Wymiana rozrządu z14xep

Awatar użytkownika
domel2

Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 29 mar 2016, 11:17
Imię: Robert
Auto: Astra H
Silnik: 1.4
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mysiadło

Wymiana rozrządu z14xep

#21

Nieprzeczytany post autor: domel2 »

A na kiedy jest datowane to pismo?
Nie jestem prawnikiem ale jak byk jest to przyznanie się do tzw. "błędu" ze strony producenta i jest to podstawą do żądania wymiany na koszt ASO. Może być tylko jeszcze jeden myk, że będą się zasłaniać tzw. przedziałem produkcji - od nr vin do nr vin ("producent poinformował nas, że w pewnej liczbie samochodów.."). Tak czy inaczej dobre.

Awatar użytkownika
natkos

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 03 cze 2014, 10:09
Auto: Astra H
Silnik: Z14XEP
Województwo: łódzkie

#22

Nieprzeczytany post autor: natkos »

Ciekawe, które "vin" obejmuje ta usterka. Nigdy nie spotkałem się z tymi informacjami w necie a sporo się naszukałem dlaczego tak "tyka". Przypominam sobie, że sprowadzający pojazd mówił właśnie, że w DE powiedzieli coś o wadzie silnika.

Awatar użytkownika
wilukce

Astro-maniak
Posty: 67
Rejestracja: 02 sie 2013, 0:39
Imię: Łukasz
Auto: Astra H 2004
Silnik: Z14XEP
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Kozienice

#23

Nieprzeczytany post autor: wilukce »

domel2 pisze:QR_BBPOST A na kiedy jest datowane to pismo?

Właśnie nie jestem w stanie tego dokładnie ustalić. Na dokumencie nie ma daty. W książce serwisowej mam zapis długopisem, z którego wynika że rozrząd był wymieniany w 2011 roku przy przebiegu 91 000 km. Ale ten zapis wygląda jak dopisany przez właściciela a nie serwis. Nie chce mi się też wierzyć, że po 7 latach od produkcji samochodu wyszła by taka sprawa.....Dla mnie również jest to trochę zagadka. Nie mniej jednak w Z14XEP trzeba pilnować tego rozrządu bo coś jest może być na rzeczy. Pilnować mam na myśli wymienić na oryginał jak się chce jeszcze trochę pojeździć ;) Oczywiście jak są jakieś objawy.

Wymieniałem wczoraj olej i przy okazji rozmawiałem z dość doświadczonym mechanikiem. Wymieniał rozrząd w Z14XEP cztery razy 170 000 km najmniej miało jedno auto, reszta więcej. Wszystkie grzechotały na gorącym silniku. Grzechotanie na zimnym powoduje napinacz nota bene kolejny słaby punkt silnika. Jednak po napełnieniu się olejem grzechotanie ustaje. Nie jest to jeszcze powód do naprawy. Ale prawda jest taka, że ten rozrząd w Z14XEP to chyba jest mniej trwały niż niektóre paski ...
Ostatnio zmieniony 26 sty 2017, 20:09 przez wilukce, łącznie zmieniany 2 razy.
1. [External Link Removed for Guests] 1.4 16V 90KM 2004 (obecnie) 2. PEUGEOT 306 1.6 8V NFT 101KM 2001 (obecnie) 3. RENAULT SCENIC 1.9dCi 105KM 2003 (sprzedany) 4. MITSUBISHI GALANT 2.5 V6 + LPG 1999 (sprzedany) 5. RENAULT CLIO II 1.2 8V 56KM 1998 (sprzedany)

Awatar użytkownika
domel2

Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 29 mar 2016, 11:17
Imię: Robert
Auto: Astra H
Silnik: 1.4
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mysiadło

#24

Nieprzeczytany post autor: domel2 »

Dokładnie tak powiedział też mechanik który wymieniał rozrząd u mnie. Podkreślił że kontrola co 80 tys km.

A wracając do ew wymiany w ASP to dopóki nie ogłasza akcji serwisowej to się nie dowiemy jaki przedział VIN jest do wymiany. Myślę że każde zgłoszenie i choćby próba wymuszenia na ASO reakcji może przybliżyć do podjęcia decyzji o ogłoszeniu akcji serwisowej.

Awatar użytkownika
wilukce

Astro-maniak
Posty: 67
Rejestracja: 02 sie 2013, 0:39
Imię: Łukasz
Auto: Astra H 2004
Silnik: Z14XEP
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Kozienice

#25

Nieprzeczytany post autor: wilukce »

A dziś w motorze takie rzeczy piszą o Z14XEP... czy rzeczywiście ten silnik jest taki delikatny?
Obrazek
1. [External Link Removed for Guests] 1.4 16V 90KM 2004 (obecnie) 2. PEUGEOT 306 1.6 8V NFT 101KM 2001 (obecnie) 3. RENAULT SCENIC 1.9dCi 105KM 2003 (sprzedany) 4. MITSUBISHI GALANT 2.5 V6 + LPG 1999 (sprzedany) 5. RENAULT CLIO II 1.2 8V 56KM 1998 (sprzedany)

Awatar użytkownika
AgnieszkaG

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 18 mar 2017, 15:18
Imię: Agnieszka
Auto: opel Astra G Kombi
Silnik: Z14XEP
Województwo: mazowieckie

#26

Nieprzeczytany post autor: AgnieszkaG »

Dzień Dobry wszystkim,

Odziedziczyłam auto po śmierci taty - Opel Astra, silnik z14xep, przejechane niecałe 214 tysięcy, rocznik 2009, silnik 1,4 twinport.

Czy to oznacza rozrząd? Zamieszczam pliki z dźwiękami
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]

Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki. Jeśli będą jakieś pytania - postaram się na nie odpowiedzieć.
Pozdrawiam, Agnieszka

Awatar użytkownika
krystiano

Astro-maniak
Posty: 304
Rejestracja: 21 kwie 2015, 17:53
Imię: Krystian
Auto: Astra J 1.6T 218 KM 371,2 Nm
Silnik: A16LET
Rocznik: 2010
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Szczecin
Pomocny: 7 razy
Kontakt:

#27

Nieprzeczytany post autor: krystiano »

Pierwszy dźwięk przypomina taki który wydaje rozciągnięty łańcuch rozrządu. Identycznie miałem w corsie mojego teścia. Wymieniłem łańcuch i cisza. Z tym że na rozgrzanym silniku było jeszcze głośniej niż na zimnym. Ale dla pewności podjedź do mechanika by chociaż stetoskopem posłuchał skąd się wydobywa ów hałas. Tak przez Internet to nikt Ci tego nie zdjagnozuje. A jeśli nawet , to wydać parę stówek nie na to co trzeba mija się z celem.
161nt167

Awatar użytkownika
AgnieszkaG

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 18 mar 2017, 15:18
Imię: Agnieszka
Auto: opel Astra G Kombi
Silnik: Z14XEP
Województwo: mazowieckie

#28

Nieprzeczytany post autor: AgnieszkaG »

Dzięki, też po myśli chodzi mi rozrząd, chociaż specem ani mechanikiem nie jestem. wiem, że nie ma nieśmiertelnych rozrządów łańcuchowych, a ten ma już ponad 200k.
nie wiem jeszcze czy trzeba wymieniać cały rozrząd? Czy może lepiej dla spokojnej jazdy wymienić w całości czy tylko np. łańcuch. A jako kobieta klientka warsztatu mogę spodziewać się wielu atrakcji ;)
Dzięki :)
Ostatnio zmieniony 17 cze 2017, 17:27 przez AgnieszkaG, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
krystiano

Astro-maniak
Posty: 304
Rejestracja: 21 kwie 2015, 17:53
Imię: Krystian
Auto: Astra J 1.6T 218 KM 371,2 Nm
Silnik: A16LET
Rocznik: 2010
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Szczecin
Pomocny: 7 razy
Kontakt:

#29

Nieprzeczytany post autor: krystiano »

Wymieniamy cały rozrząd. Zresztą taki będziesz musiała zakupić - komplet i to dobrej firmy. Myślę że uczciwy mechanik za wymianę nie powinien wziąć więcej jak 400-500 pln + oczywiście części.
Jednak najpierw musisz dokładnie zdiagnozować czy hałas pochodzi od łańcucha.
161nt167

Awatar użytkownika
AgnieszkaG

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 18 mar 2017, 15:18
Imię: Agnieszka
Auto: opel Astra G Kombi
Silnik: Z14XEP
Województwo: mazowieckie

#30

Nieprzeczytany post autor: AgnieszkaG »

Wielkie dzięki. W środę melduję się u mechanika i zobaczymy. Dam znać.

ODPOWIEDZ