Wymiana rozrządu z14xep

ASTRAH2004

Użytkownik
Posty: 48
Rejestracja: 22 mar 2016, 11:20
Auto: Astra H
Silnik: z14xep
Województwo: warmińsko-mazurskie

Wymiana rozrządu z14xep

#1

Nieprzeczytany post autor: ASTRAH2004 »

Czy przy wymianie rozrządu w Opel Astra H 2004 rok z14xep jest pompa wody i czy należy ją również wymienić ?

Awatar użytkownika
mk5

Moderator Forum
Posty: 6258
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 96 razy
Pomocny: 114 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: mk5 »

Masz łańcuch, pompa nie jest na rozrzadzie ale jak bym wymienił by nie miec kłopotów.
Jedna robota.

ASTRAH2004

Użytkownik
Posty: 48
Rejestracja: 22 mar 2016, 11:20
Auto: Astra H
Silnik: z14xep
Województwo: warmińsko-mazurskie

#3

Nieprzeczytany post autor: ASTRAH2004 »

własnie i tu jest problem.. a co może się stać gdy nie wymienie pompy wody ?

Awatar użytkownika
mk5

Moderator Forum
Posty: 6258
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 96 razy
Pomocny: 114 razy

#4

Nieprzeczytany post autor: mk5 »

Jezeli pompa jest w bardzo dobrym stanie nic sie nie stanie. Jezeli nie wiesz kiedy była wymieniana i ile km przejechała lepiej wymienić. Może się zdarzyć że Ci sie zepsuje w najmniej oczekiwanym miejscu tak mnie(150km od domu).
Ostatnio zmieniony 03 lis 2016, 18:00 przez mk5, łącznie zmieniany 1 raz.

certino

Astro-maniak
Posty: 213
Rejestracja: 18 lut 2014, 19:21
Auto: Astra H
Silnik: Z14XEP
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

#5

Nieprzeczytany post autor: certino »

Ja nie wymieniałem pompy przy zmianie łańcucha, minął rok i pompa zaczęła puszczać płyn powoli (przy 130 tys km.) i dopiero wymieniłem. Robota banalna, aby kawałek lewarka mieć aby silnik pod lewarować bo trzeba łapę odkręcić.

ASTRAH2004

Użytkownik
Posty: 48
Rejestracja: 22 mar 2016, 11:20
Auto: Astra H
Silnik: z14xep
Województwo: warmińsko-mazurskie

#6

Nieprzeczytany post autor: ASTRAH2004 »

Szczerze nie wiem w jakim była stanie i ile na niej ktoś przejechał. Samochód był sprowadzany z niemiec i miał przejechane niby 125 tys... Pytam bo już rozrząd wymieniłem bo łańcuch był tak wyciągnięty że z jednego można było zrobić prawie dwa ale pompy wody nie wymieniłem a samochód dziwnie wyje i nie którzy mówią że to pompa wody właśnie.

Certino:
możesz coś wiecej powiedzieć jaki ci zaczęła puszczać płyn ?? Czyli jak mówisz pompe wody można wymienić bez ponownego rozbierania rozrządu ? Możesz coś wiecej napisac z góry dzieki

marynarz41

Astro-maniak
Posty: 183
Rejestracja: 26 kwie 2013, 7:12
Imię: Wojtek
Auto: opel astra kombi
Silnik: 1.6 X16SZR
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Świecie

#7

Nieprzeczytany post autor: marynarz41 »

Witam,pompa jest na osobnym pasku trochę roboty jest przy tym ale warto (mści się w najmniej odpowiednim momencie)pompa jest na pasku wielo rowkowym a rozrząd na łańcuchu.

conoor

Astro-maniak
Posty: 68
Rejestracja: 06 mar 2013, 16:55
Imię: wojtek
Auto: astra J hatchback
Silnik: 1,6 115KM
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 1 raz

#8

Nieprzeczytany post autor: conoor »

Wymieniłem rozrząd w swojej poprzedniej asterce "H"pompę zostawiłem starą,nie było wycieku nie wyła więc stwierdziłem po co,skoro w każdej chwili mam do niej dostęp?!autem zrobiłem jest przeszło 30.000 czyli ok.3 latka i dalej nic-taką sprzedałem znajomemu i do dzisiaj na niej jeździ :)

certino

Astro-maniak
Posty: 213
Rejestracja: 18 lut 2014, 19:21
Auto: Astra H
Silnik: Z14XEP
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

#9

Nieprzeczytany post autor: certino »

Pod samochodem zrobiło się mokro w czerwonym kolorze. Otworzyłem maskę i zobaczyłem małą stróżkę spod koła pasowego pompy. Po zdemontowaniu okazało się, że nie poszczała na wałku tylko spod takiego kapselka obok wałka, to pewnie jakiś kapsel technologiczny zakrywający otwór montażowy. Do wymiany spuszczasz płyn, demontujesz obudowę filtra, silnik na lewarek (podłożyłem deskę z miękkiego drewna pod miskę i dopiero lewarek), demontujesz poduszkę, łapę, zwalniasz napinacz blokując go śrubą/gwoździem aby nie wystrzelił, ściągasz pasek, 3 śruby koła pasowego pompy, demontujesz węże, czujnik temperatury, odkręcasz pompę, czyścisz powierzchnie styku. Wo nowej pompy przekładasz termostat. Z pompą miałem dwie nowe uszczelki, jedną od termostatu, drugą od pompy. Składasz w odwrotnej kolejności. Instrukcja mówi że śruby od pompy momentem 8 Nm, od termostatu 20 Nm. Ważne - śruby od pompy są różnej długości więc warto sobie układać aby potem się nie głowić.

Awatar użytkownika
slaby

Użytkownik
Posty: 45
Rejestracja: 21 lut 2012, 22:40
Imię: Konrad
Auto: Astra III Hatchback 2004
Silnik: 1.4XEP
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Pomocny: 1 raz

#10

Nieprzeczytany post autor: slaby »

certino pisze:QR_BBPOST Ja nie wymieniałem pompy przy zmianie łańcucha, minął rok i pompa zaczęła puszczać płyn powoli (przy 130 tys km.) i dopiero wymieniłem. Robota banalna, aby kawałek lewarka mieć aby silnik pod lewarować bo trzeba łapę odkręcić.
Jakiego producenta kupiłeś pompę?

ODPOWIEDZ