Prawidłowa temperatura pracy Z18XE

Awatar użytkownika
topiq77

Astro-maniak
Posty: 2090
Rejestracja: 21 lip 2018, 18:49
Imię: Grzegorz
Auto: Astra H HB 5D
Silnik: Z18XE
Rocznik: 2005
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: Puławy
Wdzięczny: 4 razy
Pomocny: 82 razy

Re: Prawidłowa temperatura pracy Z18XE

#41

Nieprzeczytany post autor: topiq77 »

W Astrze H nie ma wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej. Odczytać można jedynie w BC w trybie test mode.

Awatar użytkownika
mk5

Moderator Forum
Posty: 6263
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 96 razy
Pomocny: 114 razy

#42

Nieprzeczytany post autor: mk5 »

ceranix3 pisze:
24 gru 2018, 20:32
Pytanie mam wzgledem pomiaru temperatury na chocby obd2 lub innym kompie a temperatura wskazywana na liczniku.U mnie kiedy wskazowka pokazuje 90 stopni(jest w pionie) obd2 pokazuje 96 i jesli strzalka pojdzie jakis minimetr do dwoch poza srodkowa kreske obd2 wskazuje 98,99 stopni i wlacza sie wentylator.Wymienic czujnik czy mozliwe jest takie przeklamanie okolo 6 stopni.?
Co Ci da wymiana czujnika, jak jest jeden? Po zatym wskazania na zegarze to duzy margines błedu. Ja bym nic nie kombinował.

ceranix3

Astro-maniak
Posty: 82
Rejestracja: 12 gru 2008, 14:54
Imię: Maciej
Auto: Astra G 1,8 16V 1999r
Silnik: x18xe1
Rocznik: 1999
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: SZCZECIN
Kontakt:

#43

Nieprzeczytany post autor: ceranix3 »

mk5- tak podejrzewalem ale wolalem sie upewnic.
Topiq77 nie wiem jak jest w H, bo mam G, ale podpialem sie do Was zeby nie zakladac takiego tematu na G.
Dzieki i Wesolych Swiat.

Usunięty użytkownik 864886

#44

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 864886 »

Witam po przerwie, wymieniłem termostat i temperatura utrzymuje się w granicach 90-93 stopnie czyli w normie, wcześniej było 78-80.
Jedyna uwaga to czasem widzę że się trochę nierównomiernie rozgrzewa, tzn. temperatura płynnie rośnie ale na chwile ten wzrost jest wolniejszy. Choć może jestem przeczulony, bo to są naprawdę niewielkie wahnięcia. Mam nadzieję że z termostatem wszystko ok. i nie zawiesza się gdzieś na chwilę.

Dziś go trochę testowałem w temp. ok. -8 i jestem zaskoczony ile ciepła odbiera nagrzewnica. W spokojnej jeździe ok. 2 tys obrotów i przy max temp. nawiewu na 4 biegu wentylatora spada mi do 87 stopni, przez chwile nawet 86 i się utrzymuje. Wyłączenie nawiewu i od razu idzie do góry o kilka kresek.
Na wolnych obrotach na postoju chodził ponad 5 min na max nawiewie i temperatura nic nie drgnęła w górę. Nie sądziłem, że ogrzewanie aż w takim stopniu wychładza płyn i silnik.

Awatar użytkownika
nismo

Astro-maniak
Posty: 3680
Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
Imię: Michał
Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
Silnik: b14net & z18xe
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 143 razy

#45

Nieprzeczytany post autor: nismo »

W spokojnej jeździe ok. 2 tys obrotów
Jesli mówisz o 5 biegu to nie radze katować tego silnika tak niskimi obrotami

Awatar użytkownika
topiq77

Astro-maniak
Posty: 2090
Rejestracja: 21 lip 2018, 18:49
Imię: Grzegorz
Auto: Astra H HB 5D
Silnik: Z18XE
Rocznik: 2005
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: Puławy
Wdzięczny: 4 razy
Pomocny: 82 razy

#46

Nieprzeczytany post autor: topiq77 »

Niestety ale z nagrzewnicą tak jest. Szczególnie w mieście jest to upierdliwe, kiedy do pracy masz 10 km a przez 8 km nie możesz zagrzać silnika, chyba że wyłączysz ogrzewanie w środku. A już z LPG jest jeszcze gorzej, bo traci ciepło na reduktor.
Tak jeszcze dodam od siebie z obserwacji. Bo wszędzie piszą, mówią żeby odpalić i od razu ruszać żeby się silnik szybciej zagrzał. Otóż u mnie szybciej nagrzeję silnik, jak odpalę, te 3-4 minuty poświęcę na odśnieżenie auta i jak wsiadam mam około 50 st. przez co zaraz po ruszeniu przełącza mi się na LPG. Kiedy od razu ruszę, muszę auto gonić przynajmniej 3 km, żeby zagrzać do tej temp. na Pb, następne 5 km żeby zagrzać do roboczej przynajmniej 89 st. dopiero mógłbym z czystym spokojem włączyć ogrzewanie. Tymczasem te 3-4 minutki odśnieżania pozwala na odtajanie przedniej szyby i nawet lekkie nagrzanie wnętrza. Tak że ten...

Awatar użytkownika
nismo

Astro-maniak
Posty: 3680
Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
Imię: Michał
Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
Silnik: b14net & z18xe
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 143 razy

#47

Nieprzeczytany post autor: nismo »

te 3-4 minuty poświęcę na odśnieżenie auta i jak wsiadam mam około 50 st.
U mnie po 4 minutach już mam ponad 70 podczas nagrzewania w ruchu

Awatar użytkownika
topiq77

Astro-maniak
Posty: 2090
Rejestracja: 21 lip 2018, 18:49
Imię: Grzegorz
Auto: Astra H HB 5D
Silnik: Z18XE
Rocznik: 2005
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: Puławy
Wdzięczny: 4 razy
Pomocny: 82 razy

#48

Nieprzeczytany post autor: topiq77 »

Za dużo mam świateł po drodze, żeby wkręcić auto na obroty i w 4 minuty nagrzać do 70 st. Dopiero ostatnie 3 km mogę normalnie pojechać. Tak że niestety wiele czynników składa się na nagrzewanie auta. Jak na zewnątrz -8 st. to się chwilkę schodzi :) Teraz jak jest 2 na plusie, to dość szybko się zagrzewa, ale odpada odśnieżanie czy odmrażanie.

Pawel1990

Użytkownik
Posty: 26
Rejestracja: 25 wrz 2017, 23:11
Auto: MK4
Województwo: małopolskie

#49

Nieprzeczytany post autor: Pawel1990 »

Witam, znajdę gdzieś taką wtyczkę która nachodzi na termostat czy tylko szrot mi został? Została dość poważnie uszkodzona przy próbie zdjęcia z termostatu.

[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
nismo

Astro-maniak
Posty: 3680
Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
Imię: Michał
Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
Silnik: b14net & z18xe
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 143 razy

#50

Nieprzeczytany post autor: nismo »

To jest czujnik temperatury, wymień cały bo samej wtyczki nie wymienisz

Obrazek

ODPOWIEDZ