brak kompresji na 4 cylindrze

Awatar użytkownika
smoczek

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 07 kwie 2015, 22:26
Auto: Astra G
Województwo: mazowieckie

brak kompresji na 4 cylindrze

#1

Nieprzeczytany post autor: smoczek »

witam serdecznie.
mam problem z astra silnik z14xep, brak sprężania na 4 cylinder, na pozostałych między 9 a 11. oczywiście brak mocy.
czasami niski stan oleju (wlany mineralny 15W40).
jakie mogą być przyczyny?
Pozdrawiam
smoczek

Awatar użytkownika
przemty

ex-Staff
Posty: 6093
Rejestracja: 24 lut 2011, 10:45
Imię: Przemek
Auto: była AF, jest AH
Silnik: był 17D, jest Z18XE
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Sanok
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 2 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: przemty »

A kopci ma niebiesko?

Jeżeli nie, to będziesz musiał zwalić górę silnika bo nic innego nie podpowiemy...

Ile ten silnik ma przebiegu, że tak go zameczasz i katujesz ma mineralnym?
[External Link Removed for Guests]

Elektronit

Astro-maniak
Posty: 515
Rejestracja: 30 mar 2014, 4:02
Auto: Astra F
Silnik: x16szr
Województwo: pomorskie

#3

Nieprzeczytany post autor: Elektronit »

Bez zdjęcia głowicy nikt i nic nie da ci wiarygodnej diagnozy. Jeżeli nie bierze oleju i nie klekocze to najprawdopodobniej przytarty zawór albo wypalone gniazdo zaworowe. Tak czy siak - auto na warsztat!
I olej do wymiany na syntetyk! Tak się kończy jak się leje mineralne....
Ludzie dzielą się na dwie grupy. Na tych co mają Z19DT i tych co maja 1.9CDTI EcoTec.

Awatar użytkownika
smoczek

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 07 kwie 2015, 22:26
Auto: Astra G
Województwo: mazowieckie

#4

Nieprzeczytany post autor: smoczek »

nie dymi na niebiesko, a ma przelatane 130 tyś. brał olej, ale wiem już, że to norma w tych modelach.
samochód u mechanika będę ściągał głowicę ale jeszcze "próba olejowa".
głowica pewnie do regeneracji, uszczelniacze zaworów i przy składaniu rozrząd.
Dzięki za uwagi.
będę informował o przebiegu naprawy.

Elektronit

Astro-maniak
Posty: 515
Rejestracja: 30 mar 2014, 4:02
Auto: Astra F
Silnik: x16szr
Województwo: pomorskie

#5

Nieprzeczytany post autor: Elektronit »

Tylko dobrze internet przeszukaj, żebyś wiedział jaki olej w to wlać. Dyskusji było nie mało na ten temat. A w tym silniku kwestia nie jest oczywista - generalnie one z racji tego właśnie że lubią pić olej wymagają olejów w lepszej jakości niż przeciętnie.
Ludzie dzielą się na dwie grupy. Na tych co mają Z19DT i tych co maja 1.9CDTI EcoTec.

Awatar użytkownika
przemty

ex-Staff
Posty: 6093
Rejestracja: 24 lut 2011, 10:45
Imię: Przemek
Auto: była AF, jest AH
Silnik: był 17D, jest Z18XE
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Sanok
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 2 razy

#6

Nieprzeczytany post autor: przemty »

[quote="smoczek"] a ma przelatane 130 tyś./quote]

W takim razie, nie ważne co będziesz lał po naprawie ale tylko nie lej mineralnego do niego...
Silnik ma niewielki przelot i szkoda go tak katować... wiem,że mineralny jest tani na dolewki ale poza tym to więcej nie ma zalet...
[External Link Removed for Guests]

ODPOWIEDZ