Remont silnika Z18XE
- Automat
- Posty: 4511
- Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
- Imię: Jan
- Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
- Silnik: Z18XE,125 KM,288kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Wdzięczny: 21 razy
- Pomocny: 68 razy
Re: Remont silnika Z18XE
xxxxx
Ostatnio zmieniony 13 lip 2021, 23:06 przez Automat, łącznie zmieniany 1 raz.
- deodekabokat
- Posty: 3653
- Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H
- Silnik: Z18XE ?KM 400kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: BI
- Wdzięczny: 26 razy
- Pomocny: 184 razy
simtec 71.6 ma zakres korekt ~±25% około bo na minus chyba przecinki mniej. Korekty lecą na mieście w jedno a na trasie w drugie = mapy się mijają. Przy dużych ubytkach długa zmieni się już po kilku kilometrach. Żywa, typowa całeczka.
Kup sobie jakiś badziwny interfejs na ftdi lub prolifiku. Będzie ci rozrłączał, bo musiałbyś masy separować ale wszystko odczytasz, jak starczy odwagi to nawet zmienisz, nie musisz za gazownika robić roboty jak nie czujesz się na siłach i nie wiesz co z kasą robić. Jeżdżąc na benzynie korekt nie wyprostujesz bo w końcu i tak przełączysz na gaz. Jeżeli sonda oscyluje ładnie to nie ma się co dygać że jest stara, Zresztą ten sterownik pilnuje tak bardzo wszystkiego i jest tak wrażliwy na cokolwiek że zaraz cię poczęstuje p0170 albo p0133 i w kosmos nie odlecisz a motor ci się na śrubki nie rozkręci
Kup sobie jakiś badziwny interfejs na ftdi lub prolifiku. Będzie ci rozrłączał, bo musiałbyś masy separować ale wszystko odczytasz, jak starczy odwagi to nawet zmienisz, nie musisz za gazownika robić roboty jak nie czujesz się na siłach i nie wiesz co z kasą robić. Jeżdżąc na benzynie korekt nie wyprostujesz bo w końcu i tak przełączysz na gaz. Jeżeli sonda oscyluje ładnie to nie ma się co dygać że jest stara, Zresztą ten sterownik pilnuje tak bardzo wszystkiego i jest tak wrażliwy na cokolwiek że zaraz cię poczęstuje p0170 albo p0133 i w kosmos nie odlecisz a motor ci się na śrubki nie rozkręci
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.
- Automat
- Posty: 4511
- Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
- Imię: Jan
- Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
- Silnik: Z18XE,125 KM,288kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Wdzięczny: 21 razy
- Pomocny: 68 razy
- deodekabokat
- Posty: 3653
- Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H
- Silnik: Z18XE ?KM 400kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: BI
- Wdzięczny: 26 razy
- Pomocny: 184 razy
Ftdi i prolific na telefon? Próbowałeś hostem telefonu to odpalić? Cienko to widzę. Raczej szukaj czegoś na USB lub bluetooth, ceny znikome na pewno taniej niż latać na pb i patrzeć na korekty
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.
- Automat
- Posty: 4511
- Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
- Imię: Jan
- Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
- Silnik: Z18XE,125 KM,288kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Wdzięczny: 21 razy
- Pomocny: 68 razy
- topiq77
- Posty: 2101
- Rejestracja: 21 lip 2018, 18:49
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H HB 5D
- Silnik: Z18XE
- Rocznik: 2005
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Puławy
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 82 razy
@@mk5 Klikawa stanowcze nie. @deodekabokat Interfejs już dawno mam, super chodzi z Tabletem Durabook R11, kabel 4 m z zabezpieczeniem. Bezprzewodowe zbyt zawodne.
Janku, z korektami pewnie jest tak, że jak nie musi jej zmieniać, to pozostaje ta sama co była. Być może dlatego u mnie tak je wolno zmienia. LPG zawsze te korekty rozwali, dlatego ludzie stroją na AFR, by jak najbliżej Pb instalację skalibrować. No ale o LPG OT tu nie będę robił.
Został mi pomiar kompresji i będę mógł wyciągnąć jakieś wnioski o kondycji mojej jednostki. Póki co wszystko wskazuje, że jest bardzo dobra
Z ciekawości zadzwoniłem do ASO żeby wyliczyli mi cenę za wymianę rozrządu. Cena już ustalona na 1100 zł z pompą wody + koncentrat chłodniczy i pasek osprzętu. U moich mechaniorów wyjdzie około 700 zł ze wszystkim. Co prawda mają promo dla Astry G, Vectry C 899 zł z tym silnikiem, Zafiry B ale bez pompy wody, więc dodając koszt pompy wyjdzie te 1100 zł. Jak na ASO to nawet tragedii nie ma. Ale chłopaki z TIM-CARu zrobią to tak samo i taniej
Janku, z korektami pewnie jest tak, że jak nie musi jej zmieniać, to pozostaje ta sama co była. Być może dlatego u mnie tak je wolno zmienia. LPG zawsze te korekty rozwali, dlatego ludzie stroją na AFR, by jak najbliżej Pb instalację skalibrować. No ale o LPG OT tu nie będę robił.
Został mi pomiar kompresji i będę mógł wyciągnąć jakieś wnioski o kondycji mojej jednostki. Póki co wszystko wskazuje, że jest bardzo dobra
Z ciekawości zadzwoniłem do ASO żeby wyliczyli mi cenę za wymianę rozrządu. Cena już ustalona na 1100 zł z pompą wody + koncentrat chłodniczy i pasek osprzętu. U moich mechaniorów wyjdzie około 700 zł ze wszystkim. Co prawda mają promo dla Astry G, Vectry C 899 zł z tym silnikiem, Zafiry B ale bez pompy wody, więc dodając koszt pompy wyjdzie te 1100 zł. Jak na ASO to nawet tragedii nie ma. Ale chłopaki z TIM-CARu zrobią to tak samo i taniej
- deodekabokat
- Posty: 3653
- Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H
- Silnik: Z18XE ?KM 400kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: BI
- Wdzięczny: 26 razy
- Pomocny: 184 razy
@@topiq77
Wystrojenie na szerokopasmowej da tyle co na tą chwilę bo sterownik i tak się pogoni do twojej sondy. Dać może to tyle że do myślenia że twoja sonda już kiepska jest. dobrym pomysłem jest zebranie mapy korekt np przez logi w torque zrobienie wykresu 3d obroty/obciążenie/STFT+LTFT i tak wrzucić do instalacji poprzez podnoszenie odpowiednich punktów. I tak chyba zrobię jak się uporam z kilkoma innymi problemami. Jedyny problem to taki że obciążenie w samochodzie jest liczone wg innych sensorów niż w MAP w LPG i będzie przesunięcie ale jakoś to skoreluję łapiąć kilka pkt manualnie z pomocą np syna w danej chwili ECU PB vs ECU LPG, jak się uda dam znać.
Interfejs. Powiem Ci że przeszedłem przez kilka kablowych i każdy w końcu mi się urywał przy wysokich obrotach. Kiepski i dobry i wpadłem na to że problem w masach. Koniec końców ukleiłem sobie z kabla z wtyczką od lambdy do fiata (taki sam AMP 4p) plus stabilizatora 5V i wirtualnego coma na BT za $2 interfejs i od tej pory super i na kompie i na telefonie. No ale to głownie problem pojawia się jak się chce jakieś logi robić. Do zmiany parametrów wystarczy bo wtedy przeważnie auto pyka na wolnych obrotach tylko kable trzeba ciągać a ten bt jak wsadziłem po zakupie to jeszcze nie wyjąłem, instalacja odcina mu zasilanie 15 min po zgaszeniu zapłonu więc nie żre aku.
1100 za rozrząd. jpd, to taki mały remont silnika wychodzi. i tak np co 4 lata. No ale w łańcuchach wcale nie jest lepiej bo wbrew pozorom też go trzeba w różnych makrach wymienić (jak nie wszystkich) a pompa wody też tam wieczna nie jest. W BMW wymiana łańcucha nie ogarniesz za 1100 o nie.
Wystrojenie na szerokopasmowej da tyle co na tą chwilę bo sterownik i tak się pogoni do twojej sondy. Dać może to tyle że do myślenia że twoja sonda już kiepska jest. dobrym pomysłem jest zebranie mapy korekt np przez logi w torque zrobienie wykresu 3d obroty/obciążenie/STFT+LTFT i tak wrzucić do instalacji poprzez podnoszenie odpowiednich punktów. I tak chyba zrobię jak się uporam z kilkoma innymi problemami. Jedyny problem to taki że obciążenie w samochodzie jest liczone wg innych sensorów niż w MAP w LPG i będzie przesunięcie ale jakoś to skoreluję łapiąć kilka pkt manualnie z pomocą np syna w danej chwili ECU PB vs ECU LPG, jak się uda dam znać.
Interfejs. Powiem Ci że przeszedłem przez kilka kablowych i każdy w końcu mi się urywał przy wysokich obrotach. Kiepski i dobry i wpadłem na to że problem w masach. Koniec końców ukleiłem sobie z kabla z wtyczką od lambdy do fiata (taki sam AMP 4p) plus stabilizatora 5V i wirtualnego coma na BT za $2 interfejs i od tej pory super i na kompie i na telefonie. No ale to głownie problem pojawia się jak się chce jakieś logi robić. Do zmiany parametrów wystarczy bo wtedy przeważnie auto pyka na wolnych obrotach tylko kable trzeba ciągać a ten bt jak wsadziłem po zakupie to jeszcze nie wyjąłem, instalacja odcina mu zasilanie 15 min po zgaszeniu zapłonu więc nie żre aku.
1100 za rozrząd. jpd, to taki mały remont silnika wychodzi. i tak np co 4 lata. No ale w łańcuchach wcale nie jest lepiej bo wbrew pozorom też go trzeba w różnych makrach wymienić (jak nie wszystkich) a pompa wody też tam wieczna nie jest. W BMW wymiana łańcucha nie ogarniesz za 1100 o nie.
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.
- Automat
- Posty: 4511
- Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
- Imię: Jan
- Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
- Silnik: Z18XE,125 KM,288kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Wdzięczny: 21 razy
- Pomocny: 68 razy
- topiq77
- Posty: 2101
- Rejestracja: 21 lip 2018, 18:49
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H HB 5D
- Silnik: Z18XE
- Rocznik: 2005
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Puławy
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 82 razy
Janku, są podatne na zakłócenia, zresztą nie spotkałem się z bezprzewodowym interfejsem do Lovato Smart. Kabel to jednak kabel.
Ciekawostka, jak już na Pb doprowadziłem korekty do normalności to nawet na LPG silnik rwie do przodu i nagle szarpania znikły na niskich obrotach. A temperatura dziś powietrza ponad 25 st. była, przy 7-10% ładnie poszarpywało. Najgorszym moim wrogiem jest brak czasu. A jak już go mam to lecę na ryj i nie mam głowy do łamigłówek. Byle do urlopu i może w końcu powalczymy. Tymczasem trzeba zrobić zawieszenie i ręczny. Ale to już jak zdrowie wróci. No 1100 zł to prawie połowa remontu Janka. Ale oni tam mają 1 roboczogodzinę coś ponad 250 zł.
Ciekawostka, jak już na Pb doprowadziłem korekty do normalności to nawet na LPG silnik rwie do przodu i nagle szarpania znikły na niskich obrotach. A temperatura dziś powietrza ponad 25 st. była, przy 7-10% ładnie poszarpywało. Najgorszym moim wrogiem jest brak czasu. A jak już go mam to lecę na ryj i nie mam głowy do łamigłówek. Byle do urlopu i może w końcu powalczymy. Tymczasem trzeba zrobić zawieszenie i ręczny. Ale to już jak zdrowie wróci. No 1100 zł to prawie połowa remontu Janka. Ale oni tam mają 1 roboczogodzinę coś ponad 250 zł.