Z18XER falowanie po rozruchu na zimnym, dławienie
- matek93
- Posty: 259
- Rejestracja: 27 sie 2015, 22:57
- Imię: Mateusz
- Auto: Astra J
- Silnik: A16LET
- Rocznik: 2011
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Częstochowa
- Pomocny: 1 raz
Z18XER falowanie po rozruchu na zimnym, dławienie
Mam od jakiegoś czasu problem. Po nocy jak odpalam auto, od razu jakby wchodzi na obroty bez ssania, na 1-2 sek, czyli tak koło 700-800, poczym zaczyna telepać autem i podskakuja obroty na 1000-1200, po chwili spadają do 700-800 telepie i znowu w góre i tak w kółko aż się silnik rozgrzeje ze 2-3 min, po chwili sie stabilizuje mniej więcej koło 1000-1200 wachluje. Dodatkowo przy ruszaniu ewidentnie go dławi, 2 tys obr, przy normalnej próbie ruszenia bardzo spadają obroty i trzeba delikatnie bardzo sprzęgło puszczać i więcej gazu dać. Problem występuje tylko po nocy, po jakimś co najmniej 5-6h spoczynku i tylko na BP ( mam LPG, od razu po przełączeniu na LPG problem znika). tak jak na filmiku [External Link Removed for Guests]
Dodam że miałem ostatnio problem z rozruchem ogólnie, nie chciał wcale odpalić, okazało się że było słabe ciśnienie z pompy paliwa, i jakaś uszczelka przy pompie poszła, wymienili i odpala normalnie ale falowanie dalej jest. Czyściłem przepustnice, resetowałem ECU, nic to nie pomaga. Ktoś coś pomoże ? Świece mają koło 8tys, cewka 6tys. Auto po zmianie kół faz rozrządu i elektrozaworów.
Dodam że miałem ostatnio problem z rozruchem ogólnie, nie chciał wcale odpalić, okazało się że było słabe ciśnienie z pompy paliwa, i jakaś uszczelka przy pompie poszła, wymienili i odpala normalnie ale falowanie dalej jest. Czyściłem przepustnice, resetowałem ECU, nic to nie pomaga. Ktoś coś pomoże ? Świece mają koło 8tys, cewka 6tys. Auto po zmianie kół faz rozrządu i elektrozaworów.
-
- Posty: 91
- Rejestracja: 26 lut 2016, 17:41
- Imię: Wojciech
- Auto: Astra G
- Silnik: X14XE
- Województwo: lubelskie
- matek93
- Posty: 259
- Rejestracja: 27 sie 2015, 22:57
- Imię: Mateusz
- Auto: Astra J
- Silnik: A16LET
- Rocznik: 2011
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Częstochowa
- Pomocny: 1 raz
si, mam opcoma także czesto podpinam. najczęściej mam błąd p0170 ubogi wydech, byłem u gazownika,zmienił to teraz mam ten sam błąd tylko bogaty wydech... ale problem występuje tylko na benz, i przez chwile dopóki nie przegazuje go przez chwile. na gazie jest ok
-
- Posty: 1050
- Rejestracja: 29 mar 2012, 21:02
- Imię: Przemek
- Auto: Golf VII
- Województwo: małopolskie
- Pomocny: 1 raz
Luzy zaworowe kiedy sprawdzane ? Jaki przebieg ? Ile z tego na Lpg ?
Zapraszam do kontaktu: ppitek@tlen.pl
- matek93
- Posty: 259
- Rejestracja: 27 sie 2015, 22:57
- Imię: Mateusz
- Auto: Astra J
- Silnik: A16LET
- Rocznik: 2011
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Częstochowa
- Pomocny: 1 raz
silnik po remoncie, nowe zawory, popychacze szklanki uszczelniacze wszystko, jakieś 10tys km temu ale nie było tego po naprawie, dopiero mam to od jakiś 2 msc
-
- Posty: 1050
- Rejestracja: 29 mar 2012, 21:02
- Imię: Przemek
- Auto: Golf VII
- Województwo: małopolskie
- Pomocny: 1 raz
Układ zapłonowy do sprawdzenia. Odpalenie awaryjne na LPG jest OK ? Sprawdź to. Być moze wtryski leją benzynowe, lub jest problem z pierścieniami. Silnik dłubany, więc ciężko doradzić cos typowego.
Zapraszam do kontaktu: ppitek@tlen.pl
- matek93
- Posty: 259
- Rejestracja: 27 sie 2015, 22:57
- Imię: Mateusz
- Auto: Astra J
- Silnik: A16LET
- Rocznik: 2011
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Częstochowa
- Pomocny: 1 raz
na lpg nie mam możliwości odpalenia niestety. problem występuje tylko po nocy, po długim postoju. Kiedyś miałem podobnie, ale pomogło czyszczenie przepustnicy. teraz wyczyściłem i bez zmiany. chciałem adaptacje zrobić opcomem ale nie moge wejść w opcje dodatkowe żeby skasować wartości wyuczone, jedynie moge reset ecu
- Lenovo12
- Posty: 288
- Rejestracja: 07 sie 2014, 23:02
- Auto: Opel Astra J
- Silnik: 1.6T
- Województwo: śląskie
-
- Posty: 213
- Rejestracja: 18 lut 2014, 19:21
- Auto: Astra H
- Silnik: Z14XEP
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Tu nie ma żadnego silnika krokowego, jest elektroniczna przepustnica odpowiedzialna za utrzymanie obrotów. A czy u Ciebie przepustnica się nie adaptuje sama jak w moim z14xep? TIS mówi, aby po czyszczeniu, odpięciu aku itp. włączyć zapłon, poczekać około minuty wtedy sterownik sam zaadaptuje przepustnicę. U mnie tak to działa, słyszę jak otwiera ją i zamyka w celu odczytu skrajnych nastaw. Jak coś to napisz mi VIN na priv to jutro wieczorem mogę zerknąć w TIS jak to jest w w Twoim silniku z adaptacją przepustnicy.