Obniżona kompresja na 2 cylindrach
- siknetman
- Posty: 4
- Rejestracja: 08 lut 2019, 14:20
- Imię: Krzysztof
- Auto: Astra H 1,4
- Silnik: Z14XEP
- Województwo: śląskie
Obniżona kompresja na 2 cylindrach
Witam forumowiczów,
Podczas rozwiązywania problemu (napiszę osobny wątek) pomiar ciśnienia w cylindrach wykazał 14 14 10,5 10,5 silnik pracuje stabilnie, czy należy się przejmować sytuacją i rozważyć regenerację? Czy w takiej sytuacji stosować gęstszy olej?
Podczas rozwiązywania problemu (napiszę osobny wątek) pomiar ciśnienia w cylindrach wykazał 14 14 10,5 10,5 silnik pracuje stabilnie, czy należy się przejmować sytuacją i rozważyć regenerację? Czy w takiej sytuacji stosować gęstszy olej?
- AstraMan
- Posty: 8
- Rejestracja: 14 lut 2017, 22:06
- Imię: Krzysiek
- Auto: Astra H
- Silnik: Z16LET
- Województwo: łódzkie
Ja bym powtorzyl pomiary i upewnil sie ze te wyniki sa prawidlowe. Pozniej zrobilbym probe olejowa i jeszcze raz sprawdzil. Wtedy bedziesz wiedzial czy kompresja ucieka dolem czy gora. A co do pytania czy sie przejmowac to juz zalezy od Ciebie... Jezeli 2 z 4 cylindrow w dosc wyrazny sposob nie trzymaja fabrycznych parametrow to jest to bardzo zly objaw ale rownie dobrze mozesz tak przejezdzic jeszcze wiele tys km...
- nismo
- Posty: 3672
- Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
- Imię: Michał
- Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
- Silnik: b14net & z18xe
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 141 razy
To już raczej temat czy remontować czy szukać nowej jednostki...14 14 10,5 10,5 silnik pracuje stabilnie, czy należy się przejmować sytuacją
Jesli chcesz jeszcze bardziej dobić motor to takCzy w takiej sytuacji stosować gęstszy olej?
-
- Posty: 39
- Rejestracja: 24 maja 2018, 5:57
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra H 1.9
- Silnik: Z19DTH
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
AstraMan dobrze zasugerował żeby przedewszystkim powtózyć pomiar jeszcze raz najrzetelniej jak się da bo to bardzo dziwny wynik ... i jeśli możesz to dodaj opis problemu który rozwiązujesz itd.itp. Gęstszy olej niewiele tutaj zmieni a na 100% nie uzdrowi silnika ... Napisz jeszcze coś na temat użytkowania silnika czujesz spadek mocy od jakiegoś czasu ? czy coś podobnego ? ma duży apetyt na olej ???
Moja Astra H Cosmo Estate ---> Re: Czarna Astra COSMO Estate by lukaszgrb
Zapraszam do obejrzenia i komentowania
Zapraszam do obejrzenia i komentowania
- tommyp2
- Posty: 1
- Rejestracja: 12 lut 2019, 21:54
- Auto: Astra H 1.6
- Silnik: Z16XEP
- Województwo: opolskie
Witam,
tez mam taki problem tylko, że u mnie na wszystkich cylindrach 9,5 bar? Macie jakieś pomysły, może rozrząd przestawiony?
Auto chodzi w miarę dobrze, olej trochę bierze ale nie jakieś straszne ilości...
Jutro zrobię próbę olejową zobaczę czy coś się zmieni.
Ktoś z was spotkał się już z takim ciśnieniem???
tez mam taki problem tylko, że u mnie na wszystkich cylindrach 9,5 bar? Macie jakieś pomysły, może rozrząd przestawiony?
Auto chodzi w miarę dobrze, olej trochę bierze ale nie jakieś straszne ilości...
Jutro zrobię próbę olejową zobaczę czy coś się zmieni.
Ktoś z was spotkał się już z takim ciśnieniem???
- AstraMan
- Posty: 8
- Rejestracja: 14 lut 2017, 22:06
- Imię: Krzysiek
- Auto: Astra H
- Silnik: Z16LET
- Województwo: łódzkie
Przede wszystkim do tych pomiarow trzeba podejsc powaznie. Olac na wstepie takie mierniki starego typu gdzie sie tylko przykladalo gumowa koncowke a powietrze w polowie przypadkow lecialo bokami. Trzeba zaopatrzec sie w porzadna wkrecana koncowke (wkrecic ja do konca mocno) i dobry manometr. Druga sprawa to stopien sprezania jaki podaje producent zawsze jest z uwzglednieniem faktu ze czy to swieca zaplonowa w benzyniaku czy wtryskiwacz w dieslu zawsze sporo wystaja wewnatrz komory spalania co powoduje dodatkowo zmniejszenie sie jej. Gdy wkrecamy sama koncowke manometru, ktora zawsze jest wkrecana plycej i do tego jest w srodku czesto pusta to automatycznie cisnienie sprezania jest nizsze i jest to normalna sprawa wynikajaca z praw fizyki a nie uszkodzenia silnika. Jakie cisnienie sprezania powinien miec silnik przy zadanym stopniu sprezania liczymy ze wzoru Pspr = 0,125 x e gdzie e to stopien sprezania podany przez producenta. Otrzymana wartosc to wartosc teoretyczna, w praktycznych pomiarach dla zdrowego silnika bedzie ciut mniej. Sytuacja gdzie 2 cylindry maja wzorowy stopien sprezania a dwa bedace kolo siebie wyraznie mniejszy i podobny moze nie swiadczyc o koncu silnika a jedynie o wydmuchanej uszczelce co powoduje ze gazy pomiedzy sasiednimi cylindrami sie mieszaja.
- siknetman
- Posty: 4
- Rejestracja: 08 lut 2019, 14:20
- Imię: Krzysztof
- Auto: Astra H 1,4
- Silnik: Z14XEP
- Województwo: śląskie
Przepraszam za spóźniony post. Problem rozwiązałem - niestety remont silnika był niezbędny. Lukaszgrb problem zaczął być uciążliwy przy pracy na LPG na zimnym silniku bardzo szarpał a ciepłym też ale mniej. Na PB całkowicie nieodczuwalny. W chwili obecnej zrobiłem 40 tys po remoncie wszystko ok ale impreza kosztowała mnie prawie 6k Pozdrawiam.
-
- Posty: 332
- Rejestracja: 17 sie 2014, 12:50
- Imię: Jacek
- Auto: Astra H
- Silnik: Z16XEP+LPG
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Katowice
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 1 raz
drogo coś, 6 tys !? taniej by wyszedł silnik używka + założenie. no ale grunt że jest OK.
Ostatnio zmieniony 14 wrz 2021, 10:18 przez Jaceks, łącznie zmieniany 1 raz.
- siknetman
- Posty: 4
- Rejestracja: 08 lut 2019, 14:20
- Imię: Krzysztof
- Auto: Astra H 1,4
- Silnik: Z14XEP
- Województwo: śląskie
Jaceks wyszłoby taniej ale przy okazji wymieniłem sprzęgło - jestem zadowolony z samochodu i nie mam zamiaru zmieniać stąd decyzja na remont silnika, pozdrawiam.
- nismo
- Posty: 3672
- Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
- Imię: Michał
- Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
- Silnik: b14net & z18xe
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 141 razy
Wyszło by taniej ale nie lepiej, teraz kolega wie co ma a skoro zrobił 40tys/km to znaczy ze remont się powiódł. Przy kupnie używanego silnika to zawsze loteria