Szarpie Z16XEP
-
- Posty: 265
- Rejestracja: 09 gru 2015, 16:57
- Imię: Wiesław
- Auto: Astra H Z 1,6 XEP Twinport 2005
- Województwo: łódzkie
- Pomocny: 7 razy
Szarpie Z16XEP
Z takim zamiarem byłem dziś umówiony z mechanikiem, aby przeczyścił mi te kanaliki. Po godzinie rozkręcania i zdejmowania wtyczek, przewodów, zapinek można powiedzieć, że się poddał, a mnie namówił do rezygnacji z tego czyszczenia , bo powiedział, że to cały dzień roboty i prawdopodobnie nie to jest powodem szarpania i błędu 0400. Wyczyścił więc EGR i przepustnicę (robił to przy mnie)i podobno przepływkę ( nie wiem co to było). Jak pisałem w poprzednim poście wszystko z autem jest O.K, więc nie narzekam.
-
- Posty: 60
- Rejestracja: 20 cze 2015, 19:48
- Imię: Andrzej
- Auto: Astra H
- Silnik: Z16XEP
- Rocznik: 2005
- Województwo: podlaskie
- Wdzięczny: 3 razy
- Pomocny: 1 raz
Wigo48 jak jesteś zadowolony to OK. Ja sam nie jestem mechanikiem ale z natury jestem uparty i rozebrałem ten kolektor sam dla świętego spokoju. Tobie też polecam spróbować - aha tylko pamiętaj żeby przy skręcaniu nie uszkodzić gwintów pod śruby którymi jest przykręcony kolektor do głowicy. Silnik jest aluminiowy i bardzo łatwo pozrywać gwinty zbyt mocno dokręcając śruby.
- bi3lik
- Posty: 4
- Rejestracja: 09 mar 2017, 20:46
- Auto: astra h 1.6
- Silnik: z16xep
- Województwo: śląskie
Przy zapchanych kanalach EGR w układzie dolotowym sa podobne objawy.Czas rozebrania i wyczyszczenia okolo 2 godziny, trzeba kupić tylko nową uszczelke kolektora. Objawy miałem te same, telepanie na niskich obrotach i problem z ruszaniem. Dzieje sie tak bo jest za bogata mieszanka, około plus 20%... a komputer wyrzuca błąd ubogiej mieszanki blad 0171 ... paradoks hahaha. Obowiazkowo po wyczyszczeniu tych kanałów jazda min 100km na benzynie i ponowna kalibracja na LPG i będzie cacy. Spalanie w moim przypadku zeszło z 8,1 na 6,8.
Jestem pewny że jak ktoś ma zapchane te kanaly w kolektorze to astra nie bedzie dobrze jezdzic... u mnie przy przebiegu 140tys wszystkie byly zatkane
EDIT:
Jestem pewny że jak ktoś ma zapchane te kanaly w kolektorze to astra nie bedzie dobrze jezdzic... u mnie przy przebiegu 140tys wszystkie byly zatkane
EDIT:
Misiek 38 Masz może zdjęcia tego podłączenia odmy?? Bo moim zdaniem zbyt mocne podcisnienie wysysa właśnie olej z pokrywy zaworow... na zasadzie jak dzialaja lubryfikatory... po kropelce az na 1000km robi sie 0,5 litra olejuMisiek38 pisze:QR_BBPOSTU mnie branie oleju i szarpanie skończyło się po zmianie podłączenia odmy, oryginalnie odma z pokrywy zaworów idzie do przepustnicy, u mnie jest ona poprowadzona od pokrywy zaworów pod filtr powietrza . Do tego zaślepiony jest Egr ale to w związku z założeniem instalacji gazowej która z EGR nie chciała współpracować - a może na odwrót.gagus7 pisze:U mnie jest to samo tylko w niskich obrotach. I chyba wiem co jest przyczyna opel to złom poprostu. Mam dwa opel jeden z x20xev i obydwa tak samo h... Moim zdaniem przyczyna jest branie oleju przez silnik przez co swiece sa z nagarem sonda podaje za uboga mieszanke przez zawartosc oleju w spalinach. Wyczyszcze jeszcze egr moze cos sie poprawi jednak trzeba sie pozbyc obydwu i zmienic marke :/
Ostatnio zmieniony 09 mar 2017, 21:25 przez bi3lik, łącznie zmieniany 2 razy.
- Dez0wave
- Posty: 14
- Rejestracja: 13 mar 2017, 21:50
- Imię: Adrian
- Auto: Opel Astra H GTC
- Silnik: Z16XE1
- Województwo: lubuskie
Powie mi ktoś co to jest za ustrojstwo pod maską ma ktoś też takie coś tam? Przez to prawdopodobnie przepływa paliwo, ale nie jestem pewien czy to jest oryginalna część GM czy ktoś sobie coś tam założył dziwnego i może się to zapchało i przerywa tak dziwnie jakby odcinało paliwo?
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
- cyru4
- Posty: 5
- Rejestracja: 25 gru 2016, 23:53
- Auto: Astra H
- Silnik: Z16XE1
- Województwo: podkarpackie
Witam,
od ponad pół roku posiadam Aste H 2007 z silnikiem Z16XE1, przebieg 150000. Praktycznie od samego początku mam problem z płyną zmianą biegów głównie na 2 i 3 bieg, przy zmianie na 4 bieg problem już nie występuje. Jest to bardzo denerwujące zwłaszcza podczas jazdy po mieście. Z problemem walczę ciągle i w ramach tej walki zrobiłem:
- wymiana filtra powietrza
- czyszczenie EGR
- czyszczenie przepustnicy
- wymiana cewki i świec
- kontrola luzów zaworowych, są w porządku
- kontrola ciśnienia na tłokach również w porządku (silnik nie bierze oleju praktycznie wcale)
- kontrola wszystkich czujników temperatury przez OBDII również w porządku
- czyszczenie kolektora dolotowego wraz z wymianą uszczelnień
- czyszczenie kanalików EGR za kolektorem dolotowym które były całkowicie zatkane
Niestety te zabiegi niewiele pomogły, jedynie po odetkaniu kanalików EGR wydawało mi się że była delikatna poprawa lecz niestety nadal daleko do ideału.
Dodam że błędów nie mam żadnych, jedynie raz wyskoczył mi błąd ubogiej mieszanki który skasowałem i więcej się nie pojawił możliwe że był spowodowany zatkanymi kanałami EGR bo po czyszczeniu póki co nie pojawił się ponownie.
Jeszcze może dokładniej opiszę problem, na zimnym silniku objawy szarpania przy zmianie biegów są znacznie mniejsze niż na ciepłym, gdy silnik ociągnie temperaturę pracy objawy są znacznie większe. Problem ten da się delikatnie złagodzić bardzo delikatną pracą sprzęgła i gazu lecz jest to bardzo trudne.
Jeszcze zastanawiam się nad poprawną pracą przepustnicy ale nie mam pojęcia jak to sprawdzić, a w ciemno nie chcę wymieniać kolejnej części.
Chyba że problem leży po stronie sprzęgła lub skrzyni biegów..
Ma może ktoś jakieś pomysły na diagnozę lub miał podobny problem?
Z góry bardzo dziękuję za pomoc!
od ponad pół roku posiadam Aste H 2007 z silnikiem Z16XE1, przebieg 150000. Praktycznie od samego początku mam problem z płyną zmianą biegów głównie na 2 i 3 bieg, przy zmianie na 4 bieg problem już nie występuje. Jest to bardzo denerwujące zwłaszcza podczas jazdy po mieście. Z problemem walczę ciągle i w ramach tej walki zrobiłem:
- wymiana filtra powietrza
- czyszczenie EGR
- czyszczenie przepustnicy
- wymiana cewki i świec
- kontrola luzów zaworowych, są w porządku
- kontrola ciśnienia na tłokach również w porządku (silnik nie bierze oleju praktycznie wcale)
- kontrola wszystkich czujników temperatury przez OBDII również w porządku
- czyszczenie kolektora dolotowego wraz z wymianą uszczelnień
- czyszczenie kanalików EGR za kolektorem dolotowym które były całkowicie zatkane
Niestety te zabiegi niewiele pomogły, jedynie po odetkaniu kanalików EGR wydawało mi się że była delikatna poprawa lecz niestety nadal daleko do ideału.
Dodam że błędów nie mam żadnych, jedynie raz wyskoczył mi błąd ubogiej mieszanki który skasowałem i więcej się nie pojawił możliwe że był spowodowany zatkanymi kanałami EGR bo po czyszczeniu póki co nie pojawił się ponownie.
Jeszcze może dokładniej opiszę problem, na zimnym silniku objawy szarpania przy zmianie biegów są znacznie mniejsze niż na ciepłym, gdy silnik ociągnie temperaturę pracy objawy są znacznie większe. Problem ten da się delikatnie złagodzić bardzo delikatną pracą sprzęgła i gazu lecz jest to bardzo trudne.
Jeszcze zastanawiam się nad poprawną pracą przepustnicy ale nie mam pojęcia jak to sprawdzić, a w ciemno nie chcę wymieniać kolejnej części.
Chyba że problem leży po stronie sprzęgła lub skrzyni biegów..
Ma może ktoś jakieś pomysły na diagnozę lub miał podobny problem?
Z góry bardzo dziękuję za pomoc!
- MarcinGTD
- Posty: 10
- Rejestracja: 20 sie 2016, 22:26
- Imię: Marcin
- Auto: Astra H 2,0 T 170KM
- Silnik: Z20LEL
- Województwo: pomorskie
Najprawdopodobniej masz rozwalona skrzynię biegów. Napisz mi na pw twój nr to zadzwonię i powiem dokladnie jakie byly u mnie objawy oraz jak je potwierdzić oraz co najgorsze koszty.
-
- Posty: 4839
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 98 razy
Ja zanim wymienisz skrzynie zalecam sprawdzic wysprzeglik, pompe sprzegla, sprawdzic czy nie zapowietrzona etc.
- cyru4
- Posty: 5
- Rejestracja: 25 gru 2016, 23:53
- Auto: Astra H
- Silnik: Z16XE1
- Województwo: podkarpackie
Muszę zainteresować się skrzynią i sprzęgłem, może oddam jakiemuś mechanikowi i konkretnie poproszę o przegląd skrzyni.
Po przeglądnięciu całego powyższego tematu mam jeszcze jeden typ, może mam uszkodzony zawór EGR i czyszczenie na nic się nie zdaje. Podobno jeśli po odpięciu wtyczki zaworu jest poprawa trzeba typować na problemy z EGR, ja jeśli kanały mam wyczyszczone to pozostaje uszkodzony zawór. Jutro odepnę wtyczkę EGR i jeśli będzie poprawa wymienię zawór na nowy lub zainteresuje się tematem emulatora. Czy ktoś ma doświadczenie z emulatorem EGR w tym silniku?
Po przeglądnięciu całego powyższego tematu mam jeszcze jeden typ, może mam uszkodzony zawór EGR i czyszczenie na nic się nie zdaje. Podobno jeśli po odpięciu wtyczki zaworu jest poprawa trzeba typować na problemy z EGR, ja jeśli kanały mam wyczyszczone to pozostaje uszkodzony zawór. Jutro odepnę wtyczkę EGR i jeśli będzie poprawa wymienię zawór na nowy lub zainteresuje się tematem emulatora. Czy ktoś ma doświadczenie z emulatorem EGR w tym silniku?
- MarcinGTD
- Posty: 10
- Rejestracja: 20 sie 2016, 22:26
- Imię: Marcin
- Auto: Astra H 2,0 T 170KM
- Silnik: Z20LEL
- Województwo: pomorskie
Sprawdź na podniesionym samochodzie i wrzuconym Np 2 biegu ruszając kołem do przodu i do tylu na przemian.
Ja mam tam spory luz i wtedy następuje szarpnięcie. U mnie objawia sie to szarpnięciem całego układu napędowego. Mechanicy wymienili mi juz wszystkie poduszki silnika i skrzyni, dwumas i kompletne sprzęgło , półoś i łożysko półosi. Następnie wymienili mi wszystkie łożyska skrzyni. Po tych wszystkich zabiegach samochod jest dużo droższy ale usterka nie zostala usunięta. I wychodzi juz ewidentnie na mechanizm różnicowy a dokladnie zużyte satelity.
Ja mam tam spory luz i wtedy następuje szarpnięcie. U mnie objawia sie to szarpnięciem całego układu napędowego. Mechanicy wymienili mi juz wszystkie poduszki silnika i skrzyni, dwumas i kompletne sprzęgło , półoś i łożysko półosi. Następnie wymienili mi wszystkie łożyska skrzyni. Po tych wszystkich zabiegach samochod jest dużo droższy ale usterka nie zostala usunięta. I wychodzi juz ewidentnie na mechanizm różnicowy a dokladnie zużyte satelity.
- cyru4
- Posty: 5
- Rejestracja: 25 gru 2016, 23:53
- Auto: Astra H
- Silnik: Z16XE1
- Województwo: podkarpackie
Witam ponownie,
nadal walczę z szarpaniem w moim samochodzie i wziąłem konkretnie pod lupę EGRa.
Po odpięciu wtyczki jest duża poprawa, nie jest idealnie ale dużo lepiej, po zaślepieniu i podłączeniu wtyczki nadal jest tak jak było, poprawa jest tylko gdy wtyczka jest odpięta.. Postanowiłem kupić op com i sprawdzić co się dzieje z tym zaworem.. Zaobserwowałem następujące zachwianie:
Pozycja odczytana EGR jest maksymalnie 3,96% gdy zadana jest 100%, tak samo jest gdy testując wymuszam otworzenie zaworu na zgaszonym silniku jak i podczas jazdy, tylko że podczas jazdy wartości zadane są różne, np 20%,60% itp. a wartość rzeczywista zawsze maksymalnie 3,96% Czy to wskazuje jasno na uszkodzony zawór EGR?
Tutaj są screny jak to wygląda w op com:
nadal walczę z szarpaniem w moim samochodzie i wziąłem konkretnie pod lupę EGRa.
Po odpięciu wtyczki jest duża poprawa, nie jest idealnie ale dużo lepiej, po zaślepieniu i podłączeniu wtyczki nadal jest tak jak było, poprawa jest tylko gdy wtyczka jest odpięta.. Postanowiłem kupić op com i sprawdzić co się dzieje z tym zaworem.. Zaobserwowałem następujące zachwianie:
Pozycja odczytana EGR jest maksymalnie 3,96% gdy zadana jest 100%, tak samo jest gdy testując wymuszam otworzenie zaworu na zgaszonym silniku jak i podczas jazdy, tylko że podczas jazdy wartości zadane są różne, np 20%,60% itp. a wartość rzeczywista zawsze maksymalnie 3,96% Czy to wskazuje jasno na uszkodzony zawór EGR?
Tutaj są screny jak to wygląda w op com:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.