Obniżona kompresja na 2 cylindrach

Awatar użytkownika
siknetman

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 08 lut 2019, 14:20
Imię: Krzysztof
Auto: Astra H 1,4
Silnik: Z14XEP
Województwo: śląskie

Obniżona kompresja na 2 cylindrach

#1

Nieprzeczytany post autor: siknetman »

Witam forumowiczów,

Podczas rozwiązywania problemu (napiszę osobny wątek) pomiar ciśnienia w cylindrach wykazał 14 14 10,5 10,5 silnik pracuje stabilnie, czy należy się przejmować sytuacją i rozważyć regenerację? Czy w takiej sytuacji stosować gęstszy olej?

Awatar użytkownika
AstraMan

Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 14 lut 2017, 22:06
Imię: Krzysiek
Auto: Astra H
Silnik: Z16LET
Województwo: łódzkie

#2

Nieprzeczytany post autor: AstraMan »

Ja bym powtorzyl pomiary i upewnil sie ze te wyniki sa prawidlowe. Pozniej zrobilbym probe olejowa i jeszcze raz sprawdzil. Wtedy bedziesz wiedzial czy kompresja ucieka dolem czy gora. A co do pytania czy sie przejmowac to juz zalezy od Ciebie... :) Jezeli 2 z 4 cylindrow w dosc wyrazny sposob nie trzymaja fabrycznych parametrow to jest to bardzo zly objaw ale rownie dobrze mozesz tak przejezdzic jeszcze wiele tys km...

Awatar użytkownika
nismo

Astro-maniak
Posty: 3672
Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
Imię: Michał
Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
Silnik: b14net & z18xe
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 141 razy

#3

Nieprzeczytany post autor: nismo »

14 14 10,5 10,5 silnik pracuje stabilnie, czy należy się przejmować sytuacją
To już raczej temat czy remontować czy szukać nowej jednostki...
Czy w takiej sytuacji stosować gęstszy olej?
Jesli chcesz jeszcze bardziej dobić motor to tak

lukaszgrb

Użytkownik
Posty: 39
Rejestracja: 24 maja 2018, 5:57
Imię: Łukasz
Auto: Astra H 1.9
Silnik: Z19DTH
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: lukaszgrb »

AstraMan dobrze zasugerował żeby przedewszystkim powtózyć pomiar jeszcze raz najrzetelniej jak się da bo to bardzo dziwny wynik ... i jeśli możesz to dodaj opis problemu który rozwiązujesz itd.itp. Gęstszy olej niewiele tutaj zmieni a na 100% nie uzdrowi silnika ... Napisz jeszcze coś na temat użytkowania silnika czujesz spadek mocy od jakiegoś czasu ? czy coś podobnego ? ma duży apetyt na olej ???
Moja Astra H Cosmo Estate ---> Re: Czarna Astra COSMO Estate by lukaszgrb
Zapraszam do obejrzenia i komentowania :)

Awatar użytkownika
tommyp2

Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 12 lut 2019, 21:54
Auto: Astra H 1.6
Silnik: Z16XEP
Województwo: opolskie

#5

Nieprzeczytany post autor: tommyp2 »

Witam,

tez mam taki problem tylko, że u mnie na wszystkich cylindrach 9,5 bar? Macie jakieś pomysły, może rozrząd przestawiony?
Auto chodzi w miarę dobrze, olej trochę bierze ale nie jakieś straszne ilości...
Jutro zrobię próbę olejową zobaczę czy coś się zmieni.

Ktoś z was spotkał się już z takim ciśnieniem???

Awatar użytkownika
AstraMan

Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 14 lut 2017, 22:06
Imię: Krzysiek
Auto: Astra H
Silnik: Z16LET
Województwo: łódzkie

#6

Nieprzeczytany post autor: AstraMan »

Przede wszystkim do tych pomiarow trzeba podejsc powaznie. Olac na wstepie takie mierniki starego typu gdzie sie tylko przykladalo gumowa koncowke a powietrze w polowie przypadkow lecialo bokami. Trzeba zaopatrzec sie w porzadna wkrecana koncowke (wkrecic ja do konca mocno) i dobry manometr. Druga sprawa to stopien sprezania jaki podaje producent zawsze jest z uwzglednieniem faktu ze czy to swieca zaplonowa w benzyniaku czy wtryskiwacz w dieslu zawsze sporo wystaja wewnatrz komory spalania co powoduje dodatkowo zmniejszenie sie jej. Gdy wkrecamy sama koncowke manometru, ktora zawsze jest wkrecana plycej i do tego jest w srodku czesto pusta to automatycznie cisnienie sprezania jest nizsze i jest to normalna sprawa wynikajaca z praw fizyki a nie uszkodzenia silnika. Jakie cisnienie sprezania powinien miec silnik przy zadanym stopniu sprezania liczymy ze wzoru Pspr = 0,125 x e gdzie e to stopien sprezania podany przez producenta. Otrzymana wartosc to wartosc teoretyczna, w praktycznych pomiarach dla zdrowego silnika bedzie ciut mniej. Sytuacja gdzie 2 cylindry maja wzorowy stopien sprezania a dwa bedace kolo siebie wyraznie mniejszy i podobny moze nie swiadczyc o koncu silnika a jedynie o wydmuchanej uszczelce co powoduje ze gazy pomiedzy sasiednimi cylindrami sie mieszaja.

Awatar użytkownika
siknetman

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 08 lut 2019, 14:20
Imię: Krzysztof
Auto: Astra H 1,4
Silnik: Z14XEP
Województwo: śląskie

#7

Nieprzeczytany post autor: siknetman »

Przepraszam za spóźniony post. Problem rozwiązałem - niestety remont silnika był niezbędny. Lukaszgrb problem zaczął być uciążliwy przy pracy na LPG na zimnym silniku bardzo szarpał a ciepłym też ale mniej. Na PB całkowicie nieodczuwalny. W chwili obecnej zrobiłem 40 tys po remoncie wszystko ok ale impreza kosztowała mnie prawie 6k :-( Pozdrawiam.

Jaceks

Astro-maniak
Posty: 332
Rejestracja: 17 sie 2014, 12:50
Imię: Jacek
Auto: Astra H
Silnik: Z16XEP+LPG
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Katowice
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 1 raz

#8

Nieprzeczytany post autor: Jaceks »

drogo coś, 6 tys !? taniej by wyszedł silnik używka + założenie. no ale grunt że jest OK.
Ostatnio zmieniony 14 wrz 2021, 10:18 przez Jaceks, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
siknetman

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 08 lut 2019, 14:20
Imię: Krzysztof
Auto: Astra H 1,4
Silnik: Z14XEP
Województwo: śląskie

#9

Nieprzeczytany post autor: siknetman »

Jaceks wyszłoby taniej ale przy okazji wymieniłem sprzęgło - jestem zadowolony z samochodu i nie mam zamiaru zmieniać stąd decyzja na remont silnika, pozdrawiam.

Awatar użytkownika
nismo

Astro-maniak
Posty: 3672
Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
Imię: Michał
Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
Silnik: b14net & z18xe
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 141 razy

#10

Nieprzeczytany post autor: nismo »

Wyszło by taniej ale nie lepiej, teraz kolega wie co ma a skoro zrobił 40tys/km to znaczy ze remont się powiódł. Przy kupnie używanego silnika to zawsze loteria

ODPOWIEDZ