Remont silnika Z18XE
- deodekabokat
- Posty: 3628
- Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H
- Silnik: Z18XE ?KM 390kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: BI
- Wdzięczny: 26 razy
- Pomocny: 181 razy
Re: Remont silnika Z18XE
Zakładaj nowy wątek, tutaj już nikt niczego nie znajdzie.
Stag (zza płota) to dobry sprzęt i nie miałem z nim problemu. Ale dzisiaj zakadanie niżej Qboxa i to najlepiej z adaptacjami to już cienizna. No i pieniądze duże.
Stag (zza płota) to dobry sprzęt i nie miałem z nim problemu. Ale dzisiaj zakadanie niżej Qboxa i to najlepiej z adaptacjami to już cienizna. No i pieniądze duże.
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.
- topiq77
- Posty: 2083
- Rejestracja: 21 lip 2018, 18:49
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H HB 5D
- Silnik: Z18XE
- Rocznik: 2005
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Puławy
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 81 razy
Jak będę miał materiał, założę wątek. Mam lekkie wątpliwości czy przed wyjazdem na urlop grzebać W razie coś pójdzie nie tak, będę udupiony.
-
- Posty: 332
- Rejestracja: 17 sie 2014, 12:50
- Imię: Jacek
- Auto: Astra H
- Silnik: Z16XEP+LPG
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Katowice
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 1 raz
@Automat - cewkę jaką kupowałeś - DELPHI ? czy jakiś zamiennik ? u mnie też wypadanie zapłonu się pojawia na niskich obrotach i to nie zawsze... wręcz sporadycznie. na LPG zagranicą było ok, teraz LPG z Orlenu... przypadek? czy może jednak jest jakiś związek z jakością gazu ?!
a co do oleju to szukaj takich co mają stary silnik i muszą dolewać.. oni z chęcią wezmą taki olej za pół ceny lub mniej hehe
a co do oleju to szukaj takich co mają stary silnik i muszą dolewać.. oni z chęcią wezmą taki olej za pół ceny lub mniej hehe
- deodekabokat
- Posty: 3628
- Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H
- Silnik: Z18XE ?KM 390kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: BI
- Wdzięczny: 26 razy
- Pomocny: 181 razy
Przecież nie chodzi tu znowu o jakość gazu!. Iskra na świecy przeskakuje pomiędzy elektrodami w wyniku osiągnięcia napięcia przeskoku iskry na cewce zapłonowej. Mieszanka gazowo powietrzna inaczej przewodzi prąd niż mieszanka benzynowo powietrzna. Czytaj potrzebne większe napięcie żeby przeskoczyła iskra w takim środowisku (1czLPG/~14czPowietrza). Po to zmniejsza się przerwę na świecach która jest oryginalnie ustawiona do pracy na PB. Wartość opałowa paliwa, ma się nijak do zdolności przeskakiwania iskry w tym środowisku. I tu pojawia się zjawisko padania cewek, między innymi w oplu w autach zasilanych gazem.
Protip. Cewka bardzo często padnie (przebije się wewnątrz) gdy zakręcimy samochodem na sucho ze zdjętymi przewodami zapłonowymi lub zdjętą cewką zespoloną tak jak w Z18XE (wszystkie 4 cewki grzybkowe razem). W oplu wiedza tajemna, to nie wolno kręcić motorem jak są zdjęte "fajki", czy zdjęta cewka zespolona jeżeli ktoś woli czy dis, do kręcenia trzeba odłączyć zasilanie od cewki, bo ma ona wtedy jak duża przerwa na świecy w gazie.
Osobiście gdyby przyszło mi robić herbatę z wody po pierogach to wolałbym taką lataną na 4k obr niż z silnika na dotarciu gdzie jest masa stałych elementów z tego procesu co się docieranie nazywa (tarcie). Dla tego się go szybo usuwa z silnika. Niech mi ktoś powie że ten olej to nie śmieć.
Protip. Cewka bardzo często padnie (przebije się wewnątrz) gdy zakręcimy samochodem na sucho ze zdjętymi przewodami zapłonowymi lub zdjętą cewką zespoloną tak jak w Z18XE (wszystkie 4 cewki grzybkowe razem). W oplu wiedza tajemna, to nie wolno kręcić motorem jak są zdjęte "fajki", czy zdjęta cewka zespolona jeżeli ktoś woli czy dis, do kręcenia trzeba odłączyć zasilanie od cewki, bo ma ona wtedy jak duża przerwa na świecy w gazie.
Osobiście gdyby przyszło mi robić herbatę z wody po pierogach to wolałbym taką lataną na 4k obr niż z silnika na dotarciu gdzie jest masa stałych elementów z tego procesu co się docieranie nazywa (tarcie). Dla tego się go szybo usuwa z silnika. Niech mi ktoś powie że ten olej to nie śmieć.
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.
-
- Posty: 332
- Rejestracja: 17 sie 2014, 12:50
- Imię: Jacek
- Auto: Astra H
- Silnik: Z16XEP+LPG
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Katowice
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 1 raz
no dlatego póki co weryfikuje ten stan. może cewka się po wakacjach "zmęczyła" .. znaczy powoli pada i tak się to zbiegło w czasie z tankowaniem na Orlenie mam jakiś tani zamiennik SKV.. może warto zmienić na DELPHI.
- deodekabokat
- Posty: 3628
- Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H
- Silnik: Z18XE ?KM 390kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: BI
- Wdzięczny: 26 razy
- Pomocny: 181 razy
Trudno coś doradzić. SKV to półka najniższa, DELPHI na aftermarket to takie poniżej połowy. Też miałbym zagwozdkę ale chyba lepiej przycelować w jakieś Meyle bo cena podobna, ale nie doradzam, za dużo się na to patrzę codziennie w robocie i lipę wciska się już wszędzie. A 3 razy w tygodniu pałkuję się w biedrze przy kasie ze znikającą promocją.
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.
- Automat
- Posty: 4502
- Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
- Imię: Jan
- Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
- Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Wdzięczny: 21 razy
- Pomocny: 68 razy
- topiq77
- Posty: 2083
- Rejestracja: 21 lip 2018, 18:49
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H HB 5D
- Silnik: Z18XE
- Rocznik: 2005
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Puławy
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 81 razy
Puść to przez filtr do kawy albo coś w ten deseń, wyłap co się da magnesem i jeszcze sam będziesz na nim jeździł
- deodekabokat
- Posty: 3628
- Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H
- Silnik: Z18XE ?KM 390kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: BI
- Wdzięczny: 26 razy
- Pomocny: 181 razy
Pisz sobie epistoły, szkoda czasu. Woda po pierogach. Czy nominal czy dupa blada i który szlif pierścień się ściera w wykresie jak funkcji wykładniczej od założenia i pierwszego zapłonu. Inaczej nie ma docierania. Panewki się nie dociera Panowie. Panewki przez cały okres używania mają być jak z półki sklepowej. Zostaw sobie te dobrocie. Będziesz wymienial olej to sobie wlejesz a filterek szmatką. No ciekaw jestem czy ktoś się skusi. Olej po dotarciu na handel. Na początku myślałem że to dżołk ale z zaangażowania widzę że prawdziwe przekonanie. Ale w ramach dobrych stosunków obiecuję już nic na ten temat nie pisać. Płukankę wlejesz w stary olej po cholerę wymieniać olej do płukania.
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.
- Automat
- Posty: 4502
- Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
- Imię: Jan
- Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
- Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Wdzięczny: 21 razy
- Pomocny: 68 razy