Wymiana skrzyni biegów z 5 na 6 biegową Z18XE
- nismo
- Posty: 3699
- Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
- Imię: Michał
- Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
- Silnik: b14net & z18xe
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 144 razy
Wymiana skrzyni biegów z 5 na 6 biegową Z18XE
szukaj skrzyni z vectr c o oznaczeniu F17W394, nie wiem jak kwestia dopasowania lecz 4 i 5 bieg wydłuży Ci się
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 47
- Rejestracja: 25 lut 2009, 22:58
- Auto: Astra H
- Silnik: A16XER
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Pomocny: 3 razy
- Kontakt:
- michal945
- Posty: 7
- Rejestracja: 03 wrz 2017, 14:57
- Imię: Michał
- Auto: Astra H
- Silnik: Z18XE
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- wesoł
- Posty: 4905
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
tylko ze trzeba miec czesci. Niekiedy koszty czesci jest masakryczna. Pamietajmy ze niektore skrzynie nowe kosztuja okolo 10 tys zl. To cena nie z kosmosu tylko suma samych czesci skladowych calej skrzyni.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG
-
- Posty: 47
- Rejestracja: 25 lut 2009, 22:58
- Auto: Astra H
- Silnik: A16XER
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Pomocny: 3 razy
- Kontakt:
Potrzebne są tylko dwa tryby od piątego biegu. Za nowe chcieli w warsztacie 400zł (o ile dobrze pamiętam).
Ja wymontowałem z używanej (uszkodzonej) skrzyni od diesla, za którą zapłaciłem 100zł.
Czy to są duże koszty?
Ja wymontowałem z używanej (uszkodzonej) skrzyni od diesla, za którą zapłaciłem 100zł.
Czy to są duże koszty?
- wesoł
- Posty: 4905
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
nie wiem czy tyle nowe kosztuja bo nie sprawdzalem. Chcialem natomiast kupic synchronizatory do 2 biegu to koszt najnizszy mi wyszedl 600 zl z tym ze to inna skrzynia. Jesli masz dawce to inna sprawa ale jak nie masz to chyba jednak lepiej cala skrzynie zapodac. Jest taka niepisana zasada jesli chodzi o skrzynie- nie pakowac tam łap bo skrzynie dosc czesto po majstrowaniu dlugo nie żyja. Zlozenie skrzyni z regulacja to proces nie taki łatwy i niewiele osob przyklada sie do tego. Uzywana skrzynie idzie kupic casami za 300-400 zl. Stara skrzynie mozna zawsze jeszcze opedzlowac.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG
-
- Posty: 47
- Rejestracja: 25 lut 2009, 22:58
- Auto: Astra H
- Silnik: A16XER
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Pomocny: 3 razy
- Kontakt:
Nie wiem czy przeczytałeś wątek do którego link podałem wyżej.
Chodzi o to, że wymiana tylko piątego biegu jest stosunkowo prosta. Nie trzeba nawet wyciągać skrzyni z samochodu.
Z dwójką jest już gorzej - trzeba całą skrzynię rozbierać.
Chodzi o to, że wymiana tylko piątego biegu jest stosunkowo prosta. Nie trzeba nawet wyciągać skrzyni z samochodu.
Z dwójką jest już gorzej - trzeba całą skrzynię rozbierać.
- wesoł
- Posty: 4905
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
prawda nie czytalem. Generlanie w vagch w skrzyniach tez ostatni bieg i wymienia sie podobnie i srube centralna co trzyma to kolo zebate tez mozna wymienic czy dokrecic bo sie lubi zluzowac.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG
- Maciekmr2
- Posty: 2
- Rejestracja: 04 maja 2019, 17:12
- Imię: Maciek
- Auto: Astra H
- Silnik: 18XER
- Województwo: mazowieckie
Witam, odgrzeje kotleta. Czy ktoś w końcu wymienił skrzynie w z18xer na 6 biegów? Któraś pasuje p&p?
- deodekabokat
- Posty: 3669
- Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H
- Silnik: Z18XE ?KM 400kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: BI
- Wdzięczny: 26 razy
- Pomocny: 186 razy
Co wy tu pierniczycie. Hipotezy same snujecie.
Ja kupiłem AH ze skrzynią od VC właśnie F17W394 i tym jeżdżę to wiem co nieco. I to gówno jest. Kto zna się na excelu policzy od razu że 4 bieg przy tej skrzyni (W) przy 3000 obrotów i kołach R16 da prędkość 96km/h a na piątce 120km/h. Dla skrzyni oryginalnej czyli z przełożeniem C przy 3000obr na 5tym biegu będzie 101,5km/h. Więc między 4ką jednej skrzyni a 5ką drugiej mamy 5km/h. Z tego wynika że dostajemy przy skrzyni W taką pseudo 6kę bo jadąc na 4tym biegu mamy prawie to co się ma na 5 przy skrzyni oryginalnej. Tylko że to gówno jest. Bo żeby zmienić bieg z 3 na 4 trzeba ooooostro wkręcić motor i tak samo zmieniając z 4 na 5. O wyprzedzaniu na 5 to można zapomnieć. Pamiętajcie że ten motor ma elektroniczną przepustnicę i Z w oznaczeniu więc Eur 4 i udało im się to zrobić bez EGR-u. Kto się zna to wie że jest moooocno przytępiony silnik żeby emisja była spełniona. Pedał w podłogę przy 2000 obrotów oznacza maksymalne otwarcie przepustnicy do 30%!!!!! Zobaczcie sobie. W efekcie 5 rzadko się wkłada.
Ja osobiście rozważam wymianę skrzyni F17W394 na F17C394 bo nie ma wyprzedzania takim sprzętem. Do jednego do czego to się nadaje to jazda po autostradach. Kombi z tą skrzynią pali przy 130km/h 8÷8,5L gazu. Jak bym chciał palić 8,5L to bym kupił 1,6 a nie 1,8.
Zanim zaczniecie zwalać sanki mooocno się zastanówcie albo kto jest na podlasiu zapraszam na jazdę testową u mnie może wam to posmakuje a może nie.
Fakt, że jak dużo jeżdżę to auto pali mnie mniej niż poprzednie 1,6 od opla, ale tamto 1,6 wcale nie zbierało się gorzej. Na dwoje babka wróżyła. Myślę że to dobre rozwiązanie dla X18XE1 dla Z18XE takie raczej średnie no ale jak co komu.
Ja kupiłem AH ze skrzynią od VC właśnie F17W394 i tym jeżdżę to wiem co nieco. I to gówno jest. Kto zna się na excelu policzy od razu że 4 bieg przy tej skrzyni (W) przy 3000 obrotów i kołach R16 da prędkość 96km/h a na piątce 120km/h. Dla skrzyni oryginalnej czyli z przełożeniem C przy 3000obr na 5tym biegu będzie 101,5km/h. Więc między 4ką jednej skrzyni a 5ką drugiej mamy 5km/h. Z tego wynika że dostajemy przy skrzyni W taką pseudo 6kę bo jadąc na 4tym biegu mamy prawie to co się ma na 5 przy skrzyni oryginalnej. Tylko że to gówno jest. Bo żeby zmienić bieg z 3 na 4 trzeba ooooostro wkręcić motor i tak samo zmieniając z 4 na 5. O wyprzedzaniu na 5 to można zapomnieć. Pamiętajcie że ten motor ma elektroniczną przepustnicę i Z w oznaczeniu więc Eur 4 i udało im się to zrobić bez EGR-u. Kto się zna to wie że jest moooocno przytępiony silnik żeby emisja była spełniona. Pedał w podłogę przy 2000 obrotów oznacza maksymalne otwarcie przepustnicy do 30%!!!!! Zobaczcie sobie. W efekcie 5 rzadko się wkłada.
Ja osobiście rozważam wymianę skrzyni F17W394 na F17C394 bo nie ma wyprzedzania takim sprzętem. Do jednego do czego to się nadaje to jazda po autostradach. Kombi z tą skrzynią pali przy 130km/h 8÷8,5L gazu. Jak bym chciał palić 8,5L to bym kupił 1,6 a nie 1,8.
Zanim zaczniecie zwalać sanki mooocno się zastanówcie albo kto jest na podlasiu zapraszam na jazdę testową u mnie może wam to posmakuje a może nie.
Fakt, że jak dużo jeżdżę to auto pali mnie mniej niż poprzednie 1,6 od opla, ale tamto 1,6 wcale nie zbierało się gorzej. Na dwoje babka wróżyła. Myślę że to dobre rozwiązanie dla X18XE1 dla Z18XE takie raczej średnie no ale jak co komu.