Wymiana skrzyni biegów z 5 na 6 biegową Z18XE

Awatar użytkownika
michal945

Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 03 wrz 2017, 14:57
Imię: Michał
Auto: Astra H
Silnik: Z18XE
Województwo: warmińsko-mazurskie

Wymiana skrzyni biegów z 5 na 6 biegową Z18XE

#1

Nieprzeczytany post autor: michal945 »

Witam wszystkich,

Zastanawiam się czy jest możliwa (i ma sens) zamiana skrzyni pięciobiegowej na sześciobiegową. Jadąc na autostradzie 150 km/h i więcej silnik ma bardzo wysokie obroty. Zauważyłem że jadąc z taką prędkością dłużej zaczyna brać olej (2000 km jazdy po mieście i trasach do 200 km z prędkością do 120km/h nie ubyło nic, a potem na autostradzie około 100km z prędkością około 160 km/h zeszła z bagnetu 1 kreska. Przy takiej prędkości obroty dobijają do 5000, a co za tym idzie silnik wyje jak szalony. Czy skrzynie sześciobiegowe montowane w astrach mają po prostu skrócone przełożenia czy pozwalają na trasie np na autostradzie utrzymać niżej obroty przy tej samej prędkości? Da się je tak zamienić? Ile taki zabieg mógłby kosztować?
Dzięki wielkie za odpowiedzi.

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4870
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 102 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Najpierw wypadaloby wiedziec jaka masz dokladnie skrzynie. Najprawdopodobniej masz F17 CR M25 z przelozeniem glownym 3.944

Moznaby zalozyc z diesla F17 z przelozeniem glownym 3.73

Awatar użytkownika
przemty

ex-Staff
Posty: 6093
Rejestracja: 24 lut 2011, 10:45
Imię: Przemek
Auto: była AF, jest AH
Silnik: był 17D, jest Z18XE
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Sanok
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 2 razy

#3

Nieprzeczytany post autor: przemty »

M32 współpracowały raczej z dwumasą wiec jak dopasujesz do tego sztywne koło to może trochę dostać po tyłku. Co by nie mówił to dwumasa jednak trochę tłumi...
Mam nadzieję, że poczytałeś o awariach M32?
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
michal945

Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 03 wrz 2017, 14:57
Imię: Michał
Auto: Astra H
Silnik: Z18XE
Województwo: warmińsko-mazurskie

#4

Nieprzeczytany post autor: michal945 »

Skrzynia typu F17 przełożenie końcowe przekładni głównej to 3.94 W dumas wolałbym się nie pchać. Poza tym na razie są to czysto hipotetyczne rozważania. Na razie chciałbym wiedzieć czy taka zamiana byłaby możliwa bez większych problemów i za rozsądne pieniądze.
Ostatnio zmieniony 03 wrz 2017, 16:47 przez michal945, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4905
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

przemty pisze:QR_BBPOST M32 współpracowały raczej z dwumasą wiec jak dopasujesz do tego sztywne koło to może trochę dostać po tyłku. Co by nie mówił to dwumasa jednak trochę tłumi...
Mam nadzieję, że poczytałeś o awariach M32?
To mit ze to jakies zbawienne dzialenie dwumasy. Wiele widzialem rozwalonych skrzyn wlasnie za sprawa juz zmarlej dwumasy. Poza tym dwumas w miare dzialajacy to nowy jak jest. Pozniej ci co demontowali nieraz skrzynie to sami moga powiedziec ze albo obie masy maja mega luzy miedzy soba wiec tu tlumienia nie am bo to lata jak żyd po pustym sklepie. Czasem tez jak sciagalem dwumas to stanowil juz jedną mase gdyz byl tak zapieczony zatarty ze juz nie ruszalo sie to nic.
Kolega z okolicy kiedys do mnie przyjezdzal bo mialem zamieniony zestaw na jednomas i chcial toobadac i potestowac bo sam sie wahał nad tym. ja mam aktualnie w swoich trzech autach wymienione z dwumas na jednomasy i dziala to super. Kolega mnie zaskoczyl po calej lini bo u siebie poluzowal sruby od skrzyni i odsunal troche tak i obie masy zaspawal na sztywniaka. Myslalem ze jaja sobie robi. Powiem wam ze auto normalnie jezdzilo i pracowalo. U kuzyna to podnosilem obroty w tdi z DSG by dwumas nie bylo slychac i to tez zabieg tak maskujacy.

Skrzynie tu bym fatycznie zalozyl od diesla F17WR i po sprawie bedzie.
Ostatnio zmieniony 03 wrz 2017, 17:53 przez wesoł, łącznie zmieniany 2 razy.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

Awatar użytkownika
przemty

ex-Staff
Posty: 6093
Rejestracja: 24 lut 2011, 10:45
Imię: Przemek
Auto: była AF, jest AH
Silnik: był 17D, jest Z18XE
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Sanok
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 2 razy

#6

Nieprzeczytany post autor: przemty »

To mit ze to jakies zbawienne dzialenie dwumasy. Wiele widzialem rozwalonych skrzyn wlasnie za sprawa juz zmarlej dwumasy
Sama dwumasa nie działa zbawienie jedynie chodzi mi o skrzynie. Każdy układ napędowy pojazdu jest przeliczany w całości na przenoszony moment ale również pod względem drgań. I jeżeli zakładano, że w aucie ma być dwumasą to i tak dobierane są komponenty skrzyni aby wytrzymały drgania jakie są przy dwumasie. Usuniesz dwumasę z takiej skrzyni to i obciąża ja bardziej. Oczywiście wszystko zależy też od stylu jazdy.
Temat identyczny jak ze zamiana poduszek silnika benzyna-diesel i na odwrót. Efekt podobny.
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
michal945

Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 03 wrz 2017, 14:57
Imię: Michał
Auto: Astra H
Silnik: Z18XE
Województwo: warmińsko-mazurskie

#7

Nieprzeczytany post autor: michal945 »

Dzieki Panowie za odpowiedzi ale moje pytanie brzmi czy jest sens bawić się w taką przekladke I czy to coś da w kwestii bardzo wysokich obrotów (czy będzie zauważalnie dłuższe przełożenie).

Awatar użytkownika
przemty

ex-Staff
Posty: 6093
Rejestracja: 24 lut 2011, 10:45
Imię: Przemek
Auto: była AF, jest AH
Silnik: był 17D, jest Z18XE
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Sanok
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 2 razy

#8

Nieprzeczytany post autor: przemty »

Masz tutaj przełożenia poszczególnych skrzyń [External Link Removed for Guests]. Myślę, że wnioski sam wyciagniesz...
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4571
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,288kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 22 razy
Pomocny: 70 razy

#9

Nieprzeczytany post autor: Automat »

michal945 pisze:QR_BBPOST Da się je tak zamienić? Ile taki zabieg mógłby kosztować?
Trzeba kupić Aśkę w wersji automat.Przy 160 km/godz ma 4000 obr/min,a przy 140 km/godz tylko 3500 obr/min.
Mnie autostrada nie daje po uszach :) .

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4905
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Przemek nie zgodze sie. Czemu po wymienie na jednomas silnik przestal latac pod ta maska umnie. Przy gaszeniu byla telepawka wczesniej i to nei na jednej dwumasie a na trzzech roznych dwumasach. Tez opornie podchodzilem do tematu a na koniec wymienilem na jednomas i tak: silnik nie rzuca przy gaszeniu, duzo mniej odglosow jakich szmerow itp spraw co mnie wlasnie najbardziej zdziwilo. Obie masy jak chodza miedzy soba to wydaja dzwieki. Zero drgan. Zadnych przenoszonych drgan nie ma na skrzynie to mit i gadanie. Zobacz skrzynie w tdi mamy 5 i 6 biegowe. Do 5 byl w wiekszosci oryginalnie dwumas ale czesc miala jednomas. Do 6 biegowych zawsze byl dwumas a mowa jest o tym ze wiekszy jest ten zamach o 3 mm na promieniu a tarcza sprzeglowa jest wieksza o 12 mm na srednicy czyli tez promien 6 mm. Teraz sporo jezdzi vagow z moca podniesiona ze 115 130 czy 150 koni na okolo 250-270 koni. Tego jest cale mnustwo nie pare sztuk. nikt juz nie podnosi mocy o 30 koni tylko o 130-150 koni. Pare autek gania z moca okolo 300 koni. Cobreti ma w swojej ibizie 320 koni i jakos to gania. nie rozwala skrzyn i innych rzeczy a wierz mi ze jesli mialoby sie cos sypac przy mocy seryjnej na 320 Nm to syplo by sie w mgnieniu oka przy 600Nm. To auta nie do jazdy na zloty itp odswietnie. Jezdza nimi w wiekszosci na codzien. Moze nie upalaja za kazdym razem ale napewno kozystaja z mocy jak nic. Sam mam u siebie tez dlubniete w kazdym aucie i w w trzech mam jednomas wstawiony i nie moge powiedziec nic zlego na to. Kupa ludzi jezdzila moimi autami i tez niewidza objawow zadnych.

Ja bym wstawil jesli juz tu na kolegi miejscu ta skrzynie od diesla i napewno by byla spora roznica. nie sprobujesz to sie nie dowiesz i nie przekonasz jak to jest na takich przelozeniach. Sporo osob tez w vagach w benzynowcach w 1.8T wstawia tez tak ze z skrzynie benzynowca wstawia od 1.9 tdi i gania przy mocach po 300 koni i wiecej.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

ODPOWIEDZ