Z14XEP wyciek oleju
-
- Posty: 5882
- Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
- Imię: Adam
- Auto: Opel Astra III
- Silnik: Z14XEP
- Rocznik: 2006
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Wdzięczny: 63 razy
- Pomocny: 147 razy
Z14XEP wyciek oleju
Witam.
Jest problem tego typu.
Astra H z silnikiem 1.4 90KM Z14XEP.
Kilka miesięcy temu podczas wymiany oleju zauważyłem wyciek oleju od strony rozrządu, na wysokości uszczelki pokrywy zaworów było zapocenie, które ciągnęło się aż po łączenie miski olejowej z blokiem silnika. Obstawiłem uszczelkę pokrywy zaworów bo zapocenie ciągnęło się wzdłuż jej łączenia. No ale doczytałem też w necie, że powodem takiej sytuacji może być również uszczelka korka wlewu oleju. Fakt, tu też zbyt sucho nie było. Więc wymieniłem na oryginalną uszczelkę korka wlewu oleju i umyłem silnik celem obserwacji.
Dziś zajrzałem pod auto, a miska olejowa zawalona olejem. Wyciek ewidentnie jest z okolic/poziomu termostatu, na łączeniu pompy wody z blokiem, zaraz pod pokrywą zaworów, wszystko ścieka niżej, po kompresorze klimatyzacji aż do miski olejowej.
Uszczelkę pokrywy zaworów wykluczam. Tu jest zbyt sucho żeby ją podejrzewać. Skłaniałbym się bardziej ku simmeringom wałków rozrządu albo koła pasowego, tyle że nie kojarzę budowy wszystkiego co i jak wygląda i czy w tym miejscu wydobywający się olej może być przez uszkodzony któryś simmering.
Albo uszczelka głowicy puszcza olej w tym miejscu. Nie wiem jak to w Oplu wygląda. Mając do niedawna Citroena C4, miałem wyciek w tym miejscu i była to uszczelka głowicy gdyż tam była taka, a nie inna budowa i uszkodzeniu ulegało miejsce w uszczelce gdzie łączyła kanał olejowy z głowicą.
Po dokładniejszym przyjrzeniu się, zaolejone jest miejsce styku pompy olejowej z blokiem silnika na wysokości kompresora klimatyzacji.
Miał ktoś taki przypadek?
EDIT:
Za tydzień rozbiórka.
Cieknie spod pokrywy rozrządu.
Przy okazji weryfikacja pozostałych uszczelnień oraz el. rozrządu.
Jest problem tego typu.
Astra H z silnikiem 1.4 90KM Z14XEP.
Kilka miesięcy temu podczas wymiany oleju zauważyłem wyciek oleju od strony rozrządu, na wysokości uszczelki pokrywy zaworów było zapocenie, które ciągnęło się aż po łączenie miski olejowej z blokiem silnika. Obstawiłem uszczelkę pokrywy zaworów bo zapocenie ciągnęło się wzdłuż jej łączenia. No ale doczytałem też w necie, że powodem takiej sytuacji może być również uszczelka korka wlewu oleju. Fakt, tu też zbyt sucho nie było. Więc wymieniłem na oryginalną uszczelkę korka wlewu oleju i umyłem silnik celem obserwacji.
Dziś zajrzałem pod auto, a miska olejowa zawalona olejem. Wyciek ewidentnie jest z okolic/poziomu termostatu, na łączeniu pompy wody z blokiem, zaraz pod pokrywą zaworów, wszystko ścieka niżej, po kompresorze klimatyzacji aż do miski olejowej.
Uszczelkę pokrywy zaworów wykluczam. Tu jest zbyt sucho żeby ją podejrzewać. Skłaniałbym się bardziej ku simmeringom wałków rozrządu albo koła pasowego, tyle że nie kojarzę budowy wszystkiego co i jak wygląda i czy w tym miejscu wydobywający się olej może być przez uszkodzony któryś simmering.
Albo uszczelka głowicy puszcza olej w tym miejscu. Nie wiem jak to w Oplu wygląda. Mając do niedawna Citroena C4, miałem wyciek w tym miejscu i była to uszczelka głowicy gdyż tam była taka, a nie inna budowa i uszkodzeniu ulegało miejsce w uszczelce gdzie łączyła kanał olejowy z głowicą.
Po dokładniejszym przyjrzeniu się, zaolejone jest miejsce styku pompy olejowej z blokiem silnika na wysokości kompresora klimatyzacji.
Miał ktoś taki przypadek?
EDIT:
Za tydzień rozbiórka.
Cieknie spod pokrywy rozrządu.
Przy okazji weryfikacja pozostałych uszczelnień oraz el. rozrządu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 17 sie 2018, 23:02 przez analyzer65, łącznie zmieniany 2 razy.
- topiq77
- Posty: 2103
- Rejestracja: 21 lip 2018, 18:49
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H HB 5D
- Silnik: Z18XE
- Rocznik: 2005
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Puławy
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 82 razy
Miejsce felerne, gdzie uszczelka rozrządu jest na połączeniu głowicy i bloku. Miałem to samo na Z12XE w Corsie C, które są bardzo podobne w budowie i chyba rozrząd jest identyczny. Ciekło spod śruby od pompy wody. Obstawiałem czujnik ciśnienia oleju, uszczelkę pokrywy, bo olej pełzał w górę. Umyłem dokładnie silnik, odtłuściłem zmywaczem do hamulców, odpaliłem silnik i gapiłem się, skąd zaczyna cieknąć. Przy okazji warto już zrobić rozrząd , bo jedna robota. Szczególnie jeśli słychać już klekot diesla na gorącym. Chętnie zobaczę uszczelkę w którym miejscu puściła. Ja swoje auto sprzedałem z tym wyciekiem, oczywiście nie ukrywając go przed nabywcą. I tak rozrząd po 270 tyś. km był już do zrobienia. Przy wycieku i tak mniej dolewałem niż niektórzy bez wycieku do Z18XE z zapieczonymi pierścieniami
-
- Posty: 5882
- Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
- Imię: Adam
- Auto: Opel Astra III
- Silnik: Z14XEP
- Rocznik: 2006
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Wdzięczny: 63 razy
- Pomocny: 147 razy
We wtorek okaże się.
Silnik ma 120kkm oryginalnego przebiegu. Astra od nowości w domu. Rozrząd podda się weryfikacji. Na pewno do wymiany będzie napinacz. Ślizgi i cała reszta jak będzie budzić podejrzenia to też trafi na śmietnik.
Zrobione.
Wymieniony napinacz łańcucha, simmering wału, uszczelka miski oleju, uszczelka pokrywy rozrządu, uszczelka pokrywy zaworów, pasek wielorowkowy oraz rolka napinacza.
Od naprawy przejechane ok 1.5kkm. Wszystko w porządku...
Silnik ma 120kkm oryginalnego przebiegu. Astra od nowości w domu. Rozrząd podda się weryfikacji. Na pewno do wymiany będzie napinacz. Ślizgi i cała reszta jak będzie budzić podejrzenia to też trafi na śmietnik.
Zrobione.
Wymieniony napinacz łańcucha, simmering wału, uszczelka miski oleju, uszczelka pokrywy rozrządu, uszczelka pokrywy zaworów, pasek wielorowkowy oraz rolka napinacza.
Od naprawy przejechane ok 1.5kkm. Wszystko w porządku...
Ostatnio zmieniony 19 wrz 2018, 21:16 przez analyzer65, łącznie zmieniany 1 raz.
- heinrich12
- Posty: 5108
- Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
- Imię: Henryk
- Auto: Astra H
- Silnik: Z 14XeP
- Rocznik: 2009
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
- Wdzięczny: 193 razy
- Pomocny: 307 razy
Wczoraj pojechałem do warsztatu kumpla na wymianę oleju w silniku (trochę przeholowałem - 12,5 tkm. ale równo 1 rok) i wymianę paska wieloklinowego. Olej wymieniłem, paska nie wymieniłem. Podczas odkręcania korka z miski zauważyłem olej na prawej osłonie i częściowo na sankach. Zaglądam głębiej, wyżej a cały kompresor klimatyzacji jest ,,zalany" olejem. Winowajcą okazał się rozszczelniony czujnik ciśnienia oleju. Czujnik już kupiłem - po dostawie wymienię ,,go" wraz z paskiem w. Pozdrawiam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 5882
- Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
- Imię: Adam
- Auto: Opel Astra III
- Silnik: Z14XEP
- Rocznik: 2006
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Wdzięczny: 63 razy
- Pomocny: 147 razy
Tak.
Te czujniki potrafią puścić olej (przy przewodzie, wtyczce).
Wymiana prosta i dostęp bdb na szczęście.
Jaki kupiłeś?
Ja bym wybierał z Bosch, Behr.
Albo
[External Link Removed for Guests]
Hmm, zakupię na zapas chyba bo to faktycznie dość częsta przypadłość, a cena znikoma.
U mnie jeszcze oryginał od nowości jest.
[External Link Removed for Guests]
Te czujniki potrafią puścić olej (przy przewodzie, wtyczce).
Wymiana prosta i dostęp bdb na szczęście.
Jaki kupiłeś?
Ja bym wybierał z Bosch, Behr.
Albo
[External Link Removed for Guests]
Hmm, zakupię na zapas chyba bo to faktycznie dość częsta przypadłość, a cena znikoma.
U mnie jeszcze oryginał od nowości jest.
[External Link Removed for Guests]
- heinrich12
- Posty: 5108
- Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
- Imię: Henryk
- Auto: Astra H
- Silnik: Z 14XeP
- Rocznik: 2009
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
- Wdzięczny: 193 razy
- Pomocny: 307 razy
-
- Posty: 5882
- Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
- Imię: Adam
- Auto: Opel Astra III
- Silnik: Z14XEP
- Rocznik: 2006
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Wdzięczny: 63 razy
- Pomocny: 147 razy
- heinrich12
- Posty: 5108
- Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
- Imię: Henryk
- Auto: Astra H
- Silnik: Z 14XeP
- Rocznik: 2009
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
- Wdzięczny: 193 razy
- Pomocny: 307 razy
Zbieg okoliczności. Faktycznie ten sam link. ---- Czujnik kupiłem wcześniej, około 9 rano. Co by nie było to lepszej opcji nie widziałem. Pozdrawiam.
-
- Posty: 5882
- Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
- Imię: Adam
- Auto: Opel Astra III
- Silnik: Z14XEP
- Rocznik: 2006
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Wdzięczny: 63 razy
- Pomocny: 147 razy
- heinrich12
- Posty: 5108
- Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
- Imię: Henryk
- Auto: Astra H
- Silnik: Z 14XeP
- Rocznik: 2009
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
- Wdzięczny: 193 razy
- Pomocny: 307 razy
Dzisiaj odebrałem, jutro wymienię. Pozdrawiam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.