Hej.
Może głupi temat, ale za cholerę nie mogę znaleźć tych śrub. Jakie oznaczenie mają śruby pokrywy silnika w Z16XER? 2 mam strasznie skorodowane i chciałbym je wymienić póki w ogóle można je wykręcić.
P.S. Ta korozja to typowa choroba tych silników, czy to nienormalne? Rocznik 2009/145000
Z góry dzięki i pozdrawiam.
Śruby pokrywy silnika - jakie? Z16XER
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 05 sie 2015, 10:36
- Auto: Astra H Sedan
- Silnik: Z16XER
- Województwo: kujawsko-pomorskie
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 28 cze 2013, 21:24
- Imię: Zbigniew
- Auto: Opel Astra H
- Silnik: 1,6
- Województwo: dolnośląskie
ŚRUBA, TYPU TORX, M6 X 30, POKRYWA DO GŁOWICY CYLINDRÓW
numer GM 24440095
Drogo będzie kosztowało, lepiej poszukaj zamienników.
numer GM 24440095
Drogo będzie kosztowało, lepiej poszukaj zamienników.
- marcinsu
- Posty: 181
- Rejestracja: 08 gru 2011, 21:57
- Imię: Marcin
- Auto: Astra H Htb
- Silnik: A16XER
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: Łódź
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 2 razy
Mam dokładnie to samo. Rocznik 2012.
Właśnie potrzebuje wymienić ze 3-4 śruby. Niestety trochę drogie.
Właśnie potrzebuje wymienić ze 3-4 śruby. Niestety trochę drogie.
Astra H - mody: CID+VideoInterface, DVD90NAVI, UWA, tempomat, przycisk Sport + licznik, kluczyk scyzoryk, dysze mgłowe, moduł silniczka obiegu powietrza, listwy silver grid, osłona pod silnik, chlapacze, owiewki, LWPM Comfort Module
- jano0244
- Posty: 9
- Rejestracja: 06 kwie 2018, 19:05
- Imię: Janusz
- Auto: Astra H Kombi
- Silnik: Z16XER
- Województwo: warmińsko-mazurskie
Też tak mi się wydaje, może ten rocznik jakiś felerny, bo ja mam ten sam silnik z tego samego rocznika i o podobnym przebiegu i śruby tak pokorodowały, że dwie się ukręciły podczas wymiany uszczelki i mechanik założył inne. Dopasował jakieś na klucz sześciokątny i póki co tak zostało.haldopongo pisze:QR_BBPOST Hej.
P.S. Ta korozja to typowa choroba tych silników, czy to nienormalne? Rocznik 2009/145000
Ostatnio zmieniony 14 maja 2018, 17:52 przez jano0244, łącznie zmieniany 1 raz.
- marcinsu
- Posty: 181
- Rejestracja: 08 gru 2011, 21:57
- Imię: Marcin
- Auto: Astra H Htb
- Silnik: A16XER
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: Łódź
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 2 razy
Dziś próbowałem odkręcić i okazało się że są w tulejach przez co nie mogę wyciągnąć.
Wie ktoś czy jak mocniej pociągnę to uda się wyciągnąć śrubę razem z tuleją z pokrywy?
Nie chce zdejmować całej pokrywy, chce jedynie wymienić ze 4 śruby skorodowane.
EDIT:
Piszę kolejny post celem przekazania informacji.
Dziś znalazłem czas aby zająć się pokrywą. Niestety aby wyciągnąć tuleje musiałem zdjąć pokrywę zaworów.
Te tuleje były tak mocno skorodowane że nie było szans aby je wyciągnąć na miejscu.
Rdza praktycznie wtopiła się w plastik. Po odkręceniu próby łapania większą śrubą kończyły się niepowodzeniem.
Podstawiłem od zewnętrznej strony tulejkę a z drugiej strony wybijałem śrubą o podobnej średnicy co tulejka pokrywy.
Trzeba było dość mocno walić aby wyszły. Dodam że te nieskorodowane wyszły bez użycia siły.
Rdza została jeszcze na ściankach plastiku, trudno aż usunąć.
Dlatego jak widać jakieś oznaki korozji - nie można tego lekceważyć. Należy wyciągnąć i włożyć nową. Dzięki temu zaoszczędzimy sobie czas i koszty. Obecnie muszę kupić nową uszczelkę i pastę pod pokrywę - także jakiś dodatkowy koszt jest.
Niestety zgodzę się że cena śrub oryginalnych jest dość wysoka. Prawdopodobnie będę szukał jakichś zamienników ocynkowanych. Jak nic nie znajdę to pozostanie zakup oryginalnych i pewnie jeszcze psiknę cynkiem celem zabezpieczenia.
Wie ktoś czy jak mocniej pociągnę to uda się wyciągnąć śrubę razem z tuleją z pokrywy?
Nie chce zdejmować całej pokrywy, chce jedynie wymienić ze 4 śruby skorodowane.
EDIT:
Piszę kolejny post celem przekazania informacji.
Dziś znalazłem czas aby zająć się pokrywą. Niestety aby wyciągnąć tuleje musiałem zdjąć pokrywę zaworów.
Te tuleje były tak mocno skorodowane że nie było szans aby je wyciągnąć na miejscu.
Rdza praktycznie wtopiła się w plastik. Po odkręceniu próby łapania większą śrubą kończyły się niepowodzeniem.
Podstawiłem od zewnętrznej strony tulejkę a z drugiej strony wybijałem śrubą o podobnej średnicy co tulejka pokrywy.
Trzeba było dość mocno walić aby wyszły. Dodam że te nieskorodowane wyszły bez użycia siły.
Rdza została jeszcze na ściankach plastiku, trudno aż usunąć.
Dlatego jak widać jakieś oznaki korozji - nie można tego lekceważyć. Należy wyciągnąć i włożyć nową. Dzięki temu zaoszczędzimy sobie czas i koszty. Obecnie muszę kupić nową uszczelkę i pastę pod pokrywę - także jakiś dodatkowy koszt jest.
Niestety zgodzę się że cena śrub oryginalnych jest dość wysoka. Prawdopodobnie będę szukał jakichś zamienników ocynkowanych. Jak nic nie znajdę to pozostanie zakup oryginalnych i pewnie jeszcze psiknę cynkiem celem zabezpieczenia.
Astra H - mody: CID+VideoInterface, DVD90NAVI, UWA, tempomat, przycisk Sport + licznik, kluczyk scyzoryk, dysze mgłowe, moduł silniczka obiegu powietrza, listwy silver grid, osłona pod silnik, chlapacze, owiewki, LWPM Comfort Module