Z16XEP tryb awaryjny
: 28 kwie 2015, 16:57
Witam,
Posiadam astrę h 16xep 105 koni. Dwa tygodnie temu auto przełączyło się w tryb awaryjny (samochodzik z kluczykiem) i straciło moc. Po podłączeniu do komputera mechanik stwierdził jakiś kod błędu do którego były przypisane trzy usterki. Mogę wyrazić się nie precyzyjnie ale z tego co zauważyłem był to błąd czujnika pedału, czujnika przepustnicy i czujnika kolektora. Mechanik stwierdził że coś jest nie tak z jakimiś klapkami powietrza (zawiesiły się) przy kolektorze. Po rozebraniu okazało się że z nimi jest wszystko ok. Skasował błędy, moc auta wróciła i kazał jeździć twierdząc że na tą chwile nie jest w stanie stwierdzić jaka usterka była, chyba że ponownie przełączy się tryb serwisowy. Po dwóch tygodniach to samo. Dojechałem z pracy do domu i po ponownym odpaleniu auta tryb serwisowy sam zgasł. Po forach wyczytałem że to może mieć coś wspólnego z czujnikiem twinporu.
Błędy metodą gaz-hamulec:
ECN 111261 - P1112 Intake Air Temp Sens Circ Interm Lo Volts
ECN 111262 - P1112
ECN 112052 - P1120 Accelerator Pedal Position Sensor 1 and 2 Signal Incorrect Ratio B-016
ECN 161450 -P1614 Immobiliser Wrong Signal Received Immobiliser B-008
Posiadam astrę h 16xep 105 koni. Dwa tygodnie temu auto przełączyło się w tryb awaryjny (samochodzik z kluczykiem) i straciło moc. Po podłączeniu do komputera mechanik stwierdził jakiś kod błędu do którego były przypisane trzy usterki. Mogę wyrazić się nie precyzyjnie ale z tego co zauważyłem był to błąd czujnika pedału, czujnika przepustnicy i czujnika kolektora. Mechanik stwierdził że coś jest nie tak z jakimiś klapkami powietrza (zawiesiły się) przy kolektorze. Po rozebraniu okazało się że z nimi jest wszystko ok. Skasował błędy, moc auta wróciła i kazał jeździć twierdząc że na tą chwile nie jest w stanie stwierdzić jaka usterka była, chyba że ponownie przełączy się tryb serwisowy. Po dwóch tygodniach to samo. Dojechałem z pracy do domu i po ponownym odpaleniu auta tryb serwisowy sam zgasł. Po forach wyczytałem że to może mieć coś wspólnego z czujnikiem twinporu.
Błędy metodą gaz-hamulec:
ECN 111261 - P1112 Intake Air Temp Sens Circ Interm Lo Volts
ECN 111262 - P1112
ECN 112052 - P1120 Accelerator Pedal Position Sensor 1 and 2 Signal Incorrect Ratio B-016
ECN 161450 -P1614 Immobiliser Wrong Signal Received Immobiliser B-008