Szarpie Z16XEP
-
- Posty: 265
- Rejestracja: 09 gru 2015, 16:57
- Imię: Wiesław
- Auto: Astra H Z 1,6 XEP Twinport 2005
- Województwo: łódzkie
- Pomocny: 7 razy
Re: Szarpie Z16XEP
Odma wygląda na sprawną, nie zasysa pianki, jeśli już to w bardzo minimalnym stopniu i myślę, że jest sprawna. Nic nie piszczy, nie wciąga bagnetu, ani korka wlewu. Po prostu uważam, że są zapieczone pierścienie, bo nie kopci ani przy rozruchu ani w trasie, ale dzięki za poradę.
-
- Posty: 332
- Rejestracja: 17 sie 2014, 12:50
- Imię: Jacek
- Auto: Astra H
- Silnik: Z16XEP+LPG
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Katowice
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 1 raz
przez kiepskie pierścienie te silniki mają stale problem z paleniem oleju i zasyfianiem kanału do EGRa z dolotu.. niestety ale trzeba sprzedać budę albo zrobić remont silnika i jeździć póki się nie rozleci
-
- Posty: 76
- Rejestracja: 03 maja 2012, 14:17
- Imię: Maciek
- Auto: AH
- Silnik: Z16XEP
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Pomocny: 1 raz
Poprzednio kołnierz zdejmowany był przy ok. 205k, ale nie widziałem jak wtedy wyglądał.
Teraz ma 338k. Auto od dość dawna nie jechało. Gaz w podłogę a tu nic, dopiero popuszczenie gazu powodowało przyspieszenie auta. Przy ruszaniu zamiast startować, to go dusiło. Na chwilę obecną auto jedzie, nie dławi go przy ruszaniu, zostało szarpnięcie przy puszczeniu gazu. Nie był na razie czyszczony EGR, zmieniony kilka lat temu ale nie oryginał. Nie było już czasu. Podsumowując: dość szybko się to zapycha. Zobaczymy na jak długo to wystarczy.
Teraz ma 338k. Auto od dość dawna nie jechało. Gaz w podłogę a tu nic, dopiero popuszczenie gazu powodowało przyspieszenie auta. Przy ruszaniu zamiast startować, to go dusiło. Na chwilę obecną auto jedzie, nie dławi go przy ruszaniu, zostało szarpnięcie przy puszczeniu gazu. Nie był na razie czyszczony EGR, zmieniony kilka lat temu ale nie oryginał. Nie było już czasu. Podsumowując: dość szybko się to zapycha. Zobaczymy na jak długo to wystarczy.
- maro4040
- Posty: 98
- Rejestracja: 17 cze 2017, 14:15
- Imię: Marcin
- Auto: astra H; hatchback 5 drzwi
- Silnik: z16xe1
- Rocznik: 2007
- Województwo: śląskie
- Pomocny: 1 raz
Ja u siebie czyściłam przy przebiegu 80 tyś ,choć tak do końca nie wiem czy był cofany i o ile , kanały były całkowicie zatkane , czyściłam też egr . U mnie dodatkowo był cały czas błąd , uboga mieszanka . Silnik mi lubi spalić tak około 0.5 litra oleju przy dynamicznej jeździe, więc pewnie za niedługo znowu się zatkają , jak na razie pracuje dobrze .
Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 76
- Rejestracja: 03 maja 2012, 14:17
- Imię: Maciek
- Auto: AH
- Silnik: Z16XEP
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Pomocny: 1 raz
U mnie błędu nie było. Zrobiłem tak, bo widziałem tu na forum co się dzieje z tymi kanałami i mimo oporu materii ze strony wykonującego udało się to zrobić. Olej też wcina tak przy ok. 4000rpm, dlatego staram się jechać maks 120/h.
- szymus226
- Posty: 1
- Rejestracja: 05 mar 2019, 20:30
- Imię: Szymon
- Auto: Astra H
- Silnik: Z16XEP
- Województwo: śląskie
Podbiję temat po przeczytaniu tematu.
Podobnie szarpanie przy ruszaniu z 1 (kangurkowanie), pół roku temu wymienione sprzęgło przy okazji robienia zimeringów (na poprzednim też kangurkował ale jakby mniej niż teraz i rzadziej, ogólnie dosyć długo wtedy jeździłem z tym bo nie było to uciążliwe). Początkowo po serwisie auto jeździło super, gdzieś po 2000-3000km szarpanie wróciło. Aktualnie po około 5000km od wymiany diagnoza mechanika skrzynia do regeneracji bo gdzieś jakieś luzy znaleźli.
Od czego byście radzili zacząć próbować egr, kanaliki czy raczej dać rozebrać skrzynie?
I dodatkowo od czasu zimeringów mam ubytek oleju średnio 250ml/3 miesiące + zapocenie w okolicy zimeringu - wg serwisu było jakieś zarysowanie od strony koła zamchowego jeśli dobrze pamiętam i to jest przyczyną
Podobnie szarpanie przy ruszaniu z 1 (kangurkowanie), pół roku temu wymienione sprzęgło przy okazji robienia zimeringów (na poprzednim też kangurkował ale jakby mniej niż teraz i rzadziej, ogólnie dosyć długo wtedy jeździłem z tym bo nie było to uciążliwe). Początkowo po serwisie auto jeździło super, gdzieś po 2000-3000km szarpanie wróciło. Aktualnie po około 5000km od wymiany diagnoza mechanika skrzynia do regeneracji bo gdzieś jakieś luzy znaleźli.
Od czego byście radzili zacząć próbować egr, kanaliki czy raczej dać rozebrać skrzynie?
I dodatkowo od czasu zimeringów mam ubytek oleju średnio 250ml/3 miesiące + zapocenie w okolicy zimeringu - wg serwisu było jakieś zarysowanie od strony koła zamchowego jeśli dobrze pamiętam i to jest przyczyną
- patrykcyk1
- Posty: 23
- Rejestracja: 26 mar 2018, 22:55
- Imię: Patryk
- Auto: Astra H GTC
- Silnik: Z16XEP
- Województwo: mazowieckie
Koledzy, auto od dwóch dni stało sobie na parkingu, dziś wsiadłem podjechać w jedno miejsce i zauważyłem że auto stało się jakby spokojniejsze po 2 dniowym postoju. Auto nie szarpało przy zmianie biegów jak i na jedynce (kangurowanie) Biegi też jakoś tak lepiej wchodziły. Zauważyłem też że na ssaniu z rana gdzie obroty są powyżej 1000 to auto zachowuje się całkiem normalnie, gorzej jak silnik złapie temperatury i wtedy jest już inna jazda. Czy może taką anomalię da się w prosty sposób rozgryźć?