Astra H, 1,4 XEP 90KM, szarpanie (wrecz 'odcinanie') podczas przyspieszania
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 20 kwie 2015, 11:54
- Auto: Astra H 1,4 90KM
- Silnik: XEP
- Województwo: Zagranica - Azja
Astra H, 1,4 XEP 90KM, szarpanie (wrecz 'odcinanie') podczas przyspieszania
Witam serdecznie. Posiadam jak w avatarze Astre H 1,4 XEP 90KM (z LPG).
Moze najpierw przedstawie pokrotce kontekst mojego problemu (moze sie okazac ze ma to jakis wplyw).
Otoz wymienilem sonde lambde na nowa orygilalna BOSCH (z powodu zalanej wtyczki). Nastepnie zaczal mi przychodzic blad drugiej sondy - diagnostycznej (wymieniona na oryginalna BOSCH). Blad przestal przychodzic. Jednak od dnia wymiany tej drugiej sondy za katalizatorem (diagnostycznej) zaczely sie szarpania podczas przyspieszania. Najbardziej sa idczuwalne na drugim biegu. Obroty silnika na biegu jalowym tez nie sa rowne, ale nie ma tragedii. Swiece wymienialem jakies 3 miesiace temu na oryginalne GM. Auto zachowuje sie tak zarowno na benzynie jak i na gazie (na gazie szarpie troszeczke mocniej). Wszystkie filtry wymienione. Mam pytanie do kogos kto sie spotkal z tym problemem lub bardziej doswiadczonych kolegow: czy padla cewka wysokiego napiecia DIS czy EGR? Mysle ze tu powinienem szukac...moze jakies podpowiedzi? z gory dziekuje
P.S. na forum jest duzo podobnych tematow, ale nikt nie opisal identycznego przypadku, dlatego postanowilem zalozyc nowy temat
Moze najpierw przedstawie pokrotce kontekst mojego problemu (moze sie okazac ze ma to jakis wplyw).
Otoz wymienilem sonde lambde na nowa orygilalna BOSCH (z powodu zalanej wtyczki). Nastepnie zaczal mi przychodzic blad drugiej sondy - diagnostycznej (wymieniona na oryginalna BOSCH). Blad przestal przychodzic. Jednak od dnia wymiany tej drugiej sondy za katalizatorem (diagnostycznej) zaczely sie szarpania podczas przyspieszania. Najbardziej sa idczuwalne na drugim biegu. Obroty silnika na biegu jalowym tez nie sa rowne, ale nie ma tragedii. Swiece wymienialem jakies 3 miesiace temu na oryginalne GM. Auto zachowuje sie tak zarowno na benzynie jak i na gazie (na gazie szarpie troszeczke mocniej). Wszystkie filtry wymienione. Mam pytanie do kogos kto sie spotkal z tym problemem lub bardziej doswiadczonych kolegow: czy padla cewka wysokiego napiecia DIS czy EGR? Mysle ze tu powinienem szukac...moze jakies podpowiedzi? z gory dziekuje
P.S. na forum jest duzo podobnych tematow, ale nikt nie opisal identycznego przypadku, dlatego postanowilem zalozyc nowy temat
-
- Posty: 70
- Rejestracja: 23 kwie 2012, 11:48
- Imię: Sławek
- Auto: Astra H
- Silnik: 1.4
- Województwo: łódzkie
- Pomocny: 1 raz
Osobiscie zaczalbym od najlatwiejszego czyli od przepustnicy. Wyczyscil zarowno jej "gardziel" jak i styki potencjometru. Godzina roboty i 1 rzecz wyeliminowana a jest szansa ze moze bedzie dobrze
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 20 kwie 2015, 11:54
- Auto: Astra H 1,4 90KM
- Silnik: XEP
- Województwo: Zagranica - Azja
Zapomnialem dodac, ze jakies 3 miesiace temu czyscilem przepustnice, ale nie czyscilem tych stykow. Zajme sie tym na weekand. Ktos jeszcze mialby moze jakies pomysly, coz to sie moglo zepsuc?
-
- Posty: 95
- Rejestracja: 23 cze 2013, 20:40
- Imię: Krzysztof
- Auto: Astra H 2005 Elegance
- Silnik: Z14XEP + LPG
- Województwo: podkarpackie
Ktoś już pisał, że takie pojedyncze szarpanie przy dodawaniu gazu może być spowodowane przez przepustnice i czyszczenie styków może pomóc. U mnie natomiast występuje nawet kilka szarpnięć przy dodawaniu i odejmowaniu gazu i dzieje się to najprawdopodobniej przez tylną poduszkę silnika, która jest pęknięta w przyszłym tygodniu jadę na wymianę więc zobaczę czy pomoże.
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 19 lis 2012, 13:29
- Imię: Grzegorz
- Auto: Opel Astra H
- Silnik: 1,4 90KM
- Województwo: łódzkie
Bardzo podobny przypadek, który występował u mnie. Na początku podczas przyspieszania autko lekko przerywało, później problem zaczął się nasilać i jeśli zbyt gwałtownie i długo przyspieszałem przestawał działać jeden cylinder. Doszło w końcu do tego, ze nie dało się normalnie jeździć. Wymieniłem obie sondy i świece, na chwilę pomogło. Potem problem powrócił ze zdwojoną siłą, u mnie problem rozwiązała wymiana cewki. Spokój od około 7 tys. km.
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 20 kwie 2015, 11:54
- Auto: Astra H 1,4 90KM
- Silnik: XEP
- Województwo: Zagranica - Azja
Dziekuje za podpowiedzi. U mnie to na chwile obecna jest naprawde roznie. Bywaja dni ze nie da sie przyspieszyc normalnie i stwarza to zagrozenie na drodze a innym razem wszystko jest w porzadku, bez zadnego (lub prawie zadnego) szarpania. Swiece sa nowe, obie sondy rowniez (wszystko oryginaly wiec prawdopodobienstwo uszkodzonej czesci jest male). Takze te rzeczy poki co wykluczam. Wyglada na to, ze bedzie w pierwszej kolejnosci nalezy sprawdzic cewke, nastepnie wyczyscic przepustnice, ostatecznie EGR. Dziekuje raz jeszcze za podpowiedzi. Tematu nie zamykam poki sie sprawa calkowicie nie rozwiaze. Inni skorzystaja.
-
- Posty: 74
- Rejestracja: 24 lut 2012, 17:33
- Imię: Jarek
- Auto: astra h
- Silnik: 1.4
- Województwo: pomorskie
U mnie też występuje szarpanie przy puszczaniu i dodawaniu gazu. Do tego przy ok 2 tys. obr. jest chwilowa odcinka. Czasami wzrośnie są mniejsze lub większe. Występuje błąd 0136 drugiej sondy. Cewkę i swiece wymieniłem bo padła. Co na lepsze to ze nie występuje już błąd 0141 tejże sondy - grzałka, ale szarpanie nadal.
Przepustnica czyszczona, styki w środku również, sonda wymieniona.
Przepustnica czyszczona, styki w środku również, sonda wymieniona.
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 20 kwie 2015, 11:54
- Auto: Astra H 1,4 90KM
- Silnik: XEP
- Województwo: Zagranica - Azja
Witam ponownie. Na weekand wyczyscilem dokladnie przepustnice (razem ze stykami). Niestety nadal szarpie podczas przyspieszania, zauwazylem znaczny spadek mocy - zauwazylem rowniez kolejny objaw. Na biegu jalowym z rury wydechowej slysze czasami takie 'pff' co prawdopodobnie oznacza tzw. wypadanie zaplonow. Cewke zamowilem czekam na dostarczenie - czy ktos z szanownych forumowiczow moze potwierdzic wypadanie zaplonow jako objaw konczacej sie cewki? Dziekuje
-
- Posty: 74
- Rejestracja: 24 lut 2012, 17:33
- Imię: Jarek
- Auto: astra h
- Silnik: 1.4
- Województwo: pomorskie
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 20 kwie 2015, 11:54
- Auto: Astra H 1,4 90KM
- Silnik: XEP
- Województwo: Zagranica - Azja
W piatek wymieniam cewke. Na chwile obecna nie przychodza zadne bledy. Ale autem ciezko juz jechac, nie da síe normalnie przyspieszyc, odczuwalny jest ogolny spadek mocy. W piatek mam nadzieje bedzie wszystko jasne. Wypadanie zaplonu na moj gust to problem z elektryka, a wiec wymienie cewke i zobaczymy czy bedzie OK. Pozdrawiam