Montowac gaz ?

Awatar użytkownika
mrcgeophysic

Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 08 kwie 2018, 20:42
Imię: Marcin
Auto: Opel Astra H
Silnik: Z16XER
Województwo: śląskie

Montowac gaz ?

#11

Nieprzeczytany post autor: mrcgeophysic »

Moja AH ma 10 lat i stosunkowo mało przejechane. Jezdzilem do tej pory seatem ibiza 1,4 TDI, spalanie ok. 4,5 - 5,5 l i poki co rozkminiam tego benzyniaka. Na poczatku tez rozkminialem spalanie , ale pozniej mi przeszlo. Mam nadzieje ze dlugo bedzie mi sluzyc. Pomysle nad lpg.

Gacek72

Astro-maniak
Posty: 82
Rejestracja: 23 lip 2017, 7:00
Imię: Wieslaw
Auto: Astra h
Silnik: Z16xep
Województwo: kujawsko-pomorskie
Wdzięczny: 2 razy
Pomocny: 1 raz

#12

Nieprzeczytany post autor: Gacek72 »

Witam forumowiczów,posiadam astrę h kombi 2006r z silnikiem xep kupioną w czerwcu ubiegłego roku z przebiegiem ok 190k(rzeczywisty 250k),ze względu na dojazdy do pracy głównie interesował mnie prosty,dobrze działający,zadbany silnik i blachy...o regulacj zaworów dowiedziałem się niestety pozniej.Po roku,po przemyśleniu (przebieg,regulacja zaworów,słaba głowica itd..)zdecydowałem się jednak na założenie LPG,główny argument finanse i większość rzeczy przy aucie robię sam amatorsko.Cdn.

EDIT:
Przebiegi roczne mam rozne,pierwszy rok Astrą to ok 20k(ekonomicznie),gaz założyłem w czerwcu br.Ze względu na przygodę z zakładem montującym LPG i poradami forumowiczów wybranie odpowiedniego montera uznałem za "święte".W1998 kupiłem Tico,po dwóch latach (gwarancja)ok 60k przebiegu zamontowali mi instalacje BRC i...105km/h a sam się dławi.Miesiac użerania i w du.. z gwarancją,zajrzałem sam.Okazalo się że średnica miksera była dużo mniejsza niż gaźnika,przerobilem i przez następne trzy lata dobiłem do 150k , po wyjściu pierwszych balonów rdzy sprzedałem,problemów z BRC nie mialem.Z polecanych instalatorów LPG do astry zdecydowałem się na gościa który jako jedyny udzielił informacji o zaworach(nie pobieżnie),przed montażem chciał osobiscie sprawdzić auto i zdecyduje czy założy instalacje.Pojechalem (ups...stag,miałem jeszcze Vectre z brc..bez problemów)auto sprawdził,montaż nie za 3,4 dni i po 8 godzinach odbiór, tylko za dwa tygodnie w poniedziałek odbiór na drugi dzień,na pytanie która instalacja lepsza powiedział żebym sprawdził w internecie..sprawdziłem i doszedłem do wniosku że ma być profesjonalnie zalozona,dałem jemu wolną rękę .Koszt 2,6k , specyfikację i jak wszystko działa przedstawię później o ile nie przynudzam.

Część.Astre sprowadziłem z Holandii,poprzedni właściciel wlewał olej elf 5/30 dalszej specyfikacji nie znam(lałem go do Vectry) ja wlałem elf 900 sxr ewolution 5/30, olej wymieniam przy samochodach co 15k,bez względu na zalecenia producenta.W czasie tego przebiegu dolalem ok 2,5l oleju.Po kupnie doprowadziłem ja do odpowiedniego stanu( twinport,kable drzwi tylne,paski itp)zaworów nie sprawdzałem,przed założeniem LPG też nie(nie było potrzeby i czasu).W połowie lipca mam urlop,sprawdzę,pomierze jeżeli trzeba będę szlifował szklanki...co i jak zdam relacje jeżeli kogoś zainteresuje.Gazownik stanowczo odradził mi założenie lubryfikacji (??),chyba że mam takie życzenie...nie miałem.Przy przebiegu 214.700(rzeczywisty +50k)założył instalacje stag ,reduktor AC R02,listwa wtryskowa AC W02,sterownik Qbox plus,zbiornik 47l.Na dzień dzisiejszy tankuje ok 35-36l lpg i przejeżdżam od 440 do 460 km,dwie trzecie to trasa reszta przez miasto. Na przeglądzie po 1k różnice w mapach((jeszcze niezbyt się orientuje) wynosiły ok 3-4% nie widział potrzeby regulacji.

EDIT:
Na dzień dzisiejszy mam przebieg ok218k,samochód sprawuje się bardzo dobrze.na jednym z tankowań przejechałem ok 390km,okazało się że wyskoczyl mi błąd sondy lambda poz 2 nr 145 "czek"się nie zapalił(zapali się przy 141,tak zauważyłem u mnie) skasowałem aplikacja i jest do teraz ok.Tak dokładniej to kablem od sondy zajęły się gryzonie.Odnosnie kabli jak kogoś interesuje to fiolet grzałka,biały grzałka,czarny sygnał,siwy masa.Spalanie paliw zwiększa się już zauważalnie przy błędzie 145 tej sondy
.SDPROG tego nie pokaże ale skasuje,pozostaje gaz-hamulec.

Cześć,odnośnie kilku postów na pierwszej stronie:nie zdarzyło mi się od czerwca żeby przełączenie na LPG nastąpiło po przejechaniu 1km,nawet jadąc do pracy o 4,50,w gorące dni nawet po kilkunastu metrach.W ubiegłym roku na przełomie lato zima średnia spalania benzyny z komputera z 4000 km wyszła 7,1l gdzie ok 1500 km zrobiłem z niesprawnym termostatem,w rzeczywistości wyszło podobnie.Na wolnych obrotach spalanie pokazywało ok 05,06l przy pierwszym błędzie lambdy 0,7-0,9l.Spalanie gazu oscyluje w okolicy 8l.

Hejka,w poniedziałek zabrałem się za regulację zaworów no i...zaczęło się,masakra ale nie z zaworami ale z pokrywą zaworów.Trzy sruby (łby)urwane od strony kol wydechowego myślę sobie pokrywa zejdzie a tu dupa,tak byly zapieczone w tulejach pokrywy aż miło.Wyskrobywanie syfu,polewanie WD ,kombinowanie,prawie sześć godzin pracy.Zeby wyciągnąć pokrywę, jak puściła musiałem wyciąć śrubę od strony paska rozrządu by ją wysunąć,malo tego szpilki(sruby)pomimo swojej długości też nie odpuściły pomogło dopiero przyspawanie nakrętek ,a miało być szybko i dobrze.Otwory w pokrywie przeczyscilem,wpakowałem w otwory grafit proszkowy ze smarem na "gęsto",struby wymieniłem na nowe o oznaczeniach 8.8...powinno być dobrze.Uszczelka nie nadawała się juz do ponownego montażu.
Na górę
Ostatnio zmieniony 04 sie 2018, 16:57 przez Dido, łącznie zmieniany 3 razy.

borycek

Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 03 sie 2018, 10:52
Imię: Borys
Auto: Astra H Kombi
Silnik: Z19DTH
Województwo: łódzkie

#13

Nieprzeczytany post autor: borycek »

1.6 to dobry silnik do lpg, jeżeli robisz koło 20k rocznie nie powinno być problemu i bedzie to sie opłacać, ostatnio dostałem auto zastępcze astre h kombi 1.6 benzin, miała machnięte 320 tys. na gazie i jeździła normalnie, najważniejsze żeby założyć dobrą instalacje i w dobrym zakładzie.

Polecam też obejrzeć filmik z "miłośników 4 kółek" na YT, /watch?v=Jmv3DO8jQCw

Gacek72

Astro-maniak
Posty: 82
Rejestracja: 23 lip 2017, 7:00
Imię: Wieslaw
Auto: Astra h
Silnik: Z16xep
Województwo: kujawsko-pomorskie
Wdzięczny: 2 razy
Pomocny: 1 raz

#14

Nieprzeczytany post autor: Gacek72 »

Robię ok 25k rocznie,na LPG myślę że przebieg wzrośnie,odnośnie miłośników...subskrybuje ten kanał jest ok,jednak za odcinek w którym nie zaleca smarowania śrub bym go powiesił za jajka ;)

Część,odnośnie regulacji zaworów uznałem że zostawię tak jak są:od pierwszego cylindra ssące 0.24 0.25,0.26 0.24,0.26 0.25,0.24 0.24(0.21-0.29zakres)wydechowe 0.30 0.31,031 0.31,0.32 0.33,0.29 0.29(0.27-0.35zakres).Chyba do następnego roku nie skasują się za mocno i dokonam regulacji wraz z wymianą zestawu paska rozrządu.Jak na razie mimo wysokiego przebiegu silnik sprawuje się idealnie.
Ostatnio zmieniony 04 sie 2018, 16:56 przez Dido, łącznie zmieniany 1 raz.

Gacek72

Astro-maniak
Posty: 82
Rejestracja: 23 lip 2017, 7:00
Imię: Wieslaw
Auto: Astra h
Silnik: Z16xep
Województwo: kujawsko-pomorskie
Wdzięczny: 2 razy
Pomocny: 1 raz

#15

Nieprzeczytany post autor: Gacek72 »

Witam ponownie,tydzień temu byłem na przeglądzie instalacji LPG(10 tys)nie wymagała regulacji, wszystko ok...tylko jeździć :D Tankowałem 98% na Orlenie pierwszy filtr "czysty",drugi fazy lotnej lekko puścił olej.Teraz zacznę tankować w różnych miejscach taniej(nie byle gdzie)i zobaczymy przy następnym przeglądzie filtry.Spalanie oleju raczej bez zmian, chcę jednak przejść na valwoline C3 który spełnia normę dexos 2 i sprawdzić czy jak piszą niektórzy forumowicze zmniejszy się zużycie oleju,czy to bajki... ogólnie z ciekawości.

Gacek72

Astro-maniak
Posty: 82
Rejestracja: 23 lip 2017, 7:00
Imię: Wieslaw
Auto: Astra h
Silnik: Z16xep
Województwo: kujawsko-pomorskie
Wdzięczny: 2 razy
Pomocny: 1 raz

#16

Nieprzeczytany post autor: Gacek72 »

Dzień dobry,tak jak pisałem wymieniłem olej w Marcu na Volveline syn power MST C3 5W30 spełniający normę dexos2,sprawdziłem odmę i zobaczymy czy spalanie oleju zmniejszy się...było na poziomie ok 2,5l.Instalacja gazowa jak na razie sprawdza się idealnie.Przed wymiana oleju wymieniłem filtr i do silnika dodałem 0,5 l nafty i pracował tak przez 10 minut.Niestety miska olejowa gdzie nie gdzie puszczała wczesniej i zdemontowalem ja w celu wymiany uszczelnienia(silikon).Stary filtr rozciąłem i...był zawalony takim gęstym "błotem" opiłków metali nie stwierdziłem jak dam radę wstawię zdjęcia,miska to samo miała na dnie poza tym była ok.Po tym co było w filtrze po 16 tys km doszedłem do wniosku że w połowie tego przebiegu warto filtr wymienić (część nie jest droga)

Dodano po 26 minutach 42 sekundach:
!
Zadbaj by twoje zdjęcia zostały na dłużej!
Zamieść je bezpośrednio na forum i miej pewność, że nie znikną.

Jak poprawnie dodawać zdjęcia tutaj.

// [attachment=0]IMG_20190406_162102.jpg[/attachment]
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Gacek72

Astro-maniak
Posty: 82
Rejestracja: 23 lip 2017, 7:00
Imię: Wieslaw
Auto: Astra h
Silnik: Z16xep
Województwo: kujawsko-pomorskie
Wdzięczny: 2 razy
Pomocny: 1 raz

#17

Nieprzeczytany post autor: Gacek72 »

Cześć, przejechałem na volveline ponad 2,5k km,ze stanu maksymalnego(kreska,zgrubienie) oleju ubyło ledwie zauważalnie,pomiary robiłem na zimnym silniku.Czy można odtrąbić sukces?,czy forumowicze mieli rację?,w moim przypadku chyba nie do końca...po zatankowaniu LPG zazwyczaj zeruje licznik,myślę sobie zobaczymy co będzie jak pojeżdżę na wyższych obrotach i tak wchodziłem na 4tys,5tys,sporadycznie nawet 5,5(już tak nie będę robił!).Jadąc z pracy,na małym objeździe zapaliła się kontrolka....minimalny poziom oleju!na liczniku ok 370 km.W domu na drugi dzień sprawdziłem poziom,był w połowie skali-druga kreska i żeby dolać równo do poprzedniego stanu weszło 0,4 l,zmienił się także odcień oleju na dużo ciemniejszy.Czy odezwało się zużycie silnika plus norma fabryczna 0,6 l/1000km.Jedno mogę powiedzieć na pewno...silnik pracuje dużo ciszej na wyższych obrotach i lepiej wchodzi na wyższe obroty.Olej uzupełniłem,wracam do mojego stylu jazdy no i zobaczymy.

Dodano po 16 minutach 42 sekundach:
IMG_20190421_124255.jpg
IMG_20190503_084125.jpg
IMG_20190504_094814.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Jaceks

Astro-maniak
Posty: 332
Rejestracja: 17 sie 2014, 12:50
Imię: Jacek
Auto: Astra H
Silnik: Z16XEP+LPG
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Katowice
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 1 raz

#18

Nieprzeczytany post autor: Jaceks »

z tego co mi wiadomo to te nasze XEP nie lubią wysokich obrotów, znaczy lubią się na nie wkręcać ale przy okazji "piją" olej :) mnie przy spokojniej jeździe praktycznie nic nie brał.. pojechałem w trasę na autostrady europejskie i... trzeba było dolać po 2000km jakieś 0,5l

Gacek72

Astro-maniak
Posty: 82
Rejestracja: 23 lip 2017, 7:00
Imię: Wieslaw
Auto: Astra h
Silnik: Z16xep
Województwo: kujawsko-pomorskie
Wdzięczny: 2 razy
Pomocny: 1 raz

#19

Nieprzeczytany post autor: Gacek72 »

Cześć,wygląda na to że ten typ tak ma...wyszło podobnie jak u mnie.Ciekawi mnie tylko czy ten silnik przy ok 100 tys przebiegu ma podobne zużycie oleju na wyższych obrotach.Dziekuje za pana post,pozdrawiam🙂

Dodano po 19 minutach 45 sekundach:
Przepraszam,chyba nie wyszło podobnie🙂.Ja głównie podciagałem obroty na krótszych odcinkach plus kilka km ekspresówki,jednak jeżdżąc normalnie(dojazdy do pracy)przez ponad 2k km poziom był prawie stabilny.

Jaceks

Astro-maniak
Posty: 332
Rejestracja: 17 sie 2014, 12:50
Imię: Jacek
Auto: Astra H
Silnik: Z16XEP+LPG
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Katowice
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 1 raz

#20

Nieprzeczytany post autor: Jaceks »

to może wskazywać na większe zużycie pierścieni. ja tak miałem po remoncie silnika... spokojna jazda, wszystko ok, wyższe obroty.. tak z 4,5 tys i już zaczął brać olej.. pomimo remontu silnika. czyli w twoim przypadku można to uznać za pewną normę dla silników XEP ;)
ale tragedii nie ma bo jak pierścienie są do bani to zużywa stale, niezależnie od stylu jazdy... i coraz więcej i więcej :)

ODPOWIEDZ