Remont silnika Z18XE
- dawid75
- Posty: 1283
- Rejestracja: 02 paź 2008, 14:49
- Imię: Dawid
- Auto: Meriva
- Silnik: Z18XE LPG
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Częstochowa
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 2 razy
- Kontakt:
Re: Remont silnika Z18XE
Klej do szyb, może być akwarystyczny
Zatrzymał się kierowca na siusiu i mówi do swojego małego:
- Widzisz, jak tobie się chce to ja zawsze staje...
- Widzisz, jak tobie się chce to ja zawsze staje...
- deodekabokat
- Posty: 3629
- Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H
- Silnik: Z18XE ?KM 390kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: BI
- Wdzięczny: 26 razy
- Pomocny: 181 razy
ale nie czytasz, To jest tylko obudowa która zapewnia IP40 i trzyma wyrzutnik. W środku terminale są zabezpieczone przed wpływem środowiska żelem. Szczelność tego złącza nie jest zapewniona przez tą obudowę tylko przez kostkę z prowadzeniem wyrzutnika i żel na terminalach.
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.
- Automat
- Posty: 4502
- Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
- Imię: Jan
- Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
- Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Wdzięczny: 21 razy
- Pomocny: 68 razy
- deodekabokat
- Posty: 3629
- Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H
- Silnik: Z18XE ?KM 390kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: BI
- Wdzięczny: 26 razy
- Pomocny: 181 razy
Z zapaleniem pianka uważaj. Juz bym wolał zostawić ja tak jak jest i zakleic izolacja. Jak wypełniać pianka to koniec jak przyjdzie Ci dołożyć pin albo wymienić to będziesz pruc instalacje. Na końcu tego wtyki gdzie wychodzą kable nie ma nic jest dostęp do środka. Nic tam się nie dostanie.
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.
- Automat
- Posty: 4502
- Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
- Imię: Jan
- Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
- Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Wdzięczny: 21 razy
- Pomocny: 68 razy
- deodekabokat
- Posty: 3629
- Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H
- Silnik: Z18XE ?KM 390kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: BI
- Wdzięczny: 26 razy
- Pomocny: 181 razy
Ta obudowa siedzi na 4 zatrzaskach. Jeżeli już musisz zajrzeć do środka ale nie widzę możliwości żeby fabryka nie dała żelu na terminale bo te złącze właśnie tak jest uszczelnienie. To z czym się meczysz to obudowa która zapewnia ip40 więc o żadnym zabezpieczeniu przed wilgocią przez nią nie może być mowy.
Żelu kamerka tam nie zobaczysz
Żelu kamerka tam nie zobaczysz
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.
- Automat
- Posty: 4502
- Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
- Imię: Jan
- Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
- Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Wdzięczny: 21 razy
- Pomocny: 68 razy
-
- Posty: 332
- Rejestracja: 17 sie 2014, 12:50
- Imię: Jacek
- Auto: Astra H
- Silnik: Z16XEP+LPG
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Katowice
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 1 raz
hej, kupiłem cewkę Meyle.. narazie wygląda że problem z wypadaniem zapłonu zniknął dzięki...deodekabokat pisze: ↑25 lip 2019, 10:24Też miałbym zagwozdkę ale chyba lepiej przycelować w jakieś Meyle bo cena podobna, ale nie doradzam, za dużo się na to patrzę codziennie w robocie i lipę wciska się już wszędzie.
- Automat
- Posty: 4502
- Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
- Imię: Jan
- Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
- Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Wdzięczny: 21 razy
- Pomocny: 68 razy
- topiq77
- Posty: 2083
- Rejestracja: 21 lip 2018, 18:49
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H HB 5D
- Silnik: Z18XE
- Rocznik: 2005
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Puławy
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 81 razy
Janku, ale co to nam ma pokazać? Jak się ogarnę po południu to Ci wkleję średnie zużycie na dystansie ok. 1750 km komp pokazał 7,7 l/100 km. Muszę jeszcze pospisywać dane z tankowań LPG i odjąć ostatnie 50 km przejechane na Pb, żeby trochę mapy ogarnąć i korekty z 12%, oraz zatankować LPG do pełna. Dopiero później wyliczę ile realnie spaliłem LPG na tej trasie.
Jadąc A1 w niektórych momentach miewałem spalanie wg kompa poniżej 5 l/100 km a bywały i odcinki powyżej 11 l/100 km Minimalna 140 km/h miejscami trzeba było wyprzedzić maruderów wskakiwało nieco więcej i spalanie również wzrastało. Co ciekawe, przed wyjazdem na urlop na jakiejś górce zapaliła mi się lampka poziomu oleju. Sprawdzałem to miałem dokładnie pół bagnetu. Na wszelki wypadek dolałem ok. 200 ml. Przez cała trasę aż do dziś lampka poziomu mi się nie zapaliła. Znajdę płaski teren to sprawdzę ile jest na bagnecie. Ale wygląda na to, że oleju to raczej bardzo nie bierze. Owszem ma jak najbardziej prawo wziąć na autostradzie, a przejechałem A1 ponad 100 km, drugie 100 km A2 + S7 + kawałeczek S6.
Przy okazji będąc w Gdyni u szwagra, obejrzałem jego Zafirę z Z18XER. Co on z tym silnikiem zrobił... Dymi mu na siwo, woda mu z rury kapie, zapłony wypadają. Co ciekawe płynu chłodniczego mu nie ubywa. Zostawiłem mu wytyczne do sprawdzenia silnika. Pytam go jaki olej leje, a ten mi że 10W40 czasem 15W... Ręce mi opadły. Pewnie ktoś mu powiedział, że jak zaleje taki to mu wycieki się zmniejszą. Takie duże miasto jak Gdynia a mechanicy gorsi jak na jakiejś małej miejscowości. Co się z tymi warsztatami dzieje...
Jadąc A1 w niektórych momentach miewałem spalanie wg kompa poniżej 5 l/100 km a bywały i odcinki powyżej 11 l/100 km Minimalna 140 km/h miejscami trzeba było wyprzedzić maruderów wskakiwało nieco więcej i spalanie również wzrastało. Co ciekawe, przed wyjazdem na urlop na jakiejś górce zapaliła mi się lampka poziomu oleju. Sprawdzałem to miałem dokładnie pół bagnetu. Na wszelki wypadek dolałem ok. 200 ml. Przez cała trasę aż do dziś lampka poziomu mi się nie zapaliła. Znajdę płaski teren to sprawdzę ile jest na bagnecie. Ale wygląda na to, że oleju to raczej bardzo nie bierze. Owszem ma jak najbardziej prawo wziąć na autostradzie, a przejechałem A1 ponad 100 km, drugie 100 km A2 + S7 + kawałeczek S6.
Przy okazji będąc w Gdyni u szwagra, obejrzałem jego Zafirę z Z18XER. Co on z tym silnikiem zrobił... Dymi mu na siwo, woda mu z rury kapie, zapłony wypadają. Co ciekawe płynu chłodniczego mu nie ubywa. Zostawiłem mu wytyczne do sprawdzenia silnika. Pytam go jaki olej leje, a ten mi że 10W40 czasem 15W... Ręce mi opadły. Pewnie ktoś mu powiedział, że jak zaleje taki to mu wycieki się zmniejszą. Takie duże miasto jak Gdynia a mechanicy gorsi jak na jakiejś małej miejscowości. Co się z tymi warsztatami dzieje...