Olej w przewodzie odmy.
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 07 lis 2017, 22:42
- Auto: Astra H 2005
- Silnik: Z16XEP
- Województwo: lubelskie
- Pomocny: 1 raz
Olej w przewodzie odmy.
Witam,
Po czyszczeniu przepustnicy zauważyłem sporo oleju w przewodzie odmy.
Po zdjęciu korka czy bagnetu nie zasysa ich do środka i silnik pracuje równo.
Jakieś propozycie co może być przyczyną?
Dodam,że auto łyka jakieś 1l na 1000km! i dlatego podejrzewam odmę lub membranę..
Jakieś pomysły?
Po czyszczeniu przepustnicy zauważyłem sporo oleju w przewodzie odmy.
Po zdjęciu korka czy bagnetu nie zasysa ich do środka i silnik pracuje równo.
Jakieś propozycie co może być przyczyną?
Dodam,że auto łyka jakieś 1l na 1000km! i dlatego podejrzewam odmę lub membranę..
Jakieś pomysły?
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 02 sty 2018, 18:02
- Imię: Paweł
- Auto: Astra H
- Silnik: Z14XEP
- Województwo: kujawsko-pomorskie
Po pierwsze - jaki masz przebieg silnika?
Opcji może być kilka, począwszy od jakiś najbardziej prozaicznych, czyli:
- zalewanie zbyt dużych ilości oleju, ale to wykluczam bo piszesz, że zużywa Ci 1l na 1000 km.
- podejrzewam, że mogą to być zużyte pierścienie tłokowe - może sprawdź stopień sprężania,
- może jeździsz raczej na krótkich odcinkach, więc sprawdź separator oleju na odmie (filtr) - może jest już zasyfiony i źle działa.
Opcji może być kilka, począwszy od jakiś najbardziej prozaicznych, czyli:
- zalewanie zbyt dużych ilości oleju, ale to wykluczam bo piszesz, że zużywa Ci 1l na 1000 km.
- podejrzewam, że mogą to być zużyte pierścienie tłokowe - może sprawdź stopień sprężania,
- może jeździsz raczej na krótkich odcinkach, więc sprawdź separator oleju na odmie (filtr) - może jest już zasyfiony i źle działa.
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 07 lis 2017, 22:42
- Auto: Astra H 2005
- Silnik: Z16XEP
- Województwo: lubelskie
- Pomocny: 1 raz
Auta ma ok. 160 000tys najechane.
Co rozumiesz przez nalewanie zbyt dużej ilosci? Bagnet by oszukiwał?
Ok, sprężanie sprawdzę, ale gdyby pierścienie to by dymił czy nie? bo nie dymi wogóle
Raczej krótkie trasy 10km do pracy i z powrotem czasami raz na miesiac przegonie ze 200km naraz.
W tej pokrywie zaworów jest membrana ze sprężyna czy coś takiego, separatora z tego co wiem to tam nie ma...
Co rozumiesz przez nalewanie zbyt dużej ilosci? Bagnet by oszukiwał?
Ok, sprężanie sprawdzę, ale gdyby pierścienie to by dymił czy nie? bo nie dymi wogóle
Raczej krótkie trasy 10km do pracy i z powrotem czasami raz na miesiac przegonie ze 200km naraz.
W tej pokrywie zaworów jest membrana ze sprężyna czy coś takiego, separatora z tego co wiem to tam nie ma...
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 02 sty 2018, 18:02
- Imię: Paweł
- Auto: Astra H
- Silnik: Z14XEP
- Województwo: kujawsko-pomorskie
chyba masz rację, że tam jest membrana. I link jak to sprawdzić [External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 07 lis 2017, 22:42
- Auto: Astra H 2005
- Silnik: Z16XEP
- Województwo: lubelskie
- Pomocny: 1 raz
a)Objawów zużytej membrany jak na w/w filmiku nie ma...
Zamówiłem zwykły OIl Catch Tank zamiast separatora.
b)Auto pokazuje temperature max. 80 stopni... i Wytrąca się biała maź
oczywiście. Próbowałem rozgrzać silnik bardziej i nie dało rady... sprawdzę termostat, ale nie wiem czy miałoby to związek z
braniem oleju.
Zamówiłem zwykły OIl Catch Tank zamiast separatora.
b)Auto pokazuje temperature max. 80 stopni... i Wytrąca się biała maź
oczywiście. Próbowałem rozgrzać silnik bardziej i nie dało rady... sprawdzę termostat, ale nie wiem czy miałoby to związek z
braniem oleju.
-
- Posty: 265
- Rejestracja: 09 gru 2015, 16:57
- Imię: Wiesław
- Auto: Astra H Z 1,6 XEP Twinport 2005
- Województwo: łódzkie
- Pomocny: 7 razy
Silnik jest ewidentnie niedogrzany z powodu niesprawnego termostatu. Powinna być 90-95 st. Zgłąb temat i poczytaj o termostacie w oplu. Jeśli teraz w mrozy jeździsz jeszcze na krótkich dystansach i nie trzymasz auta w garażu, to może być maź. Płynu nie ubywa? Z olejem mam ten sam problem. Kupiłem gdy miał 150 tyś i cały czas bierze 0.8/1000. Pogodziłem się z tym i nic nie będę robił. Wg książki niemiec zmieniał olej co 30 tyś i prawdopodobnie dlatego tak jest. Ciśnienie jest w normie. Leję Valvoline synpower 5/40 i się nie zamartwiam, bo robię tylko 15 tyś rocznie. Teraz ma 180 tyś. Radzę też się nie przejmować wymienić termostat i zobaczyć co będzie dalej.
Ostatnio zmieniony 02 mar 2018, 19:57 przez Wigo48, łącznie zmieniany 1 raz.
- xxvvcc
- Posty: 839
- Rejestracja: 02 lut 2014, 19:38
- Auto: Astra J, Corsa D
- Silnik: A16LET, Z12XEP
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 22 razy
- Kontakt:
Termostat powinien się otwierać przy temperaturze 105 stopni na duży obieg.
[External Link Removed for Guests]
Temperatura silnika dochodzi czasem powyżej 110 stopni, ale w tym silniku to nic strasznego.
[External Link Removed for Guests]
Temperatura silnika dochodzi czasem powyżej 110 stopni, ale w tym silniku to nic strasznego.
Ostatnio zmieniony 02 mar 2018, 20:02 przez xxvvcc, łącznie zmieniany 1 raz.