Wymiana rozrządu z14xep
- domel2
- Posty: 8
- Rejestracja: 29 mar 2016, 11:17
- Imię: Robert
- Auto: Astra H
- Silnik: 1.4
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mysiadło
Wymiana rozrządu z14xep
A na kiedy jest datowane to pismo?
Nie jestem prawnikiem ale jak byk jest to przyznanie się do tzw. "błędu" ze strony producenta i jest to podstawą do żądania wymiany na koszt ASO. Może być tylko jeszcze jeden myk, że będą się zasłaniać tzw. przedziałem produkcji - od nr vin do nr vin ("producent poinformował nas, że w pewnej liczbie samochodów.."). Tak czy inaczej dobre.
Nie jestem prawnikiem ale jak byk jest to przyznanie się do tzw. "błędu" ze strony producenta i jest to podstawą do żądania wymiany na koszt ASO. Może być tylko jeszcze jeden myk, że będą się zasłaniać tzw. przedziałem produkcji - od nr vin do nr vin ("producent poinformował nas, że w pewnej liczbie samochodów.."). Tak czy inaczej dobre.
- natkos
- Posty: 5
- Rejestracja: 03 cze 2014, 10:09
- Auto: Astra H
- Silnik: Z14XEP
- Województwo: łódzkie
Ciekawe, które "vin" obejmuje ta usterka. Nigdy nie spotkałem się z tymi informacjami w necie a sporo się naszukałem dlaczego tak "tyka". Przypominam sobie, że sprowadzający pojazd mówił właśnie, że w DE powiedzieli coś o wadzie silnika.
- wilukce
- Posty: 67
- Rejestracja: 02 sie 2013, 0:39
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra H 2004
- Silnik: Z14XEP
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Kozienice
domel2 pisze:QR_BBPOST A na kiedy jest datowane to pismo?
Właśnie nie jestem w stanie tego dokładnie ustalić. Na dokumencie nie ma daty. W książce serwisowej mam zapis długopisem, z którego wynika że rozrząd był wymieniany w 2011 roku przy przebiegu 91 000 km. Ale ten zapis wygląda jak dopisany przez właściciela a nie serwis. Nie chce mi się też wierzyć, że po 7 latach od produkcji samochodu wyszła by taka sprawa.....Dla mnie również jest to trochę zagadka. Nie mniej jednak w Z14XEP trzeba pilnować tego rozrządu bo coś jest może być na rzeczy. Pilnować mam na myśli wymienić na oryginał jak się chce jeszcze trochę pojeździć Oczywiście jak są jakieś objawy.
Wymieniałem wczoraj olej i przy okazji rozmawiałem z dość doświadczonym mechanikiem. Wymieniał rozrząd w Z14XEP cztery razy 170 000 km najmniej miało jedno auto, reszta więcej. Wszystkie grzechotały na gorącym silniku. Grzechotanie na zimnym powoduje napinacz nota bene kolejny słaby punkt silnika. Jednak po napełnieniu się olejem grzechotanie ustaje. Nie jest to jeszcze powód do naprawy. Ale prawda jest taka, że ten rozrząd w Z14XEP to chyba jest mniej trwały niż niektóre paski ...
Ostatnio zmieniony 26 sty 2017, 20:09 przez wilukce, łącznie zmieniany 2 razy.
1. [External Link Removed for Guests] 1.4 16V 90KM 2004 (obecnie) 2. PEUGEOT 306 1.6 8V NFT 101KM 2001 (obecnie) 3. RENAULT SCENIC 1.9dCi 105KM 2003 (sprzedany) 4. MITSUBISHI GALANT 2.5 V6 + LPG 1999 (sprzedany) 5. RENAULT CLIO II 1.2 8V 56KM 1998 (sprzedany)
- domel2
- Posty: 8
- Rejestracja: 29 mar 2016, 11:17
- Imię: Robert
- Auto: Astra H
- Silnik: 1.4
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mysiadło
Dokładnie tak powiedział też mechanik który wymieniał rozrząd u mnie. Podkreślił że kontrola co 80 tys km.
A wracając do ew wymiany w ASP to dopóki nie ogłasza akcji serwisowej to się nie dowiemy jaki przedział VIN jest do wymiany. Myślę że każde zgłoszenie i choćby próba wymuszenia na ASO reakcji może przybliżyć do podjęcia decyzji o ogłoszeniu akcji serwisowej.
A wracając do ew wymiany w ASP to dopóki nie ogłasza akcji serwisowej to się nie dowiemy jaki przedział VIN jest do wymiany. Myślę że każde zgłoszenie i choćby próba wymuszenia na ASO reakcji może przybliżyć do podjęcia decyzji o ogłoszeniu akcji serwisowej.
- wilukce
- Posty: 67
- Rejestracja: 02 sie 2013, 0:39
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra H 2004
- Silnik: Z14XEP
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Kozienice
A dziś w motorze takie rzeczy piszą o Z14XEP... czy rzeczywiście ten silnik jest taki delikatny?
1. [External Link Removed for Guests] 1.4 16V 90KM 2004 (obecnie) 2. PEUGEOT 306 1.6 8V NFT 101KM 2001 (obecnie) 3. RENAULT SCENIC 1.9dCi 105KM 2003 (sprzedany) 4. MITSUBISHI GALANT 2.5 V6 + LPG 1999 (sprzedany) 5. RENAULT CLIO II 1.2 8V 56KM 1998 (sprzedany)
- AgnieszkaG
- Posty: 3
- Rejestracja: 18 mar 2017, 15:18
- Imię: Agnieszka
- Auto: opel Astra G Kombi
- Silnik: Z14XEP
- Województwo: mazowieckie
Dzień Dobry wszystkim,
Odziedziczyłam auto po śmierci taty - Opel Astra, silnik z14xep, przejechane niecałe 214 tysięcy, rocznik 2009, silnik 1,4 twinport.
Czy to oznacza rozrząd? Zamieszczam pliki z dźwiękami
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki. Jeśli będą jakieś pytania - postaram się na nie odpowiedzieć.
Pozdrawiam, Agnieszka
Odziedziczyłam auto po śmierci taty - Opel Astra, silnik z14xep, przejechane niecałe 214 tysięcy, rocznik 2009, silnik 1,4 twinport.
Czy to oznacza rozrząd? Zamieszczam pliki z dźwiękami
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki. Jeśli będą jakieś pytania - postaram się na nie odpowiedzieć.
Pozdrawiam, Agnieszka
- krystiano
- Posty: 304
- Rejestracja: 21 kwie 2015, 17:53
- Imię: Krystian
- Auto: Astra J 1.6T 218 KM 371,2 Nm
- Silnik: A16LET
- Rocznik: 2010
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Szczecin
- Pomocny: 7 razy
- Kontakt:
Pierwszy dźwięk przypomina taki który wydaje rozciągnięty łańcuch rozrządu. Identycznie miałem w corsie mojego teścia. Wymieniłem łańcuch i cisza. Z tym że na rozgrzanym silniku było jeszcze głośniej niż na zimnym. Ale dla pewności podjedź do mechanika by chociaż stetoskopem posłuchał skąd się wydobywa ów hałas. Tak przez Internet to nikt Ci tego nie zdjagnozuje. A jeśli nawet , to wydać parę stówek nie na to co trzeba mija się z celem.
161nt167
- AgnieszkaG
- Posty: 3
- Rejestracja: 18 mar 2017, 15:18
- Imię: Agnieszka
- Auto: opel Astra G Kombi
- Silnik: Z14XEP
- Województwo: mazowieckie
Dzięki, też po myśli chodzi mi rozrząd, chociaż specem ani mechanikiem nie jestem. wiem, że nie ma nieśmiertelnych rozrządów łańcuchowych, a ten ma już ponad 200k.
nie wiem jeszcze czy trzeba wymieniać cały rozrząd? Czy może lepiej dla spokojnej jazdy wymienić w całości czy tylko np. łańcuch. A jako kobieta klientka warsztatu mogę spodziewać się wielu atrakcji
Dzięki
nie wiem jeszcze czy trzeba wymieniać cały rozrząd? Czy może lepiej dla spokojnej jazdy wymienić w całości czy tylko np. łańcuch. A jako kobieta klientka warsztatu mogę spodziewać się wielu atrakcji
Dzięki
Ostatnio zmieniony 17 cze 2017, 17:27 przez AgnieszkaG, łącznie zmieniany 1 raz.
- krystiano
- Posty: 304
- Rejestracja: 21 kwie 2015, 17:53
- Imię: Krystian
- Auto: Astra J 1.6T 218 KM 371,2 Nm
- Silnik: A16LET
- Rocznik: 2010
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Szczecin
- Pomocny: 7 razy
- Kontakt:
Wymieniamy cały rozrząd. Zresztą taki będziesz musiała zakupić - komplet i to dobrej firmy. Myślę że uczciwy mechanik za wymianę nie powinien wziąć więcej jak 400-500 pln + oczywiście części.
Jednak najpierw musisz dokładnie zdiagnozować czy hałas pochodzi od łańcucha.
Jednak najpierw musisz dokładnie zdiagnozować czy hałas pochodzi od łańcucha.
161nt167
- AgnieszkaG
- Posty: 3
- Rejestracja: 18 mar 2017, 15:18
- Imię: Agnieszka
- Auto: opel Astra G Kombi
- Silnik: Z14XEP
- Województwo: mazowieckie