Remont silnika Z18XE
- Automat
- Posty: 4502
- Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
- Imię: Jan
- Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
- Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Wdzięczny: 21 razy
- Pomocny: 68 razy
Re: Remont silnika Z18XE
xxxxx
Ostatnio zmieniony 13 lip 2021, 23:07 przez Automat, łącznie zmieniany 1 raz.
- deodekabokat
- Posty: 3638
- Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H
- Silnik: Z18XE ?KM 400kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: BI
- Wdzięczny: 26 razy
- Pomocny: 184 razy
Kiedy ci poszarpuje jak przy pełnym pedale, nagłym wciśnięciu?
Taki protip. Jeżeli to gaz to może spróbuj na wolnych obrotach trącić w pedał gazu energicznie. Normalnie na PB obroty od razu pójdą do góry. Na gazie bardo możliwe że się auto zakrztusi obroty siądą albo będzie większa zmułka. Jeżeli tak zrób zdjęcie reduktora, przewodu fazy gazowej i przewodów listwy kolektor.
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.
- topiq77
- Posty: 2089
- Rejestracja: 21 lip 2018, 18:49
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H HB 5D
- Silnik: Z18XE
- Rocznik: 2005
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Puławy
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 81 razy
Szarpnie czasem, jak jest dość gorąco 25 st. i więcej, jak to przy niedawnych upałach było. Odpuszczam gaz, później dodaję gazu i zamiast jechać szarpnie. Czasem i jadąc równomiernie potrafił na niskich obrotach w okolicy 1500-2000 szarpnąć kilka razy. Mam zastrzeżenia co do długości przewodu filtr FL - wtryski, bo ponad metr tego jest. Wtryski - kolektor równe i dość krótkie. Wtryski zgrupowane po 2 i połączone ze sobą przewodem ok. 20 cm. Ale powyżej 3000 obr. nie ma żadnego problemu i auto idzie jak dzikie.
Ale na to ja założę osobny temat, żeby tu nie spamować. Póki co szarpanie nie wróciło. W planie jest aktualizacja firmware, podniesienie lekko ciśnienia na reduktorze i sprawdzenie. Wpierw muszę pojeździć z podpiętym interfejsem z włączoną diagnostyką. Zobaczymy co na wykresach się pokaże. Póki nic się nie dzieje, zostawiam jak jest i notuję. Swoją drogą przez 20 km na LPG już miałem dwukrotną zmianę korekty. Raz na 3,12% dziś na 4,69%. Jednak jazda po mieście nie jest wyznacznikiem. Dopiero na trasie na urlopie zobaczę coś konkretnego. Udało mi się przypadkiem zresetować wskazania BC1 bez skasowania BC2 Miszcz
Ale na to ja założę osobny temat, żeby tu nie spamować. Póki co szarpanie nie wróciło. W planie jest aktualizacja firmware, podniesienie lekko ciśnienia na reduktorze i sprawdzenie. Wpierw muszę pojeździć z podpiętym interfejsem z włączoną diagnostyką. Zobaczymy co na wykresach się pokaże. Póki nic się nie dzieje, zostawiam jak jest i notuję. Swoją drogą przez 20 km na LPG już miałem dwukrotną zmianę korekty. Raz na 3,12% dziś na 4,69%. Jednak jazda po mieście nie jest wyznacznikiem. Dopiero na trasie na urlopie zobaczę coś konkretnego. Udało mi się przypadkiem zresetować wskazania BC1 bez skasowania BC2 Miszcz
- deodekabokat
- Posty: 3638
- Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H
- Silnik: Z18XE ?KM 400kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: BI
- Wdzięczny: 26 razy
- Pomocny: 184 razy
Powiem tak też zastanawiam sie nad pewnymi meandrami swojego motoru. U ciebie może być cewka u mnie być może też być widać cewkę. Można by się zamienić na jakieś dwa tygodnie. Do tej pory praktykowałem kupić sprawdzić i na olx ale to za duży procent cebulionów idzie w śmietnik. Wiadomo problem odległość i takie tam ale ja duzo po polsce się kręcę. Ps. podciągnąłem kabel z diodą pod wtyczkę klap i powoli dojrzewam do tego że kupuje kolektor z klapami.
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.
- Automat
- Posty: 4502
- Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
- Imię: Jan
- Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
- Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Wdzięczny: 21 razy
- Pomocny: 68 razy
- deodekabokat
- Posty: 3638
- Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H
- Silnik: Z18XE ?KM 400kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: BI
- Wdzięczny: 26 razy
- Pomocny: 184 razy
A ustawiles przerwę w tych gm ach?
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.
- Automat
- Posty: 4502
- Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
- Imię: Jan
- Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
- Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Wdzięczny: 21 razy
- Pomocny: 68 razy
- deodekabokat
- Posty: 3638
- Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H
- Silnik: Z18XE ?KM 400kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: BI
- Wdzięczny: 26 razy
- Pomocny: 184 razy
No i powiedzmy że dostaniesz p0300 nie pamiętam dokładnie nr że wypadanie zapłonow to co z tym zrobiłbys? Bardzo mnie zastanawia jaka diagnoza?
Tak pytanie do cb
Tak pytanie do cb
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.
- Automat
- Posty: 4502
- Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
- Imię: Jan
- Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
- Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Wdzięczny: 21 razy
- Pomocny: 68 razy
- topiq77
- Posty: 2089
- Rejestracja: 21 lip 2018, 18:49
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H HB 5D
- Silnik: Z18XE
- Rocznik: 2005
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Puławy
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 81 razy
To są błędy z cyklu, ukryte, irytujące, nie dające błędów check, sporadyczne. Może za tydzień będę jechał do teścia pod garaż pogrzebać w zawieszeniu, to podepnę interfejs LPG, odpalę zakładkę z wykresami live, jak szarpnie może coś się zarejestruje. Pod OBD pasowało by podpiąć w tym momencie lapka z Opcomem, do tego stoper, żeby zarejestrować czas wystąpienia. Trzeba by jakieś wymyślne uchwyty zainstalować, żeby chociaż tablet był w zasięgu wzroku. Opcom w czasie zgrywania livedata jest raczej nieużywalny