Czujnik temperatury cieczy chłodzącej
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 08 sie 2017, 18:12
- Imię: Maciej
- Auto: Astra H
- Silnik: Z16XEP
- Województwo: kujawsko-pomorskie
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej
w obudowie samego termostatu to jest grzałka a nie czujnik temperatury.
-
- Posty: 134
- Rejestracja: 30 maja 2015, 19:45
- Imię: Przemek
- Auto: Astra H
- Silnik: Z16XEP
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Bochnia
Wczoraj pojeździłem chwilę po mieście. Bez szaleństw. Cofałem w waskiej uliczce i zagrzalo mi auto tak że zagotowalo plyn i wywalilo cały ze zbiornika.
Czyżby nie otworzył się wymieniony termostat?
Zero błędów metoda gaz hamulec, zero kontrolki o przekroczeniu temp cieczy chłodzącej.
Przejechałem dzisiaj po mieście i szybko łapie temperaturę. Rura przy temostacie gorąca, na chłodnicy lekko ciepła. Nie chciałem testować jaką osiagnie temperaturę bo nie chciałem znów go zagotować.
Jakieś pomysły jak to sprawdzić? Nie ukrywam że termostat dość drogi jest do astry. Wymienic w ciemno ?
Czujnik kupiłem vermeta za 160zl miesiąc temu.
Czyżby nie otworzył się wymieniony termostat?
Zero błędów metoda gaz hamulec, zero kontrolki o przekroczeniu temp cieczy chłodzącej.
Przejechałem dzisiaj po mieście i szybko łapie temperaturę. Rura przy temostacie gorąca, na chłodnicy lekko ciepła. Nie chciałem testować jaką osiagnie temperaturę bo nie chciałem znów go zagotować.
Jakieś pomysły jak to sprawdzić? Nie ukrywam że termostat dość drogi jest do astry. Wymienic w ciemno ?
Czujnik kupiłem vermeta za 160zl miesiąc temu.
Ostatnio zmieniony 26 mar 2018, 21:03 przez herv, łącznie zmieniany 1 raz.
jak ci zagotował sie płyn to albo termostat albo czujnik nie dał znać wentylatorom do pracy lub same wentylatory dały dupy. Ale jak piszesz że ledwo ciepła rura do chłodnicy to wina termostatu
Ostatnio zmieniony 27 mar 2018, 5:37 przez Usunięty użytkownik 857091, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 134
- Rejestracja: 30 maja 2015, 19:45
- Imię: Przemek
- Auto: Astra H
- Silnik: Z16XEP
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Bochnia
Jak nie grzał w ogóle to teraz zagotował wode
Termostat był wymieniony na nowy verneta + nowy czujnik.
Wentylator faktycznie się nie załączył.
Z drugiej strony przy temperaturze otoczenia czyli kilka stopni na zewnątrz i normalnej jeździe nie powinien osiągać takiej temperatury żeby zagotować wodę.
Nadmienie jeszcze że zero błędów z gaz hamulec i zero kontrolki o zbyt wysokiej temperaturze
Nic. Na razie wymienie termostat jeszcze raz a zdemontowany sprawdze w goracej wodzie.
Termostat był wymieniony na nowy verneta + nowy czujnik.
Wentylator faktycznie się nie załączył.
Z drugiej strony przy temperaturze otoczenia czyli kilka stopni na zewnątrz i normalnej jeździe nie powinien osiągać takiej temperatury żeby zagotować wodę.
Nadmienie jeszcze że zero błędów z gaz hamulec i zero kontrolki o zbyt wysokiej temperaturze
Nic. Na razie wymienie termostat jeszcze raz a zdemontowany sprawdze w goracej wodzie.
Ostatnio zmieniony 27 mar 2018, 6:15 przez herv, łącznie zmieniany 2 razy.
- nismo
- Posty: 3670
- Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
- Imię: Michał
- Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
- Silnik: b14net & z18xe
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 141 razy
Kod: Zaznacz cały
teraz zagotował wode
-
- Posty: 134
- Rejestracja: 30 maja 2015, 19:45
- Imię: Przemek
- Auto: Astra H
- Silnik: Z16XEP
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Bochnia
Mówiłem pisałem potocznie. Wywalilo wodę, zagotowalo silnik. Wiadome ze chodzi o płyn chłodniczy etc.
Wymienic termostat czy szukać winy w chłodnicy, zapowietrzonym układzie?
Wymienic termostat czy szukać winy w chłodnicy, zapowietrzonym układzie?
Ostatnio zmieniony 27 mar 2018, 7:32 przez herv, łącznie zmieniany 1 raz.
- heinrich12
- Posty: 5051
- Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
- Imię: Henryk
- Auto: Astra H
- Silnik: Z 14XeP
- Rocznik: 2009
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
- Wdzięczny: 186 razy
- Pomocny: 299 razy
Od momentu kupienia AH denerwował mnie fakt braku wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej na desce. Od czasu do czasu myślałem nad jakimś dodatkowym czujnikiem wraz z czytnikiem. Ostatnio natknąłem się na taki termometr, którego zakres pracy oscyluje w granicach -30 do +120 st.C. Kupiłem i dzisiaj zamontowałem. Sondę umieściłem na wężyku cieczy (pomiędzy) za przepustnicą a przed baniaczkiem (powrót). W grodzi znalazłem otwór zaślepiony zaślepką gumową, który wykorzystałem do przeciągnięcia przewodu. Różnica pomiędzy wskazaniami to 20 st.C., mi to nie przeszkadza - dwadzieścia łatwo dodać i wynik gotowy Pozdrawiam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- heinrich12
- Posty: 5051
- Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
- Imię: Henryk
- Auto: Astra H
- Silnik: Z 14XeP
- Rocznik: 2009
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
- Wdzięczny: 186 razy
- Pomocny: 299 razy
Poszedłem do samochodu o 11:30 aby porównać temperaturę cieczy mierzoną moim ,,wynalazkiem" z temperaturą jaką pokazuje wyświetlacz (samochód stoi 3 dni). Na ,,wynalazku" 23°C ,a na wyświetlaczu 20°C. Myślę, że różnica jest spowodowana tym, że silnik wolniej (po nocy) łapie temperaturę z otoczenia niż ,,wynalazek". Pozdrawiam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.