj auto.
Wymieniłem pasek klinowy od alternatora bo przy ruszaniu na włączonej klimatyzacji ślizgał się wydając piski i zgrzyty.
Wymieniłem świecie i miałem czyszczone te nieszczęsne kanaliki w kolektorze dokotowym. Za całość zapłaciłem 150zl za robote więc świetna sprawa.

Kanaliki faktycznie były zatkane. Sporo wydłubanej czarnej sadzy. Auto w końcu miało 200 tys i domyślam się że nikt nie robił przede mną.
Jakie odczucia ?
Na pewno nie szarpie już przy puszczaniu gazu na 1 i 2 biegu. Przyjemniej się przyspiesza i jezdzi. (Mam nadzieję że to nie placebo). I miejmy oczywiście nadzieję że będzie też mniej palił.
Polecam każdemu kto tego nie robił wcześniej w tym modelu a auto ma najechane sporo km .
Ostatnio zmieniony 11 sie 2018, 21:08 przez herv, łącznie zmieniany 1 raz.

Wigo48

Astro-maniak
Posty: 265
Rejestracja: 09 gru 2015, 16:57
Imię: Wiesław
Auto: Astra H Z 1,6 XEP Twinport 2005
Województwo: łódzkie
Pomocny: 7 razy

#533

Nieprzeczytany post autor: Wigo48 »

Opisz jeszcze wrażenia z jazdy po kilkudziesięciu km w różnych warunkach. Z pewnością nie jest to placebo.

Awatar użytkownika
ttessa

Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 17 lut 2018, 15:24
Imię: Tessa
Auto: Astra J
Silnik: 1.6
Województwo: łódzkie

#534

Nieprzeczytany post autor: ttessa »

Solo86 pisze:QR_BBPOST Ostatnio walczyłem z klekoczacymi osłonami nad tłumikiem środkowym oraz nad katem (pozrywane uchwyty), myślałem że to wszystko, a tu jednak nadal mi coś klekocze.
Okazuje się, że plecionka z jednej strony jest cała zerwana, a do tego, w środku po przeciwnej stronie jest prawdopodobnie spora dziura w rurze albo rura jest całkiem oberwana i trzyma się tylko na plecionce. Czuć spaliny pod autem.
Możliwe, że to jest powód mojego szarpania, skoro między sondami jest dziura, to sondy głupieja. Dobrze myślę? 20180805_141910.jpeg
masz aluminiowe osłony nad tłumikiem środkowym?
jestem ciekawy czy fabrycznie w kazdym benzynowym silniku były montowane..

Solo86

Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: 25 sty 2015, 14:30
Imię: Kamil
Auto: Astra H 1.6 Twinport '04
Silnik: Z16XEP
Województwo: łódzkie

#535

Nieprzeczytany post autor: Solo86 »

Dokładnie, mam aluminiowa osłonę nad tłumikiem środkowym. Autko pochodzi ze Szwajcarii.

Usunięty użytkownik 857091

#536

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 857091 »

U mnie też są , moje z niemiec

Awatar użytkownika
ttessa

Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 17 lut 2018, 15:24
Imię: Tessa
Auto: Astra J
Silnik: 1.6
Województwo: łódzkie

#537

Nieprzeczytany post autor: ttessa »

u mnie tej osłony nie ma a wydawało mi się że wcześniej była
po naprawie w ASO (był rozpinany wydech i opuszczane sanki) rzucilo mi sie w oczy ze czegos tam jednak brakuje

można to jakoś sprawdzić czy ta osłona była montowana fabrycznie?
auto wyprodukowane w Bochum

Awatar użytkownika
maro4040

Astro-maniak
Posty: 98
Rejestracja: 17 cze 2017, 14:15
Imię: Marcin
Auto: astra H; hatchback 5 drzwi
Silnik: z16xe1
Rocznik: 2007
Województwo: śląskie
Pomocny: 1 raz

#538

Nieprzeczytany post autor: maro4040 »

Witam ,ja również miałem problem z szarpaniem na 1 i 2 biegu i ciągłym błędem 0171 ,wyskakującym po kilkunastu kilometrach. Wyczyściłem kanały egr , wszystkie były całkowicie zatkane . Po wyczyszczeniu samochód przestał szarpać , wydaje mi się że silnik lepiej pracuje ,jak by ciszej i przestało go przydlawiac przekraczając 4 tyś. obrotów podczas jazdy . Na razie zrobiłem około 200 km i błąd jak na razie się nie pojawił . Mnie przydał się kanał , mam silnik z16xe1 z plastikowym kolektorem i musiałem odkręcić dodatkowy uchwyt od spodu kolektora.

herv

Astro-maniak
Posty: 134
Rejestracja: 30 maja 2015, 19:45
Imię: Przemek
Auto: Astra H
Silnik: Z16XEP
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Bochnia

#539

Nieprzeczytany post autor: herv »

Przejechałem również w okolicach 200km. Jest lepiej i to o wiele. Jak już wyżej pisano nie ma szarpan na 1 i 2 biegu. Może nawet spalanie okaże się lepsze

Co zauważyłem. Gdy jadę np z 110/120 puszczam gaz i auto hamuje silnikiem do np 90 i później dodaje gazu to jest mocne szarpniecie. Nie za każdym razem ale się to powtarza. To dość dziwne zjawisko które wcześniej nie występowało.
I tu pytanie? Egr się jakoś adoptuje ?
Skąd takie szarpniecia?
Oprócz kanalików były wymieniowe świece oraz pasek alternatora.

Solo86

Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: 25 sty 2015, 14:30
Imię: Kamil
Auto: Astra H 1.6 Twinport '04
Silnik: Z16XEP
Województwo: łódzkie

#540

Nieprzeczytany post autor: Solo86 »

Rozrząd wymieniony, nie zauważyłem żadnych zmian w pracy silnika. Ale i tak była już na niego pora. A niedługo kolej na sprzęgło.
Poza tym mam zamiar dodać STP do paliwa, być może część tych szarpań wynika z układu zasilania paliwem.

ODPOWIEDZ