Montowac gaz ?
-
- Posty: 82
- Rejestracja: 23 lip 2017, 7:00
- Imię: Wieslaw
- Auto: Astra h
- Silnik: Z16xep
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Wdzięczny: 2 razy
- Pomocny: 1 raz
Re: Montowac gaz ?
Hejka,coraz więcej i wiecej...aż ciarki przechodząw sumie przy moim prawdziwym przebiegu ponad 280k powinienem się chyba cieszyć,że jest jak jest... pozdrawiam
-
- Posty: 82
- Rejestracja: 23 lip 2017, 7:00
- Imię: Wieslaw
- Auto: Astra h
- Silnik: Z16xep
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Wdzięczny: 2 razy
- Pomocny: 1 raz
Cześć,tydzień temu byłem na przeglądzie LPG(21k)nadal wszystko w porządku,filtry w dobrym stanie jak poprzednio,myślę że instalacja już się finansowo zwróciła.Aktualnie mam przebieg 234,5k(284,5k).Po ostatnim uzupełnieniu oleju przy normalnej jeździe zuzycie minimalne i już miało być tak pięknie aż tu nagle parę dni temu przyszły upały i...i dupa!ok 6dni jeżdżąc do pracy,zawożąc do szkoły dzieciaki miałem załączoną klimę(ok500km,manualna) do stanu max dolałem 2setki oleju,innej przyczyny nie widzę,wychodzi dokładnie na to,że nawet najmniejsze obciążenie silnika przy zużyciu podzespołów ma duży wpływ na spalanie oleju.Jeżdżac spokojnie można to zużycie mocno ograniczyć,ale jazdy w upały bez klimy sobie nie wyobrażam(posiadając klimę).Tak czy inaczej przy tym oleju(valvoline) pozostanę,a czy zużycie wyjdzie 1,5 czy 3litry na 15k trzeba temu silnikowi przy tym przebiegu(1,6xep) wybaczyć W lipcu sprawdzę luzy zaworowe,zobaczymy o ile się zmniejszyły.
- Automat
- Posty: 4539
- Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
- Imię: Jan
- Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
- Silnik: Z18XE,125 KM,288kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Wdzięczny: 22 razy
- Pomocny: 69 razy
Pijak....ale dobry. Może te silniki tylko w Polsce tak mają .Ja mojemu Z18XE przy okazyjnej wymianie uszczelki pod głowicą zaplikowałem kapitalny remont, czyli dodatkowo regenerację głowicy, wymianę pierścieni i panewek korbowodowych.Na zakończenie docierania(2210 km) stan oleju nie uległ zmianie .Można ?- da się ? Ciekawe jak długo będę miał taki luksus: od wymiany do wymiany oleju -zero dolewek .Oglądając zdemontowane podzespoły, to przeglądu jedynie wymagała głowica.Reszta była w bardzo dobrym stanie(ale i tak silnik dostał nowe porządne nominalne podzespoły).Przebieg przed remontem 225 563 km.
Ja się pod tym też podpisuje że to tylko głowice lecą po tych 200 kilo z hakiem i nimi pije olej.
Trzeba wymienić prowadnice zaworowe, zdaje się że jest to często pomijany element, jak jest luz to i nowe uszczelniacze roztańcuje i będzie pił jak pił.
Zawory też, jak mocno wypalone na przylgniach to nowe dać, gniazda tylko liznąć i wszystko.
Dół jest pancerny, żeliwny motor, niewysilona jednostka, powinien na nominale z 500 kilo puknąć i jakoś nie słyszałem też żeby się w GM zapiekały pierścienie, no chyba że ktoś nie zmieniał oleju to w końcu smoła i tak będzie, a to często już po zdjęciu kapy zaworowej widać jak są strupy i towar na głowicy, to motor cały / dół do roboty jak nic.
Trzeba wymienić prowadnice zaworowe, zdaje się że jest to często pomijany element, jak jest luz to i nowe uszczelniacze roztańcuje i będzie pił jak pił.
Zawory też, jak mocno wypalone na przylgniach to nowe dać, gniazda tylko liznąć i wszystko.
Dół jest pancerny, żeliwny motor, niewysilona jednostka, powinien na nominale z 500 kilo puknąć i jakoś nie słyszałem też żeby się w GM zapiekały pierścienie, no chyba że ktoś nie zmieniał oleju to w końcu smoła i tak będzie, a to często już po zdjęciu kapy zaworowej widać jak są strupy i towar na głowicy, to motor cały / dół do roboty jak nic.
-
- Posty: 863
- Rejestracja: 07 maja 2016, 12:38
- Imię: marcin
- Auto: astra G
- Silnik: Z18XE+lpg
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 159 razy
- Pomocny: 2 razy
Tez zauwazylem ,ze w czasie upalow zuzycie oleju wzrasta.Jakies 2 setki na tysiac.Moze odparowuje?Klima ,nie ma tu chyba nic do rzeczy.
-
- Posty: 82
- Rejestracja: 23 lip 2017, 7:00
- Imię: Wieslaw
- Auto: Astra h
- Silnik: Z16xep
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Wdzięczny: 2 razy
- Pomocny: 1 raz
Klima w tym samochodzie bardzo obciąża silnik,czuć jak cholera,raczej nic nagle nie padło.Pijak...ale dobry...zrobiłbym tak samo,ale myślę że w moim przypadku za wcześnie by robić remont ot tak.Masz go na dotarciu,bardzo ciekawi mnie jak będzie później jak zaczniesz wchodzić na ok 4tys obrotów.Nie chcę być źle zrozumiany ale moje wywody związane z xep to to co obserwuje i robię na bieżąco,chce w miarę obiektywnie to wszystko przedstawić bo lubię się w tym "bawić".O klimie wspomniałem,bo nie znalazłem żadnego innego wytlumaczenia..to ostatnie ok 500km.
- Automat
- Posty: 4539
- Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
- Imię: Jan
- Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
- Silnik: Z18XE,125 KM,288kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Wdzięczny: 22 razy
- Pomocny: 69 razy
Muszę Cię zmartwić,...z powodu,że mam skrzynię automatyczną,to owe 4000 obr/min oznacza dla mnie jazdę z prędkością 160 km/godz , co raczej będzie się rzadko zadarzało.Dla tej samej prędkości w odniesieniu do manuala, mam o 500 obr/min niżej co jest "miodzikiem" dla uszu .Pytanie jakie postawiłeś ,to i mnie interesuje na nie odpowiedź.Ruskich,których regularnie podpatruję,każdy po przeprowadzonym remoncie silnika,jak w moim przypadku,meldowali o braku zużycia oleju.Ten fakt,jak i to, że mam bardzo dobre ciśnienie oleju w układzie smarowania napawa mnie przekonaniem,że to o czym piszesz zdarzy się nie tak szybko .Podzespoły wymienione podczas remontu ,szczególnie pierścienie, wymieniłem na inne z górnej półki,ale nie oryginalne.Do zestawu dodaj dobry olej i właściwe zmiany oleju....to będzie trochę czekania na etap normatywny =<0,6 l /1000 km .
Twoje może zaistnieć,o ile okaże się ,że wstawili mi do głowicy kiepskie gumki(są Elringa).Prowadnice były również wymieniane.
Ostatnio zmieniony 08 cze 2019, 22:11 przez Automat, łącznie zmieniany 1 raz.
- Automat
- Posty: 4539
- Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
- Imię: Jan
- Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
- Silnik: Z18XE,125 KM,288kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Wdzięczny: 22 razy
- Pomocny: 69 razy
Przypuszczam,że podczas upałów cały silnik mocniej się nagrzewa co powoduje większe luzy pomiędzy pracującymi elementami silnika,co przekłada się na większe zużycie oleju.Inna droga to większe ucieczki oleju przez wszelkie nieszczelności.