Szarpie Z16XEP

Jaceks

Astro-maniak
Posty: 332
Rejestracja: 17 sie 2014, 12:50
Imię: Jacek
Auto: Astra H
Silnik: Z16XEP+LPG
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Katowice
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 1 raz

Szarpie Z16XEP

#421

Nieprzeczytany post autor: Jaceks »

hej, nie nie mam LPG.. a emulator kupiłem taki podłączany zamiast EGRa do tej samej wtyczki

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4825
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#422

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

To nie jest emulator sondy.

Awatar użytkownika
Prz3m0

Użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: 22 lip 2016, 10:21
Imię: Przemek
Auto: Astra H GTC
Silnik: Z16XEP
Województwo: małopolskie
Kontakt:

#423

Nieprzeczytany post autor: Prz3m0 »

malibuclub pisze:QR_BBPOST Problem tak ja u poprzedników szarpanie, stoi już 2 raz u mechanika, czyścił przepustnicę, EGR szarpie cały czas, check engine zapala się po tym jak z trasy wjadę w miasto. w mieście pali ponad 10l/100km w trasie około 7l/100km pije też olej. Takie dziwne według mnie zachowanie silnika na luzie. [External Link Removed for Guests]
U mnie szarpanie przy ruszaniu ustało przy wymianie świec i płynu hamulcowego (a co za tym idzie płynu hydraulicznego w sprzęgle). Z tym że ja miałem to na zimnym silniku, po jego zagrzaniu już było lepiej.

Awatar użytkownika
Gorcia

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 09 gru 2016, 21:24
Imię: Karolina
Auto: Astra H
Silnik: Z16XEP
Województwo: łódzkie

#424

Nieprzeczytany post autor: Gorcia »

Witam,
Od wczoraj, od momemtu zakupu astry też borykam się z problemem szarpania... Auto w przyszłym tygodniu idzie do mechanika na podstawowe wymiany (filtry, oleje, rozrząd itp.). Na co powinnam zwrócić szczególną uwagę odnośnie tego szarpania, od wymiany/sprawdzenia czego zacząć, bo przyznam szczerze, że przeglądając wątek widzę, że przyczyn może być wiele a nie chciałabym na samym początku pakować się w wielkie koszty i wymieniać wszystkich wymienionych tu części :P

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4825
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#425

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Po pierwsze odczytaj bledy z silnika... i wymien swiece profilaktycznie...

Awatar użytkownika
Gorcia

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 09 gru 2016, 21:24
Imię: Karolina
Auto: Astra H
Silnik: Z16XEP
Województwo: łódzkie

#426

Nieprzeczytany post autor: Gorcia »

Właśnie żaden błąd nie wyskakuje, nie zapala się check, nie ma żadnych oznak ze strony komputera, że coś jest nie tak. Szarpie dopiero na ciepłym silniku, na zimnym jest wszystko ok. Dodatkowo (nie wiem jeszcze jak jest w tym silniku) ale od wczoraj strasznie dużo ubyło benzyny a przejechałam jakieś 100 km, a wskaźnik obniżył się aż o dwie podziałki.

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4825
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#427

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Znam takie przypadki ze check nie zapala sie nigdy a bledow cale stado. (Jaki problem odlaczyc checka zeby nie swiecil )

Awatar użytkownika
martina1988

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 09 gru 2016, 16:50
Imię: magda
Auto: astra h
Silnik: z1.4ex
Województwo: podkarpackie

#428

Nieprzeczytany post autor: martina1988 »

Gorcia pisze:QR_BBPOST Właśnie żaden błąd nie wyskakuje, nie zapala się check, nie ma żadnych oznak ze strony komputera, że coś jest nie tak. Szarpie dopiero na ciepłym silniku, na zimnym jest wszystko ok. Dodatkowo (nie wiem jeszcze jak jest w tym silniku) ale od wczoraj strasznie dużo ubyło benzyny a przejechałam jakieś 100 km, a wskaźnik obniżył się aż o dwie podziałki.
Wskaźnik nie zawsze działa poprawnie. U mnie po zapaleniu się rezerwy pojechałam na stację i po dolaniu 10 litrów benzyny miałam juz pół zbiornika paliwa oczywiście według wskazań :?

Awatar użytkownika
Gorcia

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 09 gru 2016, 21:24
Imię: Karolina
Auto: Astra H
Silnik: Z16XEP
Województwo: łódzkie

#429

Nieprzeczytany post autor: Gorcia »

Zobaczymy co tam wyjdzie, w środę Aśka idzie do mechanika.

Finalnie zdecydowałam się na wymianę: filtra oleju, powietrza, kabinowego, olej, rozrząd, świece i pasek klinowy, bo nie wiem kiedy i co było wymieniane, a na liczniku mamy już 143kkm. Zobaczymy jakie będą efekty po wymianie wszystkich części. Mam nadzieję, że szarpanie ustąpi ;)

Awatar użytkownika
zlevozmyvack

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 16 gru 2016, 12:29
Auto: Astra H
Silnik: z16xep
Województwo: Zagranica - Azja

#430

Nieprzeczytany post autor: zlevozmyvack »

Witam forumowiczów. Jestem tu nowy i zielony jeśli chodzi o samochody więc proszę o wyrozumiałość jeśli popełnię jakąś gafę.
Jestem posiadaczem opla astry H z 2004roku z silnikiem z16xep. Przebieg to 185000km.
Od dłuższego czasu borykam się z następującym problemem. Podczas jazdy po mieście z małymi prędkościami auto szarpie, a po zatrzymaniu np. na światłach gaśnie. Nie ma znaczenie czy silnik zimny, czy ciepły. Nie dzieje się to cały czas. Są dni kiedy wszystko chodzi dobrze a są dni kiedy nie da się jeździć. Na autostradzie wszystko hula jak trzeba. Co pewien czas pojawia się błąd ECN161450 – sprawdzanie metodą hamulec+gaz+kluczyk. Check nie świeci. Błąd zazwyczaj znika po kilku dniach. Wyczyściłem EGR – dalej szarpie i gaśnie. Zaślepiłem go na próbę – problem nie ustąpił, więc zdjąłem zaślepkę. Wyczyściłem przepustnicę, wymieniłem świece. Stare świece wyglądały dobrze. Kolektor dolotowy myślę że jest raczej czysty ponieważ był regenerowany. Cewka zapłonowa wymieniona około roku temu. Kilka tygodni temu wraz z pojawieniem się błędu ECN161450 wyskoczył też błąd ECN156572. Po kilku dniach błędy znikły. We wszystkich warsztatach jakie odwiedziłem po podpięciu do kompa nic nie widać. Dodam że jeżdżę tym autem po Holandii i tu mechanicy jak nie widzą błędów to rozkładają ręce i odsyłają do serwisu opla. Dziś byłem w serwisie opla. Tam powiedzieli że nie widzą żadnych błędów. Po powrocie do domu „wydeptałem” kolejny błąd ECN210300. Gdzie może być przyczyna tego szarpania i gaśnięcia. O ile to możliwe chciałbym wyeliminować ten problem samodzielnie, lub chociaż zawęzić obszar poszukiwań, ponieważ wiem ze jak oddam autko w ręce tutejszych mechaników, skończy się na wymienianiu wszystkich części po kolei. Z góry dziękuję za pomoc.
Ostatnio zmieniony 16 gru 2016, 13:04 przez zlevozmyvack, łącznie zmieniany 2 razy.

ODPOWIEDZ