Prawidłowa temperatura pracy Z18XE
-
- Posty: 184
- Rejestracja: 06 sie 2011, 2:18
- Imię: mizaj
- Auto: Astra H
- Silnik: Z18XE
- Województwo: małopolskie
Prawidłowa temperatura pracy Z18XE
Witam,
Z okazji pierwszych mrozów w tym roku dzisiaj jadąc do pracy poobserwowałem sobie w test mode nagrzewanie silnika.
Silnik do jakichś 60 stopni nagrzewa się w miarę szybko, później trochę wolniej i temperatura pracy oscyluje pomiędzy 78-82 stopnie.
Zastanawiam się czy to nie jest za mało, bo we wcześniejszym autku miałem ok 90st temp pracy
Ogrzewanie w zasadzie jest, temperatura na trasie też nie spada poniżej 78-80st więc wygląda na to, że termostat raczej ok, ale czy to jest właściwa temp dla tego silnika to nie wiem.
Szukałem szukałem, ale dotarłem do rozbieżnych informacji, także jeśli ktoś z Was mógłby sprawdzić jak to wygląda.
Dodam, że mam gaz i jechałem na włączonym ogrzewaniu i temp była w miarę stabilna.
Z okazji pierwszych mrozów w tym roku dzisiaj jadąc do pracy poobserwowałem sobie w test mode nagrzewanie silnika.
Silnik do jakichś 60 stopni nagrzewa się w miarę szybko, później trochę wolniej i temperatura pracy oscyluje pomiędzy 78-82 stopnie.
Zastanawiam się czy to nie jest za mało, bo we wcześniejszym autku miałem ok 90st temp pracy
Ogrzewanie w zasadzie jest, temperatura na trasie też nie spada poniżej 78-80st więc wygląda na to, że termostat raczej ok, ale czy to jest właściwa temp dla tego silnika to nie wiem.
Szukałem szukałem, ale dotarłem do rozbieżnych informacji, także jeśli ktoś z Was mógłby sprawdzić jak to wygląda.
Dodam, że mam gaz i jechałem na włączonym ogrzewaniu i temp była w miarę stabilna.
-
- Posty: 264
- Rejestracja: 05 cze 2011, 9:39
- Imię: michal
- Auto: astra H
- Silnik: z18xe
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: Lodz-Pabianice
Mam ten sam silnik, posprawdzam na dniach.
EDIT:
Podjechałem na chwilkę do sklepu
Wydaje mi się, że mamy tak samo. Długość trasy 2,7km.
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
EDIT2:
Po przejechaniu 8km temperatura pomiędzy 79-80, przy włączonej dmuchawie.
EDIT:
Podjechałem na chwilkę do sklepu
Wydaje mi się, że mamy tak samo. Długość trasy 2,7km.
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
EDIT2:
Po przejechaniu 8km temperatura pomiędzy 79-80, przy włączonej dmuchawie.
-
- Posty: 184
- Rejestracja: 06 sie 2011, 2:18
- Imię: mizaj
- Auto: Astra H
- Silnik: Z18XE
- Województwo: małopolskie
No to mnie uspokoiłeś, bo jak poczytałem, że jak nie ma 90st to padnięty jest termostat...
Z tego co też wyczytałem to do tego silnika termostat jest w miarę łatwo wymienialny i nie kosztuje krocie
Z tego co też wyczytałem to do tego silnika termostat jest w miarę łatwo wymienialny i nie kosztuje krocie
-
- Posty: 264
- Rejestracja: 05 cze 2011, 9:39
- Imię: michal
- Auto: astra H
- Silnik: z18xe
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: Lodz-Pabianice
Latem po kupnie autka sprawdzałem temp, na trasie 90 , a typowych korkach 95, moze jeszcze więcej, ale nie 80.
- birkoff
- Posty: 14
- Rejestracja: 22 lip 2011, 20:57
- Imię: Tomasz
- Auto: Astra III hatchback
- Silnik: Z1.8XE LPG BRC Seq24
- Pomocny: 1 raz
U mnie przy tym silniku w trybie diagnostycznym wyświetlane było przeważnie po dłuższej jeździe max 85st.
Dziś jak zacząłem testować w jeździe po mieście wyszło średnio w okolicach 95st.
Nigdzie nie znalazłem w tabeli prawidłowej temperatury, chociaż w książce "Sam naprawiam..." piszą, że wszystkie czynności przy układzie chłodzenia powinny być wykonywane, jak temp. cieczy spadnie poniżej 90st. Logicznie rzecz biorąc powinno być roboczo więcej niż 90st.
Nie należy zapominać, że tempo. z czujnika na wyświetlaczu w trybie test niekoniecznie musi oddawać temp. w układzie (na termostacie). Nie wyświetla chyba też tego samego co na czujniku temp. dla ECU - jak będę miał chwilę to sprawdzę czy to samo widać w OP-COMie.
Najlepiej byłoby wymontować termostat i zrobić test, przy jakiej temp. się otwiera. A tak naprawdę, to jak ktoś ma podejrzenia, że silnik niedogrzany to można od razu zainwestować w wymianę - na szczęście do tego silnika nowy termostat można kupić za kilkadziesiąt zł (na alledrogo widziałem za 30PLN).
BTW. Nie macie przy wskazaniach temp. w okolicach 80st. większego spalania? U mnie w mieście przy jeździe w korkach albo na krótkich odcinkach wychodzi nawet 12,5l/100 PB95
Pozdr.
Dziś jak zacząłem testować w jeździe po mieście wyszło średnio w okolicach 95st.
Nigdzie nie znalazłem w tabeli prawidłowej temperatury, chociaż w książce "Sam naprawiam..." piszą, że wszystkie czynności przy układzie chłodzenia powinny być wykonywane, jak temp. cieczy spadnie poniżej 90st. Logicznie rzecz biorąc powinno być roboczo więcej niż 90st.
Nie należy zapominać, że tempo. z czujnika na wyświetlaczu w trybie test niekoniecznie musi oddawać temp. w układzie (na termostacie). Nie wyświetla chyba też tego samego co na czujniku temp. dla ECU - jak będę miał chwilę to sprawdzę czy to samo widać w OP-COMie.
Najlepiej byłoby wymontować termostat i zrobić test, przy jakiej temp. się otwiera. A tak naprawdę, to jak ktoś ma podejrzenia, że silnik niedogrzany to można od razu zainwestować w wymianę - na szczęście do tego silnika nowy termostat można kupić za kilkadziesiąt zł (na alledrogo widziałem za 30PLN).
BTW. Nie macie przy wskazaniach temp. w okolicach 80st. większego spalania? U mnie w mieście przy jeździe w korkach albo na krótkich odcinkach wychodzi nawet 12,5l/100 PB95
Pozdr.
-
- Posty: 264
- Rejestracja: 05 cze 2011, 9:39
- Imię: michal
- Auto: astra H
- Silnik: z18xe
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: Lodz-Pabianice
- drahe
- Posty: 612
- Rejestracja: 23 mar 2008, 18:59
- Imię: Irek
- Auto: Astra H Cosmo
- Silnik: Z18XE
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Zabrze
- Pomocny: 1 raz
Miałem identyczną sytuację jak mizaj.Temperatura maksymalnie osiągała 84 stopni, potem stabilizowała się miedzy 76 a 80 stopni.Wymieniłem termostat a w zasadzie wkład termostatu (wkład firmy STAHLER za 27zł).Teraz nagrzewa się do do 90 stopni i temperatura stabilizuje się w przedziale 87-90 stopni.W trybie diagnostycznym i w OP-Com jest wyświetlana ta sama temperatura.Jest tylko jeden czujnik temperatury płynu zainstalowany w obudowie termostatu.
-
- Posty: 226
- Rejestracja: 28 gru 2011, 13:47
- Imię: Krzysztof
- Auto: Astra H .....XII 2011
- Silnik: A16XER
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Solec Kujawski
u mnie Astra H 2011r 1.6, 115 km temperatura w trybie diagnostycznym wynosi 100-104 ..... za dużo ???
-
- Posty: 79
- Rejestracja: 20 lip 2008, 13:02
- Imię: Tom
- Auto: AG 1.6 NJoy
- Silnik: Z16SE
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
W tym silniku ma być taka więc jest dobra. A termostat do niego nie kosztuje już ok 30zł a sporo więcej.bydziamen pisze:u mnie Astra H 2011r 1.6, 115 km temperatura w trybie diagnostycznym wynosi 100-104 ..... za dużo ???
- siena
- Posty: 6
- Rejestracja: 27 wrz 2011, 21:09
- Imię: Rafał
- Auto: Opel Astra III kombi
- Silnik: Z16XER
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Szczecin
U mnie w tym samym modelu dochodzi do 102 stopni i po chwili opada do około 95-98. Przyznam, że sprawdzałem to na krótkich odcinkach w mieście i nie wiem jeszcze jak to będzie wyglądało przy dłuższej trasie i pełnym rozgrzaniu silnika.bydziamen pisze:u mnie Astra H 2011r 1.6, 115 km temperatura w trybie diagnostycznym wynosi 100-104 ..... za dużo ???