Silnik Z20 LEL ogomne ubytki oleju

Wujek85

Astro-maniak
Posty: 63
Rejestracja: 10 cze 2013, 12:39
Imię: Marcin
Auto: Opel Astra H Kombi
Silnik: Z 20 LEL
Województwo: mazowieckie

Silnik Z20 LEL ogomne ubytki oleju

#1

Nieprzeczytany post autor: Wujek85 »

Witam. Mam taki problem: Mianowicie silnik mój bierze ogromne ilości oleju. Sytuacja jest taka: jeżdżę spokojnie tak do 3000 tyś, silnik bierze ale mniej, ale jak "przegonię go" trochę, to tragedia. Dziś np. wyjeżdżając z domu miałem 3 kreski na bagnecie po ostrej jeździe i około 150 km zaświeciła się kontrolka oleju! Sprawdzałem świece elektrody suche jedynie na drugiej świecy trochę gwint zaolejony. Odmą od silnika puszczało trochę, wymieniłem teraz jest sucho. Spod silnika nic nie cieknie. Osobiście stawiam na turbo, bo jak zdjąłem rurę do intercoolera to były tam duże ślady oleju.A i jeszcze jedno, raz się zdarzyło jak odpalałem, siostra akurat stała za rura wydechową to...opluło jej nogę na czarno:)
Opel Astra H. 2005 rok.Silnik Z20 LEL 170 KM. Na liczniku 150 tys km na komputerze 200 pokazało:)(serwis)
Dodam jeszcze, że lata, to znaczy nie widzę żeby słabł czy coś. Jedynie czasem się zdaża (2 razy) taka sytuacja: wciskając gaz w podłogę (2 bieg)chwilę się przydusi, ale to może temperatury na zewnątrz (30 c). Pozdrawiam i dziękuje za zainteresowanie.

9 lip 2013, o 12:31
Witam. Nikt nie doradzi?

Wujek85

Astro-maniak
Posty: 63
Rejestracja: 10 cze 2013, 12:39
Imię: Marcin
Auto: Opel Astra H Kombi
Silnik: Z 20 LEL
Województwo: mazowieckie

#2

Nieprzeczytany post autor: Wujek85 »

Witam. Nikt nie doradzi?

rob_plk

Astro-maniak
Posty: 112
Rejestracja: 03 cze 2012, 11:46
Imię: rob
Województwo: mazowieckie

#3

Nieprzeczytany post autor: rob_plk »

Przy takim pobieraniu oleju to powinieneś mieć niebieską chmurę dymu za sobą.

Wujek85

Astro-maniak
Posty: 63
Rejestracja: 10 cze 2013, 12:39
Imię: Marcin
Auto: Opel Astra H Kombi
Silnik: Z 20 LEL
Województwo: mazowieckie

#4

Nieprzeczytany post autor: Wujek85 »

Witam. Nie zauważyłem takiego objawu. Jednakże na postoju na rozgrzanym silniku gdy dodam mocniej gazu to zadymi za pierwszym ewentualnie drugim razem ale później już nie?!?! Ale do niebieskiego odcienia to daleko, raczej taki "szarawy".
Dam chyba na sprawdzenie turbosprężarki, tylko czy tam wykryją czy bierze czy nie.

Awatar użytkownika
kaslo

Astro-maniak
Posty: 327
Rejestracja: 17 mar 2008, 15:34
Imię: Paweł
Auto: Astra , Zafira, Corsa
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

#5

Nieprzeczytany post autor: kaslo »

turbo sam sprawdzisz zobacz jak wygląda strona ssąca i wydech , obejrzyj silnik od strony rozrządu
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
Elektryka, mechanika, klimatyzacja, regeneracja - czyszczenie dpf, modernizacja oprogramowania, diagnostyka Tech 2-MDI
Norwida 4 T. 501807749

Awatar użytkownika
zielu21

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 19 mar 2013, 17:04
Imię: Darek
Auto: opel astra h
Silnik: 2.0 turbo
Województwo: mazowieckie

#6

Nieprzeczytany post autor: zielu21 »

Witam.Miałem ten sam problem z moja astra h 2.0t 170KM z 2004 z przebiegiem 155tys(czy taki jest oryginalny nie wiem).Olej pila mi litrami(odkad ja kupilem w 2012)OK.1l na 700km albo i wiecej.Na dodatek zaczela mi poszarpywac miedzy 2 a 3 tys,a czek sie nie zapalal,wiec bylo trudniej zdiagnozowac od czego.Mam kolege mechanika i powiedzial ze moze jak tak bierze olej to zarzuca na swiece i od tego tak szarpie.Postanowilem zainwestowac i naprawic silnik(kolega mechanik sie podjol).Przy rozbieraniu silnika stwierdzil ze turbina tez pobiera olej.Mowie jak robic to raz a dobrze i zeby turbo tez wykrecil i oddal do regeneracji.W sumie wymienil mi pirscienie,uszczelki glowicy uszczelniacze zaworowe,swiece,napinacz rozrządu(rozrzad wymienial mi pol roku wczesniej)uszczelki dolu silnika,plyn chlodniczy,olej,filtr,doszla regeneracja turba i szlif glowicy.Plus naprawy nie zwiazane z silnikiem i nieszczesnym poszarpywaniem.Koszt naprawy 3300,dodam ze z duzymi rabatami,bo graty brane na zniszki na warsztat.Wczoraj odebralem auto i zupełnie inna jazda:)))Silniczek pracuje cichutko,rowniutko i co najwazniejsz odrazu ustapilo szarpanie:)))Co do oleju nie moge jeszcze sie wypowiadac bo za malo zrobilem km ale kolega zapewnil i dal gwarancje ze nie bedzie pobieral.Oto taki moj przypadek,ale w koncu ciesze sie jazda.Na wiosne zamierzam oddac auto do firmy zajmujacej sie podmoszeniem mocy i niutkow.

Wujek85

Astro-maniak
Posty: 63
Rejestracja: 10 cze 2013, 12:39
Imię: Marcin
Auto: Opel Astra H Kombi
Silnik: Z 20 LEL
Województwo: mazowieckie

#7

Nieprzeczytany post autor: Wujek85 »

Teraz pojawił się nowy?stary? objaw. Mianowicie koleżka jechał za mną dłuższą chwilę i powiedział, że moja asterka puszcza "bąki" dymne, co jakiś czas, w stylu: bączek, spokój nie dymi , bączek i nie dymi. Czy to turbina na pewno czy uszczelniacze? Nie che zdejmować głowicy.

-- 13 wrz 2013, o 18:57 --
zielu21 pisze:Witam.Miałem ten sam problem z moja astra h 2.0t 170KM z 2004 z przebiegiem 155tys(czy taki jest oryginalny nie wiem).Olej pila mi litrami(odkad ja kupilem w 2012)OK.1l na 700km albo i wiecej.Na dodatek zaczela mi poszarpywac miedzy 2 a 3 tys,a czek sie nie zapalal,wiec bylo trudniej zdiagnozowac od czego.Mam kolege mechanika i powiedzial ze moze jak tak bierze olej to zarzuca na swiece i od tego tak szarpie.Postanowilem zainwestowac i naprawic silnik(kolega mechanik sie podjol).Przy rozbieraniu silnika stwierdzil ze turbina tez pobiera olej.Mowie jak robic to raz a dobrze i zeby turbo tez wykrecil i oddal do regeneracji.W sumie wymienil mi pirscienie,uszczelki glowicy uszczelniacze zaworowe,swiece,napinacz rozrządu(rozrzad wymienial mi pol roku wczesniej)uszczelki dolu silnika,plyn chlodniczy,olej,filtr,doszla regeneracja turba i szlif glowicy.Plus naprawy nie zwiazane z silnikiem i nieszczesnym poszarpywaniem.Koszt naprawy 3300,dodam ze z duzymi rabatami,bo graty brane na zniszki na warsztat.Wczoraj odebralem auto i zupełnie inna jazda:)))Silniczek pracuje cichutko,rowniutko i co najwazniejsz odrazu ustapilo szarpanie:)))Co do oleju nie moge jeszcze sie wypowiadac bo za malo zrobilem km ale kolega zapewnil i dal gwarancje ze nie bedzie pobieral.Oto taki moj przypadek,ale w koncu ciesze sie jazda.Na wiosne zamierzam oddac auto do firmy zajmujacej sie podmoszeniem mocy i niutkow.
No taki sposób jest łatwy, ale nie tani, chciałbym być pewien, anie robić wszystko po kolei.:)

-- 13 wrz 2013, o 18:59 --

No i mój nie szarpie. Nawet jak butuję ją to może troszkę "puchnie" ale nie szarpie, czy coś .Po prostu więcej oleju łyka:)

Awatar użytkownika
kaslo

Astro-maniak
Posty: 327
Rejestracja: 17 mar 2008, 15:34
Imię: Paweł
Auto: Astra , Zafira, Corsa
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

#8

Nieprzeczytany post autor: kaslo »

W tym modelu często pada turbo które wali olej na stronę wydechowa, regeneracja turbiny jest częstym rozwiązaniem na problem z ubytkami oleju.
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
Elektryka, mechanika, klimatyzacja, regeneracja - czyszczenie dpf, modernizacja oprogramowania, diagnostyka Tech 2-MDI
Norwida 4 T. 501807749

Awatar użytkownika
astraopc007

Użytkownik
Posty: 47
Rejestracja: 24 wrz 2013, 14:35
Imię: Zbyszek
Auto: Astra h 2.0 turbo cosmo
Silnik: Z20LEL
Województwo: łódzkie

#9

Nieprzeczytany post autor: astraopc007 »

Moja Asterka upiła w 2 miesiące 250ml oleju. Zauważyłem to przypadkiem. Kolega który posiada Zafirę OPC 2.0T 211KM mówił mi, że te silniki lubią pociągnąć oleju, natomiast sama turbina troszkę pobiera. Ja mam biały dym raz większy raz mniejszy. Nie wiem jak będzie z dymkiem w lecie bo auto mam od sierpnia i jak na razie je testuje. Podobno po roku użytkowania można określić co dolega autu a co nie :)

Awatar użytkownika
kaslo

Astro-maniak
Posty: 327
Rejestracja: 17 mar 2008, 15:34
Imię: Paweł
Auto: Astra , Zafira, Corsa
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

#10

Nieprzeczytany post autor: kaslo »

Ten silnik po remoncie i wymianie pierścieni na fabryczne po przejechaniu około 5000 km zjadł 100ml oleju.Mam klienta u którego procedura czyszczenia w 20lel zapieczonych pierścieni preparatami forte znacznie obniżyła spalanie oleju przez silnik. Obecnie testujemy Oktavie 1.8 t z 2011 roku z wadliwymi pierścieniami. O preparatach można poczytać w linku [External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
Elektryka, mechanika, klimatyzacja, regeneracja - czyszczenie dpf, modernizacja oprogramowania, diagnostyka Tech 2-MDI
Norwida 4 T. 501807749

ODPOWIEDZ