Remont silnika Z18XE
: 25 kwie 2016, 10:36
Cześć,
posiadam Astrę H z 2005r. z silnikiem Z18XE, instalacją LPG oraz przebiegiem 175k
Niestety borykam się z chyba dość powszechnym problemem dużego poboru oleju, ostatnio na trasie Wrocłąw-Warszawa w 2 strony (czyli ok 700km z czego 600 po drogach ekspresowych i autostradach) silnik wypił mi ~1L oleju co daje jakieś 1.5L/1000km.
Olej bierze jedynie powyżej pewnych obrotów (od ok 3-3.5 tys.), w mieście czy jeździe pozamiejskiej do 100kmph nie bierze ani kropelki, silnik nie wykazuje ubytków mocy ani dynamiki. Jedynie obroty na wolnych falują, ale to pewnie kwestia przepustnicy/krokowca.
Domyślam się, że do wymiany są uszczelniacze zaworowe oraz pierścienie tłokowe, ale co warto zrobić oprócz tego tak, abym bez problemów przejeździł tym autem 3-4 lata (czyli jakieś 60-80k) jednocześnie nie idąc w ogromne koszta? Honowanie cylindów? Wymiana tłoków?
Może warto zrobić wcześniej dodatkową diagnostykę typu próba olejowa czy coś?
Może przy okazji ktoś robił takie rzeczy w tym silniku i wie z jakimi kosztami się liczyć?
Za uszczelniacze i pierścienie zmieszczę się w 1500zł?
Z góry dzięki za pomoc
posiadam Astrę H z 2005r. z silnikiem Z18XE, instalacją LPG oraz przebiegiem 175k
Niestety borykam się z chyba dość powszechnym problemem dużego poboru oleju, ostatnio na trasie Wrocłąw-Warszawa w 2 strony (czyli ok 700km z czego 600 po drogach ekspresowych i autostradach) silnik wypił mi ~1L oleju co daje jakieś 1.5L/1000km.
Olej bierze jedynie powyżej pewnych obrotów (od ok 3-3.5 tys.), w mieście czy jeździe pozamiejskiej do 100kmph nie bierze ani kropelki, silnik nie wykazuje ubytków mocy ani dynamiki. Jedynie obroty na wolnych falują, ale to pewnie kwestia przepustnicy/krokowca.
Domyślam się, że do wymiany są uszczelniacze zaworowe oraz pierścienie tłokowe, ale co warto zrobić oprócz tego tak, abym bez problemów przejeździł tym autem 3-4 lata (czyli jakieś 60-80k) jednocześnie nie idąc w ogromne koszta? Honowanie cylindów? Wymiana tłoków?
Może warto zrobić wcześniej dodatkową diagnostykę typu próba olejowa czy coś?
Może przy okazji ktoś robił takie rzeczy w tym silniku i wie z jakimi kosztami się liczyć?
Za uszczelniacze i pierścienie zmieszczę się w 1500zł?
Z góry dzięki za pomoc