AH 1.4 + LPG błędy ECN 017011 + 017016, Szarpanie i gaśnięcie na lpg
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 26 cze 2015, 22:48
- Imię: Michał
- Auto: Astra H
- Silnik: 1.4
- Województwo: mazowieckie
AH 1.4 + LPG błędy ECN 017011 + 017016, Szarpanie i gaśnięcie na lpg
Witajcie.
Mam kilka problemów ze swoją astrą. Na sam początek metodą gaz - hamulec sprawiłem błędy. Wyszły mi dwa:
ECN 017011
ECN 017016
po podłączeniu do komputera (OBDII) pojawił się komunikat: nieprawidłowa korekcja dawki paliwa (blok cyl 1)
a teraz szczegóły.
Po pierwsze auto zaraz po odpaleniu i próbie ruszenia strasznie się dławi. Do tego stopnia, że prawie gaśnie. Pomaga przegazowanie na biegu jałowym i dopiero wtedy można normalnie ruszyć. Jest to stosunkowo nowy problem gdyż wcześniej go nie było. Dodam tylko, że cały czas jeżdżę na lpg i auto stosunkowo szybko się nagrzewa przełączając na gaz. Kolejny problem mam gdy auto przełącza się na gaz. Wtedy obroty zaczynają dziwnie falować, a ostatnio nawet auto mi kompletnie zgasło. Instalacja STAG, założona w grudniu i przejechane na niej około 13000 km. Byłem już u gazownika który na postoju wyregulował gaz jednak problem ciągle powraca. Postanowiłem więc wymienić świece i skasować błędy,jednak po przejechaniu 150 km, check się znowu zapalił. Czy ktoś ma jakiś pomysł jaka może być przyczyna?
Czy sprawdzenie TECHEM 2 zdiagnozuje mi usterkę?
Moja asterka ma przejechane w tym momencie 88000 km.
Dzięki za odpowiedzi! Pozdrawiam!
EDIT
Rozważam czyszczenie przepustnicy jednak nie wiem czy to ma sens.
Mam kilka problemów ze swoją astrą. Na sam początek metodą gaz - hamulec sprawiłem błędy. Wyszły mi dwa:
ECN 017011
ECN 017016
po podłączeniu do komputera (OBDII) pojawił się komunikat: nieprawidłowa korekcja dawki paliwa (blok cyl 1)
a teraz szczegóły.
Po pierwsze auto zaraz po odpaleniu i próbie ruszenia strasznie się dławi. Do tego stopnia, że prawie gaśnie. Pomaga przegazowanie na biegu jałowym i dopiero wtedy można normalnie ruszyć. Jest to stosunkowo nowy problem gdyż wcześniej go nie było. Dodam tylko, że cały czas jeżdżę na lpg i auto stosunkowo szybko się nagrzewa przełączając na gaz. Kolejny problem mam gdy auto przełącza się na gaz. Wtedy obroty zaczynają dziwnie falować, a ostatnio nawet auto mi kompletnie zgasło. Instalacja STAG, założona w grudniu i przejechane na niej około 13000 km. Byłem już u gazownika który na postoju wyregulował gaz jednak problem ciągle powraca. Postanowiłem więc wymienić świece i skasować błędy,jednak po przejechaniu 150 km, check się znowu zapalił. Czy ktoś ma jakiś pomysł jaka może być przyczyna?
Czy sprawdzenie TECHEM 2 zdiagnozuje mi usterkę?
Moja asterka ma przejechane w tym momencie 88000 km.
Dzięki za odpowiedzi! Pozdrawiam!
EDIT
Rozważam czyszczenie przepustnicy jednak nie wiem czy to ma sens.
-
- Posty: 65
- Rejestracja: 27 cze 2015, 16:50
- Imię: Adam
- Auto: Astra H
- Silnik: Z18XE
- Województwo: dolnośląskie
Żaden ze mnie ekspert, ale może faktycznie przepustnica?Po pierwsze auto zaraz po odpaleniu i próbie ruszenia strasznie się dławi. Do tego stopnia, że prawie gaśnie. Pomaga przegazowanie na biegu jałowym i dopiero wtedy można normalnie ruszyć. Jest to stosunkowo nowy problem gdyż wcześniej go nie było.
Może po prostu po dłuższym postoju lekko się blokuje i na obrotach jałowych nie jest w stanie delikatnie się otwierać a dopiero po mocniejszym przygazowaniu jak ją 'rozruszasz' działą poprawnie?
Jak odpalasz ponownie zaraz po zgaszeniu auta po jeździe to też tak masz?
Najlepiej to podpiąć się TECHem, albo OP-COMem, może powie coś więcej, być moze sonda lambda?
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 26 cze 2015, 22:48
- Imię: Michał
- Auto: Astra H
- Silnik: 1.4
- Województwo: mazowieckie
Jutro jestem umówiony z gościem na diagnostykę TECHEM 2. Dam znać jak już będę po.
EDIT:
Jestem już po diagnozie. Niestety sam komputer nie za wiele mi powiedział.Natomiast mechanik poradził żeby teraz pojeździć na benzynie i zobaczyć czy check znowu się zapali. Jeśli się nie pojawi to znaczy że gazownik spartolił instalacje lub jest niewyregulowana.
Do tego powiedział, że prawdopodobnie z powodu niewłaściwej mieszanki gazu są powypalane zawory. Orientujecie się może jakie są koszta takiej wymiany?
Do tego również do wymiany mają być szklanki ale to już grubsza robota koszt samej robocizny około800zł.
Czy faktycznie da radę wykryć takie usterki nawet nie zaglądając pod maskę? Troche mnie nastraszył i nie wiem co o tym myśleć.
Pozdro!
EDIT:
Jestem już po diagnozie. Niestety sam komputer nie za wiele mi powiedział.Natomiast mechanik poradził żeby teraz pojeździć na benzynie i zobaczyć czy check znowu się zapali. Jeśli się nie pojawi to znaczy że gazownik spartolił instalacje lub jest niewyregulowana.
Do tego powiedział, że prawdopodobnie z powodu niewłaściwej mieszanki gazu są powypalane zawory. Orientujecie się może jakie są koszta takiej wymiany?
Do tego również do wymiany mają być szklanki ale to już grubsza robota koszt samej robocizny około800zł.
Czy faktycznie da radę wykryć takie usterki nawet nie zaglądając pod maskę? Troche mnie nastraszył i nie wiem co o tym myśleć.
Pozdro!
- Herdalis
- Posty: 69
- Rejestracja: 09 kwie 2015, 21:26
- Imię: Piotrek
- Auto: Aktualnie brak
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa - Ursus
Pierwsza i zasadnicza rzecz - instalacje stroi się nie tylko na postoju ale przede wszystkim w trakcie jazdy. Jeżeli auto gaśnie ci w trakcie przełączania to ewidentnie świadczy o tym, że jest nieprawidłowo wystrojona. Jak chcesz namiary na jednego z dwóch najbardziej polecanych gazowników w Warszawie u którego sam serwisuje auto (wystroi ci instalacje w jeździe, sprawdzi sondy itd.) to napisz na pw. Koszt to chyba od 70 do 120 zł.
Sprawdzenie luzów zaworowych w Warszawie to koszt ok. 250 zł z uszczelką pokrywy. Nie wiem tylko czy u Ciebie jest ręczna regulacja. Z tego co wiem dotyczy ona tylko poniższych silników:
– Z16XEP
– Z16XER
– A16XER
– Z18XER
– A18XER
– A/Z16NET/LEL/LET/LES
– Z19DT
– Z17DTL Z17DTH Z17DTJ Z17DTR A17DTR
Sprawdzenie luzów zaworowych w Warszawie to koszt ok. 250 zł z uszczelką pokrywy. Nie wiem tylko czy u Ciebie jest ręczna regulacja. Z tego co wiem dotyczy ona tylko poniższych silników:
– Z16XEP
– Z16XER
– A16XER
– Z18XER
– A18XER
– A/Z16NET/LEL/LET/LES
– Z19DT
– Z17DTL Z17DTH Z17DTJ Z17DTR A17DTR
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 26 cze 2015, 22:48
- Imię: Michał
- Auto: Astra H
- Silnik: 1.4
- Województwo: mazowieckie
Herdalis, Dzięki za pomoc!
Byłem wczoraj u gazownika, póki co jest ok check się nie zapala.Auto chodzi lepiej.
Nadal pozostał jednak problem dławienia się zaraz po odpaleniu na zimnym silniku (przy ruszaniu) w weekend wyczyszczę przepustnicę i mam nadzieję, że problem zniknie.
Byłem wczoraj u gazownika, póki co jest ok check się nie zapala.Auto chodzi lepiej.
Nadal pozostał jednak problem dławienia się zaraz po odpaleniu na zimnym silniku (przy ruszaniu) w weekend wyczyszczę przepustnicę i mam nadzieję, że problem zniknie.
- piotr24816
- Posty: 2
- Rejestracja: 10 wrz 2018, 8:04
- Imię: Piotr
- Auto: Astra H
- Silnik: Z14XEP
- Województwo: śląskie
Kolego Michale. Gorąca prośba abyś w dwóch słowach opisał jak zakończył się Twój problem,bo mam podobny z tym szarpaniem po odpaleniu zimnego no i błąd 017016.
-
- Posty: 265
- Rejestracja: 09 gru 2015, 16:57
- Imię: Wiesław
- Auto: Astra H Z 1,6 XEP Twinport 2005
- Województwo: łódzkie
- Pomocny: 7 razy
Kolego Piotrze poczytaj na forum Szarpie Z16XEP" onclick="window.open(this.href);return false; a będziesz wiedział o powodach wyskakiwania błędu 0170.
Przepływówka, sonda ,paliwo.
Musisz podpiąć kompa , posprawdzać dane z sondy , przepływomierza , jakies błędy itp .
Musisz podpiąć kompa , posprawdzać dane z sondy , przepływomierza , jakies błędy itp .
Ostatnio zmieniony 11 wrz 2018, 14:35 przez Usunięty użytkownik 857091, łącznie zmieniany 1 raz.
- piotr24816
- Posty: 2
- Rejestracja: 10 wrz 2018, 8:04
- Imię: Piotr
- Auto: Astra H
- Silnik: Z14XEP
- Województwo: śląskie
Witam ponownie.
Chcę się podzielić moim doświadczeniem. Oczywiście przechodziłem wszystkie etapy jak: wymiana świec, wymiana cewki zapłonowej, wymiana przepustnicy, czyszczenie egr itp. ale to nic nie dawało. Rozwiązaniem była wymiana listwy wtryskowej gazu, a że instalacja jest Landi Renzo to trochę mnie kosztowało. U mnie były takie objawy, że jak pojeździł na gazie to głupiała benzyna i na benzynie, zwłaszcza zimy, szarpał szczególnie na wolnych obrotach. Po zresetowaniu odpięciem klemy znowu byo O.K. ale ponowna jazda na gazie, znowu psuła. Było tak dlatego, że benzyna przejmowała mapy wtrysku od " rozjechanego" wtrysku gazu. Po sprawdzeniu listwy wtryskowej w profesjonalnym warsztacie okazało się, że każdy wtryskiwacz ma inną wydajność.
Chcę się podzielić moim doświadczeniem. Oczywiście przechodziłem wszystkie etapy jak: wymiana świec, wymiana cewki zapłonowej, wymiana przepustnicy, czyszczenie egr itp. ale to nic nie dawało. Rozwiązaniem była wymiana listwy wtryskowej gazu, a że instalacja jest Landi Renzo to trochę mnie kosztowało. U mnie były takie objawy, że jak pojeździł na gazie to głupiała benzyna i na benzynie, zwłaszcza zimy, szarpał szczególnie na wolnych obrotach. Po zresetowaniu odpięciem klemy znowu byo O.K. ale ponowna jazda na gazie, znowu psuła. Było tak dlatego, że benzyna przejmowała mapy wtrysku od " rozjechanego" wtrysku gazu. Po sprawdzeniu listwy wtryskowej w profesjonalnym warsztacie okazało się, że każdy wtryskiwacz ma inną wydajność.
Wymieniłeś wtryski czy regenerowałeś . uspokoiło sie po tym zabiegu, błędy skasowały sie?