Stuki w silniku

soszo

Astro-maniak
Posty: 818
Rejestracja: 21 mar 2017, 17:08
Imię: Tomek
Auto: ix 20
Silnik: 1.6 Pb
Województwo: łódzkie
Pomocny: 3 razy

Stuki w silniku

#11

Nieprzeczytany post autor: soszo »

mariusz1415 pisze:QR_BBPOST Rolki od paska wielorowkowego to nie są bo słychać to z dołu silnika najbardziej.

Poniekąd sam sobie odpowiadasz. Jeśli dół to prawdopodobnie panewka, panewki.
Jestem tu gdzie stoję, ale jeśli się ruszę, to mogę się zgubić.

Usunięty użytkownik 861235

#12

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 861235 »

Panewki grają przy obciążeniu zazwyczaj.
Chyba że bardzo duży luz.
Dajesz gazu i dzwoni?
Bez zwalania głowicy górę można zobaczyć.
Dół niby też, nie wiem jaki dostęp.

Kontrolnie po dłuższej trasie zobacz świece, któraś odstaje wyglądem od reszty to masz gar który krzuni.
No co tu radzić.

soszo

Astro-maniak
Posty: 818
Rejestracja: 21 mar 2017, 17:08
Imię: Tomek
Auto: ix 20
Silnik: 1.6 Pb
Województwo: łódzkie
Pomocny: 3 razy

#13

Nieprzeczytany post autor: soszo »

Trudno jest trafić po odsłuchu na żywo na 100% co stuka, a co dopiero z YT.

"Słychać z dołu silnika najbardziej"

Silnik po wymianie pierścieni i rozrządu. Takie zgaduj zgadula, co poszło nie tak.

Zaczął bym od sprawdzenia ustawienia rozrządu

Z takim stukaniem w dłuższą trasę bym się nie wybierał
Jestem tu gdzie stoję, ale jeśli się ruszę, to mogę się zgubić.

Awatar użytkownika
mariusz1415

Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 15 sie 2017, 22:44
Imię: Mariusz
Auto: Astra H
Silnik: Z14XEP
Województwo: śląskie

#14

Nieprzeczytany post autor: mariusz1415 »

W sobote bede wracał z nad morza 650km to sprawdze świece po powrocie.
Silnik po rozgrzaniu nie stuka już mam dość tego auta tyle pieniedzy wtopionych

Awatar użytkownika
mariusz1415

Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 15 sie 2017, 22:44
Imię: Mariusz
Auto: Astra H
Silnik: Z14XEP
Województwo: śląskie

#15

Nieprzeczytany post autor: mariusz1415 »

Po przejechaniu nad morze i spowrotem czyli te 1500km w dwie strony chlapnął 600ml oleju. Świece sprawdze jutro bo nie chce mi się dziś grzebać.
Zastanawiam się jeszcze czy napinacz paska wielorowkowego może też stukać bo to nie było jeszcze sprawdzane
Ostatnio zmieniony 18 lut 2018, 17:24 przez mariusz1415, łącznie zmieniany 1 raz.

timi0709

Użytkownik
Posty: 40
Rejestracja: 24 mar 2012, 21:10
Imię: Tomasz
Auto: Astra H
Silnik: 1.4
Województwo: mazowieckie

#16

Nieprzeczytany post autor: timi0709 »

To brzmi trochę jak hydropopychacz. Powiedz jakim olejem masz zalany silnik i jakie jest ciśnienie oleju? żeby wymienić popychacze musisz ściągać wałki.

Awatar użytkownika
mariusz1415

Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 15 sie 2017, 22:44
Imię: Mariusz
Auto: Astra H
Silnik: Z14XEP
Województwo: śląskie

#17

Nieprzeczytany post autor: mariusz1415 »

Olej mam zalany 5w30 Motul dexos 2.
Ciśnienia jeszcze żaden mechanik mi nie zmierzył...

EDIT:
Resized_20180219_161538.jpg
Dziś zdjąłem pasek wielorowkowy i stuki były nadal...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 19 lut 2018, 21:14 przez mariusz1415, łącznie zmieniany 1 raz.

luki1701

Astro-maniak
Posty: 95
Rejestracja: 19 kwie 2016, 19:00
Auto: Astra H
Silnik: Z18XE
Województwo: mazowieckie
Pomocny: 1 raz

#18

Nieprzeczytany post autor: luki1701 »

Witam,
Od jakiegoś czasu mam problem ze swoim autem. Spod maski zaczeły dochodzić stuki. Stuka na zimnym jak i na rozgrzanym silniku. Na gazie i na benzynie tak samo. Po bliższym wsłuchaniu się wydaję mi się iż stuka z okolic kolektora ssącego. Poczytałem trochę w sieci i rzeczywiście wielu użytkowników skarżyło się na uszkodzone uszczelki w kolektorze. Wszystkie porady dotyczą jednak silnika 1.6, czy ktoś z was spotkał się z tym problemem w silniku 1.8 125km? Stuki w kolektorze wydechowym raczej wykluczam, nie czuć spalin itp. W załączniku film , co sądzicie? Będę wielce wdzięczny za sugestie.
[External Link Removed for Guests]

EDIT:
ktoś coś???

Usunięty użytkownik 861235

#19

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 861235 »

Świece ok, wzorowa jest druga od dołu, bialutka.
Reszta w normie.

Czyli ciśnienie jest, spalanie też ok.
Co tu radzić.
Niby łatwiej miskę zwalić i zobaczyć stopy korbowodów czy któraś nie jest za słabo dokręcona.
No bo były ruszane.
Albo ta góra, klawiatura.

Jak się nasila to jednak warto to sprawdzić bo efekt końcowy może być przykry.

Ciężko na odległość coś powiedzieć.

Ten co składał silnik niech zabierze głos.

Można na warsztacie wykręcić świece, odciąć zapłon i paliwo i rozrusznikiem pokręcić na zimnym.
Może łatwiej będzie wymacać co.
Jeżeli nie będzie bez kompresji stukać to coś z korbowodem.
Ale to też tylko moje rozmyślanie.
Korba stuka podczas pracy sprężanie/detonacja.
Klawiatura bez tego może stukać.

To już silnikowiec dobry wyłapie.

Prowadzę myśli ku temu żeby to wymacać bez rozbierania.

Coś coś.

EDIT:
Kolega z filmem.
Według mnie gra klawiatura, jednostajnie klepie i bez obciążenia.
A jaka przyczyna?
Tego nie wiem.
Nie znam silnika.
Nie wypowiadam się.
Także z dystansem.
Ostatnio zmieniony 05 mar 2018, 23:51 przez Usunięty użytkownik 861235, łącznie zmieniany 3 razy.

Usunięty użytkownik 857091

#20

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 857091 »

na gazie i PB tak samo słychać?, Prawdopodobnie któryś z popychaczy klękł zawór ładnie klepie

ODPOWIEDZ