Astra H, 1,4 XEP 90KM, szarpanie (wrecz 'odcinanie') podczas przyspieszania

spilip

Użytkownik
Posty: 25
Rejestracja: 20 kwie 2015, 11:54
Auto: Astra H 1,4 90KM
Silnik: XEP
Województwo: Zagranica - Azja

Astra H, 1,4 XEP 90KM, szarpanie (wrecz 'odcinanie') podczas przyspieszania

#1

Nieprzeczytany post autor: spilip »

Witam serdecznie. Posiadam jak w avatarze Astre H 1,4 XEP 90KM (z LPG).
Moze najpierw przedstawie pokrotce kontekst mojego problemu (moze sie okazac ze ma to jakis wplyw).
Otoz wymienilem sonde lambde na nowa orygilalna BOSCH (z powodu zalanej wtyczki). Nastepnie zaczal mi przychodzic blad drugiej sondy - diagnostycznej (wymieniona na oryginalna BOSCH). Blad przestal przychodzic. Jednak od dnia wymiany tej drugiej sondy za katalizatorem (diagnostycznej) zaczely sie szarpania podczas przyspieszania. Najbardziej sa idczuwalne na drugim biegu. Obroty silnika na biegu jalowym tez nie sa rowne, ale nie ma tragedii. Swiece wymienialem jakies 3 miesiace temu na oryginalne GM. Auto zachowuje sie tak zarowno na benzynie jak i na gazie (na gazie szarpie troszeczke mocniej). Wszystkie filtry wymienione. Mam pytanie do kogos kto sie spotkal z tym problemem lub bardziej doswiadczonych kolegow: czy padla cewka wysokiego napiecia DIS czy EGR? Mysle ze tu powinienem szukac...moze jakies podpowiedzi? z gory dziekuje

P.S. na forum jest duzo podobnych tematow, ale nikt nie opisal identycznego przypadku, dlatego postanowilem zalozyc nowy temat

gryzli73

Astro-maniak
Posty: 70
Rejestracja: 23 kwie 2012, 11:48
Imię: Sławek
Auto: Astra H
Silnik: 1.4
Województwo: łódzkie
Pomocny: 1 raz

#2

Nieprzeczytany post autor: gryzli73 »

Osobiscie zaczalbym od najlatwiejszego czyli od przepustnicy. Wyczyscil zarowno jej "gardziel" jak i styki potencjometru. Godzina roboty i 1 rzecz wyeliminowana a jest szansa ze moze bedzie dobrze :)

spilip

Użytkownik
Posty: 25
Rejestracja: 20 kwie 2015, 11:54
Auto: Astra H 1,4 90KM
Silnik: XEP
Województwo: Zagranica - Azja

#3

Nieprzeczytany post autor: spilip »

Zapomnialem dodac, ze jakies 3 miesiace temu czyscilem przepustnice, ale nie czyscilem tych stykow. Zajme sie tym na weekand. Ktos jeszcze mialby moze jakies pomysly, coz to sie moglo zepsuc?

szmydu

Astro-maniak
Posty: 95
Rejestracja: 23 cze 2013, 20:40
Imię: Krzysztof
Auto: Astra H 2005 Elegance
Silnik: Z14XEP + LPG
Województwo: podkarpackie

#4

Nieprzeczytany post autor: szmydu »

Ktoś już pisał, że takie pojedyncze szarpanie przy dodawaniu gazu może być spowodowane przez przepustnice i czyszczenie styków może pomóc. U mnie natomiast występuje nawet kilka szarpnięć przy dodawaniu i odejmowaniu gazu i dzieje się to najprawdopodobniej przez tylną poduszkę silnika, która jest pęknięta :) w przyszłym tygodniu jadę na wymianę więc zobaczę czy pomoże.

grzees

Użytkownik
Posty: 26
Rejestracja: 19 lis 2012, 13:29
Imię: Grzegorz
Auto: Opel Astra H
Silnik: 1,4 90KM
Województwo: łódzkie

#5

Nieprzeczytany post autor: grzees »

Bardzo podobny przypadek, który występował u mnie. Na początku podczas przyspieszania autko lekko przerywało, później problem zaczął się nasilać i jeśli zbyt gwałtownie i długo przyspieszałem przestawał działać jeden cylinder. Doszło w końcu do tego, ze nie dało się normalnie jeździć. Wymieniłem obie sondy i świece, na chwilę pomogło. Potem problem powrócił ze zdwojoną siłą, u mnie problem rozwiązała wymiana cewki. Spokój od około 7 tys. km.

spilip

Użytkownik
Posty: 25
Rejestracja: 20 kwie 2015, 11:54
Auto: Astra H 1,4 90KM
Silnik: XEP
Województwo: Zagranica - Azja

#6

Nieprzeczytany post autor: spilip »

Dziekuje za podpowiedzi. U mnie to na chwile obecna jest naprawde roznie. Bywaja dni ze nie da sie przyspieszyc normalnie i stwarza to zagrozenie na drodze a innym razem wszystko jest w porzadku, bez zadnego (lub prawie zadnego) szarpania. Swiece sa nowe, obie sondy rowniez (wszystko oryginaly wiec prawdopodobienstwo uszkodzonej czesci jest male). Takze te rzeczy poki co wykluczam. Wyglada na to, ze bedzie w pierwszej kolejnosci nalezy sprawdzic cewke, nastepnie wyczyscic przepustnice, ostatecznie EGR. Dziekuje raz jeszcze za podpowiedzi. Tematu nie zamykam poki sie sprawa calkowicie nie rozwiaze. Inni skorzystaja.

jardo

Astro-maniak
Posty: 74
Rejestracja: 24 lut 2012, 17:33
Imię: Jarek
Auto: astra h
Silnik: 1.4
Województwo: pomorskie

#7

Nieprzeczytany post autor: jardo »

U mnie też występuje szarpanie przy puszczaniu i dodawaniu gazu. Do tego przy ok 2 tys. obr. jest chwilowa odcinka. Czasami wzrośnie są mniejsze lub większe. Występuje błąd 0136 drugiej sondy. Cewkę i swiece wymieniłem bo padła. Co na lepsze to ze nie występuje już błąd 0141 tejże sondy - grzałka, ale szarpanie nadal.
Przepustnica czyszczona, styki w środku również, sonda wymieniona.

spilip

Użytkownik
Posty: 25
Rejestracja: 20 kwie 2015, 11:54
Auto: Astra H 1,4 90KM
Silnik: XEP
Województwo: Zagranica - Azja

#8

Nieprzeczytany post autor: spilip »

Witam ponownie. Na weekand wyczyscilem dokladnie przepustnice (razem ze stykami). Niestety nadal szarpie podczas przyspieszania, zauwazylem znaczny spadek mocy - zauwazylem rowniez kolejny objaw. Na biegu jalowym z rury wydechowej slysze czasami takie 'pff' co prawdopodobnie oznacza tzw. wypadanie zaplonow. Cewke zamowilem czekam na dostarczenie - czy ktos z szanownych forumowiczow moze potwierdzic wypadanie zaplonow jako objaw konczacej sie cewki? Dziekuje

jardo

Astro-maniak
Posty: 74
Rejestracja: 24 lut 2012, 17:33
Imię: Jarek
Auto: astra h
Silnik: 1.4
Województwo: pomorskie

#9

Nieprzeczytany post autor: jardo »

Moja stara cewka nie generowała żadnych błędów wypadania zapłonu, aż w końcu padla generując wypadnie na pierwszym cylindrze. Na nowej zdecydowanie lepiej auto jeździ, ale gdyby nie padla ostatecznie to bym tak jeździł, więc jeśli nie masz błędów z tym związanych to można wróżyć sobie

spilip

Użytkownik
Posty: 25
Rejestracja: 20 kwie 2015, 11:54
Auto: Astra H 1,4 90KM
Silnik: XEP
Województwo: Zagranica - Azja

#10

Nieprzeczytany post autor: spilip »

W piatek wymieniam cewke. Na chwile obecna nie przychodza zadne bledy. Ale autem ciezko juz jechac, nie da síe normalnie przyspieszyc, odczuwalny jest ogolny spadek mocy. W piatek mam nadzieje bedzie wszystko jasne. Wypadanie zaplonu na moj gust to problem z elektryka, a wiec wymienie cewke i zobaczymy czy bedzie OK. Pozdrawiam

ODPOWIEDZ