Remont silnika Z18XE
-
- Posty: 504
- Rejestracja: 01 paź 2017, 10:09
- Auto: astra g chevrolet epica
- Silnik: z18xe x25d1
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Pomocny: 21 razy
Re: Remont silnika Z18XE
nie patrzcie na wskazania komputera pokładowego
przy lpg wyniki się rozjeżdżają
nawet na pb jest dość spore przekłamanie które może sięgnąć nawet 10%
to nie jest urządzenie pomiarowe tylko wskazanie informacyjne
przy lpg wyniki się rozjeżdżają
nawet na pb jest dość spore przekłamanie które może sięgnąć nawet 10%
to nie jest urządzenie pomiarowe tylko wskazanie informacyjne
- topiq77
- Posty: 2083
- Rejestracja: 21 lip 2018, 18:49
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H HB 5D
- Silnik: Z18XE
- Rocznik: 2005
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Puławy
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 81 razy
Znałem przypadek gościa, który upierał się że mu 2.0 w Astrze pali 2,1 l/100 km, bo mu tak jakaś aplikacja pokazała... Nawet zrzuty ekranu wrzucał. Nigdy nie wpadłem na pomysł, by zawierzać wskazaniom komputera (pokazuje spalanie Pb a ja przecież LPG palę). Każde tankowanie do pełna wprowadzam do Fuel Managera i tam dopiero mam obraz jakie mam spalanie. Minimum miałem 9,2 l/100 km w jeździe mieszanej, max 10,7 l w miejskiej. Ale to wyniki od jesieni do wiosny, kiedy jeszcze jest dość chłodno i czasem 1/4 drogi to spalanie Pb. Prawdziwy test bojowy będzie w sierpniu, jak zabiorę rodzinkę na urlop ponad 700 km od miejsca zamieszkania. Z racji, że będę się snuł raczej krajówkami i wojewódzkimi to może być to nawet dość oszczędna jazda. Może pobiję rekord na jednym baku ponad 420 km wchodzi mi 40-41l LPG
Ciężko w Z18XE utrzymywać niskie spalanie, bo ten silniczek lubi obroty powyżej 3000 obr/min. i wtedy dostaje kopa.
Ciężko w Z18XE utrzymywać niskie spalanie, bo ten silniczek lubi obroty powyżej 3000 obr/min. i wtedy dostaje kopa.
Ja myślę że jest wszystko w porządku, chociaż tam napisałem że dużo ale napisałem też dlaczego.
Manual w LPG to będzie w porywach 11 litrów LPG na stówkę jak klima na pokładzie.
Tak jak tu wykazane było.
Tu masz automat i teraz klimat ciężki bo klima ciągle gra to będzie więcej.
Auto to też zajawka i człowiek sobie pociśnie od czasu do czasu.
Kuba, mogłem nie pisać tej uwagi że dużo pali.
Przepraszam.
Dodano po 47 sekundach:
Jakby pił 15 to już coś nie teges.
Manual w LPG to będzie w porywach 11 litrów LPG na stówkę jak klima na pokładzie.
Tak jak tu wykazane było.
Tu masz automat i teraz klimat ciężki bo klima ciągle gra to będzie więcej.
Auto to też zajawka i człowiek sobie pociśnie od czasu do czasu.
Kuba, mogłem nie pisać tej uwagi że dużo pali.
Przepraszam.
Dodano po 47 sekundach:
Jakby pił 15 to już coś nie teges.
- Automat
- Posty: 4502
- Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
- Imię: Jan
- Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
- Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Wdzięczny: 21 razy
- Pomocny: 68 razy
- Automat
- Posty: 4502
- Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
- Imię: Jan
- Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
- Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Wdzięczny: 21 razy
- Pomocny: 68 razy
- nismo
- Posty: 3671
- Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
- Imię: Michał
- Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
- Silnik: b14net & z18xe
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 141 razy
Janku, przestań zadręczać się tymi wykresami i ciesz się jazda. Jeśli Astrę będzie coś bolało to na pewno Cie o tym powiadomi odpowiednim komunikatem
- Automat
- Posty: 4502
- Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
- Imię: Jan
- Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
- Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Wdzięczny: 21 razy
- Pomocny: 68 razy
-
- Posty: 82
- Rejestracja: 29 paź 2015, 15:16
- Imię: Michał
- Auto: Astra H OPC
- Silnik: Z20LEH
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Pomocny: 2 razy
Fabryczną sondą nie jesteś w stanie zbadać konkretnych wartości AFR, gdyż jest ona wąskopasmowa. W tym celu musiałbyś mieć sondę szerokopasmową. Można ją zamontować jako drugą, albo poszukać takiej, która ma też wyjście wąskopasmowe dla fabrycznego sterownika. Niemniej do dokonania odczytów potrzebowałbyś zewnętrznego wskaźnika.
- marwisn
- Posty: 4598
- Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
- Imię: Marcin
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.4 TSI
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 26 razy
- Kontakt:
I co dalej z tymi odczytami? Do czego je odnieść by stwierdzić, że są ok lub nie.
Trzeba by mieć jakieś wzorcowe tabele. Np. jaka wartość w jakim zakresie obrotów.
Trzeba by mieć jakieś wzorcowe tabele. Np. jaka wartość w jakim zakresie obrotów.
DO - AF - ZA - AH - AK - SL
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 82
- Rejestracja: 29 paź 2015, 15:16
- Imię: Michał
- Auto: Astra H OPC
- Silnik: Z20LEH
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Pomocny: 2 razy
Wartość ta niewiele da komukolwiek z nas, chyba że jesteśmy tunerami i stroimy auta. Tutaj wiadomo, że w przypadku z18xe jako silnika n/a odczyty takie nie będą miały większego sensu, gdyż konstrukcje takie nie są podatne na modyfikacje. Przy silnikach doładowanych jest to jednak bardzo istotny parametr. Zbyt uboga mieszanka zwiększa EGT, przez co może doprowadzić do poważnych awarii.