wolne obroty
-
- Posty: 68
- Rejestracja: 06 mar 2013, 16:55
- Imię: wojtek
- Auto: astra J hatchback
- Silnik: 1,6 115KM
- Województwo: małopolskie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 1 raz
wolne obroty
witam -posiadam od niedawna astre III 1,6 105km ,mam pytanko odnośnie tego autka- jakie obroty powinna trzymać na biegu jałowym przy rozgrzanym silniku??!druga sprawa -nie jest to regułą jednak często sie zdarza ze obroty faluja w przedziale 500 -1100 tzn. przy hamowaniu spadają do ok. 400-500 potem rosną do 800 i falują w przedziale 800-1100 zaczyna mnie to irytować jednak wolałbym wydać kaske trafiając w sedno,może te astry mają jakiś słaby punkt pod tym względem ?!
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 28 lut 2013, 23:49
- Imię: pawel
- Auto: Astra H
- Silnik: Z16XEP
- Województwo: podkarpackie
Walczę z podobnym problem od dwóch miesięcy, sprowadzałeś jakie masz błędy. Obroty falują na zimnym i ciepłym silniku?
- radek_n1
- Posty: 760
- Rejestracja: 19 maja 2012, 17:58
- Imię: Radek
- Auto: Astra h kombi
- Silnik: 1.6 105KM + LPG
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: Czyżew
Taki wzrost obrotów to może świadczyć o słabym akumulatorze lub ładowaniu. Miernik w dłoń i do dziełaconoor pisze: 800 i falują w przedziale 800-1100
Jaki przebieg i czy z gazem czy bez?
-
- Posty: 68
- Rejestracja: 06 mar 2013, 16:55
- Imię: wojtek
- Auto: astra J hatchback
- Silnik: 1,6 115KM
- Województwo: małopolskie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 1 raz
akumulator jak i ładowanie cacy,silniczek jest na benzynie i gazu nie widział,co do falowania i tych szarpań -nie ma znaczenia czy to zimny czy ciepły silnik, nie występuje to regularnie jednak dość często błędów żadnych nie wyłapuje a przebieg na dzień dzisiejszy to 118.000km.- sam juz nie wiem w co ręce włożyć
- daniel6230i
- Posty: 3
- Rejestracja: 29 mar 2015, 20:55
- Imię: Daniel
- Auto: Astra H Z18XE 2004r 125KM
- Silnik: Z18XE
- Województwo: dolnośląskie
Witam,
borykam się z podobnym problemem. Najczęściej występuje to przy wlaczonej klimatyzacji i dojeżdżaniu do skrzyżowania już przy samym zatrzymywania się po wciśnięciu sprzęgła.. I przy mocnym przygazowaniu na postoju gdy obroty spadają to często dochodzą grubo poniżej 1000 i tak jakby auto je znów podbija do wartości ~700 (słychać jakby auto przygasalo). Jak na razie wyeliminowalem silniczek krokowy i czujnik położenia wału, bo taki błąd mi zgłaszał. Obecnie wyskakuje mi również błąd od przepływomierza. Dla porównania założyłem swój stary (oryginalny z siemensa), ale nie daje to żadnej różnicy. Przepływomierz Siemensa miałem po wcześniejszej wymianie bo już kiedyś miałem z nim problemy, ale tak teraz się zastanawiam czy on czasem nie jest w porządku, a problem leży gdzieś indziej. Dla testów podczas działania silnika wypialem kostkę od przepływomierza i Silnik w ogóle nie zareagował, a wg mnie obroty po wypieciu powinny zacząć falowac. Podejrzewam coś z elektryka lub w najgorszym wypadku ECU. Mógłby ktoś się wypowiedzieć, może miał podobny problem. Silnik to Z18XE, przebieg ~170k, bez instalacji LPG.
borykam się z podobnym problemem. Najczęściej występuje to przy wlaczonej klimatyzacji i dojeżdżaniu do skrzyżowania już przy samym zatrzymywania się po wciśnięciu sprzęgła.. I przy mocnym przygazowaniu na postoju gdy obroty spadają to często dochodzą grubo poniżej 1000 i tak jakby auto je znów podbija do wartości ~700 (słychać jakby auto przygasalo). Jak na razie wyeliminowalem silniczek krokowy i czujnik położenia wału, bo taki błąd mi zgłaszał. Obecnie wyskakuje mi również błąd od przepływomierza. Dla porównania założyłem swój stary (oryginalny z siemensa), ale nie daje to żadnej różnicy. Przepływomierz Siemensa miałem po wcześniejszej wymianie bo już kiedyś miałem z nim problemy, ale tak teraz się zastanawiam czy on czasem nie jest w porządku, a problem leży gdzieś indziej. Dla testów podczas działania silnika wypialem kostkę od przepływomierza i Silnik w ogóle nie zareagował, a wg mnie obroty po wypieciu powinny zacząć falowac. Podejrzewam coś z elektryka lub w najgorszym wypadku ECU. Mógłby ktoś się wypowiedzieć, może miał podobny problem. Silnik to Z18XE, przebieg ~170k, bez instalacji LPG.