Szarpie Z16XEP
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 25 sty 2015, 14:30
- Imię: Kamil
- Auto: Astra H 1.6 Twinport '04
- Silnik: Z16XEP
- Województwo: łódzkie
Szarpie Z16XEP
Ostatnio walczyłem z klekoczacymi osłonami nad tłumikiem środkowym oraz nad katem (pozrywane uchwyty), myślałem że to wszystko, a tu jednak nadal mi coś klekocze.
Okazuje się, że plecionka z jednej strony jest cała zerwana, a do tego, w środku po przeciwnej stronie jest prawdopodobnie spora dziura w rurze albo rura jest całkiem oberwana i trzyma się tylko na plecionce. Czuć spaliny pod autem.
Możliwe, że to jest powód mojego szarpania, skoro między sondami jest dziura, to sondy głupieja. Dobrze myślę?
Okazuje się, że plecionka z jednej strony jest cała zerwana, a do tego, w środku po przeciwnej stronie jest prawdopodobnie spora dziura w rurze albo rura jest całkiem oberwana i trzyma się tylko na plecionce. Czuć spaliny pod autem.
Możliwe, że to jest powód mojego szarpania, skoro między sondami jest dziura, to sondy głupieja. Dobrze myślę?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 06 sie 2018, 13:42 przez Solo86, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 134
- Rejestracja: 30 maja 2015, 19:45
- Imię: Przemek
- Auto: Astra H
- Silnik: Z16XEP
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Bochnia
Witam. Też mnie męczy przypadłość szarpania lekkiego i takiego przerywanego wchodzenia na obroty, opornego...
Miałem wymieniane świece, czyszczona przepustnica, egr jakiś czas temu jednak różnic nie zauważyłem.
Nie wymieniałem nigdy cewki. Nie czyściłen kanałów kolektora, nie zaslepialem egra. Silnik najechane 200tys. Oleju wezmie z 0.3 na 1k chociaż to zależy od stylu jazdy i obrotów z jakimi jeździmy.
I tu pytanie. Od czego tu się zabrać.
Miałem wymieniane świece, czyszczona przepustnica, egr jakiś czas temu jednak różnic nie zauważyłem.
Nie wymieniałem nigdy cewki. Nie czyściłen kanałów kolektora, nie zaslepialem egra. Silnik najechane 200tys. Oleju wezmie z 0.3 na 1k chociaż to zależy od stylu jazdy i obrotów z jakimi jeździmy.
I tu pytanie. Od czego tu się zabrać.
-
- Posty: 134
- Rejestracja: 30 maja 2015, 19:45
- Imię: Przemek
- Auto: Astra H
- Silnik: Z16XEP
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Bochnia
No właśnie czytałem czytałem i do końca nie jest jasne co zrobić. Czy cewke czy egra czy kolektor rozbierac. Dlatego pytam
Nadmienie, że nie mam błędów na kompie jak inni, nie mam checkow.
Po prostu odczuwam że auto dziwnie się wkręca i czasami przytyka się jakby.
Nadmienie, że nie mam błędów na kompie jak inni, nie mam checkow.
Po prostu odczuwam że auto dziwnie się wkręca i czasami przytyka się jakby.
Ostatnio zmieniony 05 sie 2018, 21:53 przez herv, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 739
- Rejestracja: 12 sie 2013, 16:21
- Imię: Marek
- Auto: Ex-Astra F/Ex-Meriva A
- Silnik: C18XE/X16XEL/Z16XEP
- Województwo: łódzkie
- Pomocny: 3 razy
-konkretnej odpowiedzi i diagnozy na 100% nie dostaniesz na pewno na forum, a i w warsztatach jest z tym problem. Jeśli zmieniałeś świece nie mam problemów z cewką i egr był czyszczony to najprędzej według mnie kanały do egr w kolektorze są do wyczyszczenia ale to wszystko domysły, dopóki nie zaczniesz szukać i po kolei diagnozować to nie znajdziesz.herv pisze:QR_BBPOST No właśnie czytałem czytałem i do końca nie jest jasne co zrobić.
Jak kto dba tak i ma.
Destylować, degustować, zalegalizować.
Destylować, degustować, zalegalizować.
-
- Posty: 265
- Rejestracja: 09 gru 2015, 16:57
- Imię: Wiesław
- Auto: Astra H Z 1,6 XEP Twinport 2005
- Województwo: łódzkie
- Pomocny: 7 razy
Napiszę jeszcze raz do wiadomości borykających się z szarpaniem. Po czyszczeniu kanałków w kolektorze będziecie mieli inne auto. Zacznijcie od tego, bo ja widzę to na moim przykładzie. Żadnego szarpnięcia, zmniejszenie spalania i cichsza praca silnika. Też się z tym czyszczeniem ociągałem i jeździłem z błędem 0171 przez 3 lata. Teraz się jeździ z przyjemnością, a do Solo86 taka plecionka wymaga wymiany, bo ma to wpływ na czytanie drugiej sondy i też z tego powodu poszarpuje.
-
- Posty: 134
- Rejestracja: 30 maja 2015, 19:45
- Imię: Przemek
- Auto: Astra H
- Silnik: Z16XEP
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Bochnia
Przekonaliście mnie. Dam to do czyszczenia.
Potrzeba kupować uszczelkę kolektora nową?
Przy okazji wymienic swiece? mają już z 27tys.
Jak sprawdzić stan cewki ? Mam tak, że na 50 odpaleń czasami raz dłużej pokręci, odpali trzymając się na obrotach poniżej 800 i się udławi. Następne odpalenie już ok. A tak to kręci od strzała i nie ma problemów. Czy to po deszczu czy w zimie czy w lecie.
Potrzeba kupować uszczelkę kolektora nową?
Przy okazji wymienic swiece? mają już z 27tys.
Jak sprawdzić stan cewki ? Mam tak, że na 50 odpaleń czasami raz dłużej pokręci, odpali trzymając się na obrotach poniżej 800 i się udławi. Następne odpalenie już ok. A tak to kręci od strzała i nie ma problemów. Czy to po deszczu czy w zimie czy w lecie.
Ostatnio zmieniony 06 sie 2018, 15:22 przez herv, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 134
- Rejestracja: 30 maja 2015, 19:45
- Imię: Przemek
- Auto: Astra H
- Silnik: Z16XEP
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Bochnia
Uszczelka zamówiona. Kolektor będę czyścił pewnie w tym tygodniu. Koszt czytałem że oscyluje w okolicach 300zl tak?
Bez kanału to ogarnie?
Bez kanału to ogarnie?
Ostatnio zmieniony 07 sie 2018, 17:00 przez herv, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 25 sty 2015, 14:30
- Imię: Kamil
- Auto: Astra H 1.6 Twinport '04
- Silnik: Z16XEP
- Województwo: łódzkie
Kanał nie jest potrzebny.
EDIT:
Wymieniłem tą plecionkę. Jest lepiej, elastyczniej, obroty już tak nie falują. Ogólnie z każdą naprawą lub czyszczeniem jest lepiej, ale nadal nie w 100%.
Następny punkt programu to rozrząd i sprzęgło.
EDIT:
Re: Szarpie Z16XEP
Grzebiąc dalej pod autem znalazłem luzy na półosiach, może stąd to szarpanie przy dodawaniu gazu i puszczaniu. Muszę zlecić mechanikowi żeby poszperał, zanim zrobię to sprzęgło. Jednak powoli odechciewa mi się z tym walczyć, bliski jestem uznania, że ten typ tak ma. Podobnie ma się sprawa immobilisera (CIM) oraz trybu awaryjnego.
EDIT:
Wymieniłem tą plecionkę. Jest lepiej, elastyczniej, obroty już tak nie falują. Ogólnie z każdą naprawą lub czyszczeniem jest lepiej, ale nadal nie w 100%.
Następny punkt programu to rozrząd i sprzęgło.
EDIT:
Re: Szarpie Z16XEP
Grzebiąc dalej pod autem znalazłem luzy na półosiach, może stąd to szarpanie przy dodawaniu gazu i puszczaniu. Muszę zlecić mechanikowi żeby poszperał, zanim zrobię to sprzęgło. Jednak powoli odechciewa mi się z tym walczyć, bliski jestem uznania, że ten typ tak ma. Podobnie ma się sprawa immobilisera (CIM) oraz trybu awaryjnego.
Ostatnio zmieniony 09 sie 2018, 7:55 przez Solo86, łącznie zmieniany 1 raz.