Montowac gaz ?

Gacek72

Astro-maniak
Posty: 82
Rejestracja: 23 lip 2017, 7:00
Imię: Wieslaw
Auto: Astra h
Silnik: Z16xep
Województwo: kujawsko-pomorskie
Wdzięczny: 2 razy
Pomocny: 1 raz

Re: Montowac gaz ?

#51

Nieprzeczytany post autor: Gacek72 »

Cześć."Żadnych wyciekòw"... założyłem drugi raz uszczelkę (zamiennik)pokrywy zaworów.Ogolnie to wszystko o czym pisałem to "druciarstwo",ale warto pokombinować...ja osobiście czekam aż padnie uszczelka pod głowicą,lub "rozpadnie"się silnik i robię kapitalny remont bez szlifowanych szklanek...oczywiście u specjalistów :). Digyl....ja już swoje wypiłem....pogody ducha życzę!

Awatar użytkownika
deodekabokat

Astro-maniak
Posty: 3638
Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
Imię: Grzegorz
Auto: Astra H
Silnik: Z18XE ?KM 400kkm
Rocznik: 2005
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: BI
Wdzięczny: 26 razy
Pomocny: 184 razy

#52

Nieprzeczytany post autor: deodekabokat »

Pa digyl
tu masz dwa nowe zawory, nigdy nie widziały ognia piekielnego spalania.
Ten jasny ssący zwykła obróbka termiczna
Ten ciemny wydechowy + azotowanie.

Zwróćcie uwagę że ten azotowany nie jest na całej długości i koniec trzonka jest bez azotowania a to pewnie po to żeby nie brał szklanki czy tam dźwigienki. To nowe zawory ale nikomu nie potrzebne mogę się przejść w pewno miejsce i sprawdzić twardość jednego i drugiego bo mam dostęp do rockvella jeżeli chcielibyście. Ale na pewno oba są po obróbce cieplnej bo szlifu się nie robi na materiale w stanie zmiękczonym. Nie wiem jaki to materiał jest ale pewnie coś takiego
[External Link Removed for Guests]
Przechwytywanie.GIF
Edit.
Ale znowu ta literatura to mówi że ssące to z 40stki H można robić. Jpd to chyba stare jakieś jest i nie te czasy. 40tkę to tak postrzegam jako takiej średniej jakości konstrukcyjną stal do ulepszania.
[External Link Removed for Guests]

Dobra pójdę sprawdzę twardość
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.

Usunięty użytkownik 861235

#53

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 861235 »

Oo
Fajno!

No jest motyw przy remoncie głowicy że jak zawory mają duże wżery to do kosza, a u nas szlifierka i jedziemy i rżniemy.
Nawet zakłady potrafią lipę odwalić.
Tak samo przylgnia / gniazdo, powinna być dość wąska a gniazdo jest obrabiane na 3 kąty, na 5 kątów ?

Też już zawsze będę podnosił kwestie prowadnic że to nimi po czasie, z racji nalotu pije olej a wymiana tylko uszczelniaczy to krótki efekt.

Wszyscy też zapatrzeni w te pierścienie jak w matkę boską, oczywiście to też często przyczyną brania oleju.

Temat brania oleju będzie się pojawiał.
Temat UPG też jak i samej głowicy.

Też klawiatura jak zerżnie wałek na krzywkach/dźwigienki i stuka.
Ale tu to coś ze smarowaniem bardziej.

Silnikowcem nie jestem, ale myślę że jest recept na to wszystko, diabeł jak zwykle tkwi w szczegółach.
Też się trochę zmieniło po czasie, inne materiały inne wykonanie.

Opel ma całkiem dobre benzyniaki 16V
Chleje olej bo często rzeczywisty przebieg to razy dwa.
Jest ktoś kto kupił nófkę i najechał z 300 000 km przy dobrym serwisie żeby opisać problem brania oleju przez taki długi czas eksploatacji ?
To by było dość wiarygodne.

Trochę się rozjechał temat, taka refleksja.
W sumie nie przyjrzałem się wcale regulacji zaworów jak wcześniej było pisane.
Kurde.
Przyjrzę się.

Dodano po 12 minutach 58 sekundach:
Kurde tak na szybko.

Jakoś nie ma tak od ręki dostępnych zamienników ale coś tam wisi w katalogu, zamienniki jakieś są na rynku, to już coś.

[External Link Removed for Guests]

BGA
KOLBENSCHMIDT
i na drugiej stornie
FAI AutoParts

No kurde trzeba by się gdzieś dokopać skąd to można ściągnąć i jaka cena za sztukę, wychodzi że dolot i wydech to to samo ?
Strasznie słaby temat z tą regulacją luzu, trzeba rozebrać, pomierzyć, zapisać, zrobić żonglerkę z tego co jest a co nie tak i nie podejdzie to zamówić, zakupić.
Tydzień w plecy.
Tak samo było z płytkami w starym Isuzu.
Sporo silników ma taki motyw, zwłaszcza japońce chyba. / płytki.

Może na drugim pełnym secie z używki coś by ogarnął szybciej.

Wszystko jest do ogarnięcia ale dziwne rozwiązanie, takie bardzo ASO lubne bym powiedział...

///////////////////////////////
Jeszcze takie coś.
Tylko prawdę mówiąc na tę chwilę nie złoże myśli co i jak było bo już późno i trochę po sztormie.
Auto wróciło po 5000 Km i stuka...

Są dwa filmy.
Mnie ciekawi przyczyna tego problemu z klawiaturą na początku, czyżby coś z olejem, brakiem ciśnienia na klawiaturze ?
Pierwej poszedł nowy wałek bo wyrżnęło krzywki.

Problem wrócił na nowym wałku po czasie.

Hmmm...

[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

Coś coś

Awatar użytkownika
deodekabokat

Astro-maniak
Posty: 3638
Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
Imię: Grzegorz
Auto: Astra H
Silnik: Z18XE ?KM 400kkm
Rocznik: 2005
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: BI
Wdzięczny: 26 razy
Pomocny: 184 razy

#54

Nieprzeczytany post autor: deodekabokat »

No i kurła zaskoczenie. Końcówka trzonka tak 2mm poniżej nacięć od księżyców 55HRC oba zawory. Środek trzonka 32HRC więc ostro mniej. Pamiętajcie że to nieliniowa skala. Końcówki nie sprawdziłem bo nie miałem jak zamocować ale może innym razem. Może też zeszlifuję i sprawdzę czy harowanie było na wskroś czy powierzchniowo, ale już na oko widać że koniec trzonka indukcyjnie najprawdopodobniej.
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.

Gacek72

Astro-maniak
Posty: 82
Rejestracja: 23 lip 2017, 7:00
Imię: Wieslaw
Auto: Astra h
Silnik: Z16xep
Województwo: kujawsko-pomorskie
Wdzięczny: 2 razy
Pomocny: 1 raz

#55

Nieprzeczytany post autor: Gacek72 »

Dzień dobry,"Super robota... chyba się zgłoszę na nauki jak będę potrzebował zrobić kasację luzów ". Jaceks długo się nad tym zastanawiałem i chyba będzie ciężko z nauką,bo skoro swój kolektor ssący przynajmniej pół roku ogarniałeś to co dopiero szlifowanie szklanek a ja czasu mam mało.Zycze Tobie cierpliwości,informacje o dalszych przebiegach będą,może jak we wrześniu dojadę do 5k to ściągnę pokrywę zaworów i wszystko sprawdzę :)

Awatar użytkownika
tomekkemot

Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 24 paź 2019, 20:45
Imię: Tomasz
Auto: astra h astra k
Silnik: 14xep B14XFT
Rocznik: 2007
Województwo: małopolskie

#56

Nieprzeczytany post autor: tomekkemot »

Ja mam astrę h od nowości 1.4 xep. Przy 31kkm założyłem gaz BRC ( w tym czasie w instalacji gazowej wymieniane były tylko filtry co ok 25kkm). Teraz mam 303kkm.Świece i olej wymieniam co 25-30kkm, olej leje Mobil1 long life. Do 250kkm między wymianami oleju nic nie dolewałem.Teraz na ok.30kkm dolewam w sumie do 0.5l oleju. Jeżdżę głównie autostradą ok 80% całego przebiegu. Trzymam z regóły 4tys obrotów podczas jazdy w tedy pali jakieś 8-8.5l gazu.Powyżej 4tys obrotów pali już o wiele wiecej więc 150km/h,160 km/h bardzo żadko kiedy jeżdżę. W tym czasie przy 200kkm wymieniłem zawór egr. Chyba ze 2 razy czujnik ciśnienia oleju. Reszta jest od nowości nie ruszana ( oczywiście poza filtrami, klockami,tarczami,świecami .Teraz troche zaczęła pocic się uszczelka pokrywy klawiatury i uszczelniacz półosi z lewej srtony skrzyni biegów. Auto ma 12 lat wiec czekam kiedy się zacznie wszystko sypać oby jak naj pózniej

Awatar użytkownika
deodekabokat

Astro-maniak
Posty: 3638
Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
Imię: Grzegorz
Auto: Astra H
Silnik: Z18XE ?KM 400kkm
Rocznik: 2005
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: BI
Wdzięczny: 26 razy
Pomocny: 184 razy

#57

Nieprzeczytany post autor: deodekabokat »

@tomekkemot
Myslę Tomek że jak auto było sprawne i nic nie trzeba było robić to moment grze coś tam zacznie o sobie dawać znać jest własnie w oplach 300÷350 wzwyż, ale bez tragedii. Anglia zasila. W całej polsce jest multum stacji demontażu które poza Vauxhallem nie dotykają się. Odnoszę wrażenie że jeżeli Opel nie jest walony to zawsze opłaca się go robić. Części są bardzo tanie, jeżeli nie najtańsze, w porównaniu z innymi markami.
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.

Gacek72

Astro-maniak
Posty: 82
Rejestracja: 23 lip 2017, 7:00
Imię: Wieslaw
Auto: Astra h
Silnik: Z16xep
Województwo: kujawsko-pomorskie
Wdzięczny: 2 razy
Pomocny: 1 raz

#58

Nieprzeczytany post autor: Gacek72 »

Cześć,witam wszystkich (AH kombi 1.6 16v xep,244k rzeczywisty 294k),tydzień temu po 15 tys wymieniałem filtry, świece,olej właśnie-olej i mogę powiedziec,że w moim przypadku zmiana oleju z elf 900sxr 5w30 na volweline syn power mst C3 5w30 nie spowodowała zmniejszenia zużycia oleju...wyszło w przybliżeniu bardzo podobnie ok 3,5l jednak nie rezygnuje z tej marki ale zszedłem na tańszy- syn power 5w30(fe)...wiem,bez dexos2.
Odnośnie szlifowania popychaczy zaworowych wszystko jest w porządku mając na uwadze pracę silnika (przejechane dotychczas ok 8k).Miałem ściągnąć pokrywę zaworów i sprawdzić luzy ale do powyżej wymienionych wydatków doszedł mi przegląd LPG(wszystko gra),wymiana tylnych sprężyn, a zamiennik uszczelki pokrywy zaworów nie odważyłbym się zastosować po raz trzeci,pozdrawiam.

Usunięty użytkownik 830064

#59

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 830064 »

tomekkemot pisze:
09 lis 2019, 19:42
Jeżdżę głównie autostradą ok 80% całego przebiegu. Trzymam z regóły 4tys obrotów podczas jazdy
Toś se dobrał auto do drogi. Masochista! Właśnie takie co nie jedzie, a hałasuje, sprzedałem gdy otworzono autostradę w mojej okolicy.

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4502
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

#60

Nieprzeczytany post autor: Automat »

Paweł,nie wiem czy zauważyłeś,ale jak wyłączysz stacyjkę,to żaden silnik nie hałasuje,a dodatkowo jak odepchniesz się nogą,to o ile masz małe opory toczenia to możesz nawet pojechać.A jaka frajda spróbować ową "hulajnogę" na każdym biegu.Próbowałeś ? :) .No i poważnie,taki znawca hałasu a kupiłeś pewnie manuala.Jakbyś kupił to co sprzedałeś w wersji automata,to nie narzekałbyś na hałasy przy 4000 obr/min.

ODPOWIEDZ