Remont silnika Z18XE
- Automat
- Posty: 4502
- Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
- Imię: Jan
- Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
- Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Wdzięczny: 21 razy
- Pomocny: 68 razy
Re: Remont silnika Z18XE
xxxxx
Ostatnio zmieniony 13 lip 2021, 20:30 przez Automat, łącznie zmieniany 1 raz.
- topiq77
- Posty: 2083
- Rejestracja: 21 lip 2018, 18:49
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H HB 5D
- Silnik: Z18XE
- Rocznik: 2005
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Puławy
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 81 razy
Jak mają dobrego silnikowca to powinien przemierzyć wałki. Przy okazji samoregulatory też warto sprawdzić jak już wszystko będzie na wierzchu. Krzywka sama z siebie się nie wyciera, być może że samoregulator pracuje niewłaściwie. Nigdy nie wiemy na czym sąsiad zza zachodniej granicy jeździł i ile km. Może zalewa jak mój ojciec raz na całe użytkowanie auta jakiegoś longlife i nie wymienia, bo robi przebiegi 2-3 tyś. km na rok. Nawet się boję zapytać co zalał... Ale Audi A3 1.8 to chyba dość odporny ma silnik. I skubany nawet checka nie miał przez te kilka lat jak go ma.
Ja robię po mieście około 8 tyś. rocznie od czasu do czasu na trasę do Lublina czy rodziców 150 km ode mnie. No i jakiś urlop raz w roku coś dalej. Mimo to i tak wymieniam co roku. Patrząc po zapyleniu powietrza pod moją firmą, to chyba i filtr powietrza zacznę zmieniać co roku albo i co pół.
Być może wałek jest ok, tylko samoregulator nie odbija na czas bo zapieczony i stąd ten stuk. Komplet samoregulatorów to spory wydatek, ale chyba wystarczy jeden jakby co wymienić ten uszkodzony. Albo go rozruszać, o ile nie jest dobity i trzyma wymiary. Wszystko okaże się pod rozbiórce. Ech jak mi garażu brakuje...
Ja robię po mieście około 8 tyś. rocznie od czasu do czasu na trasę do Lublina czy rodziców 150 km ode mnie. No i jakiś urlop raz w roku coś dalej. Mimo to i tak wymieniam co roku. Patrząc po zapyleniu powietrza pod moją firmą, to chyba i filtr powietrza zacznę zmieniać co roku albo i co pół.
Być może wałek jest ok, tylko samoregulator nie odbija na czas bo zapieczony i stąd ten stuk. Komplet samoregulatorów to spory wydatek, ale chyba wystarczy jeden jakby co wymienić ten uszkodzony. Albo go rozruszać, o ile nie jest dobity i trzyma wymiary. Wszystko okaże się pod rozbiórce. Ech jak mi garażu brakuje...
- Automat
- Posty: 4502
- Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
- Imię: Jan
- Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
- Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Wdzięczny: 21 razy
- Pomocny: 68 razy
- nismo
- Posty: 3672
- Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
- Imię: Michał
- Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
- Silnik: b14net & z18xe
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 141 razy
Uszkodzenie pomiędzy cylindrami często jest spowodowane przegrzaniemNadal jest zagadką dlaczego silnik stukał i dlaczego padła uszczelka
Tutaj masz porównanie jak chodzą moje z18xe, silnik zimny
[External Link Removed for Guests]
Uszczelki padają różnie , materiał, żywotność , wpływ może być też LPG. Moj mechanik kiedys mi opowiadał że nie ma na to reguły, tak samo jak obecne łańcuszki rozrządu częściej padają od pasków.
- topiq77
- Posty: 2083
- Rejestracja: 21 lip 2018, 18:49
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H HB 5D
- Silnik: Z18XE
- Rocznik: 2005
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Puławy
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 81 razy
To mój podobnie jak @nismo cyka + postukiwanie wtrysków LPG KP lovato.
Skoro głowica do całkowitej renowacji, to może i znajdą tam powód stukania. Mam nadzieję, że się pochwalą czy coś znaleźli istotnego.
Skoro głowica do całkowitej renowacji, to może i znajdą tam powód stukania. Mam nadzieję, że się pochwalą czy coś znaleźli istotnego.
- Automat
- Posty: 4502
- Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
- Imię: Jan
- Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
- Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Wdzięczny: 21 razy
- Pomocny: 68 razy
Powiem tak , tragedii nie ma. Przydała by sie płukanka silnika przy wymianie oleju bo long life zrobił swoje, ale ogólnie rzecz biorąc panewki , klawiatura ładnie wygląda. Nawet ryski po honownicy jeszcze widoczne na cylindrach , silniczek zdrowy jeszcze
- Automat
- Posty: 4502
- Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
- Imię: Jan
- Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
- Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Wdzięczny: 21 razy
- Pomocny: 68 razy
- topiq77
- Posty: 2083
- Rejestracja: 21 lip 2018, 18:49
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H HB 5D
- Silnik: Z18XE
- Rocznik: 2005
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Puławy
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 81 razy
Ładnie jest. Trochę czyszczenia z nagaru i osadów z oleju. Ciekawe jak główne panewki? Zrobią na tip-top i będzie szemrał. Nim części przyjdą i głowica wróci jest czas by ten syf wymyć. Liniałem blok przelecieć. Następne 200 tyś. pojeździ.