Strona 1 z 1

Z16XEP tryb awaryjny

: 28 kwie 2015, 16:57
autor: ciemiega603
Witam,
Posiadam astrę h 16xep 105 koni. Dwa tygodnie temu auto przełączyło się w tryb awaryjny (samochodzik z kluczykiem) i straciło moc. Po podłączeniu do komputera mechanik stwierdził jakiś kod błędu do którego były przypisane trzy usterki. Mogę wyrazić się nie precyzyjnie ale z tego co zauważyłem był to błąd czujnika pedału, czujnika przepustnicy i czujnika kolektora. Mechanik stwierdził że coś jest nie tak z jakimiś klapkami powietrza (zawiesiły się) przy kolektorze. Po rozebraniu okazało się że z nimi jest wszystko ok. Skasował błędy, moc auta wróciła i kazał jeździć twierdząc że na tą chwile nie jest w stanie stwierdzić jaka usterka była, chyba że ponownie przełączy się tryb serwisowy. Po dwóch tygodniach to samo. Dojechałem z pracy do domu i po ponownym odpaleniu auta tryb serwisowy sam zgasł. Po forach wyczytałem że to może mieć coś wspólnego z czujnikiem twinporu.

Błędy metodą gaz-hamulec:
ECN 111261 - P1112 Intake Air Temp Sens Circ Interm Lo Volts
ECN 111262 - P1112
ECN 112052 - P1120 Accelerator Pedal Position Sensor 1 and 2 Signal Incorrect Ratio B-016
ECN 161450 -P1614 Immobiliser Wrong Signal Received Immobiliser B-008

Re: Z16XEP tryb awaryjny

: 28 kwie 2015, 19:25
autor: certino
Cześć

Co do pedału gazu:

[External Link Removed for Guests]

Co do pierwszego błędu, ten czujnik jest pewnie związany z przepływomierzem bo on będzie mierzył ilość i temperaturę powietrza.

Zrób najpierw to co w powyższej poradzie, skasuj błędy i zobacz co się dzieje

Re: Z16XEP tryb awaryjny

: 15 maja 2015, 20:54
autor: ciemiega603
Witam, od tamtej pory autko przełączyło się w tryb awaryjny tylko raz i co o dziwo po zajechaniu do domu i ponownym odpaleniu sam się wykasował. Ale trochę męczy mnie jeszcze kolejny problem może znajdzie się jakiś wspólny mianownik. Coraz częściej (kiedyś raz w miesiącu) auto ma problem z odpaleniem. Są dwa przypadki:
1. Odpali i od razu zgaśnie jak by immobilaizer odcinał zapłon i zaczyna mrugać kontrolka z samochodzikiem
2. W ogóle nie reaguje na kluczyk jak by nie było prądu
W obu przypadkach pomaga wyjęcie kluczyka po czym auto odpala idealnie. Częściej dzieje się to na zimnym silniku. Są to typowe objawy awarii immobilaizera. Ale co w takim przypadku można zrobić (by nie naciąć się na duże koszty), może zacząć od ponownego zakodowania kluczyka i wymianę baterii?