Prawidłowa temperatura pracy Z18XE
- topiq77
- Posty: 2090
- Rejestracja: 21 lip 2018, 18:49
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H HB 5D
- Silnik: Z18XE
- Rocznik: 2005
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Puławy
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 82 razy
Re: Prawidłowa temperatura pracy Z18XE
W Astrze H nie ma wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej. Odczytać można jedynie w BC w trybie test mode.
- mk5
- Posty: 6263
- Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
- Imię: Marek
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.9TDI
- Województwo: lubelskie
- Wdzięczny: 96 razy
- Pomocny: 114 razy
Co Ci da wymiana czujnika, jak jest jeden? Po zatym wskazania na zegarze to duzy margines błedu. Ja bym nic nie kombinował.ceranix3 pisze: ↑24 gru 2018, 20:32Pytanie mam wzgledem pomiaru temperatury na chocby obd2 lub innym kompie a temperatura wskazywana na liczniku.U mnie kiedy wskazowka pokazuje 90 stopni(jest w pionie) obd2 pokazuje 96 i jesli strzalka pojdzie jakis minimetr do dwoch poza srodkowa kreske obd2 wskazuje 98,99 stopni i wlacza sie wentylator.Wymienic czujnik czy mozliwe jest takie przeklamanie okolo 6 stopni.?
-
- Posty: 82
- Rejestracja: 12 gru 2008, 14:54
- Imię: Maciej
- Auto: Astra G 1,8 16V 1999r
- Silnik: x18xe1
- Rocznik: 1999
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: SZCZECIN
- Kontakt:
mk5- tak podejrzewalem ale wolalem sie upewnic.
Topiq77 nie wiem jak jest w H, bo mam G, ale podpialem sie do Was zeby nie zakladac takiego tematu na G.
Dzieki i Wesolych Swiat.
Topiq77 nie wiem jak jest w H, bo mam G, ale podpialem sie do Was zeby nie zakladac takiego tematu na G.
Dzieki i Wesolych Swiat.
Witam po przerwie, wymieniłem termostat i temperatura utrzymuje się w granicach 90-93 stopnie czyli w normie, wcześniej było 78-80.
Jedyna uwaga to czasem widzę że się trochę nierównomiernie rozgrzewa, tzn. temperatura płynnie rośnie ale na chwile ten wzrost jest wolniejszy. Choć może jestem przeczulony, bo to są naprawdę niewielkie wahnięcia. Mam nadzieję że z termostatem wszystko ok. i nie zawiesza się gdzieś na chwilę.
Dziś go trochę testowałem w temp. ok. -8 i jestem zaskoczony ile ciepła odbiera nagrzewnica. W spokojnej jeździe ok. 2 tys obrotów i przy max temp. nawiewu na 4 biegu wentylatora spada mi do 87 stopni, przez chwile nawet 86 i się utrzymuje. Wyłączenie nawiewu i od razu idzie do góry o kilka kresek.
Na wolnych obrotach na postoju chodził ponad 5 min na max nawiewie i temperatura nic nie drgnęła w górę. Nie sądziłem, że ogrzewanie aż w takim stopniu wychładza płyn i silnik.
Jedyna uwaga to czasem widzę że się trochę nierównomiernie rozgrzewa, tzn. temperatura płynnie rośnie ale na chwile ten wzrost jest wolniejszy. Choć może jestem przeczulony, bo to są naprawdę niewielkie wahnięcia. Mam nadzieję że z termostatem wszystko ok. i nie zawiesza się gdzieś na chwilę.
Dziś go trochę testowałem w temp. ok. -8 i jestem zaskoczony ile ciepła odbiera nagrzewnica. W spokojnej jeździe ok. 2 tys obrotów i przy max temp. nawiewu na 4 biegu wentylatora spada mi do 87 stopni, przez chwile nawet 86 i się utrzymuje. Wyłączenie nawiewu i od razu idzie do góry o kilka kresek.
Na wolnych obrotach na postoju chodził ponad 5 min na max nawiewie i temperatura nic nie drgnęła w górę. Nie sądziłem, że ogrzewanie aż w takim stopniu wychładza płyn i silnik.
- nismo
- Posty: 3680
- Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
- Imię: Michał
- Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
- Silnik: b14net & z18xe
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 143 razy
Jesli mówisz o 5 biegu to nie radze katować tego silnika tak niskimi obrotamiW spokojnej jeździe ok. 2 tys obrotów
- topiq77
- Posty: 2090
- Rejestracja: 21 lip 2018, 18:49
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H HB 5D
- Silnik: Z18XE
- Rocznik: 2005
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Puławy
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 82 razy
Niestety ale z nagrzewnicą tak jest. Szczególnie w mieście jest to upierdliwe, kiedy do pracy masz 10 km a przez 8 km nie możesz zagrzać silnika, chyba że wyłączysz ogrzewanie w środku. A już z LPG jest jeszcze gorzej, bo traci ciepło na reduktor.
Tak jeszcze dodam od siebie z obserwacji. Bo wszędzie piszą, mówią żeby odpalić i od razu ruszać żeby się silnik szybciej zagrzał. Otóż u mnie szybciej nagrzeję silnik, jak odpalę, te 3-4 minuty poświęcę na odśnieżenie auta i jak wsiadam mam około 50 st. przez co zaraz po ruszeniu przełącza mi się na LPG. Kiedy od razu ruszę, muszę auto gonić przynajmniej 3 km, żeby zagrzać do tej temp. na Pb, następne 5 km żeby zagrzać do roboczej przynajmniej 89 st. dopiero mógłbym z czystym spokojem włączyć ogrzewanie. Tymczasem te 3-4 minutki odśnieżania pozwala na odtajanie przedniej szyby i nawet lekkie nagrzanie wnętrza. Tak że ten...
Tak jeszcze dodam od siebie z obserwacji. Bo wszędzie piszą, mówią żeby odpalić i od razu ruszać żeby się silnik szybciej zagrzał. Otóż u mnie szybciej nagrzeję silnik, jak odpalę, te 3-4 minuty poświęcę na odśnieżenie auta i jak wsiadam mam około 50 st. przez co zaraz po ruszeniu przełącza mi się na LPG. Kiedy od razu ruszę, muszę auto gonić przynajmniej 3 km, żeby zagrzać do tej temp. na Pb, następne 5 km żeby zagrzać do roboczej przynajmniej 89 st. dopiero mógłbym z czystym spokojem włączyć ogrzewanie. Tymczasem te 3-4 minutki odśnieżania pozwala na odtajanie przedniej szyby i nawet lekkie nagrzanie wnętrza. Tak że ten...
- nismo
- Posty: 3680
- Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
- Imię: Michał
- Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
- Silnik: b14net & z18xe
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 143 razy
U mnie po 4 minutach już mam ponad 70 podczas nagrzewania w ruchute 3-4 minuty poświęcę na odśnieżenie auta i jak wsiadam mam około 50 st.
- topiq77
- Posty: 2090
- Rejestracja: 21 lip 2018, 18:49
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H HB 5D
- Silnik: Z18XE
- Rocznik: 2005
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Puławy
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 82 razy
Za dużo mam świateł po drodze, żeby wkręcić auto na obroty i w 4 minuty nagrzać do 70 st. Dopiero ostatnie 3 km mogę normalnie pojechać. Tak że niestety wiele czynników składa się na nagrzewanie auta. Jak na zewnątrz -8 st. to się chwilkę schodzi Teraz jak jest 2 na plusie, to dość szybko się zagrzewa, ale odpada odśnieżanie czy odmrażanie.
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 25 wrz 2017, 23:11
- Auto: MK4
- Województwo: małopolskie
Witam, znajdę gdzieś taką wtyczkę która nachodzi na termostat czy tylko szrot mi został? Została dość poważnie uszkodzona przy próbie zdjęcia z termostatu.
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]