Falujące obroty i piszące łożysko lub pasek.

strażak998

Astro-maniak
Posty: 56
Rejestracja: 17 maja 2015, 9:59
Auto: Astra H
Silnik: Z16XEP
Województwo: łódzkie

Falujące obroty i piszące łożysko lub pasek.

#1

Nieprzeczytany post autor: strażak998 »

Cześć.
Przeszukałem tematy o podobnych objawach.
Ale może ktoś mi jeszcze podpowie co się dzieję z moją A.
Silnik 1.6 XEP, objawy to przy gorącym silniku wydobywa się pisk z okolicy pompy wody. Pasek? Jakieś łożysko na rolce czy pompa wody?
Dodam, że dodatkowym problemem jest falowanie obrotów przy tym piszczeniu. Po dodaniu gazu, powyżej 3tysięcy uspokaja się.
Próbowałem namierzyć ten pisk, polałem wody na pasek wielorowkowy i po chwili zaczęło piszczeć.

Jeśli pompa to jaką firmę możecie polecić? Magneti Marelli będzie ok?

bartezz86

Astro-maniak
Posty: 111
Rejestracja: 09 mar 2014, 0:38
Auto: astra H
Silnik: Z18xe
Województwo: śląskie

#2

Nieprzeczytany post autor: bartezz86 »

weź kij np z kilofa i przystaw jedną strone do ucha a drugą do obudowy gdzie jest zamontowana pompa będziesz słyszał czy to jest to czy nie, możesz posprawdzać w kilku miejscach

Usunięty użytkownik 861235

#3

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 861235 »

Najczęściej alternator śpiewa, suche łożyska no i rolka napinacza, rolka klimy.
Pompa też niby może ale raczej gruchocze jak już łożyska słabe.
Jeszcze powciskaj na postoju przy odpalonym silniku sprzęgło, czasem łożysko wyciskowe śpiewa.

Lepiej to wyłapać bo lubi się złośliwie rozsypać na wyjeździe. :mrgreen:

strażak998

Astro-maniak
Posty: 56
Rejestracja: 17 maja 2015, 9:59
Auto: Astra H
Silnik: Z16XEP
Województwo: łódzkie

#4

Nieprzeczytany post autor: strażak998 »

Sprzęgło mam nowe, wymienione w lutym, klimy nie mam, a altek raczej cichy, więc albo napinacz albo pompa. A wiecie czy można samą rolkę napinacza wymienić czy cały napinacz bo ciężko jest znaleźć odpowiednią rolkę, różnią się wymiarami od tej kompletnej w napinaczu.

Usunięty użytkownik 861235

#5

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 861235 »

po winie

tfu.

naczy po VIN-e dojdzie albo wyposażenie.

Według Gates były dwa rodzaje szerokości 29mm i 22mm, / 29mm pewnie do auta z klimą.
To są kompletne napinacze.

Gates T38433 ---->22mm

Gates T39291 ---->29mm

[External Link Removed for Guests]

Ta 22mm niby jest wymienialna sama rolka, coś jest ale nie wiem nie rozbierałem tego.
[External Link Removed for Guests]

Zdejmij po prostu pasek najpierw i zobacz wszystko co się kręci na osprzęcie i potem działaj, na ślepo nie ma co.
Stawiam alternator albo rolkę napinacza.

strażak998

Astro-maniak
Posty: 56
Rejestracja: 17 maja 2015, 9:59
Auto: Astra H
Silnik: Z16XEP
Województwo: łódzkie

#6

Nieprzeczytany post autor: strażak998 »

Dzięki za odpowiedzi. Zajmę się tym jutro albo w piątek. Części zamówiłem. Pompa wody, napinacz i nowy pasek. Co będzie do wymiany to wymienię :D Dam znać co było przyczyną usterki :)

Usunięty użytkownik 861235

#7

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 861235 »

O masz

Trzeba zdiagnozować co jest!

Zdjąć pasek osprzętu to nie problem i wymacać.

"Części zamówiłem. Pompa wody, napinacz i nowy pasek. Co będzie do wymiany to wymienię :D Dam znać co było przyczyną usterki :)"

Noo jak tam nie było zaglądane przez dłuższy czas to może i na dobre wyjdzie, pasek , nowa pompa i rolka (czy napinacz) na +

Tutaj pompa na osprzęcie a nie z rozrządu to i łatwiej i prościej.

Fotka wersja z klimą, pewnie do nich jest ten szerszy pasek, tak dukam.

Tylko zobacz alternator koniecznie! Łożyska!

Obrazek

EDIT:
Ekhm

Nasi tu byli :)

Wychodzi że ten XEP XER to jeden pies.
Wspoma tylko może być hydrauliczna.
To może też do wspomy szerszy pasek?

[External Link Removed for Guests]

no.

EDIT:
Będzie grzebać to sam zobaczy co jest. 8-) /no ale chyba sprawdziłeś co jest.
Nawet w F-kach był pasek na 5 albo na 6 rowków, na ślepo można się oszukać...
Ostatnio zmieniony 09 maja 2018, 17:18 przez Usunięty użytkownik 861235, łącznie zmieniany 1 raz.

strażak998

Astro-maniak
Posty: 56
Rejestracja: 17 maja 2015, 9:59
Auto: Astra H
Silnik: Z16XEP
Województwo: łódzkie

#8

Nieprzeczytany post autor: strażak998 »

Jednak z braku czasu dopiero w sobotę się zajmę robotą przy nim :D nie strasz mnie tym altkiem :D
U mnie jest 5 rowków i tylko altek, koło, pompa i napinacz, nic więcej nie namierzyłem bo klimy niestety nie mam :( .
Orientujesz się jakie rozmiary tych torxów będą mi potrzebne i jaki klucz do napinacza?
Mam nadzieję, że dam radę bez kanału jak ściągnę obudowę filtra :)

strażak998

Astro-maniak
Posty: 56
Rejestracja: 17 maja 2015, 9:59
Auto: Astra H
Silnik: Z16XEP
Województwo: łódzkie

#9

Nieprzeczytany post autor: strażak998 »

Wstępnie mogę się podzielić wrażeniami po samodzielnej pracy, która jeszcze nie została dokończona.
A więc na pewno do zluzowania napinacza potrzeba nasadki 19mm dwunastokątnej i długiej grzechotki lub "fajkowego" klucza na nasadki i przedłużki. Im dłuższy tym wygodniej zluzować. Ważne aby nasadka albo klucz były wąskie, bo jest tam bardzo mało miejsca.
Pasek, który zdemontowałem miał jedno czy dwa pęknięcia na rowkach. Być może on powodował piski, ale jeszcze rolka napinacza jest nieciekawa.
Sprawdziłem altka oraz pompę wody i kręcą się ładnie bez dziwnych dźwięków, nie mają luzów.
Napinacza niestety nie wymieniłem, ponieważ nowy po zwolnieniu blokady nie chciał mi wejść. Z blokadą wszedł i przykręciłem pięknie, ale niestety mamy mało miejsca żeby ściągnąć tam tego pręcika z blokady. Przynajmniej ja nie mogłem. Jutro czeka mnie walka z napięciem napinacza u włożeniu czegoś podobnego żeby zablokować i łatwiej później wyciągnąć.
Nie trzeba demontować poduszki silnika. Jest trochę gimnastyki, ale jak się ma dobrze dobrane narzędzia, i zwinne palce to da się radę :)

Aha, obudowa filtra do zdjęcia. Zdejmujemy rury od obudowy filtra, jedna bez opaski przy lampie, a drugą tam gdzie opaski zaciskowe. O ile pamietam nasadka 7mm. Można odkręcić z mocowaniem, które jest na torxa ale ja nie miałem takiego i wyjąłem z mocowania.
Wstępnie tyle. :)

Usunięty użytkownik 861235

#10

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 861235 »

Może pokrętło z ruchomą główką na 1/2 cała, nie trzeba się na kąt prosty mordować.
Kamień klucz też można deko ściąć.
Albo oczkowy wysoki łabądek?

No nie robiłem w takim aucie.
Tak tylko myślę czym podejść jak ciasno.

[External Link Removed for Guests]

ODPOWIEDZ