Szarpie Z16XEP
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 25 sty 2015, 14:30
- Imię: Kamil
- Auto: Astra H 1.6 Twinport '04
- Silnik: Z16XEP
- Województwo: łódzkie
Szarpie Z16XEP
Grzebiąc dalej pod autem znalazłem luzy na półosiach, może stąd to szarpanie przy dodawaniu gazu i puszczaniu. Muszę zlecić mechanikowi żeby poszperał, zanim zrobię to sprzęgło. Jednak powoli odechciewa mi się z tym walczyć, bliski jestem uznania, że ten typ tak ma. Podobnie ma się sprawa immobilisera (CIM) oraz trybu awaryjnego.
-
- Posty: 134
- Rejestracja: 30 maja 2015, 19:45
- Imię: Przemek
- Auto: Astra H
- Silnik: Z16XEP
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Bochnia
Odebrałem dzisiaj auto.
Wymieniłem pasek klinowy od alternatora bo przy ruszaniu na włączonej klimatyzacji ślizgał się wydając piski i zgrzyty.
Wymieniłem świecie i miałem czyszczone te nieszczęsne kanaliki w kolektorze dokotowym. Za całość zapłaciłem 150zl za robote więc świetna sprawa.
Kanaliki faktycznie były zatkane. Sporo wydłubanej czarnej sadzy. Auto w końcu miało 200 tys i domyślam się że nikt nie robił przede mną.
Jakie odczucia ?
Na pewno nie szarpie już przy puszczaniu gazu na 1 i 2 biegu. Przyjemniej się przyspiesza i jezdzi. (Mam nadzieję że to nie placebo). I miejmy oczywiście nadzieję że będzie też mniej palił.
Polecam każdemu kto tego nie robił wcześniej w tym modelu a auto ma najechane sporo km .
Wymieniłem pasek klinowy od alternatora bo przy ruszaniu na włączonej klimatyzacji ślizgał się wydając piski i zgrzyty.
Wymieniłem świecie i miałem czyszczone te nieszczęsne kanaliki w kolektorze dokotowym. Za całość zapłaciłem 150zl za robote więc świetna sprawa.
Kanaliki faktycznie były zatkane. Sporo wydłubanej czarnej sadzy. Auto w końcu miało 200 tys i domyślam się że nikt nie robił przede mną.
Jakie odczucia ?
Na pewno nie szarpie już przy puszczaniu gazu na 1 i 2 biegu. Przyjemniej się przyspiesza i jezdzi. (Mam nadzieję że to nie placebo). I miejmy oczywiście nadzieję że będzie też mniej palił.
Polecam każdemu kto tego nie robił wcześniej w tym modelu a auto ma najechane sporo km .
Ostatnio zmieniony 11 sie 2018, 21:08 przez herv, łącznie zmieniany 1 raz.
- ttessa
- Posty: 6
- Rejestracja: 17 lut 2018, 15:24
- Imię: Tessa
- Auto: Astra J
- Silnik: 1.6
- Województwo: łódzkie
masz aluminiowe osłony nad tłumikiem środkowym?Solo86 pisze:QR_BBPOST Ostatnio walczyłem z klekoczacymi osłonami nad tłumikiem środkowym oraz nad katem (pozrywane uchwyty), myślałem że to wszystko, a tu jednak nadal mi coś klekocze.
Okazuje się, że plecionka z jednej strony jest cała zerwana, a do tego, w środku po przeciwnej stronie jest prawdopodobnie spora dziura w rurze albo rura jest całkiem oberwana i trzyma się tylko na plecionce. Czuć spaliny pod autem.
Możliwe, że to jest powód mojego szarpania, skoro między sondami jest dziura, to sondy głupieja. Dobrze myślę? 20180805_141910.jpeg
jestem ciekawy czy fabrycznie w kazdym benzynowym silniku były montowane..
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 25 sty 2015, 14:30
- Imię: Kamil
- Auto: Astra H 1.6 Twinport '04
- Silnik: Z16XEP
- Województwo: łódzkie
Dokładnie, mam aluminiowa osłonę nad tłumikiem środkowym. Autko pochodzi ze Szwajcarii.
- ttessa
- Posty: 6
- Rejestracja: 17 lut 2018, 15:24
- Imię: Tessa
- Auto: Astra J
- Silnik: 1.6
- Województwo: łódzkie
u mnie tej osłony nie ma a wydawało mi się że wcześniej była
po naprawie w ASO (był rozpinany wydech i opuszczane sanki) rzucilo mi sie w oczy ze czegos tam jednak brakuje
można to jakoś sprawdzić czy ta osłona była montowana fabrycznie?
auto wyprodukowane w Bochum
po naprawie w ASO (był rozpinany wydech i opuszczane sanki) rzucilo mi sie w oczy ze czegos tam jednak brakuje
można to jakoś sprawdzić czy ta osłona była montowana fabrycznie?
auto wyprodukowane w Bochum
- maro4040
- Posty: 98
- Rejestracja: 17 cze 2017, 14:15
- Imię: Marcin
- Auto: astra H; hatchback 5 drzwi
- Silnik: z16xe1
- Rocznik: 2007
- Województwo: śląskie
- Pomocny: 1 raz
Witam ,ja również miałem problem z szarpaniem na 1 i 2 biegu i ciągłym błędem 0171 ,wyskakującym po kilkunastu kilometrach. Wyczyściłem kanały egr , wszystkie były całkowicie zatkane . Po wyczyszczeniu samochód przestał szarpać , wydaje mi się że silnik lepiej pracuje ,jak by ciszej i przestało go przydlawiac przekraczając 4 tyś. obrotów podczas jazdy . Na razie zrobiłem około 200 km i błąd jak na razie się nie pojawił . Mnie przydał się kanał , mam silnik z16xe1 z plastikowym kolektorem i musiałem odkręcić dodatkowy uchwyt od spodu kolektora.
-
- Posty: 134
- Rejestracja: 30 maja 2015, 19:45
- Imię: Przemek
- Auto: Astra H
- Silnik: Z16XEP
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Bochnia
Przejechałem również w okolicach 200km. Jest lepiej i to o wiele. Jak już wyżej pisano nie ma szarpan na 1 i 2 biegu. Może nawet spalanie okaże się lepsze
Co zauważyłem. Gdy jadę np z 110/120 puszczam gaz i auto hamuje silnikiem do np 90 i później dodaje gazu to jest mocne szarpniecie. Nie za każdym razem ale się to powtarza. To dość dziwne zjawisko które wcześniej nie występowało.
I tu pytanie? Egr się jakoś adoptuje ?
Skąd takie szarpniecia?
Oprócz kanalików były wymieniowe świece oraz pasek alternatora.
Co zauważyłem. Gdy jadę np z 110/120 puszczam gaz i auto hamuje silnikiem do np 90 i później dodaje gazu to jest mocne szarpniecie. Nie za każdym razem ale się to powtarza. To dość dziwne zjawisko które wcześniej nie występowało.
I tu pytanie? Egr się jakoś adoptuje ?
Skąd takie szarpniecia?
Oprócz kanalików były wymieniowe świece oraz pasek alternatora.
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 25 sty 2015, 14:30
- Imię: Kamil
- Auto: Astra H 1.6 Twinport '04
- Silnik: Z16XEP
- Województwo: łódzkie
Rozrząd wymieniony, nie zauważyłem żadnych zmian w pracy silnika. Ale i tak była już na niego pora. A niedługo kolej na sprzęgło.
Poza tym mam zamiar dodać STP do paliwa, być może część tych szarpań wynika z układu zasilania paliwem.
Poza tym mam zamiar dodać STP do paliwa, być może część tych szarpań wynika z układu zasilania paliwem.