Remont silnika Z18XE

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4502
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

Re: Remont silnika Z18XE

#131

Nieprzeczytany post autor: Automat »

xxxxx
Ostatnio zmieniony 13 lip 2021, 20:32 przez Automat, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
nismo

Astro-maniak
Posty: 3670
Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
Imię: Michał
Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
Silnik: b14net & z18xe
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 141 razy

#132

Nieprzeczytany post autor: nismo »

W eksploatacji pod moim butem to nie było możliwie.Auto innych kierowców w tym czasie nie miało.
Ta koncepcja uszkodzenia uszczelki totalnie odpada.
Przegrzać można nawet jazda miejska, masz lpg. Nieumiejętny servis i przez 40tys można spokojnie załatwić uszczelkę.

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4502
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

#133

Nieprzeczytany post autor: Automat »

xxxxx
Ostatnio zmieniony 13 lip 2021, 20:32 przez Automat, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
nismo

Astro-maniak
Posty: 3670
Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
Imię: Michał
Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
Silnik: b14net & z18xe
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 141 razy

#134

Nieprzeczytany post autor: nismo »

Janie, przegranie poprzez uboga mieszankę nie ma nic wspólnego z temperatura, wetylatorem czy staniem w korku. Mozesz miec idealna temperature cieczy a przegrzać go w tym miejscu. spotkałem się z identycznym przypadkiem wypalona uszczelka pomiędzy 3 a 4 cylindrem, brak diagnozy i po założeniu uszczelki następny był wypalony zawór. Następna wymiana uszczelki, zaworu i serwisu lpg skutkowało ze auto jeździ do dziś.
Zwróć uwagę na przerwę w uszczelce między cylindrami 4 i 3.Widzisz coś przegrzanego ?
Niejednokrotnie tak własnie wyglądała uszczelka po ubogiej, kwestia jak długo walczyła ale nie zawsze wygląda to na oczywistne i spektakularnie

Nie twierdze ze to jest powód ale nie bagatelizował bym bo takie uszkodzenie nie powstaje poprzez normalne warunki pracy silnika i eksploatacje

Ponadto nie irytuj sie bo wydaje mi sie ze ten watek jest po to aby gdybać i dyskutować?

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4502
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

#135

Nieprzeczytany post autor: Automat »

xxxxx
Ostatnio zmieniony 13 lip 2021, 20:33 przez Automat, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4502
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

#136

Nieprzeczytany post autor: Automat »

xxxxx
Ostatnio zmieniony 13 lip 2021, 20:33 przez Automat, łącznie zmieniany 1 raz.

Usunięty użytkownik 861235

#137

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 861235 »

Sorry, trochę się z myślami rozpędziłem po drinku, jak to Ja, upss.

Wracamy do tematu.

Możliwe, ale jest biały koks na 4 garze na zaworach wydechowych, może coś wtryskiwacz LPG nie domagał i to 4 gar był za gorący.
No widać że inaczej chodził.
Ten koks to z oleju chyba i dużej temperatury.

Głowica na pewno trochę oleju puszczała zaworami widać, no normalne w sumie zużycie.
Prowadnice, uszczelniacze i same zawory.

Trochę jest zalepiony silnik na dole jakby kiedyś kiedyś dawno temu ktoś przespał z jedną wymianę oleju, poprzedni kierownik.
Albo kiepski olej był.

Generalnie motor zdaje się być w bardzo dobrej kondycji.
Nawet pierścienie nie były jakoś strasznie zalepione.

Dodano po 3 minutach 32 sekundach:
Chociaż biały koks to płyn chłodniczy zazwyczaj.
Przedmuchu do płynu nie było przecież ?

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4502
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

#138

Nieprzeczytany post autor: Automat »

xxxxx
Ostatnio zmieniony 13 lip 2021, 20:33 przez Automat, łącznie zmieniany 1 raz.

Jaceks

Astro-maniak
Posty: 332
Rejestracja: 17 sie 2014, 12:50
Imię: Jacek
Auto: Astra H
Silnik: Z16XEP+LPG
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Katowice
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 1 raz

#139

Nieprzeczytany post autor: Jaceks »

Automat pisze:
18 kwie 2019, 12:52
"Przespałem się" z tematem,a rano pomyślałem sobie tak:
Niewłaściwie przykręcona głowica spowodowała naprężenia w tej strefie uszczelki(najmniejsza szerokość uszczelki), które atakowane spalaniem paliwa w obu sąsiadujących cylidrach doprowadziły do mikro/makro naruszenia struktury uszczelki a w konsekwencji do jej pęknięcia.Resztę roboty(szczelinę w uszczelce) zrobiły spaliny przy spalaniu paliwa(gazu LPG).W mojej ocenie zawinił mechanik.Miał drugie podejście do uszczelki i nie wymienił śrub na nowe-to jest fakt.
To może być trafna diagnoza, miałem podobnie tyle że mnie UPG wytrzymała 20 tys km :) Ewidentnie zawinił mechanik, źle poskręcał... heh po drodze to nawet mi inny mechanik dokręcał śrubki przy głowicy bo były luzy i klepało :/ zgroza... a tak się chwalili jacy to są dobrzy. na dzisiaj warsztat się zwinął więc nie ma gdzie składać reklamacji.

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4502
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

#140

Nieprzeczytany post autor: Automat »

xxxxx
Ostatnio zmieniony 13 lip 2021, 20:34 przez Automat, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ