Szarpie Z16XEP
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 08 lut 2016, 7:18
- Imię: Bogdan
- Auto: Astra H GTC
- Silnik: Z16XE1
- Województwo: małopolskie
- Pomocny: 1 raz
Szarpie Z16XEP
Chciałbym się z wami podzielić jak uporałem się ze szarpaniem w GTC z silnikiem z16xe1, oraz z błedem 17152 zbyt uboga mieszanka. Jeździłem po różnych mechanikach, i to był mój błąd, wymieniłem kolejno:
przepustnica, świece, cewka, sondy lambda obie, sprzęgło, egr, sprawdzony luz zaworowy, zregenerowana pokrywa zaworów, i błąd nadal świecił. Aż w końcu zabrałem sie sam za autko, wolna sobota, komplet torxów i zabrałem się za rozbieranie osprzętu silnika by dostać się do dobrze ukrytych kanałów egr, zdemontowałem kolektor ssący i taki magiczny dekielek gdzie ukryte są kanały od egra. i to był strzał w dziesiątke, każdy z kanałów był zaklejony na amen sadzą, szybkie czyszczenie, udrożnienie kanałów w kolektorze dolotowym (również były zaklejone) i kilka godzin składania wszystkiego do kupy. Odpalenie, chwila niepewności, przejazd kontrolny i autko całkiem inaczej sie zachowuje, inaczej reaguje na gaz, nie szarpie, no i check sam zgasł. I albo mi sie wydaje albo nieznacznie wzrosło spalanie. Ale to tylko moje odczucie.
Polecam ten zabieg każdemu kto boryka sie ze szarpaniem i błedem 17152.
Jeśli chciałby ktos jakies rady to zapraszam na priva, posiadam równiez jakieś zdjęcia z operacji
Pozdrawiam Wszystkich forumowiczów
przepustnica, świece, cewka, sondy lambda obie, sprzęgło, egr, sprawdzony luz zaworowy, zregenerowana pokrywa zaworów, i błąd nadal świecił. Aż w końcu zabrałem sie sam za autko, wolna sobota, komplet torxów i zabrałem się za rozbieranie osprzętu silnika by dostać się do dobrze ukrytych kanałów egr, zdemontowałem kolektor ssący i taki magiczny dekielek gdzie ukryte są kanały od egra. i to był strzał w dziesiątke, każdy z kanałów był zaklejony na amen sadzą, szybkie czyszczenie, udrożnienie kanałów w kolektorze dolotowym (również były zaklejone) i kilka godzin składania wszystkiego do kupy. Odpalenie, chwila niepewności, przejazd kontrolny i autko całkiem inaczej sie zachowuje, inaczej reaguje na gaz, nie szarpie, no i check sam zgasł. I albo mi sie wydaje albo nieznacznie wzrosło spalanie. Ale to tylko moje odczucie.
Polecam ten zabieg każdemu kto boryka sie ze szarpaniem i błedem 17152.
Jeśli chciałby ktos jakies rady to zapraszam na priva, posiadam równiez jakieś zdjęcia z operacji
Pozdrawiam Wszystkich forumowiczów
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 28 gru 2014, 16:01
- Auto: AH 1.6 16V SPORT
- Silnik: Z16XEP LPG
- Województwo: świętokrzyskie
Podobno jeżeli błąd jest chwilowy to check zgasnie po 20 uruchomieniach auta.Wigo48 pisze:QR_BBPOST Wczoraj opisałem problemy z moją astrą z którymi walczę już od roku głównie z błędem 17052,a okazuje się, że aśka potrafi mnie jeszcze bardziej zaskoczyć. Okazuje się, że wczoraj check na liczniku zgasł i na razie się nie pojawia. Po wypedałowaniu błędów okazuje się, że jest w pamięci i dodatkowo wyświetla się 400-62czyli EGR, który był czyszczony jakieś 6tyś temu, (jeszcze 2 dni temu go nie było). Auto chodzi elegancko nic nie szarpie, więc tym bardziej mnie zadziwia. Przedtem usuwałem błędy op comem i po 200-300 km check się zapalał ponownie. Zobaczę co będzie dalej. W poprzednim poście zapomniałem dodać, że była również wymieniana sonda 2 z powodu wyświetlanego błędu o jej uszkodzeniu. Wtedy check od razu sam zgasł, ale pojawił się po 300km błąd 17052. Ciekaw jestem Waszych logicznych uzasadnień samoistnego zgaśnięcia checka. Jeszcze raz zaznaczam, że przy aucie nic nie było robione.
-
- Posty: 265
- Rejestracja: 09 gru 2015, 16:57
- Imię: Wiesław
- Auto: Astra H Z 1,6 XEP Twinport 2005
- Województwo: łódzkie
- Pomocny: 7 razy
Dziś sprawdziłem metodą gaz, hamulec i błędy jak były tak są. W chwili badania check się nie świecił, ale po wypedałowaniu błędów i po odpaleniu silnika niestety się zapalił i znów się świeci. Radość trwała dokładnie tydzień. Dziwi mnie to, ponieważ przez ten tydzień sprawdzałem już te błędy 3 razy i check gasł po odpaleniu. Możliwe, że przyczyną zgaśnięcia checku było to, że zrobiłem szybką trasę autostradą, ale niewiele raptem ze 100 km, a od tego czasu znów miasto. Zobaczymy co dalej. Powoli przymierzam się do czyszczenia dolotu, chociaż do jazdy nie mam zastrzeżeń.
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 08 lut 2016, 7:18
- Imię: Bogdan
- Auto: Astra H GTC
- Silnik: Z16XE1
- Województwo: małopolskie
- Pomocny: 1 raz
Wigo48, czyszczenie dolotu to na prawdę nie takie straszne jak się wydaje, pytanie które zadajesz są bardzo proste, check zgasł po przejechaniu autostradą bo trzymałeś go na wyższych obrotach, u mnie było podobnie na samych początkach pojawiania się błedu, do momentu aż całkowicie sie zatkały kanały od egra, wówczas błąd świecił się non stop, usunięcie błędu pomagało do momentu gdy dlużej pojeździłem na niższych obrotach, wówczas sie zapalał. Wypinając egr błąd zbyt uboga mieszanka ginął, a pojawiał sie bład związany z egrem, wpiąłem wtyczkę i był spowrotem, czyli bardzo prostym jest że ten błąd odnośnie mieszanki związany jest z zaworem recyrkulacji spalin bądź jego obwodem.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
-
- Posty: 134
- Rejestracja: 30 maja 2015, 19:45
- Imię: Przemek
- Auto: Astra H
- Silnik: Z16XEP
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Bochnia
Jaki może być koszt czyszczenia całego kolektora ssacego. Chodzi mi o te nieszczesne kanaliki.
- Ussemo
- Posty: 4
- Rejestracja: 26 lip 2016, 0:51
- Imię: Patryk
- Auto: Astra H
- Silnik: Z16XEP
- Województwo: wielkopolskie
Jeśli sie zaślepi EGR to co mają wspólnego z nim kanały w kolektorze? Przecież skoro jest zaślepiony to nic nie powinien przepuszczać.
Koszt czyszczenia kolektora z dwoma uszczelkami w ASO (Poznań Swarzędz) ok 1000 zł. Pytanie co jeśli to nie to?
Koszt czyszczenia kolektora z dwoma uszczelkami w ASO (Poznań Swarzędz) ok 1000 zł. Pytanie co jeśli to nie to?
Ostatnio zmieniony 29 paź 2016, 1:00 przez Ussemo, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 08 lut 2016, 7:18
- Imię: Bogdan
- Auto: Astra H GTC
- Silnik: Z16XE1
- Województwo: małopolskie
- Pomocny: 1 raz
Źle rozumujesz kolego ussemo, jeżeli zaslepienie egr lub kanały są zatkane to komputer i tak widzi dobrze pracujący zawór i "do niego" dawkuje paliwo itd. A tak na prawdę nie daje spalin do dolotu i przez to pojawiają się dziwne sytuację typu szarpanie, no i błąd zbyt uboga mieszanka
-
- Posty: 134
- Rejestracja: 30 maja 2015, 19:45
- Imię: Przemek
- Auto: Astra H
- Silnik: Z16XEP
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Bochnia